ruosteen peittäminen

helpmeeeee

Olen viemässä autoa ( fiat stilo-04) katsastukseen ja toisessa sivuhelmassa on molemmissa päiissä kulmissa semmoset ruosteläikät/alueet ja kun en tiedä sanooko katsastus mitään niistä vai ei niin pohdin että saanko jollain tapaa suht helpostii ja nopeasti ne läikät peitettyä vaikka edes väliaikaisesti hätäpaikkauksena? en tiedä näistä hommista mitään niin siksi kyselen.

Autosta on leima myöhässä. Pitäisi mennä kerrasta läpi noin muuten mutta pohdin et jos alkaa sanomaan ruosteläikistä ä.

Siis jos autossa olisikin joku sellainen vika minkä autokorjaamo tekee niin saan auton vietyä yhteen paikkaan missä saan sovittua maksun osissa siten miten mulle sopii ja laina-autonkin saan. Mutta mihinkään automaalaamoon en saa sovittua mitään maksuja koska en tunne automaalaajaa ketään. Asun maalla ja julkiset ei oikein tänne kulje.

Eli jos se jää ruosteesta kiinni niin olen pulassa että millä sen ruosteenkorjauksen maksan ja millä pääsen kotiin ja siksi olisi hyvä jos saisin ne jotenkin itse paikattua ettei ainakaan niistä jää kii katsastus. Jos autossa joku muu vika niin ongelmaa ei ole.

4

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu

Jos ne ruosteet on vain pintaruostetta, eli pelti on edeellen siitä kohta riittävän vahvaa, ei ne haittaa katsastusta. Jos taas ne on läpiruostuneet, että piikki menisi helposti läpi, on niihin hitsattava peltiä tilalle.

• tuleesiisti

Minä olen peittäny pohjasta ja helmoista ruosteita mustalla massalla.

• fwefwefe

Se on kiva sitten kaapia ne tuoreet massat pois että pääsee hitsailemaan, kun katsastaja ensin tökkii raudalla läpi että joo, mätähän tämä.

Pintaruosteen peittäminen massalla on ihan turhaa. Pelti ruostuu siellä alla kuitenkin ja katsatuksessa ei ulkonäköseikkoja arvioida.

• srhgrss

Itse olen vetänyt 28 vuotiaan mazdan pohjan ensin kotelosuojalla ja päälle massaa. Dinitrolin mukaan tuo soveltuu vaikka olisi vähän pintaruostetta. Nyt on 3 viime katsastusta mennyt läpi ilman huomautustakaan ruosteesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7705
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2896
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2498
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      52