Olen hakemassa ensimmäistä kertaa aselupaa (haulikko, metsästyskurssin olen käynyt). Mietin että vaikuttaako puolisoni varsin värikäs menneisyys (rikosrekisteri) aseluvan myöntämiseen?
Itselläni ei ole rikosrekisteriä.
Vaikuttaako puolisoni menneisyys aselupaan?
2
251
Vastaukset
- PyssytTurvassa
Aseen turvallinen säilyttäminen on perusvaatimus. Jos asunnossa asuu joku hörhö, niin saattaa tulla hankaluuksia asian suhteen. Laita hakemukseesi tiedot asekaapista ja kerro, että VAIN SINULLA on sinne pääsy.
- taustatkunnossa
Jos "värikäs menneisyys" liittyy huumausaineisiin voi luvan saanti olla erityisen työlästä, sillä viranomainen pelätä noissa piireissä liikkuneiden olla helposti vaikutettavia tai kiristettäviäkin. Toinen viranomaisen epäilys voi liittyä siihen, onko tosiasiassa aseen haluaja sinä, vai puoliso, joka oman taustansa vuoksi ei itse voi lupia saada? Jos puolisolla on aiemmin ollut lupia, jotka menettänyt, voi luvan saanti olla erityisen haastavaa em. seikkoja ajatellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467555
- 334173
- 573675
- 503170
- 172846
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons562456- 542378
- 402329
- 442302
- 162266