- matkustajakoneissa lyhyellä kiitotiellä , siis avittamassa pysähtymistä ? - voisko laskuvarjosta olla apua sakkaustilanteissa ja syöksyissä ?
miksei laskuvarjo
6
338
Vastaukset
- Sohvatiikeri2
Siksi koska koneissa on reverssit.
Jarruvarjoja on ollut ainakin Caravelle, Tu-124 ja Concorde -koneissa, ja joissakin businessjeteissä.
Googlattuna: jarruvarjoa pitää päättää käyttää jo ennen laskua. Laskukiidossa ei enää voi: varjon avaaminen kestää jonkin aikaa, ja teho heikkenee kun vauhti pienenee.
Varjoa ei saisi jättää kiitotielle - estää sen muun käytön. Ei saisi myöskään vetää pois kiitotieltä ettei napsi mukaan lamppuja ja muuta.
Pakkaaminen kestää ja vaatii henkilökuntaa. - kertunpili
Lentokapteeni ei osaa laittaa varjoo takas koneeseen.
- Ilmailijakin
Brooklands lähellä Lontoota; siellä on BAC 1-11 jossa varjo. Tutkimuskone, pääsee sisään.
- Kakkoskokki
Katso 25 sekunnin kohdalta ja sitten taas 1m45s kohdalta.
Tuossa kaveri on täyttänyt lentosuunnitelmat mutta jättänyt tankkauspuolen vähemmälle.
https://www.youtube.com/watch?v=SX3n2baYjys- KesnaPilot
Mulla rupee seisoon ku laskuvarjo pamahtaa framille.
- lssllssnnsnssns
Tiettyihin pienkoneisiin on saatavilla laskuvarjo. Laukaistaan jos esim. moottori hajoaa kesken lennon ja laskuun ei pääse kentälle tai pellolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467645
- 334223
- 573715
- 503200
- 172876
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652581- 562427
- 512388
- 402339
- 162286