SOTR uudistus ja vammaiset

Joskuorava

Yksi asia jota SOTE uudistuksessa on hehkutettu on vammaisten oma budjetti. Itse liikuntavammaisena voin vuosikymmenien kokemuksesta kertoa että 2020 ei tule joulua tähän huusholliin. Julkisuudessa on ollut esimerkki 3000€ vuosittaisesta henkilökohtaisesta budjetista terveydenhuoltoon ja apuvälineisiin.

Mitenköhän tämä toimisi ja miksi en ole tähän mennessä saanut mitään vamman perusteella. Aikanaan hain mm autoveroa, josta kolmannella kerralla sain puolet takaisin. Fysioterapiasta maksetaan 15€ krt yhdet jalkineet vuodessa. Vastaavan vamman omaava toinen sai lamavuosina edes määräaikaisen eläkkeen, minä työttömän statuksen, mikä ratkoi sitten monta asiaa vuosikausiksi.

Se on mielenkiintoista miten ne jotka saavat henkilökohtaisen budjetin, niin saavat sen. KELA laittaa varmaan kirjeen, että on annettu se 3000€ tiettyihin asioihin. Itselle riittäisi varmaa kolmasosakin, mutta todennäköisedti en saa mitään kirjettä, sillä olen toisista yhteyksistä oppinut etten tarvi mitään.

Kuhan SOTEEN tulisi edes palveluihin valituille edes palvelukartoitus. Kyllä muute vituttaa pikkasen tää touhu, enkä kuvittele edes saavani tuota koko 3000€ vaan nuo perusterveydenhuollon palvelumaksut ja jalkineet, eli jotain 1000€ vuodessa

0

756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
        Ikävä
        45
        7372
      2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
        Ikävä
        32
        4068
      3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
        Ikävä
        57
        3605
      4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
        Ikävä
        50
        3130
      5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
        Ikävä
        17
        2806
      6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
        Suomalaiset julkkikset
        51
        2314
      7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
        Ikävä
        53
        2307
      8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
        Ikävä
        37