Laukannostot, ravi ja harjoitusravi?

Kouluratsastaja

Moi! Mä oon aloitteleva kouluratsastaja hevosella, ja kaikki ei oo oikeen sujunut kun siirryin vasta ponista hevoseen.

Mulla on ongelmia esim laukan nostossa. Miten oikea ja vasen laukka nostetaan? Ja miten pysyä liikkeessä mukana?

Ja kevennyksessä. Milloin mun kuuluisi nousta satulasta, silloin kun hevosen sisäjalka on maassa niinkös?

Ja tämä harjoitusravi. Hevoseni on iso, ja sillä on isot liikkeet. Miten pysyä pomputtelevassa harjoitusravissa?

Kiitos suuresti kaikille vastaajille!❤

2

182

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • z--

Ei ponin ratsastaminen eroa hevosesta oikeastaan kuin askellajien suhteen.

Kannattaa mennä opettajan tunneille, hyvä opettaja osaa kertoa nuo asiat ja korjata samalla virheet, joita mahdollisesti teet (tai siis tulet tekemään, kaikki tekee virheitä).

Toki netissä voi opetella teoriaa, mutta oikeasti nuo oppii vain käytännössä. OPettaja on tässä tosi tärkeä, koska on myös hevosen kannalta reilua että ratsastaja ei tee jatkuvasti samoja virheitä, vaan virheet korjataan.

Kirjastosta kannattaa toki lainata jotain perusratsastusoppaita. Ja myöhemmin tutustua esim. Kyra Kyrklundin oppaisiin.

• eee-

Laukannostot nostetaan ihan samalla tavalla kuin ponillakin, mutta eri hevoset voi olla aina eri tavalla koulutettu. Pysyt liikkeessä ajan myötä mukana kun totut askeliin. Keventäessä sun pitää nousta ylös kun ulkopuolen etujalka on edessä ja kun kenttään nähden sisimmäinen etujalka on edessä istut alas. Harjoitusravissa pystyt istumaan rentona ajan myötä. Kun totut liikkeeseen se alkaa tuntua mukavemmalta eikä pompota niin paljoa, HUOM en ole mikään opettaja vaan vastaan kokemukseni mukaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7645
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4223
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3715
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2876
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2581
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2427
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51