clio 1.2 --> clio 2.0

Rita

Sattuisko kukaan tietämään onko mahdollista teknisesti ja lainsäädännön mukaan vaihtaa 1.2 litraisen clion tekniikka 2.0 litraiseen sportti clioon? Vuosimalli on 1998 uudempi korimalli.

16

1952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaapo Hokkanen

      Lainsäädännöllisesti ei ole mitään estettä moiselle, eikä teknisestikään, mutta miksi "vaihtaa 1.2 litraisen clion tekniikka 2.0 litraiseen sportti clioon"?

      Myy se 2,0 Clio ja osta 1,2 litrainen, jää varmaan vielä välirahaa taskuunkin.

      • Rita

        haa haa.. ymmärsit varmaan kuitenkin pointin että 1.2 litraisesta autosta tehtäisiin 2.0 litranen.
        Tarttis kattoo vaan joku halpa sportti saksasta..
        Riittääkö prosentit muutoskatsastukseen, ja onko auto rakenteeltaan vastaava eli voiko vaan laittaa moottorin paikoilleen. Onko samat kiinnikket etc. Onko kori tarpeeksi jäykkä, onnistuuko sähköjenkin laitto helposti? Olisi kiva tietää.


      • Clioisti
        Rita kirjoitti:

        haa haa.. ymmärsit varmaan kuitenkin pointin että 1.2 litraisesta autosta tehtäisiin 2.0 litranen.
        Tarttis kattoo vaan joku halpa sportti saksasta..
        Riittääkö prosentit muutoskatsastukseen, ja onko auto rakenteeltaan vastaava eli voiko vaan laittaa moottorin paikoilleen. Onko samat kiinnikket etc. Onko kori tarpeeksi jäykkä, onnistuuko sähköjenkin laitto helposti? Olisi kiva tietää.

        Ei tuosta sun alkuperäisestä viestistä löydy mitään pointtia, jos kysyt:"onko mahdollista teknisesti ja lainsäädännön mukaan vaihtaa 1.2 litraisen clion tekniikka 2.0 litraiseen sportti clioon"
        Eli oletko nyt tekemässä 2,0->1,2 vai 1,2->2,0?


      • Mra
        Clioisti kirjoitti:

        Ei tuosta sun alkuperäisestä viestistä löydy mitään pointtia, jos kysyt:"onko mahdollista teknisesti ja lainsäädännön mukaan vaihtaa 1.2 litraisen clion tekniikka 2.0 litraiseen sportti clioon"
        Eli oletko nyt tekemässä 2,0->1,2 vai 1,2->2,0?

        Miksi ylipäätään vaihtaa mitään jos tuo 2.0:sen Clio Sportin? Siinähän se jo on. Paljon parempi varustetaso kuin 1.2 karvanoppa-cliossa.

        Sen voin sanoa heti että ainakaan jarrut ei 1,2:ssa riitä, siinä on takana rummut, sportissa on isot levarit takana. Taitaa olla alusta koko lailla toinen muutenkin..


      • Rita
        Mra kirjoitti:

        Miksi ylipäätään vaihtaa mitään jos tuo 2.0:sen Clio Sportin? Siinähän se jo on. Paljon parempi varustetaso kuin 1.2 karvanoppa-cliossa.

        Sen voin sanoa heti että ainakaan jarrut ei 1,2:ssa riitä, siinä on takana rummut, sportissa on isot levarit takana. Taitaa olla alusta koko lailla toinen muutenkin..

        Se maksaa ihan saatanasti enemmän jos tuo sieltä auton käyttö autoksi kun tois vaan varaosiks.
        Mun 1.2 litrasessa on moottori leikannu kiinni ja siihen pitäis ostaa uus moottori niin aattelimpa samalla laittaa sit vähän isomman jos se on vaan mahollista..


      • Rita
        Clioisti kirjoitti:

        Ei tuosta sun alkuperäisestä viestistä löydy mitään pointtia, jos kysyt:"onko mahdollista teknisesti ja lainsäädännön mukaan vaihtaa 1.2 litraisen clion tekniikka 2.0 litraiseen sportti clioon"
        Eli oletko nyt tekemässä 2,0->1,2 vai 1,2->2,0?

        Okei se eka viesti oli vähän sekava, mutta selvennyksen vuoksi haluan minun 1.2 litraseen laittaa isomman moottorin(plus muut tavarat mitä se vaatii) ja ajattelin jos siihen voisi laittaa sportti clion moottorin? Onko mahdollista? Meneekö muutoskatsastuksessa prosentit yli jos vaihtaa kaikki tarvittavat osat?


      • moottoriksi
        Rita kirjoitti:

        Okei se eka viesti oli vähän sekava, mutta selvennyksen vuoksi haluan minun 1.2 litraseen laittaa isomman moottorin(plus muut tavarat mitä se vaatii) ja ajattelin jos siihen voisi laittaa sportti clion moottorin? Onko mahdollista? Meneekö muutoskatsastuksessa prosentit yli jos vaihtaa kaikki tarvittavat osat?

        Aika hulvatonhan tuo ideasi on ja veikkaan, että se kaatuisi omaan mahdottomuuteensa ja teknisiä eroja autoissa on enemmän kuin yhtenevyyksiä. Maahantuoja varmaan voisi kertoa tarkemmin:

        http://www.renault.fi/palaute/maahant_palaute.html

        Jos kysyt heiltä niin kerro tänne mitä vastasivat...


      • Rita
        moottoriksi kirjoitti:

        Aika hulvatonhan tuo ideasi on ja veikkaan, että se kaatuisi omaan mahdottomuuteensa ja teknisiä eroja autoissa on enemmän kuin yhtenevyyksiä. Maahantuoja varmaan voisi kertoa tarkemmin:

        http://www.renault.fi/palaute/maahant_palaute.html

        Jos kysyt heiltä niin kerro tänne mitä vastasivat...

        Lähetin sinne kyselyjä vähän.. kerron kun saan tietää.


      • patrikek
        moottoriksi kirjoitti:

        Aika hulvatonhan tuo ideasi on ja veikkaan, että se kaatuisi omaan mahdottomuuteensa ja teknisiä eroja autoissa on enemmän kuin yhtenevyyksiä. Maahantuoja varmaan voisi kertoa tarkemmin:

        http://www.renault.fi/palaute/maahant_palaute.html

        Jos kysyt heiltä niin kerro tänne mitä vastasivat...

        ...otetaan vertailumalliksi toi 2,0 sport. Eli kaikki tekniikka vastaamaan tehokkaampaa esim. jarrut, alusta, voimansiirto. Noissa on todennäköisesti hyvin paljon eroavaisuuksia, joten kulut alkaa kasvamaan suuriksi. Halvemmaksi tulee varmasti ostaa/uittaa ittelles tollanen. Kaiken lisäksi vielä saat hyvän varustelun.
        Loppujen lopuksi toi kaikki siis on mahdollista, jos ei halua mennä helpointa tietä niin oppii tuossa ainakin tuntee autonsa.


      • Rita
        patrikek kirjoitti:

        ...otetaan vertailumalliksi toi 2,0 sport. Eli kaikki tekniikka vastaamaan tehokkaampaa esim. jarrut, alusta, voimansiirto. Noissa on todennäköisesti hyvin paljon eroavaisuuksia, joten kulut alkaa kasvamaan suuriksi. Halvemmaksi tulee varmasti ostaa/uittaa ittelles tollanen. Kaiken lisäksi vielä saat hyvän varustelun.
        Loppujen lopuksi toi kaikki siis on mahdollista, jos ei halua mennä helpointa tietä niin oppii tuossa ainakin tuntee autonsa.

        Juu mut, jos ostaa saksasta (esim) kolaroidun 2.0 auton ja nappaa siitä osat niin ei varmasti maksa enempää kun jos rekisteröis käytetyn saksalaisen.

        Mä luulen et ongelmia tuottais muutoskatsastus prosentit? Jos joutuu kaiken vaihtaa? Onko auton runko ja muut jutut samat, eli 1.2 ei oo heikompaa tekoa?


      • patrikek
        Rita kirjoitti:

        Juu mut, jos ostaa saksasta (esim) kolaroidun 2.0 auton ja nappaa siitä osat niin ei varmasti maksa enempää kun jos rekisteröis käytetyn saksalaisen.

        Mä luulen et ongelmia tuottais muutoskatsastus prosentit? Jos joutuu kaiken vaihtaa? Onko auton runko ja muut jutut samat, eli 1.2 ei oo heikompaa tekoa?

        kai ite rungossa ole eroja, moottorinpukit saattaa vaatia sorvaamista. Hyvä ideahan tuo on jos sen oikeasti saa leimaan, ja vielä edullisesti. Kaikkeahan kuuluu yrittää. Katsastuskonttorilta kannattaa kanssa käydä ihan ite kyselemässä, sieltä monta kertaa tulee joko tyrmäys tai hyväksyntä. arvaa vaan kumpi useammin... mutta onnea matkaan.


    • 1.8 16v

      Onnistunee mutta hommaa tulee, lonkalta heitettynä vaihtoon menee ainakin:
      - moottori
      - apulaitteet (startti laturi OT pumppu)
      - jäähdytin (flekti?) letkut yms
      - pakosarja muu p-putkisto
      - ruiskun boxi johtosarjat
      - vaihdeaski kytkin vetarit
      - jarrut ja pyöränavat
      - ABS-pumppu vermeet (lisättävä ellei jo ole)
      - iskarit jouset
      - taka-akselipalkki
      - etupään apurunko??
      yms yms yms
      Eli tosiaan ainoa kannattava vaihtoehto olis ottaa autot vierekkäin ja siten varmistaa että varmasti saa joka nippelin vaihdettua. Siltikin työtä olisi siihen malliin ettei ainakaan teetettynä taida kannattaa.
      Mutta onnea projektille jos siihen lähdet...

      • Rita

        Tiedätkö riittääkö prosentit muutoskatsastusta ajatellen, meneekö yli? Katsastuksen jälkeen vois vaihtaa vähän sisustaa =)


      • Rita

        Tiedätkö akselistojen eroista? Pitääkö akselit vaihtaa? jos ei akseleita tarvitse vaihtaa niin ehkä riittäis prosentit.


      • Eurostartti
        Rita kirjoitti:

        Tiedätkö akselistojen eroista? Pitääkö akselit vaihtaa? jos ei akseleita tarvitse vaihtaa niin ehkä riittäis prosentit.

        Kyllä ne akselistot pitää vaihtaa sekä eteen että taakse.


      • 1.8 16v
        Rita kirjoitti:

        Tiedätkö riittääkö prosentit muutoskatsastusta ajatellen, meneekö yli? Katsastuksen jälkeen vois vaihtaa vähän sisustaa =)

        http://www.ake.fi/forms/C114.pdf


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4764
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3865
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      408
      2514
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2271
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2084
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1979
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1908
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1778
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1527
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1441
    Aihe