Pelkään katkeroituvani ja pilaavani elämäni katkeruudella. Itse asiassa huomaan jo muuttuneeni katkeraksi ja äkäiseksi. Sisimmässäni tunnen surua parisuhteeni/avioliittoni vuoksi. Useampi vuosi sitten mieheni päätti nukkua eri huoneessa. Se oli minulle kova paikka, koska läheisyys oli minulle todella tärkeää, ja koin, että yksi ihanimmista asioista parisuhteessa on se, että ei tarvitse mennä nukkumaan yksin. No minulta meni pari vuotta, kun kärsin joka ilta yksinäisestä nukkumaanmenosta. Sitten aloin pikku hiljaa tottua, vaikka kärsinkin. Nykyisin osaan mennä ilman kärsimystä joka ilta yksin nukkumaan, mutta elämästäni puuttuu kokonaan hellyys ja parisuhteen läheisyys. Hellyys ja läheisyys kuoli hänen siirryttyään toiseen huoneeseen nukkumaan. Nyt neljän vuoden jälkeen mieheni sanoi, että voisi tulla viereeni nukkumaan. En päästänyt häntä. Sanoin, että suhteemme ei ole sen kaltainen, että nukkuisimme yhdessä. Tuli vain tunne, että aika meni jo. Aiemmin anelin ja pyytelin ja surin ja riitelinkin, että hän tulisi viereen nukkumaan. Mutta hän ei tullut. Koen itseni todella yksinäiseksi avioliitossani.
kylmä_parisuhde
8
631
Vastaukset
Millä miehesi alunperin perusteli muuttoaan toiseen huoneeseen? Onko teillä ollut lainkaan seksiä sen jälkeen? Tai muuta koskettelua, ottaako hän sinut kainaloon kun katsotte telkkaria, tai ottaako kädestä kiinni kadulla? Suuteletteko?
En yhtään ihmettele, että koet itsesi yksinäiseksi, ja suhteen tyhjäksi. Itse tuossa tilanteessa harkitsisin vakavasti eroa. Mitä iloa pelkästä kämppäkaverista on! Onko mahdollista, että miehesi hakee hellyytensä jostain muualta?- Rikkaruoho44
Täällä toinen hyvin samanlaisessa elämäntilanteessa elävä. Parisuhde päällisin puolin ihan ok. Nukumme kyllä samassa sängyssä mutta seksiä emme harrasta ja kaikki muukin hellyyden osoittaminen on yksipuolista. Mies ei reagoi millään lailla minun lähestymis yrityksiin ja vuosien saatossa en enää viitsi itseäni nolata yrittämällä yhtään mitään, torjutuksi tulemisen pelossa. Toisaalta myös sen pelossa että, harrastettu seksi on pelkästään miehen omien tarpeiden tyydyttämistä, ei molemmin puolisen rakkauden osoittamista. Parempi ilman kuin huonoa seksiä. Olen miettinyt juuri tuota katkeroitumista.... ja aloittanutkin ns. Oman elämän elämisen. Itselläni kyseessä toinen avioliitto , eikä voimavarat riitä eroamiseen ja kaikkeen siihen liittyvään helvetin raskaaseen säätämiseen. Katkeroitumisen sijaan olen alkanut keräämään ympärilleni ihmisiä joiden seurassa viihdyn ja minulla on hyvä olla. Tunnistan myös tuon mainitsemasi tunteen ettet enää haluakkaan nukkua hänen kanssaan. Itselläni myös sama tilanne, olen tuntenut itseni pitkään yksinäiseksi ja nyt viimeinkin on tunne että en oikeastaan häntä mihinkään tarvi....pahoitamaan mieltäni. Kysymyksessä ei ole mitään kolmansia pyöriä vaan yksinkertaisesti se että tajuaa itse olevansa oman onnensa seppä ja löytää elämästä kivoja juttuja joista voi nauttia ihan yksin tai ystävien kanssa. Ystävien jotka saattavat tupsahtaa elämääsi ihan odottamattomalta nurkalta, kunhan annat itsellesi mahdollisuuden. Toivon tietenkin että mieheni jossain kohtaa tajuaa mitä on menettämmässä/ menettänyt ja rupeaa hartiavoimin tekemään töitä avioliittonsa pelastamisen eteen. Minulla ei enää siihen keinoja ole.
- Auringonkukka48
ihan sama tilanne mulla, mutta nyt on uusi juonne siinä että emme pysty enää edes katsomaan toisiamme silmiin ja kesustelu liittyy vain arkipäivän pyörittämiseen, minimaalisella tasolla. Jollain lailla mies on katkeroitumassa. Viimeisin kohteliaisuus liittyi siihen, että minun pitäsi vaihtaa naamani. Olen siitä huolimatta tyytyväinen itseni, mutta vanhanemme kovin eri tahtia. Keinoni ovat samat kuin sinulla Rikkaruoho44. Yritän tehdä elämässä kaikenlaista hauskaa. Eronnutkin jo olen, enkä edes kaipaa seksiä enkä mitään säätöä muiden miesten kanssa. Yritän keskittyä siihen että olen kuta kuinkin vapaa. Jos minua petettäisiin, en voisi jatkaa näin. Jos pettäisin, minun olisi se kerrottava ja avioliitostani tulisi vieläkin yksinäisempi retki.
- moneks
Tuollaista kyllä löytyy varmaan paljon, olen ymmällä kuinka kauan pitää säätää kun vaimo ei päästä sängyn keskiviivan yli kuin kerran kuussa. Olen yrittänyt eteenpäin, mutta kohta on lähellä rahan käyttö naiseen, tosi turhauttavan tuntuista. Yritä jaksaa ja tee päätöksiä .
- Ylpeyttäkö
Me nukumme viikot eri huoneissa muttei se kyllä vähennä seksiä tai läheisyyttämme. Kai sitä voi harrastaa muuallakin kuin sängyssä ja hyvänyön halit voi antaa vaikka nukuttaisiinkin eri huoneissa. Meidän on pakko, nimittäin mies kuorsaa niiin kovasti, ettei kummankaan nukkumisesta tulisi mitään.
Ompa kumma, että halusit "antaa samalla mitalla takaisin". Tuo ei ole rakastamista vaan keksinäistä valtataistelua, joka ei sovi avioliittoon, ainakaan jos tahtoo sen toimivan. - Ihmetys123
Otan osaa, olet joutunut kärsimään paljon.
Mutta minusta sinä teit virheen, kun et päästänyt miestä viereesi kun hän vihdoin olisi halunnut. Suhde ei parane tosiaan sillä että alat kostamaan.. miksi luulet miehen muuttaneen mielensä? - Monenlaista
Ap ei ole enää palannut ketjuun, mutta kommentoin aloitusta kuitenkin. Varmasti miehen valintaan on tausta, toiseen huoneeseen siirtyminen on seuraus, ei syy.
Miksiköhän mies halusi etäälle fyysisesti? Oliko suhde jo silloin huono, riitaisa, tunnekylmä, arvosteleva? Miksei parisuhteesta ja sen kuolemisesta puhuttu avoimesti? Miksi ei erottu? Puhutaanko edelleenkään? Onko mieskin yksinäinen? Onko enää mitään yhteistä? Miksi ap haluaa katkeroitua ja torjuu miehensä edelleen?
Ei voi tietää, mutta kovin uhriutuvalta aloitus kuulosti. Kuin olis kaikki pielessä mutta sille ei missään tapauksessa tehdä mitään.
Ehkä miehellä oli sivusuhde neljä vuotta, yritti paluuta aviovuoteeseen.. voi se olla niinkin.
Rahako tämmöisiä ihmisiä yhdessä pitää vai tottumus.. en ymmärrä. - eihelppotilanne
Minä katkeroiduin kun avovaimoni päätyi vuosienkin kiihkeän ja hyvän seksielämän jälkeen olemaan ilman seksiä, syy ei ollut kuulemma minun vaan muista asioista johtuva. Hellyttä ja läheisyyttä nainen kyllä halusi, siis perinteiseti halia ja pusia, mua taas ei se puoli kiinnosta ilman seksiä. Ollaan useasti keskusteltu aiasta mutta kun ei niin ei. No suhde muuttui kylmäksi ja alkoi muutenkin rakoilla ja välillä vitutti niinkin paljon että nukuin toisessa huoneessa, ei vaan viitsinyt katsoa toista nukkumaan mennessä. Nyt suhde on ollut palatonien vajaa kaksi vuotta, olen miettinyt eri vaihtoehtoja jopa eroon asti mutta lähtötilanne olisi erittäin huono kannaltani joten päädyin siihen huonoimpaan vaihtoehtoon eli vieraisiin. Ainoa tunne oli seksin tarve ja kun sai himo lisääntyi kerta kerralta ja sillä tiellä ollaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496435Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562737Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841175
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.901160Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611103- 891090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2801084- 71985
- 229870