Hieno peli ajella mutta käynnistyy välillä huonosti ja pitää painaa kaasua että pysyy käynnissä.
Samaten kun käynnistää sammuu melkein samantein, aina silloin tällöin , jopa ajaessa voi sammua kesken kaiken.
Vikakoodeja ei löydy, mikähän korjaamo tampereella osais etsiä vian, ilmeisesti kaapelivikaa jossain?
207 120hv 2008
9
2269
Vastaukset
- Merkkikorjaamo
Joudut menemään merkkiliikkeeseen.
En ainakaan tiedä että muualla päivitettäisiin ECU:n ohjelmistoa.
Tehtaalla on siis käynyt pieni virhe, ja moottorinohjauksessa on ohjelma, joka ei osaa pitää oikeanlaista seossuhdetta, moottorin lämpötilan ja/tai ulkolämpötilan vaihdellessa.
Oikeastihan tuo olisi pitänyt päivittää takuuna. Kannattaa ainakin kysyä jos sen saisi takuukorjauksena, tai ainakin alennetulla hinnalla.
Vika voi.... toki olla muuallakin, mutta tuo on ollut ihan yleinen ongelma nimenomaan 207 mallissa. - c5hdi
Tyhjäkäynnin säädin (tyhjäkäyntimoottoriksikin kutsuttu) jumissa. Se on sellainen 5cm mötti imusarjassa johon tulee kaapeli. Kun jumittelee niin esimerkiksi silloin kun nostaa jalan kaasulta vaikka liikennevaloissa se ei ehdi mukaan ja kone ehtii sammua. Samaten käynnistettäessä se ei jaksa avata kaasua ja jollet itse paina niin ei käynnisty. Tämän voi testata siten että kun ensimmäisen kerran (esim aamulla) käynnistät auton paina vähän kaasupoljinta ja jos auto käynnistyy normaalisti mutta sammuu kun nostat jalan niin tuosta.
- TulipaMieleen
Kyseisessä moottorissa ei ole tyhjäkäyntisäädintä, joten ei se voi olla jumissakaan. Muutenkin ns. tyhjäkäyntisäätimet on historiaa, niiden käyttö on lopetettu yli 10 vuotta sitten.
- eluktroniik
Onpas vekotin, mootorin lämpöantura sitten vaikuttaa syöttöön, jossei sitten kaasuläppä kotelo olee pipahtanut
- Googlettakaa
eluktroniik kirjoitti:
Onpas vekotin, mootorin lämpöantura sitten vaikuttaa syöttöön, jossei sitten kaasuläppä kotelo olee pipahtanut
Arvailla voi mitä vaan, mutta googleta tuon moottorin ongelmista tuossa korimallissa.
Huomaat että ECU:n ohjelmointiongelma tulee vastaan lähes jokaikisessä käyntiongelmassa.
- pokotin
Tämä pösö on vajaa vuosi sitten ostettu, autoliikkeessä ei ensiksi antanut koeajoon koska akku tyhjä, lisäksi ennen myyntiä kävivät merkkiliikkeessä jotain ohjelmointi päivitystä tekemässä.
Kerran kun käynnistin niin siinä tyhjäkäynnillä se sytytys pätki perättäin kaksi kertaa eli meinasi sammua, samaten käynnistäessä se mörähtää ihmeellisesti niinkuin pakosarja olisi puoliksi irti tai vastaavaa.
Korjaamon testeri ei ilmoittanut vikaa, ostin obd2 testerin ja löysi p00aa ja b2 aaa ongelman, googlettamalla toisesta en saanut selvää mikä vika, toinen kertoi imuilman lämpötila anturi vikaa.
Käytin sitä pikku korjaamolla tarkistuttamassa, niin 4000 km aikana kulunut litra öljyä, kaveri väitti ettei pösössä ole oikein ikinä ollut öljyn kulutus ongelmaa.
Plääh- EipäTaidaKannattaa
Kyllähän tuo nimenomainen VTi moottori on kovinkin tunnettu öljynkulutuksestaan.
Sen lisäksi jakopää on sellainen että huonoimmillaan sen saa vaihtaa 40tkm välein.
Itse en tule ostamaan yhtään autoa jossa on tuo kyseinen moottori, ellei nyt käytännössä ilmaiseksi saa. - makkararanskis
Romuralliin noinkin uutta kalustoa tarjolla, upeeta!
- KallistaTouhua
Käynnistyksessä kuuluva "mörähdys" taitaa johtua löysästä jakoketjusta. Jos kiristin ei toimi kunnolla (kuten usein näissä on), ketju on löysällä ennenkuin öljynpaineet nousee ja ketju päästää aika ikävää ääntä.
Toinen mahdollisuus on se, että ketju on venynyt (kuten näissä usein on), ja sen seurauksena tulee mm. käyntiongelmia, kun venttiilien ajoitus ei ole oikea.
Paljonkohan jakopään korjaaminen nykyisin maksaa, kai se alle 1000 euron jää kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406963
- 323928
- 453310
- 402919
- 172696
- 372228
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010