Varaslähtö rapukauteen

TäydellisenEtsijät

Rapukautta odotellessa meillä suunnitellaan jo seuraavia rapujuhlia. Otettaisi mielihyvin vastaan vinkkejä rapupöytään sopivista viineistä. Ideaalina kangastelee mielessä kuiva, raikkaan hapokas, mielellään vähän aprikoosinen, keltaluumuinen tai trooppisen hedelmäinen, yrttisyyttä voi olla mutta ei mineraalinen tai mausteinen, ehdottomasti pitää olla tammettamaton ja mieluiten sellainen puhtaan elegantti valkoviini,

Kertokaahan te, jotka tunnette valikoimat paremmin, että mikä se voisi olla? Plussaa jos vielä löytyisi helposti Alkon valikoimista, mutta ei haittaa, jos ei löydy, koska hyvän eteen voidaan nähdä vaivaakin, eli tilata tai hakea ulkomailta.

4

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatuviini

Hedelmäinen ja yrttinen, mutta ei mineraalinen tai mausteinen ... kokeilepas tykkäätkö Wolfbergerin W3:sta.

• TurhaaHifistelyä

Bordeaux Blanc sopii jopa rapujen kanssa....eikä hintakaan ole este. Kossu pakkasesta ja olutta...se toimii aina, ravut voi jättää myös pois ja toimii edelleen.

• herkkusuuuu

Bordeaux Blanc on mausteinen, toimii minusta parhaiten ranskalaisen sipulikeiton kanssa, mutta kyllähän sitäkin voi rapujen kanssa nauttia ilman suurta tuskaa. Minua se Semillonin maku ainakin kyllä häiritsee, tekee viinistä vähän sellaisen keskinkertaisen noutopöytäviinin makuista. Parempi kaveri ravuille on esim. Uusi-Seelantilainen Fernway Marlborough Sauvignon blanc. Löytyy Alkosta.

• viinijaruoka

Miten olisi Grüner Veltliner? - Ei kyllä ole sitten yhtään trooppisen hedelmäinen, mutta voi olla omalla tavallaan puhtaan raikas ja elegantti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe