Olen pitkään kärsinyt erittäin huonosta sisäilmasta. Olen ollut yhteydessä niin isännöitsijään kuin huoltoonkin, mutta asialle ei olla osattu vielä tehdä mitään, koska epäilivät kosteudesta johtuvaa sientä mutta kosteusmittaajan lukemat olivat normaalit.Sitten huomasin eräänä iltana oirehtivani enemmän vaatehuoneessani kuin muualla ja syyksi paljastui että poistoilmaventtiilit puhaltaa ilmaa sisään!Oireet vaihtelee sierainten polttavasta kutinasta sekä ärsytyksestä joskus jopa rytmihäiriöihin sekä unettomuuteen.Mitä tämmösessä tilanteessa pitäis tehdä kun isännöitsijään ei saa yhteyttä vaikka toistuvasti olen jättänyt hänelle viestejä sekä soittopyyntöjä nyt muutaman kuukauden joka viikko?Huoltoyhtiötä on informoitu mutta mitään ei olla konkreettisesti tehty asian korjaamiseksi.Alkaa olemaan oireet sitä luokkaa etten pysty enää olemaan kotona ollenkaan.
Minun kerrostaloasunnossani on huono ilma!
6
243
Vastaukset
- osaavatAuttaa
Rytmihäiriöihin ja unettomuuteen suosittelen käyntiä lääkärissä.
- Suolistokaasuailmassa
Vältä huonosti sulavia ruokia. Eiköhän ilma siitä parane.
- 6t56
Mistä sinulle tulee "puhdasta, uutta ilmaa" ulkoa?
- sama_kaikkialla
Et kuitenkaan ollut valmis maksamaan puhtaasta ilmasta. Sitä saa, mitä tilaa.
- huonohenkinenmies
Jos isännöitsijä ei auta, niin kantelu/ valitus kunnan tai kaupugin tereystarkastajalle - kirjallisena. Voit valittaa vain omasta asumisestasi ja voithan yrittää, että taloyhtiön talotoimikunta esittäisi valituksen. Talon omistaja (osakkaat) vastaavat, että ilmanvaihto toimii ja korjauskustannukset maksaa omistaja.
Itse voit laitattaa / laitattaa allergiaikkunat avattavista ikkunoista. Sadesäleikkö ja allergiakangas. Tällöin voi ottaa terveellisemmin tuloilmaa ulkoa. Piston pitäisi toimia asunnon sisältä poispäin.
Terveystarkastajan tulee tarkastaa ensin talon rakenteet, ilmanvaihtuvuuden eli koneiston toimivuuden, myös lämpölaitteiston toimivuuden ja sen jälkeen mitataan ja tutkitaan mistä johtuu huono sisäilma. Alkuperäiset laitteistojen säätöpöytäkirjat pitää olla saatavissa kaikista asunnoista ja kaikki asunnot tarkistetaan. Naapurikin voi aihettaa sen, että asunnossasi on huono sisäilma. - rt67jyu655555
Jos ne venttiilit voi ruuvata kiinni niin te se ainakin ensimmäisenä!
Koska poistoilmaputkiston ilma tulee asuntoon niin siellä putkissä voi olla mitä vaan pöpöjä.
Tuo voi johtua siitä että joku muu asukas nauttii liian hyvästä ilmanvaihdosta joka sotkee koko talon ilmanvaihdon! Tuohon voi johtaa mm:ssa se että poistoilmakanavaan johdetaan ilmastointilaitteen poistoilma, se luo sinne niin suuren paineen että muihin tiloihin puhaltaa sisään ilmaa vaikka pitäisi poistua.
Ota asia vakavasti, kerro miten meni..
Kuten monesti niin asian ratkaisusta ei kuulu enää mitään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467455
- 324098
- 573635
- 503150
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons522386- 532327
- 432268
- 372268
- 162246