Sain töitä 59 vuotiaana

UusiDuuniUkille

Olen etsinyt uutta työtä nykyisen "työn" tilalle jo useita vuosia. Vihdoin tärppäsi ja luulen, että pitkä harjoittelu työnhaussa avitti tärppiä. Sopimus tehty ja ihan kohta odottaa mielenkiintoinen työ ja ennen kaikkea työ kotimaassa.
Tässä koukkuja joita käytin pyydystäessäni:
- EI IKÄÄ HAKEMUKSEEN
- cv siistittävä hakemuksen mukaan. Ei liian hyvä!
- hyvät suosittelijat
- koulutuksen päivitys. Päivitin itse opistotutkinnon AMK:si
- kaikki mahdolliset työhön liittyvät luvat ja sertifikaatit oltava kunnossa
- kalastus olemassa olevassa verkossa
- haastatteluun siistinä ja asiaa harjoitelleena. Asia jossa kannatta konsultoida puolisoa.

Jos tuleva pomo joka on sinua nuorempi on haastattelussa mukana, niin esitä vaatimattomampaa kuin olet. Yhden haastattelun jälkeen tuleva pomoni sanoi, että olet liian pätevä, pätevämpi kuin minä. Yhdessä haastattelussa haettiin naista paikkaamaan vääristynyttä sukupuolijakaumaa joten olin haastattelussa vain jotta työnhaun tasa-arvoasiat toteutuisivat. Tuo on asia jolle hakija ei voi mitään.
Yleisin hylkäämissyy on kuitenkin se, että useimmat organisaatiot ja yritykset haluavat olla nuorekkaita ja energisiä. Kun halutaan näyttää ulospäin nuorekkaalta, niin vain ylimmässä johdossa voi olla yli 5-kymppisiä oikeita osaajia. Keskijohto, pikkupomot ja suorittajat 25-35v.

Kaikista tärkeintä lienee se, että lähettää riittävästi tarkkaan kohdennettuja ja hiottuja hakemuksia. Itsellä yli 100 lähetettyä hakemusta kovalevyllä.

4

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jormanderos
    • Putteli

Ei kiinnosta, haitallinen sivusto!

• UusiDuuniUkille

Nyt on 2kk testivaihe töissä tehty. Ihan oikeesti kyllä kokeneen osaaminen on arvokas asia työnantajalle. Kerroin juuri työhaastattelussa, että jos teemme sopimuksen, niin palkkani on jo tienattu koeajan tekemisilläni. Ihan perusasioita joilla saadaan yritykselle satojen tuhansien säästöt mutta liian vähän elämää ja maailmaa nähneet nuoremmat kollegat eivät nähneet ilmiselvää ratkaisua.

Hyvä mieli ja nyt vaan funtsimaan, että minkä ikäisenä sitä sitten joskus jäisi eläkkeelle.

Kyllä 6-kymmpisillä on tulevaisuutta työelämässä ja työelämällä loistava tulevaisuus 6-kymppisten kanssa.

• mites.oli

Siis vaihdoitko toisestä työstä toiseen vai olitko ihan työttömänä hakemassa työtä? Siinä on suuri ero.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7155
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3998
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      52
      3473
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2988
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2766
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2187
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      44