Millainen modeemi käyttöön? (valokuitu)

nneitokainen

Tyhmänä täällä kyselen kun olen muuttamassa uuteen asuntoon. Taloyhtiössä on Anvian valokuitulaajakaista. Anvian sivuilla lukee esimerkkinä kolme laitetta, jotka ovat sopivia modeemiksi: TP-Link TD-W8961ND, TL-WR842ND ja Cisco EPC3825. Ja näistä tuo TP-LINK TL-WR842ND olisi sopiva kuitutalouteen. Onko tämä vain Anvian suositus, vai eikö muka muut modeemit käy? (btw löysin motonetistä tuon modeemin alessa 20 euroa, eli noinkin "halpa" modeemi siis on ok?)

Onko teillä ehdottaa muita modeemeja, joita saisi ostettua helposti esim. Gigantista, Powerista tai Verkkokaupasta? Sen tiedän, että modeemin tyyppi pitäisi olla VDSL (tosin en tiedä mitä eroa sillä on ADSL:ään). Niin ja tiedän, että osa modeemeista toimii sekä 2,4 ja 5 GHz -taajuuksilla, niin mietin, että onko sillä kuinka merkitystä minun perus netin käyttöön? Sen kyllä tiedän, että nykyisessä taloudessa (jossa ex-avopuoliso hoitanut nettiasiat) minun läppärillä ei toimi tuo nopeamman taajuuden netti, eli periaatteessa turha, mutta taas telkkarissa toimisi eli kannattaisi varmaan olla?

Niin ja uuden asunnon vuokraan kuuluu siis 10 gigan netti, ja mietin sitäkin, että onko tuo nopeus riittävä normikäytössä, eli siis kannettavan nettiin ja telkkariin netflixin katseluun yms?

2

2585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ympäristö odottaa rikospuhelut tietoa puheohjaus tietoa. Turvakoodit Op ota käteen Palola ryhmä mikään ei toimi oikein Kujala saattaa vain.
      Nivala.
      Töhrintä,modeemi tulee eteinen jajoille väärin asennus-
      Sormi tuote mtynti vaihdot apteekki, hoitaja 112 ajo käynnit on vastuutonta ei ole kirjastoa ei kohta mitään, on paratiisi karaoke ohjelmat.
      Keskusta tilanne on vaikea Ylivieska

• Anonyymi

Korkki kiinni tai oletko taas piikittäny heroiinia sen verran on sekopäiset jutut!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5134
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4308
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2461
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2234
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1908
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1247
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1164
    Aihe