Sättiminen ja keskustelut ovat todellakin muuttuneet..Vai ovatko sittenkään.
Galleriasta voit löytää valokuvankin ko. hahmosta, tietty sillä oletusarvolla, että henkilö on ollut rehellinen. Galleriassa voit nähdä henkilön ajatuksia eri aiheista.
Muuttaako se mitään? Muututko sinä tai mielipiteesi, kun ensin olet jutellut jonkin hahmon kanssa ja myöhemmin näet hänen kuvansa.
Onko tarpeen aina tietää niin paljon toisesta osapuolesta tässä ympäristössä, jossa puhutaan koko ajan virtuaalista, mutta jonka raja-aitoja jatkuvasti halutaan häivyttää pois. Kumpi on siis tässä virtuaalissa todellisempaa todellisuutta ja sitä "hankielämää"?
Gallerian peruspilareista
76
3631
Vastaukset
- taikanainen evk
galleriasivuihinkin tulee suhtauduttua kyseenalaisesti, monihan niistä ei kerro mitään kävijälle, ovat joko piilotettuja tai tyhjiä.
Jotenkin kuvallinen galleria tuo mielikuvan luotettavammasta henkilöstä, vaikka kuka tietää kenen kuva niissä on. Profiilisivun(sivujen) tekeminen on helppoa, eikä taatusti ylläpito tarkista kuvan yhdenpitävyyttä henkilötietojen kanssa, kuinka voisikaan.
jostain käsittämättömästä syystä minäkin tunnen luottamusta seppojuhaniin. =)- MillaN
...minä olen ihastunut SJ:n...*ups* :D
- taikanainen evk
MillaN kirjoitti:
...minä olen ihastunut SJ:n...*ups* :D
tuoko se varjeltu salaisuus oli =) =) =)
- MillaN
taikanainen evk kirjoitti:
tuoko se varjeltu salaisuus oli =) =) =)
...ei ollut...olen vain niin avoin näissä asioissa.:DD
- Jermu
Itse en ole montaakaan sivua käynyt katsomassa, koska en pidä sitä merkittävänä asiana. Se ei ole vastapuolen väheksyntää, vaan mielestäni se on vastapuolen arvostusta niitten kirjoituksien perusteella, joita on lukenut.
Minulla ei ole mitään tuolla galleriassa. Miksi olisi, kun ei ole minun juttuni esitellä itseäni valokuvan kera toisille ihmisille. Tutut tuntee mut muutenkin ja vieraat ei välitä..Hui hai, mitäs noista. - taikanainen evk
Jermu kirjoitti:
Itse en ole montaakaan sivua käynyt katsomassa, koska en pidä sitä merkittävänä asiana. Se ei ole vastapuolen väheksyntää, vaan mielestäni se on vastapuolen arvostusta niitten kirjoituksien perusteella, joita on lukenut.
Minulla ei ole mitään tuolla galleriassa. Miksi olisi, kun ei ole minun juttuni esitellä itseäni valokuvan kera toisille ihmisille. Tutut tuntee mut muutenkin ja vieraat ei välitä..Hui hai, mitäs noista.se huonosti ilmaistu..hmmm...Tarkoitin, mistä kukaan voi tietää esim sukupuolen, vaikka profiilisivuilla mitä seisoisi.
Ei siellä minullakaan niin ihmeitä ole, rekisteröinti vain takaa sen. ettei kukaan toinen voi käyttää juuri samaa nikkiä. - Jermu
se huonosti ilmaistu..hmmm...Tarkoitin, mistä kukaan voi tietää esim sukupuolen, vaikka profiilisivuilla mitä seisoisi.
Ei siellä minullakaan niin ihmeitä ole, rekisteröinti vain takaa sen. ettei kukaan toinen voi käyttää juuri samaa nikkiä.Eli kohdassa yhteenvetoja..Se on tuolla alhaalla..Kirjoitinkin, että tää rekisteröinti ja kaikki muu, saattaa jakaa porukoita eri leireihin..Aluksihan oli kyseessä vain rekisteröinti, että muut ei feikkais yms. Nyt tää on jo ihan toista, kuin vuosi sitten, kun aloittelin täällä tätä kirjoittelua. Merkkejä muutoksista asenteissa on ollut jo pitkään ilmassa..
- taikanainen evk
Jermu kirjoitti:
Eli kohdassa yhteenvetoja..Se on tuolla alhaalla..Kirjoitinkin, että tää rekisteröinti ja kaikki muu, saattaa jakaa porukoita eri leireihin..Aluksihan oli kyseessä vain rekisteröinti, että muut ei feikkais yms. Nyt tää on jo ihan toista, kuin vuosi sitten, kun aloittelin täällä tätä kirjoittelua. Merkkejä muutoksista asenteissa on ollut jo pitkään ilmassa..
tuolta alhaalta. johtunee ihmisten erilaisista intresseistä täälläkin. Joku haluaa että hänet tunnistetaan, joku ei, toisilla voi olla salaisena toiveena, jos löytäisi sen oman tätä kautta vaikka, toiset haluavat vain jutella.
Tuohon muutosten näkymiseen en osaa ottaa kantaa, tulin eka kerran palstoille joulukuun loppupäivinä 2004, vaikkei se noille kirotuille vakkareille meinaa mennä millään jakeluun, yrittävät nostaa haamuja menneisyydestä milloin kenenkin muodossa =)) Tosin, viime päivinä olen huomannut, että tällainen on alkanut vähenemään. - Jermu
tuolta alhaalta. johtunee ihmisten erilaisista intresseistä täälläkin. Joku haluaa että hänet tunnistetaan, joku ei, toisilla voi olla salaisena toiveena, jos löytäisi sen oman tätä kautta vaikka, toiset haluavat vain jutella.
Tuohon muutosten näkymiseen en osaa ottaa kantaa, tulin eka kerran palstoille joulukuun loppupäivinä 2004, vaikkei se noille kirotuille vakkareille meinaa mennä millään jakeluun, yrittävät nostaa haamuja menneisyydestä milloin kenenkin muodossa =)) Tosin, viime päivinä olen huomannut, että tällainen on alkanut vähenemään.Sepä se tekeekin tänne mielenkiintoa, mutta silloin ei voi toista yrittää pakoittaa hyväksymään omia intressejään ainoana totuutena täällä. Pitää vaan yrittää löytää samankaltaisia hahmoja mielipiteitä jakamaan.
Haamuista ja hahmoista sen verran, että jos koet kokeneesi vääryyttä siitä, että kyselyt ovat loppuneet, niin sitten varmaankin on minun vuoroni aloittaa arvuuttelu nikistäsi ja taas on kaikki kunnossa..Kjäh! - taikanainen evk
Jermu kirjoitti:
Sepä se tekeekin tänne mielenkiintoa, mutta silloin ei voi toista yrittää pakoittaa hyväksymään omia intressejään ainoana totuutena täällä. Pitää vaan yrittää löytää samankaltaisia hahmoja mielipiteitä jakamaan.
Haamuista ja hahmoista sen verran, että jos koet kokeneesi vääryyttä siitä, että kyselyt ovat loppuneet, niin sitten varmaankin on minun vuoroni aloittaa arvuuttelu nikistäsi ja taas on kaikki kunnossa..Kjäh!ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHH !!!!!!!!!!!
Voi taivas sua =)
Apua, et kai ole kokenut minun puoleltani mitään pakotusta, jos, niin kerrottakoon että mun intressini on ainoastaan juttelu hahmojen kanssa, anonyyminä. en etsi seuralaista. - Jermu
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHH !!!!!!!!!!!
Voi taivas sua =)
Apua, et kai ole kokenut minun puoleltani mitään pakotusta, jos, niin kerrottakoon että mun intressini on ainoastaan juttelu hahmojen kanssa, anonyyminä. en etsi seuralaista.ole kokenut mitään sellaista, koska en kirjoittaisi sinulle siinä tapauksessa riviäkään. Vastaukseni oli tarkoitettu yleiselle tasolle, kun toit nuo erilaiset intressit esille yksinkertaisen hienolla lauseella. Ethän nyt etsi harhoja sieltä, missä niitä ei ole..Eli, vielä kerran. Kirjoittelet siis juuri samoilla periaatteilla, kuin minäkin. Nikin takaa ja omilla ajatuksilla toisista ja minusta se on ihan hauskaa ajanvietettä.
- taikanaine evk
Jermu kirjoitti:
ole kokenut mitään sellaista, koska en kirjoittaisi sinulle siinä tapauksessa riviäkään. Vastaukseni oli tarkoitettu yleiselle tasolle, kun toit nuo erilaiset intressit esille yksinkertaisen hienolla lauseella. Ethän nyt etsi harhoja sieltä, missä niitä ei ole..Eli, vielä kerran. Kirjoittelet siis juuri samoilla periaatteilla, kuin minäkin. Nikin takaa ja omilla ajatuksilla toisista ja minusta se on ihan hauskaa ajanvietettä.
sitä harhamarjalonkeroa =))
Kiittäen juttuseurastasi, siirryn liven pyörteisiin tästä. -hetkeksi, hehee.
- taikanainen evk
sinun kanssasi juteltuani olen taatusti luonut sinusta valokuvan mieleeni, kuten monista muistakin palstalaisista.
Siinä Sinun kuvassa on hyväntuulisen näköinen ikuinen pikkupoika liian iso kypärä päässä ja suu korvissa, tosin yrittää teeskennellä silmillään vihaisen näköistä, surkeasti epäonnistuen. (löytyykö tuollaista kuvaa albumistasi?)- Jermu
Se kypäräpäinen hahmo löytyy noista armeijakuvista varmaankin, mutta nykyisistä kuvista vois löytyä jotain tactical-ammuntakuvia.
Olisi suuri harhaluulo epäillä minua vihaiseksi, koska se ei varmaankaan olisi vihaa, joka silmistä heijastuu.. Se vois olla sellaista energiaa vaan..:"Tästä aukean yli mennään, että heilahtaa.."
Millähän konstilla sais silmiin asti sen hymyn nousemaan? - taikanainen evk
Jermu kirjoitti:
Se kypäräpäinen hahmo löytyy noista armeijakuvista varmaankin, mutta nykyisistä kuvista vois löytyä jotain tactical-ammuntakuvia.
Olisi suuri harhaluulo epäillä minua vihaiseksi, koska se ei varmaankaan olisi vihaa, joka silmistä heijastuu.. Se vois olla sellaista energiaa vaan..:"Tästä aukean yli mennään, että heilahtaa.."
Millähän konstilla sais silmiin asti sen hymyn nousemaan?eihän sua vihaiseksi VOI luulla, lueppas uudelleen...."yrittäää teeskennellä----"
Sun kommeenttisi pursuavat hyvää tuulta, silloinkin kun olet tankin piuhoissa =))Varmasti se hymy on silmissäkin....
Tunnustuksena, jäin tänne palstoille nimenomaan sen vuoksi kun sinä juttelit ennakkoluulottomasti uudelle, se oli hieno tunne,kun joku vastasi nikilleni. Eikä tartte käsittää väärin,(siis muiden) tämä EI ollut kosinta *virn* - Jermu
eihän sua vihaiseksi VOI luulla, lueppas uudelleen...."yrittäää teeskennellä----"
Sun kommeenttisi pursuavat hyvää tuulta, silloinkin kun olet tankin piuhoissa =))Varmasti se hymy on silmissäkin....
Tunnustuksena, jäin tänne palstoille nimenomaan sen vuoksi kun sinä juttelit ennakkoluulottomasti uudelle, se oli hieno tunne,kun joku vastasi nikilleni. Eikä tartte käsittää väärin,(siis muiden) tämä EI ollut kosinta *virn*luin aamupöpperössä huonosti..En kuitenkaan tunnusta sitä..Mutta asiaan: Lupasin tässä taannoin parannella tapojani ja vastailla tuntemattomienkin aloituksiin ja kysymyksiin jne.
Kerroin silloin myös rehellisesti, että on vain helpompi vastailla tuttujen nikkien juttuhin ja ne tulee luettua ensin..Noo, tästä meinas tulla riitoja yhden hahmon kanssa, joka otti kirjoittamani asian siten, että piiri pieni pyörii jne. En mä mahda sille mitään. Tutulle nikille tulee vastattua helpommin, vaikka asiahan sen pitäis olla tärkein, vai mitä?
No, koska vastailit ystävällisesti (inhoan koko sanaa..yäks), niin miksipä en olisi jutellut kanssasi täällä niitä näitä ja välillä asiaakin.
En ota kuitenkaan vastuuta siitä, että jäit koukkuun palstalle ja sinusta on tulossa kirottu vakkari..siis näin vaan tässä hyvinkin harvoin palstalle eksyneen mielipiteenä. - taikanainen evk
Jermu kirjoitti:
luin aamupöpperössä huonosti..En kuitenkaan tunnusta sitä..Mutta asiaan: Lupasin tässä taannoin parannella tapojani ja vastailla tuntemattomienkin aloituksiin ja kysymyksiin jne.
Kerroin silloin myös rehellisesti, että on vain helpompi vastailla tuttujen nikkien juttuhin ja ne tulee luettua ensin..Noo, tästä meinas tulla riitoja yhden hahmon kanssa, joka otti kirjoittamani asian siten, että piiri pieni pyörii jne. En mä mahda sille mitään. Tutulle nikille tulee vastattua helpommin, vaikka asiahan sen pitäis olla tärkein, vai mitä?
No, koska vastailit ystävällisesti (inhoan koko sanaa..yäks), niin miksipä en olisi jutellut kanssasi täällä niitä näitä ja välillä asiaakin.
En ota kuitenkaan vastuuta siitä, että jäit koukkuun palstalle ja sinusta on tulossa kirottu vakkari..siis näin vaan tässä hyvinkin harvoin palstalle eksyneen mielipiteenä.minäkö muka koukussa... mistä sellaisen johtopäätöksen teit...joskus hyyyyyyyyyvin harvoin vain pikaisesti vilkaisen... =))(saattaa olla, että alku-innostus on vielä mukana)
Olen huomannut tässä muutaman viikon aikana, että tuo "tutuille" vastaaminen on todellakin paljon helpompaa, ymmärrän täysin mitä tarkoitat.
Mitäs sun galleriassa näkyy? Höh
- MillaN
...kristallipallosta Waffenin galleriaan*
Salaperäinen, kiinnostava, seksikäs...:D MillaN kirjoitti:
...kristallipallosta Waffenin galleriaan*
Salaperäinen, kiinnostava, seksikäs...:DNooh Millani:) Sinulla tuntuu nuo ajatukset harhailevan aikalailla:)
- MillaN
Waffen-ss kirjoitti:
Nooh Millani:) Sinulla tuntuu nuo ajatukset harhailevan aikalailla:)
...mä liian avoin tänään? :D
- MillaN
Waffen-ss kirjoitti:
..Miten sen nyt sanoisi..
...olen rakastettava...sinä hurmaava...*tuijottaa kristallipalloon*...näen kuinka istut siinä tietokoneen äärellä ja...hmmm...*katsoo sivuun*...silmäsi katsovat tietokoneruutua...*ooh*...mitkä silmät...*:D
- Seppojuhani
Olen kirjoittanut lehtiartikkeleita ja yleisönosastokirjoituksia satakunta elämäni aikan. Lähes aina omalla nimellä – en edes osaa sanoa, milloin olisin käyttänyt nimimerkkiä. Ja ne jutut ovat olleet joskus tiukkaakin asiaa eikä vain smalltalkingia.
Näilä palstoilla nimimerkin käyttö on osa paikallista tapakulttuuria joten sitä on hyvä noudattaa. Käyn ulkona joka ikinen päivä ja joskus sadat ihmiset näkevät minun naamani – enkä osaa ajatella, että pitäisi laittaa säkki päähän. Miksi sitten täällä?
Julkiseksi laitettu oma naama ja jopa oma nimi kertovat kyllä yhden asian. Että mies sanoo ja sanoistaan vastaa. Jos tulee pyyhkeitä, niin nekin otetaan vastaan.
Aika outoa olisi, jos pääministeri Vanhanen laittaisi päänsä pensaaseen.
Uskottavuus on toki sellainen asia, jota kukaan ei voi tietää. Vaan samahan koskee myös elävää elämää; huijareita on sielläkin.”Tällaiseksi pieneksi, rumaksi ukoksi olen harvinaisen pitkä ja komea.”
Hauska tuo sinun kommenttisi galleriasivullasi.
Komea nallukka oletkin, juuri tuollaiseksi sinut ajattelinkin. Paitsi sulla on enemmän karvoja päässä ja kasvoissa kuin syksyisistä keskusteluista kuvitelmiini jäi :).- Seppojuhani
Mariet kirjoitti:
”Tällaiseksi pieneksi, rumaksi ukoksi olen harvinaisen pitkä ja komea.”
Hauska tuo sinun kommenttisi galleriasivullasi.
Komea nallukka oletkin, juuri tuollaiseksi sinut ajattelinkin. Paitsi sulla on enemmän karvoja päässä ja kasvoissa kuin syksyisistä keskusteluista kuvitelmiini jäi :).Karvoja on joka puolella vähemmän. Siis: 50% väärennös. Kesäparta lähti seuraavana aamuna ja tuon kuvan jälkeen kävin parturissa - jäljelle jäi 5 mm.
- Jermu
-Toiset ovat sitä mieltä, että se luo varmuutta keskustelukumppanista
-Toisille se on lähes yhdentekevää ja hyvin harvoin edes avaavat gallerian
-Toisille se on merkki siitä, että chatin alkuperäinen anonyymiys on häviämässä ja porukkaa alkaa jakaantua erillisiin osiin. Rekkaamattomat ja (vaihtuvat nikit), Rekatut nikit ja sitten Rekatut galleriakuvilla varustetut nikit.
-Kysyin tuossa, että onko tarpeellista tietää toisesta niin paljon? Jos on etsimässä seuraa, niin kaikki tieto tekee vaikutuksen varmaankin. Jos olet kirjoittamassa lehtiartikkelia, niin omalla nimellä esiintyminen varmasti herättää luotettavuutta, mutta entäpä täällä. Mikä tässä ympäristössä on niin tärkeää, että sinun pitää tehdä sellainen vaikutus toiseen lukijaan?
Seuraava steppi on nämä web-kamerat, onko silloin enää kyse muusta, kuin "näkö-puhelimesta"...Soita senssilinjalle ja katso samalla, kenen kanssa olet treffejä tekemässä??? Onkos se sitten sitä vaan?- MillaN
...ja huomenta.:D
Mietin tässä tuota kysymystäsi:
"Jos olet kirjoittamassa lehtiartikkelia, niin omalla nimellä esiintyminen varmasti herättää luotettavuutta, mutta entäpä täällä."
Jos lehtiartikkelissa ei ole kuvaa nimen lisäksi, niin antaako se luotettavan kuvan kirjoittajasta. Onko nimen "takana" oikea ihminen vai onko nimi vain "nikki"? Ajattelisin näin, että silloin tekstin sisältö merkitsee enemmän kuin nimi, vai?
No, jos ajatellaan taas niin, että on rekattu nikki, mutta ei galleriaa eikä valokuvaa. Herättääkö se yhtään enemmän luottamusta tai varmuutta, kuin kirjoittaisi ei rekatulla-nikillä? Eikö silloin jos ei ole valokuvaa, ole sama kuin kirjoittaisi ei rekatulla-nikillä? Ajattelisin näin, että taas tekstin sisältö on se joka ratkaisee, vai?
Valinta on jokaisen oma, esiintyykö rekatulla vai ei rekatulla. Aina on pinnalla pieni epäluottamus luotettavuudesta vaikka galleriassa olisi valokuva, kuka sen todistaa, onko kuva aito.
Eiköhän se teksti ja sen sisältö merkitse enemmän kuin nimi, nikki tai valokuva...kuka tietää, mikä kenellekin on tärkeintä? - Jermu
MillaN kirjoitti:
...ja huomenta.:D
Mietin tässä tuota kysymystäsi:
"Jos olet kirjoittamassa lehtiartikkelia, niin omalla nimellä esiintyminen varmasti herättää luotettavuutta, mutta entäpä täällä."
Jos lehtiartikkelissa ei ole kuvaa nimen lisäksi, niin antaako se luotettavan kuvan kirjoittajasta. Onko nimen "takana" oikea ihminen vai onko nimi vain "nikki"? Ajattelisin näin, että silloin tekstin sisältö merkitsee enemmän kuin nimi, vai?
No, jos ajatellaan taas niin, että on rekattu nikki, mutta ei galleriaa eikä valokuvaa. Herättääkö se yhtään enemmän luottamusta tai varmuutta, kuin kirjoittaisi ei rekatulla-nikillä? Eikö silloin jos ei ole valokuvaa, ole sama kuin kirjoittaisi ei rekatulla-nikillä? Ajattelisin näin, että taas tekstin sisältö on se joka ratkaisee, vai?
Valinta on jokaisen oma, esiintyykö rekatulla vai ei rekatulla. Aina on pinnalla pieni epäluottamus luotettavuudesta vaikka galleriassa olisi valokuva, kuka sen todistaa, onko kuva aito.
Eiköhän se teksti ja sen sisältö merkitse enemmän kuin nimi, nikki tai valokuva...kuka tietää, mikä kenellekin on tärkeintä?Niin vertasin tuohon "omalla nimellä" siihen, että se on oikea ja tunnettu henkilö. Sen periaatteessa voi vaikka tarkistaa.
Yleisönosastokirjoittelu taitaa usein tapahtua nimimerkkiperiaatteella eli keksityllä nimellä, en ole varma.
Otetaanpas esimerkiksi sinut..Niin juuri, Millanix! Minkä takia luulet, että keskellä "talvisodan taisteluiden" vastailimme asiallisesti toisillemme jne. Silloin ei ollut rekkausmahdollisuutta vielä...Vaikka olisimme olleet eri mieltä asiasta, niin silti emme verissäpäin solvanneet toisiamme. Sama juttu Zeikun ja Wirnistelijän kanssa. Asia oli se, joka ratkaisi. Välillä varmasti nauroit sinäkin maha kippurassa siellä noita palstan toilailuja ja varmasti välillä sait toisten taholta mätkyjä aiheettakin..Aiheetta sen takia, että olit asiasta jotain mieltä ja pidit kantasi. Aiheetta sen takia, että kirjoitit tarinan ja toiset eivät halunneet uskoa tarinaa tai kokivat sinut joksikin uhkaksi, koska sinusta pidettiin "yli rajojen". Sinusta pidetään sen takia, mitä kirjoittelet meidän iloksemme, ei sen takia mitä galleriassasi ehkä myöhemmin on lukenut. Aaargh!
Meni kehumisen puolelle..Mitähän tulee lepakosta, jota on liikaa kehuttu..Ettei tulis vaan tyhjän puhuja, sellainen läpipa.ko...Ootas..silloin se olis varmaan Lepasko..Kjäh! - MillaN
Jermu kirjoitti:
Niin vertasin tuohon "omalla nimellä" siihen, että se on oikea ja tunnettu henkilö. Sen periaatteessa voi vaikka tarkistaa.
Yleisönosastokirjoittelu taitaa usein tapahtua nimimerkkiperiaatteella eli keksityllä nimellä, en ole varma.
Otetaanpas esimerkiksi sinut..Niin juuri, Millanix! Minkä takia luulet, että keskellä "talvisodan taisteluiden" vastailimme asiallisesti toisillemme jne. Silloin ei ollut rekkausmahdollisuutta vielä...Vaikka olisimme olleet eri mieltä asiasta, niin silti emme verissäpäin solvanneet toisiamme. Sama juttu Zeikun ja Wirnistelijän kanssa. Asia oli se, joka ratkaisi. Välillä varmasti nauroit sinäkin maha kippurassa siellä noita palstan toilailuja ja varmasti välillä sait toisten taholta mätkyjä aiheettakin..Aiheetta sen takia, että olit asiasta jotain mieltä ja pidit kantasi. Aiheetta sen takia, että kirjoitit tarinan ja toiset eivät halunneet uskoa tarinaa tai kokivat sinut joksikin uhkaksi, koska sinusta pidettiin "yli rajojen". Sinusta pidetään sen takia, mitä kirjoittelet meidän iloksemme, ei sen takia mitä galleriassasi ehkä myöhemmin on lukenut. Aaargh!
Meni kehumisen puolelle..Mitähän tulee lepakosta, jota on liikaa kehuttu..Ettei tulis vaan tyhjän puhuja, sellainen läpipa.ko...Ootas..silloin se olis varmaan Lepasko..Kjäh!...tässä aivan punastuu...että Jermulta tuollaista tekstiä...onks tää nyt tyyntä myrskyn edellä...kjäh! :D
Totta, vaikka kuinka väännetään kättä, emme pahemmin toista pahoinpitele...mitä nyt yks haukka, joka nimittelee lepakoiksi kahta palstan kivointa naista...öhöm.:D
Jaahas...vai lepasko...ootas Jermuxi, sulle on rooli uudessa sadussani.:D - Jermu
MillaN kirjoitti:
...tässä aivan punastuu...että Jermulta tuollaista tekstiä...onks tää nyt tyyntä myrskyn edellä...kjäh! :D
Totta, vaikka kuinka väännetään kättä, emme pahemmin toista pahoinpitele...mitä nyt yks haukka, joka nimittelee lepakoiksi kahta palstan kivointa naista...öhöm.:D
Jaahas...vai lepasko...ootas Jermuxi, sulle on rooli uudessa sadussani.:D"Lepasko vieköön" saa käyttää ihan vapaasti, koska sehän RIIPPUU käyttäjästä.
Mutta asiaan: Jos kerran voit punastua, niin voithan sen meidän iloksemme tehdä.
Tosiasit puhuvat puolestasi ja asiasta ei ole tarpeellista jankuttaa: Hirrrrrrrrrrrrrrrrmuuuuuuuuuuisen moni tykkää niistä tarinoista.
(Siis pääsenkö mä seuraavaan tarinaan. Siis vähän hianoo sellainen..*Megakika hei!*
- Seppojuhani
Tämä keskustelu on ollut itselleni hieman hämmentävää. Hämmentävää siksi, että kuvaa laittaessani oletin jonkun murjaisevan vitsin kerran vuodessa. Vaan se, että asiasta keskustellaan, on ollut yllätys.
Kuva on sattumanlaukaus, eräs elämäni ensimmäisiä digikamerakuvia. Otettu omin käsin puolen metrin päästä – siitä naaman turvotus (jonka parta kyllä osin peittää).
---
Yritysten kotisivujen käytöstä saarnatessani kehotan laittamaan verkkoon valokuvat asiakaspalvelua tekevistä ihmisistä. Silloinkin, kun tehdään kauppaan yritykseltä yritykselle ja pelkästään asiat ratkaisevat, niin silti on kyse ihmisistä. Keskustelussakin on epämiellyttävää, jos toinen osapuoli kääntää päänsä pois.
Kun lähdet tänään ulos, niin kymmenet tai sadat ihmiset näkevät naamasi. Onko se ongelma elävässä elämässä, onko se ongelma verkossa?
Käännetään asia toisinpäin (oi punainen pallukka): miksi ei pidä laittaa valokuvaa verkkoon?
1. jos haluaa mahdollisuuden sikailuun ilman, että jää siitä kiinni
2. jos mielipiteet häiritsevät sosiaalista elämää tai ammattia
3. jos on etsimässä seuraa aviopuolisoltaan salaa
4. jos häpeää naamaansa
5. jos ei osaa
6. jos ei vaan viitsi
7. ? - listaa voi vielä täydentää
Ilkeä kysymys: mikä on sinun perusteesi?Näistä kuvista oli hakkuupalstalla puhetta enemmänkin. Eräässä galleriassa oli ihan tavallinen, nätin naisen kuva. Moni ei millään tahtonut hyväksyä ja uskoa kuvan olevan aito. Epäiltiin kuvan olleen käsitelty. Taitaa se keskustelu löytyä sieltä vieläkin.
--------
Itse en ainkaan hyväksyisi, esim tyttäreni laittavan kuvaa esille.
Täysi ikäinen saa tehdä, kuten itse parhaimmaksi näkee.- Jermu
Kjäh!
Asiaan: Sinua yllättää se, että asiasta keskustellaan, vai se, että tällaiset tavalliset tappeluspukarit tekevät niin?
En ole tainnut kuvaasi edes katsoa, joten en tiedä mitä turvotuksia siinä tarkoitat. Olet sen sinne itse laittanut ja sillä selvä.
Tuolla on pieni pätkä omia ajatuksia noista gallerioista ja muutoksista tässä ympäristössä. En ole gallerioita vastaan, mutta en tee mitään kuvastoa itsestäni sinne sen takia, että muillakin on. Jos joku ei keskustele kanssani kuvan puuttumisen takia, niin sehän on hänen oikeutensa. Hän ehkä etsii jotain sellaista, mitä minä en ole edes tarjoamassa.---------->Eli erilaiset intressit ja jakautuminen erilaisiin ryhmiin sen vuoksi. Kyseessä ei ole siis keskustelu sinun kuvastasi, vaikka se on ollut myös joidenkin keskustelijoiden aiheena. Tämä taas taitaa johtaa siitä, että asiastahan on aikaisemmin jo keskusteltu.
Kyselit, miksi minä en laita kuvaani tuonne nettiin. Rehellinen mielipiteeni on, ettei se ole sen arvoista.Eli olisko sitten kohta "Ei vaan huvita". Aloitin täällä noin vuosi sitten palloilemaan ja pelin henki oli silloin anonyymiys.Sanoin jo silloin noille IP-numeron jäljittäjille, että tervetuloa käymään, jos on jäänyt jotain hampaankoloon. Eli reilun pelin säännöt pitää olla käytössä.
Eli erilaisilla lähtökohdilla varmasti ollaan liikenteessä. Laajennan tätä keskustelua hieman.
Tämä palvelu on ilmaista. Minua ei kiinnosta pätkääkään toimiiko sätti, onko joku bannattu aiheetta ja miksi kirjautuminen ei toimi.
Tämä on minulle hauskaa ajankulua pitkien työpäivien täytteenä ja jos tää ei toimi, niin katselen vaikka historiallisia dokkareita Nat. Geographic-channelilta tai luen kirjoja.
Sen vuoksi minusta ei ole tarpeen kitistä poistoista tai muusta sellaisesta, koska en ole tekemässä uraa minkään asian suhteen täällä.
Olen tutustunut näihin hahmoihin täällä palsta kirjoittelun kautta ja hauskoja tuttavuuksia heistä suurin osa onkin. Se ei todellakaan tarkoita sitä, että minun pitäisi heistä tietää sen enempää kuin he ovat täällä itsestään halunneet kertoilla. Eli kertauksena vielä: Vaikka viis veisaan tietyistä ilmiöistä täällä, niin tietyt hahmot ovat olleet fantastisia. Siitä heille kiitos. - taikanainen evk
Jermu kirjoitti:
Kjäh!
Asiaan: Sinua yllättää se, että asiasta keskustellaan, vai se, että tällaiset tavalliset tappeluspukarit tekevät niin?
En ole tainnut kuvaasi edes katsoa, joten en tiedä mitä turvotuksia siinä tarkoitat. Olet sen sinne itse laittanut ja sillä selvä.
Tuolla on pieni pätkä omia ajatuksia noista gallerioista ja muutoksista tässä ympäristössä. En ole gallerioita vastaan, mutta en tee mitään kuvastoa itsestäni sinne sen takia, että muillakin on. Jos joku ei keskustele kanssani kuvan puuttumisen takia, niin sehän on hänen oikeutensa. Hän ehkä etsii jotain sellaista, mitä minä en ole edes tarjoamassa.---------->Eli erilaiset intressit ja jakautuminen erilaisiin ryhmiin sen vuoksi. Kyseessä ei ole siis keskustelu sinun kuvastasi, vaikka se on ollut myös joidenkin keskustelijoiden aiheena. Tämä taas taitaa johtaa siitä, että asiastahan on aikaisemmin jo keskusteltu.
Kyselit, miksi minä en laita kuvaani tuonne nettiin. Rehellinen mielipiteeni on, ettei se ole sen arvoista.Eli olisko sitten kohta "Ei vaan huvita". Aloitin täällä noin vuosi sitten palloilemaan ja pelin henki oli silloin anonyymiys.Sanoin jo silloin noille IP-numeron jäljittäjille, että tervetuloa käymään, jos on jäänyt jotain hampaankoloon. Eli reilun pelin säännöt pitää olla käytössä.
Eli erilaisilla lähtökohdilla varmasti ollaan liikenteessä. Laajennan tätä keskustelua hieman.
Tämä palvelu on ilmaista. Minua ei kiinnosta pätkääkään toimiiko sätti, onko joku bannattu aiheetta ja miksi kirjautuminen ei toimi.
Tämä on minulle hauskaa ajankulua pitkien työpäivien täytteenä ja jos tää ei toimi, niin katselen vaikka historiallisia dokkareita Nat. Geographic-channelilta tai luen kirjoja.
Sen vuoksi minusta ei ole tarpeen kitistä poistoista tai muusta sellaisesta, koska en ole tekemässä uraa minkään asian suhteen täällä.
Olen tutustunut näihin hahmoihin täällä palsta kirjoittelun kautta ja hauskoja tuttavuuksia heistä suurin osa onkin. Se ei todellakaan tarkoita sitä, että minun pitäisi heistä tietää sen enempää kuin he ovat täällä itsestään halunneet kertoilla. Eli kertauksena vielä: Vaikka viis veisaan tietyistä ilmiöistä täällä, niin tietyt hahmot ovat olleet fantastisia. Siitä heille kiitos.epeli!!!! odotinkin jo milloin tuo aani muuttuu iiksi =)
Huomaan tehneeni sinuun syvän vaikutuksen ilmaisullani, öhöm. Lyhykäisyydessäänhän se menee näin. - taikanainen
listaasi yhden numeron verran
8. Ei tunne tarvetta naamataulunsa näyttämiseen.
Naisilla tämä kuvan laittaminen on suurempi kynnys kuin miehillä, ensinnäkin johtuen kulttuuristamme, joka esineellistää naista. toisakseen nainenhan ei ole koskaan tyytyväinen itseensä, täysin ainakaan. Onneksi ikä tuo tässä armahdusta, oppii tulemaan sinuiksi itsensä kanssa, vaikkei juuri sen missukan näköiseksi olisi sattunut syntymäänkään. =)
Mutta, on vielä yksi vakavampikin asia, mikä esim minua arveluttaa kuvani laittamisessa galleriaan. Sitä voidaan käyttää väärin. Kuten olet opettanut, netissä on vaikka minkälaista hörhöäkin liikenteessä.
Toki voin sulle kuvani laittaa postitse, jos haluat *WIRN.....* - ihmettelix
Tätä ketjua näin sunnuntaipäivän iloksi lukiessani, muistuu mieleeni joskus aiemmin käyty keskustelu ihan samasta asiasta. Onko siis niin että rekattu ja galleriaansa kuvansa laittanut pitää parempina keskustelijoina niitä, jotka ovat myös rekanneet nikkinsä kuvan kanssa? Miksi pitää tehdä jako keskustelijan ja keskustelijan välillä? Ihmettelen mistä johtuu että tähän suuntaan ollaan menossa. Ihan tarpeeksi näillä palstoilla, erityisesti täällä on jako vakkareiden ja ei vakkareiden kesken, pitääkö sitä jakoa vielä syventää muihin sillä perusteella onko rekannut vaiko ei?
Tämä on virtuaalimaailmaa joka ei ole sama kuin laiffi, itse en halua tänne kuvaani laittaa, syitä löytyy ja yksikään omista syistäni ei löydy listaltasi. Etkä millään voi rinnastaa näitä keskustelupalstoja mihinkään yritysten kotisivuihin, en ole täällä palvelemassa asiakkaita, vain keskustelemassa asioista aivan niin kun itse haluan ja jos en kelpaa rekkaamattomana, ongelma ei ole minun. En myöskään rekisteröidy kenenkään käskystä enkä sen vuoksi että minut hyväksyttäisiin rekattuna, hyväksytään tai ei, ihan sama. Oletko todella sitä mieltä että minun mielipiteellä, sinun mielestäsi on enemmän painoarvoa sen perusteella että tietäisit miltä näytän ja kuka oikeasti olen?
Oli ihan oma valintasi että laitoit kuvasi nettiin, et voi vaatia sitä muilta. - Seppojuhani
Waffen-ss kirjoitti:
Näistä kuvista oli hakkuupalstalla puhetta enemmänkin. Eräässä galleriassa oli ihan tavallinen, nätin naisen kuva. Moni ei millään tahtonut hyväksyä ja uskoa kuvan olevan aito. Epäiltiin kuvan olleen käsitelty. Taitaa se keskustelu löytyä sieltä vieläkin.
--------
Itse en ainkaan hyväksyisi, esim tyttäreni laittavan kuvaa esille.
Täysi ikäinen saa tehdä, kuten itse parhaimmaksi näkee.Miksi ylipäätänsä keskustella jonkun kuvasta?
Nuorten kuvien verkkoonlaitto on ajattelemisen paikka. Onhan niitä kuvia urheiluseurojen sivuilla pilvin pimein, mutta galleriassa tilanne on kieltämättä toinen. - taikanainen
ihmettelix kirjoitti:
Tätä ketjua näin sunnuntaipäivän iloksi lukiessani, muistuu mieleeni joskus aiemmin käyty keskustelu ihan samasta asiasta. Onko siis niin että rekattu ja galleriaansa kuvansa laittanut pitää parempina keskustelijoina niitä, jotka ovat myös rekanneet nikkinsä kuvan kanssa? Miksi pitää tehdä jako keskustelijan ja keskustelijan välillä? Ihmettelen mistä johtuu että tähän suuntaan ollaan menossa. Ihan tarpeeksi näillä palstoilla, erityisesti täällä on jako vakkareiden ja ei vakkareiden kesken, pitääkö sitä jakoa vielä syventää muihin sillä perusteella onko rekannut vaiko ei?
Tämä on virtuaalimaailmaa joka ei ole sama kuin laiffi, itse en halua tänne kuvaani laittaa, syitä löytyy ja yksikään omista syistäni ei löydy listaltasi. Etkä millään voi rinnastaa näitä keskustelupalstoja mihinkään yritysten kotisivuihin, en ole täällä palvelemassa asiakkaita, vain keskustelemassa asioista aivan niin kun itse haluan ja jos en kelpaa rekkaamattomana, ongelma ei ole minun. En myöskään rekisteröidy kenenkään käskystä enkä sen vuoksi että minut hyväksyttäisiin rekattuna, hyväksytään tai ei, ihan sama. Oletko todella sitä mieltä että minun mielipiteellä, sinun mielestäsi on enemmän painoarvoa sen perusteella että tietäisit miltä näytän ja kuka oikeasti olen?
Oli ihan oma valintasi että laitoit kuvasi nettiin, et voi vaatia sitä muilta.omasta puolestani voin sanoa, ettei minulle ole suurta merkitystä sillä, onko rekannut tai ei, onko kuvaa tai ei, mielipide on tärkeämpi.
Rekattu on siinä mielessä keskustelukumppanina erilainen kuin rekkaamaton, että rekatun kanssa kyse on ns jatkumosta, tietää mitä on aiemminkin jutellut saman nikin kanssa (jos sattuu muistamaan) rekkaamaton ei välttämättä olekaan seuraavalla juttukerralla sama henkilö, koska nikin voi ottaa käyttöön kuka vaan.
Tosin Jermu on Jermu ja MillaN on MillaN ym ym yleensä, jos ei joku halua tahallaan puhua heidän nimiinsä soopaa.
Tuo kuva-asia, jos joku on niin rohkea että laittaa kuvansa galleriaan, niin hattua nostan sellaiselle, (itsestäni ei siihen ainakaan ole.) Luo se kuva jonkinlaista luottamusta, siinä mielessä, että kuvan laittaneen yleensä oletetaan seisovan sanojensa takana. Onko näin, se on taas toinen juttu. - Seppojuhani
Jermu kirjoitti:
Kjäh!
Olen tutustunut näihin hahmoihin täällä palsta kirjoittelun kautta ja hauskoja tuttavuuksia heistä suurin osa onkin. Se ei todellakaan tarkoita sitä, että minun pitäisi heistä tietää sen enempää kuin he ovat täällä itsestään halunneet kertoilla. Eli kertauksena vielä: Vaikka viis veisaan tietyistä ilmiöistä täällä, niin tietyt hahmot ovat olleet fantastisia. Siitä heille kiitos.Se, että kuvatsa ylipäätän keskustellaan. Se minua yllättää – toki en halua keskustelemasta kieltääkään.
Avauksestasi sain sen vaikutelman, että tarkoitit minua, mutta jos erhedyin, niin mitäpä siitä.
Kun kirjoitin ”Yllättävä keskustelu”, niin siinä minulta unohtui maininta, että yritin antaa jattelua kaikille, en erityisesti sinulle. Ja tuo asian kääntäminen päinvastoin oli nimenomaan vastapainoa kyselyille, että ”miksi teit noin?”.
Juttusi loppuosasta olen pitkälti samaa mieltä.
- Seppojuhani
taikanainen kirjoitti:
listaasi yhden numeron verran
8. Ei tunne tarvetta naamataulunsa näyttämiseen.
Naisilla tämä kuvan laittaminen on suurempi kynnys kuin miehillä, ensinnäkin johtuen kulttuuristamme, joka esineellistää naista. toisakseen nainenhan ei ole koskaan tyytyväinen itseensä, täysin ainakaan. Onneksi ikä tuo tässä armahdusta, oppii tulemaan sinuiksi itsensä kanssa, vaikkei juuri sen missukan näköiseksi olisi sattunut syntymäänkään. =)
Mutta, on vielä yksi vakavampikin asia, mikä esim minua arveluttaa kuvani laittamisessa galleriaan. Sitä voidaan käyttää väärin. Kuten olet opettanut, netissä on vaikka minkälaista hörhöäkin liikenteessä.
Toki voin sulle kuvani laittaa postitse, jos haluat *WIRN.....*Naisten kuvat galleriassa on kieltämättä hieman eri asia kuin miesten. Sanoisin vieläpä, että mitä kauniimpi ja nuorempi, niin sitä enemmän on syytä harkintaa käyttää. Toki, jos TIETÄÄ olevansa lujaluontoinen, joka pystyy häiriköitä käsittelemään, niin se toki muuttaa asetelmaa.
Kuvia käytetään väärin. Taisi olla chat-palstalla, kun joku nuori tyttö valitteli, että hän laittoi itkevän kuvansa verkkoon ja se on levinnyt kaikenkarvaisille irvailusivuille. Eikä ole mitään mahdollisuutta saada sitä pois.
Väärinkäytön vaara on myös yritysten sivuilla olevilla kuvilla. Samoin Hesarin verkkoversiossa olevilla kuvilla. Ja ihan sama vaara uhkaa, kun käyskentelet uimarannalla bikineissäsi.
Mutta. Kuinka suuri se vaara on ja kuinka paljon vahinkoa siitä voi sinulle olla?
On parempi olla laitamatta sitä kuvaa postitse, kun et voi tietää, millainen minä oikeasti olen. Kuten arvon moccamimmimme on tomerasti julistanut, tuo galleriahan on vain väite minusta... - taikanainen
Seppojuhani kirjoitti:
Naisten kuvat galleriassa on kieltämättä hieman eri asia kuin miesten. Sanoisin vieläpä, että mitä kauniimpi ja nuorempi, niin sitä enemmän on syytä harkintaa käyttää. Toki, jos TIETÄÄ olevansa lujaluontoinen, joka pystyy häiriköitä käsittelemään, niin se toki muuttaa asetelmaa.
Kuvia käytetään väärin. Taisi olla chat-palstalla, kun joku nuori tyttö valitteli, että hän laittoi itkevän kuvansa verkkoon ja se on levinnyt kaikenkarvaisille irvailusivuille. Eikä ole mitään mahdollisuutta saada sitä pois.
Väärinkäytön vaara on myös yritysten sivuilla olevilla kuvilla. Samoin Hesarin verkkoversiossa olevilla kuvilla. Ja ihan sama vaara uhkaa, kun käyskentelet uimarannalla bikineissäsi.
Mutta. Kuinka suuri se vaara on ja kuinka paljon vahinkoa siitä voi sinulle olla?
On parempi olla laitamatta sitä kuvaa postitse, kun et voi tietää, millainen minä oikeasti olen. Kuten arvon moccamimmimme on tomerasti julistanut, tuo galleriahan on vain väite minusta...enhän mä nyt sitä bikinikuvaa olis laittanut...=)
Mutta, vaaran suuruutta netissä en tiedä, mutta uskoisin sen olevan suurempi netissä kuin siellä paikallisella uimarannalla. Näkijöitä on aika paljon enemmän.
ps. oot sä kyllä mies, kun ei kuva kelpaa, mut toisaalta parempi, olisit kuitenkin menettänyt yöunesi ja mielenrauhasi =) - Seppojuhani
ihmettelix kirjoitti:
Oli ihan oma valintasi että laitoit kuvasi nettiin, et voi vaatia sitä muilta.Niin, olemme joskus keskustelleet nimimerkkien rekkaamisesta. Ja olen yhtäti samaa mieltä kuin silloinkin. Valokuva on oikeastaan vain yksi askel pitemmälle omalla linjallani – joka on taatusti erilainen kuin sinun.
En rinnasta palstakeskustelua yritysten sivuihin, mutta kahden ihmisen kohtaamisessa on samoja elementtejä ympäristöstä riippumatta. Eli kaksi ihmistä työasioissa tai kaksi ihmistä palstalla tai kaksi ihmistä kahvipöydän ääressä. Se, mikä on tuttua, on turvallisempaa ja keskustelukynnys on alempana.
Kun ryhdyt juttusille Seppojuhanin kanssa, voit olla kutakuinkin varma, että saat pitkäpiimäisiä ja totisia vastauksia. Jos niistä pitää, keskustelun aloittamisen kynnys on matalalla, jos ei pidä, niin kynnys on korkealla. Keskusteluihin ryhtymisten hyötysihde on parempi. Vaan tuntemattoman nikin kohdalla on aina kysymysmerkki.
Sitoutumisen ketju: rekkaamaton satunnaisnikki – rekkaamaton vakionikki – rekattu nikki – kuva. Noista mikään ei vaikuta mielipiteitten uskottavuuteen, mutta kylläkin ihmisen uskottavuuteen. Mikä merkitys sillä on kenellekin, on jo toinen asia.
---
Oletko jossain kohtaa havainnut, että olisin VAATINUT muita laittamaan kuvansa verkkoon?
Jotenkin minusta tuntuu, että sinä härnäät ihmisiä keskustelemaan tahallisilla väärinymmärtämisillä. Etkä ole ainoa, mutta teet sen sivistyneellä tavalla.
Olenko oikeassa? - Jermu
Seppojuhani kirjoitti:
Se, että kuvatsa ylipäätän keskustellaan. Se minua yllättää – toki en halua keskustelemasta kieltääkään.
Avauksestasi sain sen vaikutelman, että tarkoitit minua, mutta jos erhedyin, niin mitäpä siitä.
Kun kirjoitin ”Yllättävä keskustelu”, niin siinä minulta unohtui maininta, että yritin antaa jattelua kaikille, en erityisesti sinulle. Ja tuo asian kääntäminen päinvastoin oli nimenomaan vastapainoa kyselyille, että ”miksi teit noin?”.
Juttusi loppuosasta olen pitkälti samaa mieltä.
Jos koit, että se edes pikkuriikkisen koskettaa sinuakin. Niin, en ajatellut avausta yksilötasolla vaan yleisellä tasolla. Ajatuksia vaan on alkanut herättää nuo ryhmittymiset.. Joo, joo, ryhmiä on aina ollut, se on totta, mutta tämä on vielä vuosi sitten ollut anonyymipalsta ja tilanne muuttuu koko ajan. Toivottavasti et saa mielikuvaa, että olen muutoksia vastaan vain sen takia, että muutoksia tulee. (ns. muutosvastarinta) Se ei olisi minun tyyppistä oikeastaan. Olen vain ajatellut näitten juttujen valossa, että riittääkö täällä enää se, että "Morjensta! Mitäs teille kuuluu?" vai pitääkö mennä siihen asti, että-----> "Kirjoittaja Räpä tervehtii palstalaisia! Perustiedot Räpästä: Hän asuu Mikkelissä ja on koirakennelin pitäjä. Räpällä on paljon koiria. Pidätkö sinä koirista? Mistä muusta sinä pidät? Vastaa Räpän viestiin tästä, Lisätiedot Räpästä osoite ja puhelinnumeroineen löydät tästä"
Tämä on jo periaatteessa todellisuutta. Minä en vain halua silloin olla osa sitä, koska en halua, että joku pelle soittaa keskellä yötä ja kertoo löytäneensä tiedot netistä ja olis varmaan kiva jutella. - Jermu
epeli!!!! odotinkin jo milloin tuo aani muuttuu iiksi =)
Huomaan tehneeni sinuun syvän vaikutuksen ilmaisullani, öhöm. Lyhykäisyydessäänhän se menee näin.Vaikutukset saattaa näkyä pitkäänkin.
- Jermu
Seppojuhani kirjoitti:
Niin, olemme joskus keskustelleet nimimerkkien rekkaamisesta. Ja olen yhtäti samaa mieltä kuin silloinkin. Valokuva on oikeastaan vain yksi askel pitemmälle omalla linjallani – joka on taatusti erilainen kuin sinun.
En rinnasta palstakeskustelua yritysten sivuihin, mutta kahden ihmisen kohtaamisessa on samoja elementtejä ympäristöstä riippumatta. Eli kaksi ihmistä työasioissa tai kaksi ihmistä palstalla tai kaksi ihmistä kahvipöydän ääressä. Se, mikä on tuttua, on turvallisempaa ja keskustelukynnys on alempana.
Kun ryhdyt juttusille Seppojuhanin kanssa, voit olla kutakuinkin varma, että saat pitkäpiimäisiä ja totisia vastauksia. Jos niistä pitää, keskustelun aloittamisen kynnys on matalalla, jos ei pidä, niin kynnys on korkealla. Keskusteluihin ryhtymisten hyötysihde on parempi. Vaan tuntemattoman nikin kohdalla on aina kysymysmerkki.
Sitoutumisen ketju: rekkaamaton satunnaisnikki – rekkaamaton vakionikki – rekattu nikki – kuva. Noista mikään ei vaikuta mielipiteitten uskottavuuteen, mutta kylläkin ihmisen uskottavuuteen. Mikä merkitys sillä on kenellekin, on jo toinen asia.
---
Oletko jossain kohtaa havainnut, että olisin VAATINUT muita laittamaan kuvansa verkkoon?
Jotenkin minusta tuntuu, että sinä härnäät ihmisiä keskustelemaan tahallisilla väärinymmärtämisillä. Etkä ole ainoa, mutta teet sen sivistyneellä tavalla.
Olenko oikeassa?Väität, että tuo rekattu nikki vaikuttaa ihmisen uskottavuuteen, mutta samalla väitätkin, ettet ole vaatinut ketään laittamaan kuvaansa tänne. No kieltämättä olisi aika pitkälle vaadittukin tässä ympäristössä, mutta asettamalla sanasi noin, saa mielikuvan vääjäämättä siitä, että luotat enemmän henkilönä tässä ympäristössä rekattuun ja tuolla valokuvalla varustettuun. ----->Palatakseni vielä intresseihin (Kiitos vielä taikanaiselle hienosta sanasta), niin silloin sinunkin pitää hyväksyä erilaiset lähtökohdat tilanteissa. Joku ei todellakaan halua henkilötietojaan tuonne eetteriin, koska niitä ei sieltä pois saa millään.
Vertauksesi rantaelämästäkin ontuu pahasti..Jos joku tulee selittään rannalla minulle, pystyn hoitelemaan tilanteen paikan päällä. Jos täällä joku tekee tiltin sun elämällesi, niin löydätkö sen tyypin??? Aloin miettimään lisää tota reaalin eroja tähän ja olen vakuuttunut siitä, että tekisin vaikeassa tilanteessa kaikkeni, että saisin reilun tasoituksen. Se vois viedä vaikka vuosia, mutta tekisin sen. Se olkoon sitten vaikka minun "Balladi kaiken turhuudesta". - hurlumHei
...onpas provokatiivinen ja rigidi kannanotto. Kovin mustavalkoisesti esität rekattu/rekkaamaton, kuvallinen/kuvaton -kirjoittajat.
Minulla ei suoraan sanottuna ole tarvetta minkäänlaiseen itseni julkituomiseen. Niinikään viis veisaan siitä, mikäli jollekin henkilölle koituu uskottavuus-/luottamusongelmia rekkaamattomuudestani/kuvattomuudestani. Se enemmänkin luo kuvaa henkilön luonteesta yleensäkin. Hänen luottamuspulastaan, suvaitsemattomuudestaan, epäluuloisuudestaan.
En ymmärrä, miksi pitäisi verrata keskustelupalstan kirjoittajia asiakaspalveluun? Kuten wirnix, jermu etc. aiemmin ovat jo kirjoittaneet: tänne kirjoitettiin aiemmin ainoastaan rekkaamattomina. Kyllä se uskottavuus ihan muista seikoista lähtee. - Seppojuhani
Jermu kirjoitti:
Jos koit, että se edes pikkuriikkisen koskettaa sinuakin. Niin, en ajatellut avausta yksilötasolla vaan yleisellä tasolla. Ajatuksia vaan on alkanut herättää nuo ryhmittymiset.. Joo, joo, ryhmiä on aina ollut, se on totta, mutta tämä on vielä vuosi sitten ollut anonyymipalsta ja tilanne muuttuu koko ajan. Toivottavasti et saa mielikuvaa, että olen muutoksia vastaan vain sen takia, että muutoksia tulee. (ns. muutosvastarinta) Se ei olisi minun tyyppistä oikeastaan. Olen vain ajatellut näitten juttujen valossa, että riittääkö täällä enää se, että "Morjensta! Mitäs teille kuuluu?" vai pitääkö mennä siihen asti, että-----> "Kirjoittaja Räpä tervehtii palstalaisia! Perustiedot Räpästä: Hän asuu Mikkelissä ja on koirakennelin pitäjä. Räpällä on paljon koiria. Pidätkö sinä koirista? Mistä muusta sinä pidät? Vastaa Räpän viestiin tästä, Lisätiedot Räpästä osoite ja puhelinnumeroineen löydät tästä"
Tämä on jo periaatteessa todellisuutta. Minä en vain halua silloin olla osa sitä, koska en halua, että joku pelle soittaa keskellä yötä ja kertoo löytäneensä tiedot netistä ja olis varmaan kiva jutella.Sinun ”puhelinkulttuurisi” on muuttunut kovasti 20 vuoden aikana. Olet siirtynyt lankapuhelimista kännyköihin. Myös palstakulttuuri muuttuu.
Itse olen ollut aktiivisti palstalla viime vuoden lopulta alkaen, joten en ole nähnyt samaa muutosta kuin sinä. Itse asiassa en osaa edes ajatella palstaa anonyymi-asian muutoksen kautta.
Minä olen itse itseni vanki – kuten jokainen omalla kohdallaan. Ilmeisesti on niin, että minä kaipaan hieman syvällisempiä keskusteluita, sinä kevyempiä. Se tässä palstassa on hyvää, että molemmilla näkökulmilla on mahdollisuus elää.
Rekatuista nikeitä muodostuu helposti sisäpiirejä, jotka torjuvat ulkopuolisia. Se vaara on kieltämättä konkreettinen. Varsinkin, jos joku uusi esittää jyrkästi poikkeavia ajatuksia. Samoja sisäpiiriongelmia ihmiset joutuvat kohtaamaan myös työelämässä ja harrastuksissa. Jokaisen on vain opittava ottamaan oma paikkansa.
Vaan eipä tuolla noitanaisella ja hannan'illa ole kummoisia kasvukipuja ollut – ainakaan ulkopuolisen näkökulmasta. Se kertoo jotain hyvää tämän palstan keskustelijoista. - Seppojuhani
Jermu kirjoitti:
Väität, että tuo rekattu nikki vaikuttaa ihmisen uskottavuuteen, mutta samalla väitätkin, ettet ole vaatinut ketään laittamaan kuvaansa tänne. No kieltämättä olisi aika pitkälle vaadittukin tässä ympäristössä, mutta asettamalla sanasi noin, saa mielikuvan vääjäämättä siitä, että luotat enemmän henkilönä tässä ympäristössä rekattuun ja tuolla valokuvalla varustettuun. ----->Palatakseni vielä intresseihin (Kiitos vielä taikanaiselle hienosta sanasta), niin silloin sinunkin pitää hyväksyä erilaiset lähtökohdat tilanteissa. Joku ei todellakaan halua henkilötietojaan tuonne eetteriin, koska niitä ei sieltä pois saa millään.
Vertauksesi rantaelämästäkin ontuu pahasti..Jos joku tulee selittään rannalla minulle, pystyn hoitelemaan tilanteen paikan päällä. Jos täällä joku tekee tiltin sun elämällesi, niin löydätkö sen tyypin??? Aloin miettimään lisää tota reaalin eroja tähän ja olen vakuuttunut siitä, että tekisin vaikeassa tilanteessa kaikkeni, että saisin reilun tasoituksen. Se vois viedä vaikka vuosia, mutta tekisin sen. Se olkoon sitten vaikka minun "Balladi kaiken turhuudesta".Luottamus ihmiseen rakentuu kokemusten kautta. Mitä enemmän kokemuksia, sitä suurempi tai pienempi se uskottavuus on. Rekattu nikki ja valokuva rakentavat nopeammin sitä uskottavuutta, koska niistä on vaikeampi päästä eroon, kuin rekkaamattomasta. Saati sitten satunnaisesta nikistä.
Minun maailmassani on ainoastaan harmaan eri sävyjä, se ei ole mustavalkoinen. Siinä mielessä nielen kaikki lähtökohdat – paitsi mustavalkoiset.
Esimerkiksi nimimerkki ”Jermu” on minusta uskottava, koska olen lukenut kirjoituksiasi kymmenittäin. Toisaaalta palstoilla on rekattuja nimimerkkejä, joita en lue lainkaan. Rekkaus toimii niinkin päin.
Rekattu Jermu olisi uskottavampi kuin rekkaamaton. Montako %, sitä en osaa sanoa. Ja mihin se vaikuttaisi? Enpä osaa sanoa sitäkään. Ajan kanssa rekkaamattomuuden merkitys haalistuu.
Rantaelämä oli ajatuksen ääripää: tarkoitin, että kuka tahansa voi napata valokuvan kauko-objektiivin kautta ja käyttää sitä väärin. - Jermu
Seppojuhani kirjoitti:
Sinun ”puhelinkulttuurisi” on muuttunut kovasti 20 vuoden aikana. Olet siirtynyt lankapuhelimista kännyköihin. Myös palstakulttuuri muuttuu.
Itse olen ollut aktiivisti palstalla viime vuoden lopulta alkaen, joten en ole nähnyt samaa muutosta kuin sinä. Itse asiassa en osaa edes ajatella palstaa anonyymi-asian muutoksen kautta.
Minä olen itse itseni vanki – kuten jokainen omalla kohdallaan. Ilmeisesti on niin, että minä kaipaan hieman syvällisempiä keskusteluita, sinä kevyempiä. Se tässä palstassa on hyvää, että molemmilla näkökulmilla on mahdollisuus elää.
Rekatuista nikeitä muodostuu helposti sisäpiirejä, jotka torjuvat ulkopuolisia. Se vaara on kieltämättä konkreettinen. Varsinkin, jos joku uusi esittää jyrkästi poikkeavia ajatuksia. Samoja sisäpiiriongelmia ihmiset joutuvat kohtaamaan myös työelämässä ja harrastuksissa. Jokaisen on vain opittava ottamaan oma paikkansa.
Vaan eipä tuolla noitanaisella ja hannan'illa ole kummoisia kasvukipuja ollut – ainakaan ulkopuolisen näkökulmasta. Se kertoo jotain hyvää tämän palstan keskustelijoista.Ethän sinäkään käy Anttilasta ostamassa samaa levyä joka viikko, joten uudelle jutulle on täällä aina tilaa. Se mitä se uusi juttu on ja kuinka se herättää keskustelua, on sitten ihan eri asia.
Kahvila päätettiin joskus ennenmuinoin eli vajaa vuosi sitten rauhoittaa demilitarisoiduksi alueeksi ja aika hyvin se on pysynytkin. Siitä juontaa myös se, että täällä asiallisesti käyttäytyvät tyypit saattavat saada peräti asiallisia vastauksia tällaisilta Tappelijoiltakin.
Puhuit puhelinkulttuurista ja siitähän tavallaan minäkin puhuin. En halua itseäni tuonne eetteriin millään näköpuhelimella laittaa levitykseen. Jos joku haluaa, niin siitä vaan, se ei ole minulta pois.
Puhuit oman paikan ottamisesta. Todellisuuttahan se on työelämässä ja muutenkin, että taistelemaan joutuu. Tuo tappelu tilasta ei ole mulle mikään ongelma, joskus se on peräti hauskaa..mutta tuolla palstoilla on paljon niitä, jotka eivät enää jaksa tapella tilasta enää täällä. He eivät halua enää kohdata niitä muureja täällä, joita rekkaukset ja galleriat ovat tehneet. Ymmärrätkö tuota pointtia olleskaan? - Seppojuhani
Jermu kirjoitti:
Ethän sinäkään käy Anttilasta ostamassa samaa levyä joka viikko, joten uudelle jutulle on täällä aina tilaa. Se mitä se uusi juttu on ja kuinka se herättää keskustelua, on sitten ihan eri asia.
Kahvila päätettiin joskus ennenmuinoin eli vajaa vuosi sitten rauhoittaa demilitarisoiduksi alueeksi ja aika hyvin se on pysynytkin. Siitä juontaa myös se, että täällä asiallisesti käyttäytyvät tyypit saattavat saada peräti asiallisia vastauksia tällaisilta Tappelijoiltakin.
Puhuit puhelinkulttuurista ja siitähän tavallaan minäkin puhuin. En halua itseäni tuonne eetteriin millään näköpuhelimella laittaa levitykseen. Jos joku haluaa, niin siitä vaan, se ei ole minulta pois.
Puhuit oman paikan ottamisesta. Todellisuuttahan se on työelämässä ja muutenkin, että taistelemaan joutuu. Tuo tappelu tilasta ei ole mulle mikään ongelma, joskus se on peräti hauskaa..mutta tuolla palstoilla on paljon niitä, jotka eivät enää jaksa tapella tilasta enää täällä. He eivät halua enää kohdata niitä muureja täällä, joita rekkaukset ja galleriat ovat tehneet. Ymmärrätkö tuota pointtia olleskaan?Täytyy sanoa, että joudun ihan pinnistelemään, että ymmärtäisin. Minä nimittäin olen tullut suoraan rekkausten ja gallerioitten maailmaan. En ole missään vaiheessa kokenut niitä esteiksi.
---
Rekkaamattomuus on sallituua ja sen tulee olla sallittua.
Mutta minulla on oikeus laittaa asiat omassa mielessäni omaan arvojärjestykseeni. Ja se on erilainen kuin sinun tai monen muun. Ja sekin on oikein.
Kaksi täysin päinvastaista mielipidettä voi olla yhtä aikaa oikein. - Seppojuhani
hurlumHei kirjoitti:
...onpas provokatiivinen ja rigidi kannanotto. Kovin mustavalkoisesti esität rekattu/rekkaamaton, kuvallinen/kuvaton -kirjoittajat.
Minulla ei suoraan sanottuna ole tarvetta minkäänlaiseen itseni julkituomiseen. Niinikään viis veisaan siitä, mikäli jollekin henkilölle koituu uskottavuus-/luottamusongelmia rekkaamattomuudestani/kuvattomuudestani. Se enemmänkin luo kuvaa henkilön luonteesta yleensäkin. Hänen luottamuspulastaan, suvaitsemattomuudestaan, epäluuloisuudestaan.
En ymmärrä, miksi pitäisi verrata keskustelupalstan kirjoittajia asiakaspalveluun? Kuten wirnix, jermu etc. aiemmin ovat jo kirjoittaneet: tänne kirjoitettiin aiemmin ainoastaan rekkaamattomina. Kyllä se uskottavuus ihan muista seikoista lähtee.”Kovin mustavalkoisesti esität rekattu/rekkaamaton, kuvallinen/kuvaton -kirjoittajat.”
Ottaisitko kopion sanoistani ja täsmentäisit. Ei mennyt jakeluun. - Jermu
Seppojuhani kirjoitti:
Täytyy sanoa, että joudun ihan pinnistelemään, että ymmärtäisin. Minä nimittäin olen tullut suoraan rekkausten ja gallerioitten maailmaan. En ole missään vaiheessa kokenut niitä esteiksi.
---
Rekkaamattomuus on sallituua ja sen tulee olla sallittua.
Mutta minulla on oikeus laittaa asiat omassa mielessäni omaan arvojärjestykseeni. Ja se on erilainen kuin sinun tai monen muun. Ja sekin on oikein.
Kaksi täysin päinvastaista mielipidettä voi olla yhtä aikaa oikein.Katsos tästä mä olenkin jankuttanut koko ajan. Eli ymmärsin heti mitä tarkoitit tuolla arvostuksellasi, mutta sitäkin piti vielä vähän hienosäätää, katsos.
En ole väittämässäkään, että sinun tyylisi olisi väärin. Mutta tässä ympäristössä tulee olemaan muitakin tyylejä. Silloin kun se muuttuu mahdottomaksi on monelle meistä tullut aika vaihtaa maisemaa.
Puhuit tuolla musta-valko-ajattelusta ja harmaasta alueesta. Minun tyyliselle ihmiselle se musta-valkoinen on täysin luonnollinen olotila. On hyviä tyyppejä ja huonoja tyyppejä. Hyviä tyyppejä autetaan, vaikka henki menisi ja huonoista ajetaan tankilla ylitse. Se on minun moraalia ja etiikkaa tässä elämässä. Olen sen verta nähnyt tuolla ihan periaatteellista pahaa, että olen havainnut syyttömien joutuvan aina kärsimään. Ne on aina mukana tavalla ja toisella. Pyrin auttamaan heitä, jos se on mahdollista. Syylliset pitää vaan sitten tavoittaa ja hoidella pois häiriköimästä. - Seppojuhani
Jermu kirjoitti:
Katsos tästä mä olenkin jankuttanut koko ajan. Eli ymmärsin heti mitä tarkoitit tuolla arvostuksellasi, mutta sitäkin piti vielä vähän hienosäätää, katsos.
En ole väittämässäkään, että sinun tyylisi olisi väärin. Mutta tässä ympäristössä tulee olemaan muitakin tyylejä. Silloin kun se muuttuu mahdottomaksi on monelle meistä tullut aika vaihtaa maisemaa.
Puhuit tuolla musta-valko-ajattelusta ja harmaasta alueesta. Minun tyyliselle ihmiselle se musta-valkoinen on täysin luonnollinen olotila. On hyviä tyyppejä ja huonoja tyyppejä. Hyviä tyyppejä autetaan, vaikka henki menisi ja huonoista ajetaan tankilla ylitse. Se on minun moraalia ja etiikkaa tässä elämässä. Olen sen verta nähnyt tuolla ihan periaatteellista pahaa, että olen havainnut syyttömien joutuvan aina kärsimään. Ne on aina mukana tavalla ja toisella. Pyrin auttamaan heitä, jos se on mahdollista. Syylliset pitää vaan sitten tavoittaa ja hoidella pois häiriköimästä.”...ymmärsin heti mitä tarkoitit...” Ymmärsit, etkä kertonut. Yllytit ihan hullua kirjoittamaan. Hyi, hyi, Jermu.
Arkipäivän elämässä mustavalkoisuutta tulee käytettyä, en kiellä. Vaan kun pysähtyy ajattelemaan, niin se muuttuu oitis harmaan sävyiksi. Jokaisesta asiasta, esineestä ja ihmisestä löytyy hyviä ja huonoja puolia. Se on faktaa.
Ja sitten hiihtämään. - hurlumHei
Seppojuhani kirjoitti:
”Kovin mustavalkoisesti esität rekattu/rekkaamaton, kuvallinen/kuvaton -kirjoittajat.”
Ottaisitko kopion sanoistani ja täsmentäisit. Ei mennyt jakeluun.Esität/kysyt rekkaamattomuuden syitä ja tuot esiin omia näkemyksiäsi, jotka ovat vähemmän imartelevia rekkaamattomalle. Vrt. kohdat 1-7 Yllättävä keskustelu -jutussasi.
- ihmettelix
Seppojuhani kirjoitti:
Niin, olemme joskus keskustelleet nimimerkkien rekkaamisesta. Ja olen yhtäti samaa mieltä kuin silloinkin. Valokuva on oikeastaan vain yksi askel pitemmälle omalla linjallani – joka on taatusti erilainen kuin sinun.
---
Olenko oikeassa?Onko mielestäsi oikein että keskustelijoita jaoteltaisiin eriarvoiseen asemaan, eiväthän rekkaamattomatkaan jaottele sen perusteella keskustelijoita onko rekattu vai ei, se on ihan yhdentekevää. Itselleni keskustelijat ovat samanarvoisia, rekkaamattomuus tai rekkaus ei ole se pointti miksi jonkun kanssa keskustelen ja jonkun toisen kanssa en. Nämä keskustelupalstat ovat tarkoitetut kaikille jotka haluavat mielipiteitään tänne kirjoitella, mielestäni ei ole oikeutta pitää toista parempana kuin toista sen perusteella onko rekattu vai ei, koska se on jokaisen vapaasti valittavissa. Ihan tarpeeksi täällä on omia kuppikuntia ja vakkareitten sisäpiirejä muutenkin.
Tuosta kahden välisestä keskustelusta olen myös erimieltä sillä eriasia on jutella tutun ihmisen kanssa kuin täällä jonkun kanssa jota ei oikeasti tunne, tunteminen kun perustuu omiin mielikuviin keskustelijasta joka ei sitten välttämättä pidä yhtä todellisen elämän kanssa. Aivan sama kun puhuu tuntemattoman kanssa puhelimessa, kuulee äänen ja sen perusteella luo mielikuvan ja kun henkilön näkee, se ei yleensä vastaa saatua mielikuvaa, näin sen asian näkisin myös täällä netissä, eikä se kuvan näkeminenkään tuo esille kenkään todellista luonnetta. Ei myöskään turhaan varoiteta netin ja chattien vaaroista, älä anna nimeäsi, osoitettasi tai puhelinnumeroasi tuntemattomille... ihan on terveellistä näitäkin neuvoja noudattaa.
Et ole vaatinut kuvan laittamista mutta asialla on mielestäsi jonkinlainen merkitys, mutta jossain toisessa kohtaa kuitenkaan sillä ei olisi merkitystä?
Mielestäni esittämällä mielipiteeni ei tarkoita sitä että olisin käsittänyt asioita tahallani väärin, siinä suhteessa et ole oikeassa. Voisitko ystävällisesti täsmentää mitä oikein tarkoitit? - Seppojuhani
ihmettelix kirjoitti:
Onko mielestäsi oikein että keskustelijoita jaoteltaisiin eriarvoiseen asemaan, eiväthän rekkaamattomatkaan jaottele sen perusteella keskustelijoita onko rekattu vai ei, se on ihan yhdentekevää. Itselleni keskustelijat ovat samanarvoisia, rekkaamattomuus tai rekkaus ei ole se pointti miksi jonkun kanssa keskustelen ja jonkun toisen kanssa en. Nämä keskustelupalstat ovat tarkoitetut kaikille jotka haluavat mielipiteitään tänne kirjoitella, mielestäni ei ole oikeutta pitää toista parempana kuin toista sen perusteella onko rekattu vai ei, koska se on jokaisen vapaasti valittavissa. Ihan tarpeeksi täällä on omia kuppikuntia ja vakkareitten sisäpiirejä muutenkin.
Tuosta kahden välisestä keskustelusta olen myös erimieltä sillä eriasia on jutella tutun ihmisen kanssa kuin täällä jonkun kanssa jota ei oikeasti tunne, tunteminen kun perustuu omiin mielikuviin keskustelijasta joka ei sitten välttämättä pidä yhtä todellisen elämän kanssa. Aivan sama kun puhuu tuntemattoman kanssa puhelimessa, kuulee äänen ja sen perusteella luo mielikuvan ja kun henkilön näkee, se ei yleensä vastaa saatua mielikuvaa, näin sen asian näkisin myös täällä netissä, eikä se kuvan näkeminenkään tuo esille kenkään todellista luonnetta. Ei myöskään turhaan varoiteta netin ja chattien vaaroista, älä anna nimeäsi, osoitettasi tai puhelinnumeroasi tuntemattomille... ihan on terveellistä näitäkin neuvoja noudattaa.
Et ole vaatinut kuvan laittamista mutta asialla on mielestäsi jonkinlainen merkitys, mutta jossain toisessa kohtaa kuitenkaan sillä ei olisi merkitystä?
Mielestäni esittämällä mielipiteeni ei tarkoita sitä että olisin käsittänyt asioita tahallani väärin, siinä suhteessa et ole oikeassa. Voisitko ystävällisesti täsmentää mitä oikein tarkoitit?Täsmennys on paikallaan: rekkaamattomalla ajattelin jatkuvasti vaihtuvaa nimimerkkiä. Rekkaamaton, mutta runsaasti käytetty, vastaa käytännössä rekattua. Jermu ja MillaN ovat vakiinnuttaneet tuotemerkkinsä vaikkei niitä olekaan rekisteröity.
Jokainen pitää kavereitaan ”parempina” kuin vento vieraita. Niin elävässä elämässä kuin täälläkin. Kun toteat, että jonkun ihmisen kanssa on kiva keskustella ja jonkun toisen kanssa ei ole, niin olet laittanut heidät kahteen eri kategoriaan. Vaikka molemmilla on oikeus tänne kirjoittaa.
Kaveripiiri on sisäpiiri. Se, onko piiri suljettu vaiko avoin, riippuu ihmisistä. Olen jo todennut, että taikanainen ja hannan ovat päässeet ihan kivasti mukaan, vaikka ovatkin uusia. Samoin A.Donis.
Se, että morjestaa kavereitaan, ei tarkoita, että pitäisi olla yrmeä vieraille. Vierauden kasvu tuttavuudeksi on oma prosessinsa.
---
Kyllä täälläkin muodostuu tuttavuuksia. Ne ovat erilaisia, kuin elävässä elämässä ja etenkin ne ovat ohuempia. Mutta kyllä minä pidän täällä aika montaa nikkiä – rekattuja ja rekkaamattomia – tuttavinani.
Täällä muodostuvat mielikuvat muuttuvat, jos kohtaamme elävässä elämässä. Mutta aivan samoin käy monessa avioliitossakin: unelmat ja todellisuus ovat eri asioita. Ja aika harvan 10-vuotiaan luulot elämästä osoittautuvat todeksi.
Mielikuvat ovat aina vääriä, voidaan vain kysyä, että kuinka suuressa määrin vääriä.
Osoitteiden ja puhelinnumeroiden jakaminen täällä ei ole suotavaa, mutta toisaalta, onhan puhelinluettelo kenen tahansa saatavissa. Kyse on harmaan eri sävyistä. Eikä tuo nimimerkin rekkaaminen ihan sama asia ole, kuin julkisuus...
---
”Et ole vaatinut kuvan laittamista mutta asialla on mielestäsi jonkinlainen merkitys, mutta jossain toisessa kohtaa kuitenkaan sillä ei olisi merkitystä?”
Vaikea lause. Selventäisitkö.
---
Tahallisella väärinymmärtämisellä tarkoitin, että esitit kysymyksiä aivankuin olisit vastannut minun väitteisiini.
Kokoelma tekstejäsi
- Onko siis niin että rekattu ja galleriaansa kuvansa laittanut pitää parempina keskustelijoina niitä, jotka ovat myös rekanneet nikkinsä kuvan kanssa?
- pitääkö sitä jakoa vielä syventää muihin sillä perusteella onko rekannut vaiko ei?
- Oletko todella sitä mieltä että minun mielipiteellä, sinun mielestäsi on enemmän painoarvoa sen perusteella että tietäisit miltä näytän ja kuka oikeasti olen?
- Oli ihan oma valintasi että laitoit kuvasi nettiin, et voi vaatia sitä muilta.
En tunnista tuosta mitään itse kirjoittamaani. - Seppojuhani
hurlumHei kirjoitti:
Esität/kysyt rekkaamattomuuden syitä ja tuot esiin omia näkemyksiäsi, jotka ovat vähemmän imartelevia rekkaamattomalle. Vrt. kohdat 1-7 Yllättävä keskustelu -jutussasi.
Tuo lista oli hihasta pudotettu ”vastakysymys” muille keskustelijoille. Se aukeaa paremmin, jos luet tuon koko litanian. Se ei ollut Seppojuhanin harkittu esitelmä aiheesta.
Ja olihan siinä se kohta ”muut syyt”, joita voi vapaasti täydentää. - ihmettelix
Seppojuhani kirjoitti:
Täsmennys on paikallaan: rekkaamattomalla ajattelin jatkuvasti vaihtuvaa nimimerkkiä. Rekkaamaton, mutta runsaasti käytetty, vastaa käytännössä rekattua. Jermu ja MillaN ovat vakiinnuttaneet tuotemerkkinsä vaikkei niitä olekaan rekisteröity.
Jokainen pitää kavereitaan ”parempina” kuin vento vieraita. Niin elävässä elämässä kuin täälläkin. Kun toteat, että jonkun ihmisen kanssa on kiva keskustella ja jonkun toisen kanssa ei ole, niin olet laittanut heidät kahteen eri kategoriaan. Vaikka molemmilla on oikeus tänne kirjoittaa.
Kaveripiiri on sisäpiiri. Se, onko piiri suljettu vaiko avoin, riippuu ihmisistä. Olen jo todennut, että taikanainen ja hannan ovat päässeet ihan kivasti mukaan, vaikka ovatkin uusia. Samoin A.Donis.
Se, että morjestaa kavereitaan, ei tarkoita, että pitäisi olla yrmeä vieraille. Vierauden kasvu tuttavuudeksi on oma prosessinsa.
---
Kyllä täälläkin muodostuu tuttavuuksia. Ne ovat erilaisia, kuin elävässä elämässä ja etenkin ne ovat ohuempia. Mutta kyllä minä pidän täällä aika montaa nikkiä – rekattuja ja rekkaamattomia – tuttavinani.
Täällä muodostuvat mielikuvat muuttuvat, jos kohtaamme elävässä elämässä. Mutta aivan samoin käy monessa avioliitossakin: unelmat ja todellisuus ovat eri asioita. Ja aika harvan 10-vuotiaan luulot elämästä osoittautuvat todeksi.
Mielikuvat ovat aina vääriä, voidaan vain kysyä, että kuinka suuressa määrin vääriä.
Osoitteiden ja puhelinnumeroiden jakaminen täällä ei ole suotavaa, mutta toisaalta, onhan puhelinluettelo kenen tahansa saatavissa. Kyse on harmaan eri sävyistä. Eikä tuo nimimerkin rekkaaminen ihan sama asia ole, kuin julkisuus...
---
”Et ole vaatinut kuvan laittamista mutta asialla on mielestäsi jonkinlainen merkitys, mutta jossain toisessa kohtaa kuitenkaan sillä ei olisi merkitystä?”
Vaikea lause. Selventäisitkö.
---
Tahallisella väärinymmärtämisellä tarkoitin, että esitit kysymyksiä aivankuin olisit vastannut minun väitteisiini.
Kokoelma tekstejäsi
- Onko siis niin että rekattu ja galleriaansa kuvansa laittanut pitää parempina keskustelijoina niitä, jotka ovat myös rekanneet nikkinsä kuvan kanssa?
- pitääkö sitä jakoa vielä syventää muihin sillä perusteella onko rekannut vaiko ei?
- Oletko todella sitä mieltä että minun mielipiteellä, sinun mielestäsi on enemmän painoarvoa sen perusteella että tietäisit miltä näytän ja kuka oikeasti olen?
- Oli ihan oma valintasi että laitoit kuvasi nettiin, et voi vaatia sitä muilta.
En tunnista tuosta mitään itse kirjoittamaani.asiat niin kuin ne olen itse tekstiesi perusteella ymmärtänyt, (viittaan kokoelmaan tekstejäni) eli teet jaon sen perusteella onko joku rekattu vai ei. Rekkaamattomista sinne "ystäväpiiriisi" sopivat vain MillaN ja Jermu ja uusistakin rekatut nikit, muut ovatkin sinulle sitten yhden tekeviä. Ongelmahan on sinun ei minun, palstoilla kirjoittaa paljon rekkaamattomia jotka kuitenkin käyttävät samaa nikkiä. Itse en täältä hae kenenkään hyväksyntää millään perusteella enkä halua kuulua mihinkään kuppikuntaan, olen aina oman tieni kulkija, riippumaton kenenkään mielipiteistä. Itse en tee jakoa sillä perusteella onko rekattu vai ei, yhtä kivaa on keskustelu, kerron kokemuksesta, käynhän keskustelemassa muillakin palstoilla ja joskus eksyn tänne, vanhasta muistista vissiin, täällä vaan on välillä ahdistava ilmapiiri.
Luottamuksellisia suhteita on täällä luotu ilman gallerioita ja rekkauksia, kauan ennenkuin rekkaaminen palstoille oli edes mahdollista, siis luottamus ei ole riippuvainen galleriankuvista, vaan ihan jostain muusta. - Seppojuhani
ihmettelix kirjoitti:
asiat niin kuin ne olen itse tekstiesi perusteella ymmärtänyt, (viittaan kokoelmaan tekstejäni) eli teet jaon sen perusteella onko joku rekattu vai ei. Rekkaamattomista sinne "ystäväpiiriisi" sopivat vain MillaN ja Jermu ja uusistakin rekatut nikit, muut ovatkin sinulle sitten yhden tekeviä. Ongelmahan on sinun ei minun, palstoilla kirjoittaa paljon rekkaamattomia jotka kuitenkin käyttävät samaa nikkiä. Itse en täältä hae kenenkään hyväksyntää millään perusteella enkä halua kuulua mihinkään kuppikuntaan, olen aina oman tieni kulkija, riippumaton kenenkään mielipiteistä. Itse en tee jakoa sillä perusteella onko rekattu vai ei, yhtä kivaa on keskustelu, kerron kokemuksesta, käynhän keskustelemassa muillakin palstoilla ja joskus eksyn tänne, vanhasta muistista vissiin, täällä vaan on välillä ahdistava ilmapiiri.
Luottamuksellisia suhteita on täällä luotu ilman gallerioita ja rekkauksia, kauan ennenkuin rekkaaminen palstoille oli edes mahdollista, siis luottamus ei ole riippuvainen galleriankuvista, vaan ihan jostain muusta.Käyttämäsi ilmaus ”annat ymmärtää” kuulostaa siltä, kuin sanoisin jotakin ja ennakoisin, millaisia mielikuvia se toisissa herättää. En toimi niin. Olen aika yksinkertainen tekemisissäni. Sanon mitä ajattelen seurauksia pohtimatta.
Siitä ystäväpiiristä mainitsin pari esimerkkiä, mutta olisin voinut luetella parikymmentä nimimerkkiä, vaikkapa yhden ihmettelixinkin.
Vaan on suorastaan sopimatonta väittää, että ”muut ovatkin sinulle yhdentekeviä.” Menee niin kauas minun ajattelustani. Nyt kyllä kärjistät tietoisesti ja naureskelet partaasi.
Mikä ongelma on minun? Ei auennut. Itse en aina miellä ristiriitaa ongelmaksi, vaan ainoastaan kahdeksi näkökulmaksi.
Onko keskustelu kivaa, vaiko ei, sen tietää vasta jälkeenpäin. Tuttujen nimimerkkien (rekattuja tai ei) avulla voi etukäteen päätellä jotakin.
”...siis luottamus ei ole riippuvainen galleriankuvista, vaan ihan jostain muusta.” Olen ihan samaa mieltä. Miksi kirjoitit tuon?
---------------------------------
Asiasta kolmanteen. Olen hieman väsynyt tuohon ”oikeassa olemisen velvollisuuteen”. Ja kehitellyt outoa keskustelukulttuuria.
Esimerkki.
Avaaja ilmoitta keskustelun aihepiirin, esimerkiksi ”ympäristönsuojelu”. Vastaaja esittää väitteen, esimerkiksi ”ydinvoiman käyttö edistää ympäristönsuojelua”.
Avaajan ”mielipiteeksi tulee silloin ”ydinvoiman käyttö EI edistä ympäristön suojelua”. Ja on aivan yhdentekevää, mitä mieltä hän asiasta oikeasti on.
Ja seuraavalla kierroksella osia vaihdetaan.
Minusta tuo tuntuu herkulliselta. Ihminen joutuu esittämään väitteitä, vaikka olisi eri mieltä asiasta. Oikeassaolemisen syndroomaa ei ole olemassakaan.
Mitä olet mieltä? - ihmettelix
Seppojuhani kirjoitti:
Käyttämäsi ilmaus ”annat ymmärtää” kuulostaa siltä, kuin sanoisin jotakin ja ennakoisin, millaisia mielikuvia se toisissa herättää. En toimi niin. Olen aika yksinkertainen tekemisissäni. Sanon mitä ajattelen seurauksia pohtimatta.
Siitä ystäväpiiristä mainitsin pari esimerkkiä, mutta olisin voinut luetella parikymmentä nimimerkkiä, vaikkapa yhden ihmettelixinkin.
Vaan on suorastaan sopimatonta väittää, että ”muut ovatkin sinulle yhdentekeviä.” Menee niin kauas minun ajattelustani. Nyt kyllä kärjistät tietoisesti ja naureskelet partaasi.
Mikä ongelma on minun? Ei auennut. Itse en aina miellä ristiriitaa ongelmaksi, vaan ainoastaan kahdeksi näkökulmaksi.
Onko keskustelu kivaa, vaiko ei, sen tietää vasta jälkeenpäin. Tuttujen nimimerkkien (rekattuja tai ei) avulla voi etukäteen päätellä jotakin.
”...siis luottamus ei ole riippuvainen galleriankuvista, vaan ihan jostain muusta.” Olen ihan samaa mieltä. Miksi kirjoitit tuon?
---------------------------------
Asiasta kolmanteen. Olen hieman väsynyt tuohon ”oikeassa olemisen velvollisuuteen”. Ja kehitellyt outoa keskustelukulttuuria.
Esimerkki.
Avaaja ilmoitta keskustelun aihepiirin, esimerkiksi ”ympäristönsuojelu”. Vastaaja esittää väitteen, esimerkiksi ”ydinvoiman käyttö edistää ympäristönsuojelua”.
Avaajan ”mielipiteeksi tulee silloin ”ydinvoiman käyttö EI edistä ympäristön suojelua”. Ja on aivan yhdentekevää, mitä mieltä hän asiasta oikeasti on.
Ja seuraavalla kierroksella osia vaihdetaan.
Minusta tuo tuntuu herkulliselta. Ihminen joutuu esittämään väitteitä, vaikka olisi eri mieltä asiasta. Oikeassaolemisen syndroomaa ei ole olemassakaan.
Mitä olet mieltä?pyöriä ympyrää... sanot jotain, tottakai se herättää mielikuvia siitä mitä kirjoituksillasi ja mielipiteilläsi tarkoitat. Ihmisten lokeroimista rodun, kansallisuuden, sosiaalisen aseman, rikkauden, köyhyyden, uskonnollisen vakaumuksen tai muun sellaisen takia on ihan tarpeeksi tässä maailmassa, pitääkö täälläkin lokeroida ja asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan? En tule koskaan hyväksymään sitä.
Ystäväpiiristä...en ole riippuvainen kenenkään ystäväpiireistä, kerroihan että olen oman tieni kulkija, tulen aina olemaan, en ainoastaan täällä, vaan yleensä.
Tarkoitin ongelmalla sitä että et pidä tasa-arvoisena ja luotettavana keskustelijana rekkaamatonta, se on sinun ongelmasi, ei kenenkään muun, paitsi tietysti niiden jotka ovat kanssasi samaa mieltä.
"...síis luottamus ei ole riippuvainen galleriankuvista, vaan ihan jostain muusta." Miksikö kirjoitin tuon, kokemuksesta ja siksi että itse esitit ja nimenomaan painotit luottavasi rekattuihin ja kuvan kanssa esiintyviin henkilöihin, enemmän kuin rekkaamattomiin.
Aika mielenkiintoinen näkökulma oikeassa olemisen syndroomasta, asiat voivat joskus keikahtaa ylösalaisin.
ja mulla ei kyllä ole partaa...*hymy* - Seppojuhani
ihmettelix kirjoitti:
pyöriä ympyrää... sanot jotain, tottakai se herättää mielikuvia siitä mitä kirjoituksillasi ja mielipiteilläsi tarkoitat. Ihmisten lokeroimista rodun, kansallisuuden, sosiaalisen aseman, rikkauden, köyhyyden, uskonnollisen vakaumuksen tai muun sellaisen takia on ihan tarpeeksi tässä maailmassa, pitääkö täälläkin lokeroida ja asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan? En tule koskaan hyväksymään sitä.
Ystäväpiiristä...en ole riippuvainen kenenkään ystäväpiireistä, kerroihan että olen oman tieni kulkija, tulen aina olemaan, en ainoastaan täällä, vaan yleensä.
Tarkoitin ongelmalla sitä että et pidä tasa-arvoisena ja luotettavana keskustelijana rekkaamatonta, se on sinun ongelmasi, ei kenenkään muun, paitsi tietysti niiden jotka ovat kanssasi samaa mieltä.
"...síis luottamus ei ole riippuvainen galleriankuvista, vaan ihan jostain muusta." Miksikö kirjoitin tuon, kokemuksesta ja siksi että itse esitit ja nimenomaan painotit luottavasi rekattuihin ja kuvan kanssa esiintyviin henkilöihin, enemmän kuin rekkaamattomiin.
Aika mielenkiintoinen näkökulma oikeassa olemisen syndroomasta, asiat voivat joskus keikahtaa ylösalaisin.
ja mulla ei kyllä ole partaa...*hymy*Kun riittävästi käsitellään samaa asiaa, niin toistoahan siitä tulee. Yritän nyt poimia tekstistäsi uusia asioita.
Mainitsit totisia lokerointeja; se on kovin kaukana siitä, mitä minä olen tarkoittanut. Keskustelenhan minä sinunkin kanssasi, vaikket olekaan nimimerkkiäsi rekannut. Eikä ole ongelma meille kummallekaan.
Sanan ”ystäväpiiri” asemasta voisi ehkä käyttää hankalampaa ilmaisua ”hyviksi toteamani keskustelukumppanit” tai jotain vastaavaa. Siis en tarkoita suljettua sisäpiiriä, vaan myönteisiä muistoja. Ja kuka tahansa voi astua siihen piiriin jättämällä itsestään sen myönteisen muiston. Sitähän täällä tapahtuu koko ajan, nuo kolme uutta nimimerkkiä esimerkkeinä.
Minä tosiaan luotan enemmän sellaiseen, joka laittaa itsensä ehdoitta likoon. Fiksaa itsensä ja sanansa yhteen siten, että ei pääse niistä millään kiemurteluilla eroon. Mutta se ei tarkoita, että ”luottamus olisi riippuvainen galleriakuvasta”. Noin hassuja en kyllä ole sanonut. Minä en olisi ottanut kuvaa edes keskustelun aiheeksi. Ei ole sen väärti.
”Tarkoitin ongelmalla sitä että et pidä tasa-arvoisena ja luotettavana keskustelijana rekkaamatonta...” Taatusti sinulla on parta, joulupukilta pihistetty. Ja hymy ei riitä - hihittelet koko ajan naamarin takana. Myönnä pois.
Voiko syndroomasta kehittyä trauma? - Jermu
Seppojuhani kirjoitti:
”...ymmärsin heti mitä tarkoitit...” Ymmärsit, etkä kertonut. Yllytit ihan hullua kirjoittamaan. Hyi, hyi, Jermu.
Arkipäivän elämässä mustavalkoisuutta tulee käytettyä, en kiellä. Vaan kun pysähtyy ajattelemaan, niin se muuttuu oitis harmaan sävyiksi. Jokaisesta asiasta, esineestä ja ihmisestä löytyy hyviä ja huonoja puolia. Se on faktaa.
Ja sitten hiihtämään.Niin, no ymmärsin mä kyllä hetimiten, mitä sä ajat periaatteessa takaa, mutta pitihän sitä todella hienosäätää tarkemmaksi. En mä itseasiassa todellakaan ole noita galleriajuttuja vastaan, sillä nehän monipuolistavat palveluita. Mutta en myöskään halua, että porukka alkaisi liiaksi "karsinoitumaan" jonkun rekkausjutun takia.
- Anonyymi
...herättää tietysti aina keskustelua ja ennakkoasennoitumista. Galleria luotiin vasta viime syksynä, joten ihmiset eivät vielä koe sitä turvallisena.
Tietysti kuvan näkeminen muuttaa suhtautumista ainakin osittain ja varsinkin silloin , jos jo olet keskustellut ihmisen kanssa ja ehtinyt muodostamaan kirjoitetun tekstin pohjalta mielikuvan.
Olet voinut kuvitellä tumman vaaleaksi , pienen suureksi, lyhyen pitkäksi......
Olet voinut kuvitella ulkonäön aivan muuksi, kuin mitä se todellisuudessa on.
Se, mitä ihminen on luontensa tai elämäntapojensa tai ajattelunsa tai tunteittensa kautta, tämä kaikki on voinut selkeämminkin välittyä kielellisen ilmaisun kautta.
Mutta kuvakaan ei vielä kerro kaikkea ihmisestä.
Laiffissa nyt meistä harvempi peittelee kasvojaan muiden kanssa kommunikoidessa ja siksi onkin kummallista, miten paljon tuo naamansa näyttäminen galleriassa herättää mielipiteitä puolesta ja vastaan. Jos kirjoittaminen chatissa tai näillä keskustelupalstoilla olisi mahdotonta ilman nikin rekkaamista ja totuudellisen kuvansa julkaisemista ja kaikki keskustelisivat kuviensa kanssa niin tätä kahtiajaottelua ei olisi edes olemassa.
Rekkautuminen ja galleroituminen ei kuitenkaan näillä foorumeilla ole mikään luottamus- tai rehellisyystae, jos on edelleenkin mahdollista rekkantua monella eri nikillä ja kukapa niiden kuvienkaan totuusarvoa on todistamasssa.
Joten rehellisyys on jokaisen kirjoittajan oman omantuntonsa varassa.
Virtuaaliaalissa on monenlaista yrittäjää" ja täällä liikutaan vielä paljolti, kuin seikkalumatkalla, tai ollaan kuin uudisasukkaita. Kukaan ei voi ennakoida, mikä seuravan puskan takana on yllättämässä. Terve itsesuojeluvaisto on hyvä matkatoveri.
-----voihan se seuraava chattisukupolvi jo olla meistä kehittyneempiä-------
..ainakin tuo intuitiivisyys herää elämään ja ties kuin telepaattisiksi vielä tullaan:-)))- Seppojuhani
Niin, eihän kuvat ja rekkaukset takaa yhtään mitään. Ei edes viranomaisen varmennus ihmisen henkilöllisyydestä. Aina voi valehdella, vaikka omalla nimellään. Kyse on ennemminkin aste-eroista.
Täällä tosiaan ollaan liikkeellä erilaisilla pelisäännöillä kuin elävässä elämässä. Ja se, totta vie, nakertaa uskottavuutta. Seppojuhani kirjoitti:
Niin, eihän kuvat ja rekkaukset takaa yhtään mitään. Ei edes viranomaisen varmennus ihmisen henkilöllisyydestä. Aina voi valehdella, vaikka omalla nimellään. Kyse on ennemminkin aste-eroista.
Täällä tosiaan ollaan liikkeellä erilaisilla pelisäännöillä kuin elävässä elämässä. Ja se, totta vie, nakertaa uskottavuutta.Tämä on vähän kuin kädellä hapuilua pimeässä:-)
....mitenkä tämä tästä miksikään muuttaa--------
Eikä täällä sen kummosemmin hullusti käy , jos itsensä kans hyvät välit pyrkii pitämään ja on sillai sinut minänsä kans:-)
...kirjoitti Anonyymi
- satunnainen
Mie oon sitä mieltä että galleriat ja keskustelumahdollisuudet internetissä muuttaa ihmisiä epärehellisemmiksi.
Mie en välitä laittaa omia sivuja näkyville en käsitä miksi pitäisi.
Samoin mie en käsitä miksi pitää olla monta rekattua nikkiä.
Kun kattelee näitä keskustelupalstoja niin tulee tunne samojen keskustelijoiden olevan eri palstoilla eri nikeillä.
Ainakin ikäryhmissä ja täällä.
Etsiskelin mukavaa keskustelupaikkaa mutta en ole vielä löytänyt.- Seppojuhani
Olet ihan oikeassa siinä, että ihmisten rehellisyys laskee näillä palstoilla. Tilaisuus tekee liian helposti varkaan. Varsinkin, jos elävässä elämässä ei pääse tekemään, mitä haluaa, niin sitten sitä pahaa mieltä puretaan täällä.
Useitten nikkien käyttöä en minäkään oikein ymmärrä. Minulle riittää yksi.
Ja kyllä sinä löydät sen mukavan keskustelupaikan. Tosin asiaa auttaa kovasti, jos itse päätät tehdä jostain sellaisen. Jos etsit valmiiksi mukavan tuntuista, niin voi tulla pitkä etsiminen vastaan. - satunnainen
Seppojuhani kirjoitti:
Olet ihan oikeassa siinä, että ihmisten rehellisyys laskee näillä palstoilla. Tilaisuus tekee liian helposti varkaan. Varsinkin, jos elävässä elämässä ei pääse tekemään, mitä haluaa, niin sitten sitä pahaa mieltä puretaan täällä.
Useitten nikkien käyttöä en minäkään oikein ymmärrä. Minulle riittää yksi.
Ja kyllä sinä löydät sen mukavan keskustelupaikan. Tosin asiaa auttaa kovasti, jos itse päätät tehdä jostain sellaisen. Jos etsit valmiiksi mukavan tuntuista, niin voi tulla pitkä etsiminen vastaan.mie käyny katteleen noita palstoja ja oon mie muutamalle kirjoittanu.
En tiijä miusta tuntuu että kaikki vaan tahtoo olla esillä ja esittää jottain mitä ei aidosti oo.
Kiva näitä on silti lukia mutta mie en oo kovin hyvä kirjottaan.Mie ihmettelin oman ikäryhmäni palstaa ettei vaan nuoremmat tekis jekkua.
- ipanas
Miten ihmeessä sä jaksat kaikkien näiden nikkien kanssa heilua?
No jaa, huvinsa Jermullakin!
Toista se on sateessa lunta puskea...- Jermu
Tilasin sulle sinne, niin josko lumihanki katoaa ja voit elää hanketonta elämöintiä.
Kyllä mä oman nikkini kanssa jaksan ihan hyvin, mutta toisilla voi olla vaikeaa päästä tähän näppikselle, kun mulla on niiiiiiiiiiiiin paljon varauksia koko ajan.
Ja kuvia ei ole tulossakaan, niin että ei tartte kenenkään pettyä etu- eikä jälkikäteen. Kjäh! - ipanas
Jermu kirjoitti:
Tilasin sulle sinne, niin josko lumihanki katoaa ja voit elää hanketonta elämöintiä.
Kyllä mä oman nikkini kanssa jaksan ihan hyvin, mutta toisilla voi olla vaikeaa päästä tähän näppikselle, kun mulla on niiiiiiiiiiiiin paljon varauksia koko ajan.
Ja kuvia ei ole tulossakaan, niin että ei tartte kenenkään pettyä etu- eikä jälkikäteen. Kjäh!Kyllä minusta olis paljon kivempaa, että aurinko haihduttais kinokset, ei se vesilammikosta toiseen pomppiminenkaan kovin mukavaa oo. Olisit tilannut aurinkoisen helmikuun?
Ajattelin vaan, että aika monta hahmoasi...
Kjäh! täällä loppujen lopuksi liikkuu?
Olisit nyt laittanut itsestäsi jonkin kuvan, olis niin mukava vetää sua parrasta, jos sulla sellainen sitten olis?
Lupaan, en naurais sille kuvalle! En edes haukkuis sitä, vaikka mieli tekis! - Jermu
ipanas kirjoitti:
Kyllä minusta olis paljon kivempaa, että aurinko haihduttais kinokset, ei se vesilammikosta toiseen pomppiminenkaan kovin mukavaa oo. Olisit tilannut aurinkoisen helmikuun?
Ajattelin vaan, että aika monta hahmoasi...
Kjäh! täällä loppujen lopuksi liikkuu?
Olisit nyt laittanut itsestäsi jonkin kuvan, olis niin mukava vetää sua parrasta, jos sulla sellainen sitten olis?
Lupaan, en naurais sille kuvalle! En edes haukkuis sitä, vaikka mieli tekis!Mistä johtuu, että kyselet jostain useista hahmoista??? Kaikki jotka kyselevät minulta tuollaisia, haluavat vain tappeluksia..Hmmm..okei..aloita!
Kuvaa ei tule, vaikka mieles ei edes tekis..Keksi lisää, niinkuin hyvin kuitenkin osaat! - ipanas
Jermu kirjoitti:
Mistä johtuu, että kyselet jostain useista hahmoista??? Kaikki jotka kyselevät minulta tuollaisia, haluavat vain tappeluksia..Hmmm..okei..aloita!
Kuvaa ei tule, vaikka mieles ei edes tekis..Keksi lisää, niinkuin hyvin kuitenkin osaat!Minua nukuttaa! Miks aina pitää herätä niin aikaisin?
*vetää Jermua parrasta* - Jermu
ipanas kirjoitti:
Minua nukuttaa! Miks aina pitää herätä niin aikaisin?
*vetää Jermua parrasta*Vastaa avauksen tekstiin asiallisesti ja ilman vilunkia. Tää mikään tseksipaari ole, perskales.
- ipanas
Jermu kirjoitti:
Vastaa avauksen tekstiin asiallisesti ja ilman vilunkia. Tää mikään tseksipaari ole, perskales.
Arvaa mikä levy ja kenen päässä tää pyörii?
Jermu, ei kaikki oo seksii mikä mielees juolahtaa!
No jaa, parta ja sitten kauhee fleda, takussa ja harottaa niin että saksille olis töitä, tai leikkuupuimurille, kuinka vaan?
Ja tietysti Jermulla on hiukan polttava ja sinkee katse, vähemmästäkin...
Ketjusta on poistettu 60 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121