Micra -88

hhh

Ostin -88 mallin Micran 1.0 koneella. Muutama kysymys:
1. Vaihdekeppi on hemmetin jäykkä. Vika vai ominaisuus? Mitä öljyä laatikkoon?
2. Onko jakopää hihnalla vai ketjulla?
3. Pitääkö tankata 95:a vai 98:a?
4. Onko korjausopasta saatavilla?

Kiitos etukäteen vastauksista!

8

1683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihdekepin saa notkistettua kun kömpii auton alle ja irrottaa vipusysteemin ja putsaa nylonholkit ja rasvaa ne.Ne on yleensä ruosteessa ja ryytyneet,helppo homma ja sen jälkeen vaihteet toimii hyvin.
      Laatikkoon normaalit laatikkoöljyt.
      Jakopää on remmillä.
      95: lla pelittää.
      Kirjastosta pitäis löytyä opas.

• on ohjeet

Kokemuksen mukaan (tosin -92 mallista, mutta periaatteessa sama) oikeat on Erkin ohjeet.
        Noin se menee.

• minuuttimicra
        on ohjeet kirjoitti:

Kokemuksen mukaan (tosin -92 mallista, mutta periaatteessa sama) oikeat on Erkin ohjeet.
        Noin se menee.

Ainakin englanniksi olen ohjekirjan/korjausoppaan löytänyt.Tiedä onko suomeksi tehtykään...lenekö ollut tarvetta?

• Datsunisti

GL mallissa pitäis käyttää vähintään 97 oktaanista tai säätää vähän myöhäisemmälle sytytystä.
        Jakohihnan vaihtoväli on muista Nissaneista poiketen 80 000 km/4 vuotta.

• jhp
        Datsunisti kirjoitti:

GL mallissa pitäis käyttää vähintään 97 oktaanista tai säätää vähän myöhäisemmälle sytytystä.
        Jakohihnan vaihtoväli on muista Nissaneista poiketen 80 000 km/4 vuotta.

Onko jakopään hihnan vaihto kova homma -90 1.2 micrassa.

• mika
        jhp kirjoitti:

Onko jakopään hihnan vaihto kova homma -90 1.2 micrassa.

olen onnistunut vaihtamaan hihnan itse , vaikka en autonasentaja olekaan ... joten jos vähänkään tietää mitä tekee niin onnistuu aika varmasti. tohon vaihteisto hommeliin vielä että minulla herjaavat aina välillä ne kumit jotka pitävät vaihdekeppiä "kiinni" eli kun ne ovat menossa rikki ja lopulta poikki niin keppihän tippuu auton alle !! ja ennen sitä kyllä kamittaa vaihteet !!!

• micranisti
        mika kirjoitti:

olen onnistunut vaihtamaan hihnan itse , vaikka en autonasentaja olekaan ... joten jos vähänkään tietää mitä tekee niin onnistuu aika varmasti. tohon vaihteisto hommeliin vielä että minulla herjaavat aina välillä ne kumit jotka pitävät vaihdekeppiä "kiinni" eli kun ne ovat menossa rikki ja lopulta poikki niin keppihän tippuu auton alle !! ja ennen sitä kyllä kamittaa vaihteet !!!

Itsellänihän juuri nuo kumit pettivät vaihdekepin alla ja keppi putosi lepäämään pakoputkiston päälle.Pitkään ihmettelin outoa "rutinaa" joka kuuluu aina vaihtaessa.Vaihteet kyllä pelasivat,varmaan paremmin kuin koskaan aikaisemmin, mutta korjaus(kiinnikkeet,uudet kumit,asennustyö)maksoi muistini mukaan n.80 euroa

• micrailija

Jos autosi on mallia 1.0 gl (55hv) niin silloin sinun pitää käyttää 98 mutta jos sinun autosi on 1.0 cl (50hv) niin silloin saat huoletta käyttää 95.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5294
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4478
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2591
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2274
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2018
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1551
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1297
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1204
    Aihe