Miehen kehityshistoria

Seppojuhani

Olen ammatiltani saarnasmies. Julistan internetin iloja kaikille pienyrittäjille. Ja olen joutunut huomaamaan, että jurrikoiden valaistuminen tähän maailmaan käy portaittain. - Vaan eihän sitä Roomaakaan rakennettu yhdessä yössä.

Käytäntöön pohjautuva teoria miehen kasvusta pikkupojasta aikuiseksi mieheksi ja sen heijastuminen suhteessa vastakkaiseen sukupuoleen. Rinnastuksena yrittäjän suhtautuminen internettiin. Analogia on elävästä elämästä.

--------------
- Pikkupoika: Likat eivät kiinnosta. Ne ovat ihan pöhköjä.
- Yrittäjän I vaihe: On sitä tähänkin asti tultu toimeen ilman nettejä. Internetillä ei ole merkitystä minun työssäni.

- Alkava murrosikä: Kunhan joku tyttöystävä on, kun kerran muillakin on.
- Yrittäjän II vaihe: Kunhan jonkinlaiset sivut ovat, että edes firman nimi löydetään.

- Päättyvä murrosikä: Pitää olla hyvän näköinen ja isot tissit.
- Yrittäjän III vaihe: Sivujen pitää olla omaa egoa hivelevät. Antaa hyvän vaikutelman. Että voi tuntea olevansa mukana ajan hengessä.

- Aikuistumisen alku: Tyttöystävän pitää olla opiskelija tai työssä käyvä. Sellainen, että ilkeää vanhemmille esitellä.
- Yrittäjän IV vaihe: Sivuille laitetaan runsaasti asiatietoa joista toivotaan olevan asiakkaille hyötyä.

- Aikuistuminen: Nainen, jonka kanssa voisi elää sateisinakin päivinä.
- Yrittäjän V vaihe: Aletaan kysyä, että ”Mitä kaikkea hyötyä netistä voisi saada ja millaiset sivut niitä hyötyjä ihan oikeasti toisivat?”

J.K. Rovionoidat voinevat ystävällisesti tehdä asiasta oman versiona, ettei tarvitse luonnonvaroja ruveta tuhlaamaan.

37

1166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taikanainen

käypäs siellä postilaatikollasi joku päivä. tuli niin yksityistä kysyttävää, ettei hirvene koko maailmalle kuuluutta =)

• Jermu

se nyt varmaankin tarkoittaa muutaman päivän päästä..Ai miksi..Se on kauheeta katella, kun alkoholi vie hyvän miehen ihan kokonaa..Nii-ih kauheeta se oli katella. Nytkin se alkoholi vei hänet taksilla ravintolaan ja illalla nakkikioskille tappelemaan...Ei ne osaa nykyajan nuoret enää juhlia edes reippaasti, vai mitä. Kjäh!

• MillaN
        Jermu kirjoitti:

se nyt varmaankin tarkoittaa muutaman päivän päästä..Ai miksi..Se on kauheeta katella, kun alkoholi vie hyvän miehen ihan kokonaa..Nii-ih kauheeta se oli katella. Nytkin se alkoholi vei hänet taksilla ravintolaan ja illalla nakkikioskille tappelemaan...Ei ne osaa nykyajan nuoret enää juhlia edes reippaasti, vai mitä. Kjäh!

...sitä ollaan niinku herätty persaus edellä...heti tappelukset mielessä.:D

• Jermu
        MillaN kirjoitti:

...sitä ollaan niinku herätty persaus edellä...heti tappelukset mielessä.:D

Aamu-uninen pörröpää...Mitäs sulle kuuluu, onpa tosi kiva nähdä täällä palstalla....
        Hitto, nyt loppuu tällainen lepertely..
        Mistäs lepakko tänne tiensä löysi, etten sanoisi? (Eikös ollut paljon parempi repliikki toi jälkimmäinen..silleen niinku repäisevänpi???)

• MillaN
        Jermu kirjoitti:

Aamu-uninen pörröpää...Mitäs sulle kuuluu, onpa tosi kiva nähdä täällä palstalla....
        Hitto, nyt loppuu tällainen lepertely..
        Mistäs lepakko tänne tiensä löysi, etten sanoisi? (Eikös ollut paljon parempi repliikki toi jälkimmäinen..silleen niinku repäisevänpi???)

...suorastaan hellyit.:D

Lehahdin sängystäni pirteänä jo kuuden aikaan ja aion viettää tänään "yöppäripäivän"...ensin käyn tekemässä muutaman kilometrin pakollisen kävelylenkin.

• taikanainen evk
        Jermu kirjoitti:

Sitäkö on sitten örvelletty ihan livessäkin... Oliko ees kunnon tuliset sinapit? ja nekin tietysti rinnuksilla....joko omilla tai sen toisen tappelupukarin..

• Jermu
        MillaN kirjoitti:

...suorastaan hellyit.:D

Lehahdin sängystäni pirteänä jo kuuden aikaan ja aion viettää tänään "yöppäripäivän"...ensin käyn tekemässä muutaman kilometrin pakollisen kävelylenkin.

Mä mitään heltynyt, mut en mä jaksanut kauhian pahasti Sulle sanookkaan.
        Syöppäripäivä, mikä se on..Pitsaa tilattuna ja punkkua pari lasia, vai mittee? Olehan kiltisti siellä..no tiedän, et ole kuitenkaan.

• Jermu
        taikanainen evk kirjoitti:

Sitäkö on sitten örvelletty ihan livessäkin... Oliko ees kunnon tuliset sinapit? ja nekin tietysti rinnuksilla....joko omilla tai sen toisen tappelupukarin..

Luuletko, että hukkaisin täysin käyttökelpoista sinappia jonkun vaatteille.
        Ja koska ruuasta on nyt löpisty riittävästi, onkin aika tarkistaa pizzalista...Hmmmm Pizza à la Documento on aina varma valinta. Jeps, yksi sellainen, niin jaksaa valvoa teidän touhujanne täällä.

• Seppojuhani
        Jermu kirjoitti:

En edes osaa ajatella, että tappelisin sinun kanssasi. Olet niin fiksu ja huomaavinen ja ystävällinen ja...

En kai minä ole ilkeä?

Hmmm... pitäisiköhän retusoida kuvasta luomet vähän ylemmäs ja poistaa punotus...

• Jermu
        Seppojuhani kirjoitti:

En edes osaa ajatella, että tappelisin sinun kanssasi. Olet niin fiksu ja huomaavinen ja ystävällinen ja...

En kai minä ole ilkeä?

Hmmm... pitäisiköhän retusoida kuvasta luomet vähän ylemmäs ja poistaa punotus...

Juhlimassa olit eilen kuitenkin..Kjäh!

• Seppojuhani
        Jermu kirjoitti:

Juhlimassa olit eilen kuitenkin..Kjäh!

Kaverin tykönä saunomassa. Ja join KOKONAISEN pullollisen keskikaljaa. Ihan tosta vaan, kylmästi.

Pistäs paremmaksi!

• Jermu
        Seppojuhani kirjoitti:

Kaverin tykönä saunomassa. Ja join KOKONAISEN pullollisen keskikaljaa. Ihan tosta vaan, kylmästi.

Pistäs paremmaksi!

Yritin tilata ravintolassa kokonaisen pullollisen olutta ja vielä kylmän sellaisen ja se ei käyny päinsä. Kaikki sen tyyppiset oluet oli jo kuulemma juotu. On siinä kanssa kaveri...Senkin petturi, juo nyt toisten kaljapullon nenän edestä ihan raakasti. On tää nyt niin tätä!

• Seppojuhani
        Jermu kirjoitti:

Yritin tilata ravintolassa kokonaisen pullollisen olutta ja vielä kylmän sellaisen ja se ei käyny päinsä. Kaikki sen tyyppiset oluet oli jo kuulemma juotu. On siinä kanssa kaveri...Senkin petturi, juo nyt toisten kaljapullon nenän edestä ihan raakasti. On tää nyt niin tätä!

Olenhan saarnasmiäs.

Siksipä teen raittiustyötä. Minä juon pois kaikki löytämäni kaljat, etteivät ne vaan joutisi viattomien suihin. Minä uhrauduin sinun puolestasi. Menit kiltisti kotiin kullan luo, kun tarjoilu loppui.

Ajatteles, jos olisit saanut ankka-vaihteen päälle ja ruvennut rellestämään kuin suuremmatkin tähdet. Olisi siinä ollut sinulla kotona selittelemistä!

Miätis nyt vähän, mistä alat miästä moittimaan!

• MillaN
        Jermu kirjoitti:

Mä mitään heltynyt, mut en mä jaksanut kauhian pahasti Sulle sanookkaan.
        Syöppäripäivä, mikä se on..Pitsaa tilattuna ja punkkua pari lasia, vai mittee? Olehan kiltisti siellä..no tiedän, et ole kuitenkaan.

...uskallakaan sanoa, muuten tulisin ja nitistäisin sut pienillä kätösilläni.:D

Jaahas, mistäs tiedät etten ole kiltisti...minullahan on aina pienet jekut mielessä, varo vaan! :D

• MillaN

...kehityshistoriaa.:D

Nuorena se on kuin tammi, kova ja kestävä.
      30-40 ikävuoden välillä, se on koivu, joustava, notkea ja luotettava.
      50-60 ikävuoden välillä se onkin sitten joulukuusi, pystyyn kuollut ja pallotkin on siinä vain koristeena.

Naiset, eikö olekin suorastaan hävytöntä luonnonvarojen tuhlausta...

terveisin yksi Rovionoidista.:D

• Esiroviisori

olisi edes PYSTYYN kuollut mutta kun lerpsahtelee kuin eilinen salaatinlehti...

• Seppojuhani
        Esiroviisori kirjoitti:

olisi edes PYSTYYN kuollut mutta kun lerpsahtelee kuin eilinen salaatinlehti...

tietäväsi...

• Esiroviisori
        Seppojuhani kirjoitti:

tietäväsi...

sinusta tiedä, kunhan yleisesti aattelin. :))

• rovionoita

Varo vain, täältä tullaan!

• Seppojuhani

sisäänrakennettu vaahtosammutinpullo. Mahtuu kivasti konjakkitynnöriin.

• MillaN
        Seppojuhani kirjoitti:

sisäänrakennettu vaahtosammutinpullo. Mahtuu kivasti konjakkitynnöriin.

...auta vaahtosammuttimet, kun Rovionoidat saa taikakalut kuntoon.

*huh taas tätä mielikuvitusta* :D

• norMix evk

...netistä sitten voisi saada ja millaiset sivut niitä hyötyjä ihan oikeasti toisivat? Siis pienyrittäjälle?

• Seppojuhani

Galleriastani löytyy sähköposti, jos oli "elävän elämän" kysymyksiä. Laitan verkkosivujeni osoitteen, jossa tuota asiaa olen pyöritellyt enemmänkin.

• norMix evk
        Seppojuhani kirjoitti:

Galleriastani löytyy sähköposti, jos oli "elävän elämän" kysymyksiä. Laitan verkkosivujeni osoitteen, jossa tuota asiaa olen pyöritellyt enemmänkin.

...yleisestä mielenkiinnosta ilman sarvia ja hampaita. En ole yrittäjä, mutta ajattelini, jos muutamalla keskeisellä pointilla yleisesti asiaan vastaisit omasta näkökulmastasi.

• Seppojuhani
        norMix evk kirjoitti:

...yleisestä mielenkiinnosta ilman sarvia ja hampaita. En ole yrittäjä, mutta ajattelini, jos muutamalla keskeisellä pointilla yleisesti asiaan vastaisit omasta näkökulmastasi.

Kotisivujen hyötykäyttö omasta (kapeasta) näkökulmastani:

Sivut etsivät yritykselle täysin uusia asiakassuhteita, jos ne on tehty sitä varten. Tämä tarkoittaa hakukoneoptimointia, oikeaa sivunvalmistustekniikkaa ja hyvää asiakaspalvelua.

Aika usein nämä seikat jäävät sivujen ulkonäön, teknisen kikkialun ja oman egon jalkoihin.

• norMix ejk
        Seppojuhani kirjoitti:

Kotisivujen hyötykäyttö omasta (kapeasta) näkökulmastani:

Sivut etsivät yritykselle täysin uusia asiakassuhteita, jos ne on tehty sitä varten. Tämä tarkoittaa hakukoneoptimointia, oikeaa sivunvalmistustekniikkaa ja hyvää asiakaspalvelua.

Aika usein nämä seikat jäävät sivujen ulkonäön, teknisen kikkialun ja oman egon jalkoihin.

...kuulosti järkevältä itsekin jonkinverran yritysmaailman nettihakuja tekevänä!

• Seppojuhani
        norMix ejk kirjoitti:

...kuulosti järkevältä itsekin jonkinverran yritysmaailman nettihakuja tekevänä!

Menikin sitten ihan ammatilliselle puolelle - tosin tuo kehityshistoria oli viime vuonna omilla sivuillani pitkän strategian kevennyksenä.

Kun etsit tietoa, mitä välineitä käytät? Googlea, jotain yritysluetteloa, Makupaloja vai mitä?

• norMix evk
        Seppojuhani kirjoitti:

Menikin sitten ihan ammatilliselle puolelle - tosin tuo kehityshistoria oli viime vuonna omilla sivuillani pitkän strategian kevennyksenä.

Kun etsit tietoa, mitä välineitä käytät? Googlea, jotain yritysluetteloa, Makupaloja vai mitä?

...riittänyt ja yritysluetteloja käytän tarvittaessa. Makupaloista en ole kuullutkaan, mikä se on?

Sitten sarvet ja hampaat (lievästi) esiin. Missämäärin tämä palstakirjoittelu tukee sinun omaa yrittäjyytäsi?

• Seppojuhani
        norMix evk kirjoitti:

...riittänyt ja yritysluetteloja käytän tarvittaessa. Makupaloista en ole kuullutkaan, mikä se on?

Sitten sarvet ja hampaat (lievästi) esiin. Missämäärin tämä palstakirjoittelu tukee sinun omaa yrittäjyytäsi?

tuon Kuukkelin.

Makupalat on Hämeenlinnan kirjaston lahja Suomen kansalle ja osoitteessa http://www.makupalat.fi/. Lyhyesti sanottuna: asiantuntevasti tehty ja erittäin laaja linkkilista. Henkilökunta hyväksyy sivut, jotka he laittavat linkistöönsä. Erinomainen oikotie asiatiedon etsimisessä.

Palstakirjoittelu ei sinällään liity mitenkään yrittäjätoimintaani. No, työni kautta on internet tullut tutuksi ja olen joskus jutellut työasioistani verkossa eräällä toisella palstalla. - En tainnut ihan oivaltaa kysymystäsi.

• norMix ejk
        Seppojuhani kirjoitti:

tuon Kuukkelin.

Makupalat on Hämeenlinnan kirjaston lahja Suomen kansalle ja osoitteessa http://www.makupalat.fi/. Lyhyesti sanottuna: asiantuntevasti tehty ja erittäin laaja linkkilista. Henkilökunta hyväksyy sivut, jotka he laittavat linkistöönsä. Erinomainen oikotie asiatiedon etsimisessä.

Palstakirjoittelu ei sinällään liity mitenkään yrittäjätoimintaani. No, työni kautta on internet tullut tutuksi ja olen joskus jutellut työasioistani verkossa eräällä toisella palstalla. - En tainnut ihan oivaltaa kysymystäsi.

...makupalojen suhteen, ensivilkaisulla kuulosti lupaavalta. Perehdyn aiheeseen paremmalla ajalla.

Niin sillä kysymykselläni oikeastaan hain takaa, että käytätkö palstakirjoittelua oman yritystoimintasi eräänä markkinointivälineenä ;-))

• Seppojuhani
        norMix ejk kirjoitti:

...makupalojen suhteen, ensivilkaisulla kuulosti lupaavalta. Perehdyn aiheeseen paremmalla ajalla.

Niin sillä kysymykselläni oikeastaan hain takaa, että käytätkö palstakirjoittelua oman yritystoimintasi eräänä markkinointivälineenä ;-))

En ole käyttänyt. Tosin etsin asiakkaita internetin kautta, mutta ottamalla suoraan yhteyttä.

Olen kyllä kerran kysynyt kommentteja omista sivuistani niiden muokkausta varten. Laitoin kysymykseni "Mainosta kotisivuja" osastoon.

Ei tullut yhtään vastausta. Taisivat olla liian tylsät perusnörtin näkökulmasta! Hmmm... pitäisiköhän laitta Örvellysohjeet liitteeksi...

• Jermu

Sinne painellaan kaikki sättimään vaikkapa 14.45...Kerkee naiset laittaa hiukset ja meikit kuntoon..Niiiiiiiiin!

• MillaN

...sinne tulla yöppärissä ja ilman meikkiä...ei jaksais millään alkaa laittamaan.:D

• taikanainen evk

eipä siellä ketään näkynyt...vai onko teillä niiiiiiiiiiiiiiin salainen sivu, ettei sinne ole uudemmilla löytämistä.(pitäkää sivunne, pöh..*tuhisee*) no, tosin olin tunnin myöhässäkin =)

• MillaN kirjoitti:

...sinne tulla yöppärissä ja ilman meikkiä...ei jaksais millään alkaa laittamaan.:D

Sinua siellä odoteltiin, ei vaan näkynyt:)

• MillaN
        Waffen-ss kirjoitti:

Sinua siellä odoteltiin, ei vaan näkynyt:)

...olisin ilmeisesti ollut liian seksikäs seuraanne, koska kukaan ei tullut antamaan lupaa tulla sellaisena kuin olen.:D

• MillaN kirjoitti:

...olisin ilmeisesti ollut liian seksikäs seuraanne, koska kukaan ei tullut antamaan lupaa tulla sellaisena kuin olen.:D

Vaih niih..) Kyllä minä olisin luvan antanut:)
        Uusi yritys nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2087
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1193
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94