Kannattaako ohjelmoinnin opiskelun aloittaa käyttämällä tekstieditoria vai jotain ideä? Tekstieditorissa kai kaiken joutuu muistamaan itse ja oppii, miten kaikki toimii kun taas ide kai vähentää muistettavia asioita. Toisaalta idet ovat monimutkaisempia kuin editorit, jolloin ongelmien selvittely voi olla vaikeampaa.
Ohjelmoinnin opiskelu editorilla vai idellä?
13
302
Vastaukset
- Aivan-yksiselitteisesti
Minulle on aina ollut paras editori se joka eniten auttaa ohjelman kirjoittamisessa. Zim työpöytä Wiki on hyvä muistilappujen tekoon. F1 näppäimellä tavoitettava ohje tai muistiinpano jo kahden kirjamen valintaan, on ""dementiasta kärsivälle"" suuri apu.
""""Kannattaako ohjelmoinnin opiskelun aloittaa käyttämällä tekstieditoria vai jotain ideä? """"
Ehdottomasti IDEÄ.
Linux Mint 18 Sarah
Xfce 64-bit - kynä-ja-paperi
Ohjelmoinnin opiskelu kannattaa aloittaa kynällä ja paperilla ja perehtymällä opiskeltavasta kielestä saatavilla olevaan kirjallisuuteen.
- Ed.Editor
Heh, niin just, ja ensimmäinen Hello World koodata helmitaululle.
Sellainen editori kannattaa ainakin valita, joka osaa korostaa kielen syntaksin visuaalisesti, varatut sanat jne.
Yksi aika hyvä on Sublime Text, jonka saa niin Windowsille, Linuxille kuin Macillekin.
http://www.sublimetext.com/ - gdsfgdsfgfdsg
tuolla tavalla et ikinä opi ohjelmointia. ohjelmointia ei ole kukaan koskaan oppinut mitenkään muuten kuin ohjelmoimalla. siinä sun paperissas kun on se vika, että se ei anna mitään palautetta menikö homma oikein vai vituilleen.
syntaksi-korostus nyt editorissa pitää vähintään olla, itse kyllä tykkään idestä, joka avustaa koodin kirjoittamisessa, esimerkiksi javalle netbeans.
nopeuttaa hommaa ihan pirusti verrattuna että etsisi ja kirjoittaisi kaiken itse. - eijeijeieijeieieijejei
gdsfgdsfgfdsg kirjoitti:
tuolla tavalla et ikinä opi ohjelmointia. ohjelmointia ei ole kukaan koskaan oppinut mitenkään muuten kuin ohjelmoimalla. siinä sun paperissas kun on se vika, että se ei anna mitään palautetta menikö homma oikein vai vituilleen.
syntaksi-korostus nyt editorissa pitää vähintään olla, itse kyllä tykkään idestä, joka avustaa koodin kirjoittamisessa, esimerkiksi javalle netbeans.
nopeuttaa hommaa ihan pirusti verrattuna että etsisi ja kirjoittaisi kaiken itse.NetBeans ei ole vain Javalle. NetBeans IDE tukee monta muutakin kieltä.
- munmielipide
Oman kokemuksen mukaan ide nopeuttaa työskentelyä jos kaikki toimii. Mutta jos tulee jotain outoa vastaan, kuten kehitysympäristö kaatuu, niin ongelmien debuggaamiseen kuluu tuhottomasti aikaa. Tekstieditorin kanssa on tällöin helpompaa.
Editoreillakin pystyy tekemään vaikka mitä nykyään. Löytyy debuggaukseenkin plugari. Esim. Kate.
- ilman.muuta
Ainakin jos javasta puhutaan niin ilman muuta ide.
- aafdsfdsa
Olen käyttänyt C- ja Python-ohjelmointiin Geany-nimistä kehitysympäristöä. Se on todella kevyt ratkaisu.
R-kielen kehitykseen olen käyttänyt RStudio-ohjelmistoa, se on tuolle kielelle paras ja helppokäyttöisin ympäristö.- Minä-myös
Minä kirjoitan Linux Shell Bash komentoputkia *.SH päätteellä ja ilman, onglmana on vaan noiden tiedostojen suoritus oikeuksien erikseen tehtävä määrittely.
Koska sinä käytät myös tuota tosi hyvää Geany editoria, oletko ratkaisut jollakin tavalla tuon ongelman, jos viittisit pistää sen tänne näkyviin. - aafdsfdsa
Minä-myös kirjoitti:
Minä kirjoitan Linux Shell Bash komentoputkia *.SH päätteellä ja ilman, onglmana on vaan noiden tiedostojen suoritus oikeuksien erikseen tehtävä määrittely.
Koska sinä käytät myös tuota tosi hyvää Geany editoria, oletko ratkaisut jollakin tavalla tuon ongelman, jos viittisit pistää sen tänne näkyviin.Jos ohjelma menee läpi käännöksestä, saan sen ajoon vain painamalla F5-näppäintä. Tämä siis toimii ainakin Python- ja C-ohjelmilla. En ole koskaan tutustunut sh-skripteihin.
- trollerson
Ehdottomasti IDE.
Pääset ajamaan ja debuggaamaan ohjelmaa yhdellä tai kahdella napin painalluksella.
IDE tarkistaa syntaksia kokoajan samalla kuin kirjoitat, joka niin ikään nopeuttaa oppimista, koska parhaimmilaan näet virheet heti eikä vasta käännön jälkeen. Toki tätä tekee myös paremmat tekstieditorit, jotka kyllä jo lähentelee IDE:ä.
IDE:issä yleensä on myös dokumentaatioon helpompi pääsy, ja koodieditori osaa ehdottaa esim. luokassa saatavilla olevia metodeita, tyyppejä, jne., mikä säästää taas aikaa joka kuluisi asian selvittämiseen muualta. Molempi parempi.
GNU Emacs; Java NetBeans; Java Eclipse ovat kaikki olleet käyttökelpoisia.
Jopa vi ja vim ovat sentään toimineet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164