Älykäs anarkismi, mitä mieltä? Ymmärrätkö?

Kannatan älykästä anakismia. Eli kaikki tekee omat päätökset ja kantaa vastuut itse. Sehän ei sulje yhteistyötä... älykkäät anarkistit tekee yhteistyötä, jos se sopii heidän omaan maailmankuvaan. Esimerkki (älkää takertuko yksityiskohtiin): Anarkisti armeijassa 100% sotilaista on omistautuneita. Demokraattiarmeijassa voi olla vain 50.1% omistautuneita. Demokraatteja voi olla enemmän, mutta anarkisteilla on 100% halu taistella. Ymmärsittekö?

Mielipiteitä...

6

242

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LucyP

Vaan kuinka moni on valmis kantamaan todellisen vastuun ratkaisuistaan?

Anarkismin alkuperäinen idea on nimenomaan auttaa yhteisöllisesti kaveria, ei katsella kuinka kaverin käy...

• jfjfkghkgfkg

Anarkismi armeijassa, kaveri jätetään, koska se on parhaaksi aatteelle ettei enempiä menehdy.
      Demokratia armeijassa kaveria ei jätetä, koska hänkin on siihen pakotettu.

Eli, oletko valmis kuolemaan aatteesi edestä, koska anarkismissa sille annetaan kaikki välittämättä seurauksista ja tovereista viime kädessä.

• ihphuof

Mitä olet polttanut?

• sergi

Älykästä on mennä prideen härnäämään vajukkikavereideni ja rillipöllömuijan kera huutelemaan paskoja iskulauseita parrat paskassa sateenkaarivarjot olalla.

• lopunajat

Suomessa on surkeita anarkisteja. Anarkistien tehtävä tulisi olla valtiojohdon eliminoiminen tai valtion toiminnan pysäyttäminen erinäisillä keinoilla. Esimerkiksi energian saannin katkaisu, huoltovarmuusketjun tuhoaminen, viestimien lähetys asemien tuhoaminen jne.

• LetsRoll

Anarkismi ei ole koskaan vastaus, koska se on juurikin yksilötason, tai pienien ryhmien, auktoriteettivastaista toimintaa. Jos maan on tarkoitus olla hyvinvoiva, rauhallinen, vapaa, demokraattinen, tasa-arvoinen jne. niin anarkismi ei siihen sovi. Jos taas onkin tarkoitushakuista, että jokainen vastaa omista asioistaan, niin sitten dystopia-malli sopii hyvin. Sivistysvaltion infralle se on kuitenkin huono. Lopulta vaatimukset on niin korkealla, että se vaatii järjestelmällistä hallintoa, viranomaisia, yhteisiä sääntöjä jne.

Itse kannatan kapinallisarmeijan perustamista ja sen koulutusta, jonka tavoitteena on päästä kiinni jo syvälle juurtuneeseen korruptio ja korruptoituneisiin valkokaulusrikollisiin ja palauttaa maahan rehellinen ja moraalinen hallintotapa. Politiikka on nykyään niin paatunutta, että kansalaiset ei edes tajua sitä. Heillä on vain yksi näkemys ja se on "auktoriteetti sanoo näin, minä tottelen". Siksikin me olemme helppo hyväksikäytön kohde näille moraalinsa murhanneille poliitikoille. Vaikka kuulostaa kauhealta, olen jopa verisen sisällisodan kannalla, jos sellainen vaaditaan turvaamaan lapsillemme ja heidän lapsilleen jne. hyvinvoiva ja vapaa menestyvä isänmaa. Jos veretön tuloksellinen kapina on mahdollista, niin aina parempi. Kunhan nämä tietyt poliitikot näkee parhaakseen muuttaa vaikka Gayman-saarille nauttimaan varastamistaan rahoista.

Onnistuneen kapinan päätteeksi itse hajottaisin perinteisen monipuoluejärjestelmän ja tilalle tulisi tasan yksi edustajahuone, joka vastaa hallinnolle/päättäjäelimelle. Kaikenlainen eri aatesuuntien mukainen toiminta ja edustaminen loppuu siihen, kun sellainen ei näytä toimivan kirveelläkään. Pelkkää vastakkainasettelua, epätasa-arvoista suosimista, päällehuutamista, huonoja päätöksiä... kun katsoo missä tilassa Suomi on nyt, niin mitä siitä voi päätellä? Let's roll!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5384
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4627
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2651
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2314
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1347
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1276
    Aihe