eli kysyisin tyhmän kysymyksen. Eräs pariskunta joilla on lapsia, muuttaa opiskelemaan amerikkaan. Olen hämmentynt sitä että noiko vaan voi ottaa 3 lasta ja laittaa heidät sikäläiseen kouluun, ilman mitään kansalaisuutta? Onko se edes käytännössä mahdolista? Olettaisin että heillä on opiskelija viisumit vanhemmille ja jonkunverran säästöjä tai lainaa, mutta onko tuo edes mahdollista lapset panna sikäläiseen kouluun, vuodeksi tai kahdeksi?
tostako vaan lapset kouluun jenkeissä?
5
230
Vastaukset
- oppeliini1
Googeloi kyseisen kaupungin koulut. Kaiken infon saat koulujen sivuilta.
- jnkjnbbkn
no en ala, kysymys oli yleinen, ei ole mitään koulua varsinaisesti.
- IAmARobot
Vaikeaa antaa yleispätevää vastausta, koska se riippuu vanhempien (sekä lapsien) tarkasta viisumikategoriasta ja mahdollisesti myös siitä osavaltiosta, mihin he sijoittuvat (vaikuttaa ainakin oppivelvollisuuteen yms.)
Jos ovat opiskelemaan menossa ja ovat kerran lapsia omaava pariskunta, on varsin todennäköistä, että se yliopisto tai vastaava mihin ovat menossa opiskelemaan myös joko järjestää tai ainakin auttaa lasten koulunkäynnin järjestämisessä.
Silläkin saattaa olla vaikutusta, lähtevätkö he sinne opiskelemaan koko tutkintoa, vaiko vain tilapäisesti (vuoden/kaksi) esim. tekemään gradua tms.
- Okhuygy
Tottakai lapset pääsevät kouluun. Jos he ovat täysin suomenkielisiä, niin ensin käyvät ESL-koulua (english as a second language). Kun hyvä kielitaito saavutetaan, nijn sitten siirrytään tavalliseen kouluun.
- bhshdyfhdjh
kouluun vaikkeivat veroja maksa tuohon maahan tai ole kansalaisia? Onpa outo systeemi. luulisi koulun sitten maksavan lapsiltakin jotain, tosiaan, ehkei olekaan ilmainen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748