Körttiläiset ja pelastus

ihmettelijä-vain

Hei, olen kauan miettinyt, mihin Raamatun kohtaan körtit perustavat tuon ikävöivän armon eli sen, että pelastuksesta ei voi olla varma. Mun korviini tää on epäuskoa pelastuksen suhteen. Kiitos, jos joku vastaa.

3

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelijä-vain

Anteeksi, termi olikin ikävöivä usko eikä armo.

• saviseutulainen

"Sinua ei pelasta uskosi laatu, vaan pelastut vain menemällä Jeesuksen luo. Jos sinua siis ahdistaa uskosi laatu, vie se Jeesukselle eli salli hänen antaa sinulle kylmyytesi anteeksi, sillä senkin rakas Herrasi voi antaa anteeksi.

Pitäytyessäsi Golgataan Jumala ei laske kertoja. Vaikka itket ja vapiset, vaikka olet kova ja kylmä, vaikka laitasi on ihan miten tahansa, sinun on vain tultava Jeesuksen luo sellaisena kuin olet ollaksesi Jumalan lapsi.

Se usko joka menee Jeesuksen luo huonona ja huonoudestaan huolimatta, on pelastavaa uskoa, vaikka se olisi miten heikkoa tahansa. Juuri se usko voittaa maailman (1 Joh 5:4) ja kuolettaa lihan (Room 8:13, Gal 5:24)."

(Olav Valen-Sendstad.)

• violaluna17

En tiedä Raamatun kohtaa,mutta ainakin Paavo Ruotsalaisen opetuksiin he perustaa uskonsa paljonkin. Mutta on jossakin Paavalin kirjeissä kohta "jos minä ehkä pääsen ylösnousemukseen kuolleista." En yhtäkkiä löydä,missä niin sanottiin. Mutta Paavalia vaivasi se,että hän oli kiihkeänä fariseuksena vainonnut kristittyjä. Ooppera Viimeiset kiusaukset kertoo Paavo Ruotsalaisen kuolemasta,että hänellä oli kovat tuska vielä kuolinvuoteellakin siitä,onko se Taivaan portti auki hänellekin vaivaiselle. Totta kai on hyvä,jos on varmuus pelastuksesta. Saa luottaa Raamatun lupauksiin omallekin kohdalleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      28
      5702
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5100
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2924
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2414
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1730
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1579
    Aihe