Pudottaako appelsiinipuu hedelmän kun se on kypsä?

Apuja-kaipaava

Joo otsikko ei ole hyvä mutta ei anneta sen häiritä :)
Oon siis ala-asteel oleva lapsi ja en mistää löytäny tähän aiheeseen tietoja joten päätin tehä oman keskustelun tänne. Eli siis mulle ostettiin jonku aikaa sitten, ehkä viikko sitten appelsiinipuu ja siinä oli valmiiksi yksi hedelmä mutta mulla on semmoinen ongelma että en tiedä millon se on kypsä :D oonko mä ihan pihalla näistä hommista vai? Se on aika oranssi mutta ei se kypsältä vielä näytä. Mutta pudottaako puu sen sitten kun se on kypsä vai pitääkö minun osata ottaa se oikeaan aikaan? Toivottavasti osaatte auttaa minua :)

Mulla on myös toinen kysymys.
Minulla on rahapuu se on juuri toipunut vesiaallosta (kastelin liikaa) se pudotti paljon lehtiä. Nyt lehtien pinnalla on kellertäviä laikkuja ja osassa jotain ihme jälkiä, ne ovat pieniä rusahtavia. Keltaiset kohdat ovat pieniä ja vaaleita. :) Onko nyt kyse liian vähäisestä kastelusta? Mä kastelin sitä tänään vähän, en viitsinyt paljoa antaa kun juuri on toipunut liiasta vedestä.

5

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 62724

Appelsiini voi lopulta pudotakin, mutta kyllä se yleensä puusta poimitaan. Hedelmä saa olla vielä hieman vaaleanoranssi poimittaessa. Rahapuusta en tiedä...

• poltinkarva

Kastele rahapuuta vasta, kun multa on kokonaan kuivunut. Rahapuun liika kastelu on vaarallisempaa kuin liian vähän.

• Tarhurimyös

Niin se on. Jutellaan sitten lisää myöhemmin. Tämä foorumi on vaikea paikka asiallisille keskusteluille. Ei siitä sen enempää

• Jenniina111111

Rahapuu tarvitsee todella vähän vettä. Rahapuu kestää kuivuutta paljon paremmin kuin kosteutta. Eräs puutarhuri neuvoi, että rahapuuta pitäisi kastella vasta kun sen lehdet alkavat pehmentyä, eli tuntua samanlaisilta kuin korvanlehdet. Jos rahapuun lehti on kova, on se täynnä vettä ja tällöin rahapuu ei tarvitse vettä.

• poltinkarva

Tarhurimyös, mitä asiatonta löysit tästä ketjusta? Noin yleinen neuvo, että talvella kasveja kastellaan vähemmän kuin kesällä. Rahapuunkin voi vähän unohtaa. Kevättalvella kun kasvu alkaa ja aurinkokin paistaa, niin kastelua lisätään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7412
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3625
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2349
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2317
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43