Hei,
Kaipaisin kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä moottoriöljystä.
Millaisessa autossa olet öljyä käyttänyt? Kuinka pitkään ajoit samoilla öljyillä?
Ja tietysti vähän vapaamuotoisempaa mielipidettä asiasta kaivataan.
" Motox 5W-40 FullSyn on täyssynteettinen, polttoainetta säästävä öljy, joka soveltuu käytettäväksi uudenaikaisissa bensiini- ja dieselmoottoreissa. Se tuottaa kylmäkäynnistyksessä nopeasti vakaan öljykalvon. Täyttää vaatimukset sekä luokitukset API SL/SM/CF, ACEA A3/B3 A3/B4, VW 502.00 / 505.00, MB 229.1 / 229.3, Porsche (2013) "
Täyttää seuraavat laatu/suorituskykyvaatimukset:
API SL/SM/CF, ACEA A3/B3 A3/B4
Eli ei täytä uusinta API SN suorituskykyvaatimusta joka otettiin käyttöön vuonna 2010.
Motox FullSyn 5W-40 5l SM/CF
23
5215
Vastaukset
- Eurol.skeidaako
Jää omalla kohdalla kaupan hyllyyn, kun valmistaja on niin tarkoin varjeltu salaisuus.
Varmaan niin paska valmistaja, ettei uskalla tulla kaapista ulos.- motonet.ei.kerro
Samaa täällä jää ehdottomasti hyllyyn, ei tiedä kuka valmistaa, eikä ole edes datalehteä saatavana.
- LOTOS
Voi olla useampiakin valmistajia. Ostetaan siltä mikä kulloinkin tekee halvimalla.
- motonet.tökkii
Tuollakin asiaa kyselty ja hyvä ettei motonetin "herralla" jo käämit pala uteluihin, laittoi niille stopin.
http://forum.motonet.fi/viewtopic.php?f=46&t=13204
Jotenkin alkanut muutenkin tuntua tuo motonet touhu ylimieliseltä. Pitänee siirtyä jonkin muun varaosapuljun asiakkaaksi. - Öljynvaihto
KÄYTIN PARI 10TKM VAIHTOVÄLIÄ KO. ÖLJYÄ SUHT. HYVÄKUNTOISESSA JAPSISSA. Vaihdoin sitten tarjoustuotteena osapuilleen samaan hintaan myytyyn Mobil 5W-50, jota nyt mainostetaan väärennetyksi.
Kyllä tuo motox oli tosi huonoa Mobiliin verrattuna. Motoxia piti lisätä enemmän kuin se litra, mikä vaihdossa jäi pönttöön. Öljy mustui myös hyvin nopeasti (joo, se siis poisti likaa koneesta, juu...)
Mobililla ajoin n. 100tkm ja öljynkulutus pysyi vähäisenä. Koneella on nyt ajettu 300tkm ja hyvin kukkuu edelleen. Ehkä se motoxkin olisi hyvin voidellut, mene tiedä, mutta jatkuva lisääminen otti pattiin. Semmonen kokemus mulla.- Anonyymi
Käytin Motox Ecoenergy 5W-30 A5/B5 diesel Tojotassa n. 520 000 - 720 000 km välillä. Pysyi paremmin sisässä ja moottorin ääni pysyi pitempään pehmeämpänä kuin Teboilin Diamont Diesel C3 5W-40 ja Castrol Magnatec 5w-40 C3. Muita öljyjä en käyttänyt. Lisäyksen tarve oli hieman vähäisempi Motoxilla (n. 0,5 litraa 10 000km vaihtovälillä). katsoin Motoxin näistä kolmesta parhaaksi. Vaihtoväli oli kyllä lyhyt ja C3 öljyä ei siinä D4D-moottorissa olisi tarvinnut välttämättä käyttää.
- en.suosittele
4tkm vaihdon jälkeen moottorin käyntiääni muuttui karkeammaksi ja kylmänä venttiilipainimet rallatti, en uskaltanut ajaa 10tkm vaihtoväliä jonka mm. Castrol magnatec toimii hyvin.
Kyseessä 5w40 öljy. - aegaegae
Jos ei täytä API SN niin ehkä käyttäisin vain -05 ja vanhemmissa autoissa, uudemmat jo hyötyy paljon API SN luokasta. Halpisöljyjen huonot puolet voivat tulla esiin myös pitkillä vaihtoväleillä ja kylmäkäynnistyksessä. Jos vaikka vaihtoväli 20tkm/1v, ajaisin korkeintaan 15tkm/1v. Ja jos joutuu pakkasessa ilman lämmitystä käynnistämään usein, harkitsisin muuta öljyä, vaikka Teboil jolla todistetusti loistavat kylmäominaisuudet.
- Analyysituloksia
Kaikki on vetykrakattua ryhmän III ja II perusöljyyn perustuvia. Samoin Teboil Diamond ja Mobil 1 sekä Suomessa myytävät Castrol öljyt ym.
HC-synthese ja SHC-synthese. Näillä öljyillä ei ole mitään yhteistä TÄYSSYNTEETTISIEN moottoriöljyjen kanssa.
Miksi maksaa liikaa vetykrakatusta moottoriöljystä ? Motox vastaa täysin laadultaan Mobil1 ja Teboil Diamond öljyjä.- bhunji
No niin!!! Tuliko tuo kommentti kenellekään yllätyksenä??? Öljypalstan hörhö on päässyt jälleen kotihoitoon ja saamme nauttia tuotoksista.
- Lääkitystä.muutettu
Hörhön mielestä motox on laadukasta, kuten merkkiöljytkin.
- Cedric_fan
Motoxin 5W-40 59-9501 on sitten PAO-pohjainen
- HC-krakkaus
<pao puuttuu. Jo hintakin kertoo sen. Se puuttuu kalliistakin.
- älä.sinä.valehtele
Motonetin öljy(ja kaikki)tietävä on motonetin keskustelupalstalla kertonut tuon olevan PAO pohjainen.
- Vetykrakkaus.PAO
Nykyinen fullsyn ei taatusti täyssynteettistä, siinä on pourpoint -39C!. Mikäli edes siinä on PAOn osuus on korkea , se PAOn pitää olla "leikki PAOta" jota käytetään osissa Liqui Moly tuotteissa.
- PAO-grade
II ja III-ryhmän mineraaliöljyt saavuttaa tehokkaimmilla lisäaineistuksella jo -50C jähmepisteen.
PAO on silti parasta.
http://utsrus.com/documents/seminary_doklady/exxon_mobil_pao.pdf - max.max
-48C jähmepiste on vetykratulla aikalailla max.
- grpIII-mineraaliöljy
Liqui Moly myy Amerikkaan omaa Synthoil brändiä. Siinä PAO on jätetty pois(kallista) ja Amerikassa saa myydä mineraaliöljyä täyssynteettisenä, kuten Suomessa.
https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1839315
Nesteen labrassa on kokeiltu puhtaasti USEITA -50C alittavia moottoriöljysekoituksia tuotannon III ryhmän mineraaliöljyillä.
PAO rules. https://www.stle.org/images/pdf/STLE_ORG/AM2016 Presentations/Commercial Marketing Forum/STLE 2016_CMF_Session 3A_K. Hope_Dodecene-Based Synfluid PAOs.pdf - OLE-TARKKA
Liqui Moly vastasi amerikkalaiselle kysyjälle: Liqui Moly Synthoil Premium 5W-40 kyseisellä tuotenumerolla on HC-öljy! Eli grpIII mineraaliöljy.
ÄLÄ KÄYTÄ KURAA! Käytä oikeasti täyssynteettisiä öljyjä.
https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1839315&edit-text=&act=url
VW ryhmän autojen moottorit on suunniteltu käyttämään PAO-öljyjä. - max.max
grpIII-mineraaliöljy kirjoitti:
Liqui Moly myy Amerikkaan omaa Synthoil brändiä. Siinä PAO on jätetty pois(kallista) ja Amerikassa saa myydä mineraaliöljyä täyssynteettisenä, kuten Suomessa.
https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1839315
Nesteen labrassa on kokeiltu puhtaasti USEITA -50C alittavia moottoriöljysekoituksia tuotannon III ryhmän mineraaliöljyillä.
PAO rules. https://www.stle.org/images/pdf/STLE_ORG/AM2016 Presentations/Commercial Marketing Forum/STLE 2016_CMF_Session 3A_K. Hope_Dodecene-Based Synfluid PAOs.pdfLabra kokeilut ja käytäntö kaksi eri asiaa. -48C max
- HC-synthese
Samaa laatuluokkaa...
https://www.vialube.de/product_info.php/info/p571_Castrol-EDGE-FST-5W-40-1-Liter.html - Anonyymi
Motoxin öljyt toimittaa euroil ja valmistaa brittiläinen comma.
https://fi.commaoil.com/- Anonyymi
Bensamoottorissa,moniventtiilisessa,käyttänyt 11 vuotta,aina syksyisin vaihtanut,ei kulu,hydraulinostimet pysyvät äänettöminä,VVT-pyörä äänetön ja toimiva.
Puristuspaineet säilyneet normaaleina,päästöt hyväksyttyinä.
Toisessa,kuutosmoottorissa samat jutut.
Aina käyttänyt alkuperäisiä öljynsuodattimia.
Ei voi kuin luottaa Motox Fullsyn 5w40.
Kovillakin pakkasilla,mitä nyt etelä-suomessa joskus on,lähteneet hyvin ilman esilämmitystäkin omalla startilla tulille.
Toinen moottori purettu yläpään osalta tiivistevuodon takia(470tkm)
Moottorin osat,mm.sylinterit,mukit,nokka-akselit nostajat,hyvässä kunnossa liukupinnoiltaan,
mitta-arvot kohillaan.
11 vuotta Motox Full Syn 5w40.
Myös pikku Japanilaisessa-ketjukone-täydellinen toiminta.
Ei voi valittaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305740- 345203
- 292954
- 342424
- 372108
- 152058
- 351842
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351594