Muutin vuokra-asunnosta pois ja vesimaksu ennakko oli 16e/kk, mutta asunnossa ei ole vesimittaria mistä kulutusta voi tarkkailla. Vakuudesta otettiin 50e pois kun olin kuluttanut enemmän (johtui wc pytyn vuotamisesta joka korjattiin asumisen aikana). Miksi asunnossa on ennakkomaksu jos kulutusta ei pysty itse seuraamaan? Eikö sen pitäisi olla, että saa kuluttaa niin paljon kun haluaa jos ei mittaria.?
Vesilaskuennakko ei mittaria
4
200
Vastaukset
- Muualla
Mittarit eivät aina ole huoneistossa, voi olla esim. rappukäytävässä. Toki sinulle olisi pitänyt esitttää laskelma paljonko vettä kulunut, paljonko olet maksanut ja erotus joko lisämaksua tai palautusta.
- tabou
Kyllä kulutusta seurataan taloyhtiön puolesta, vaikket sitä itse näe. Ei se niin mene, että kk-maksulla saa kuluttaa niin paljon kuin haluaa. Aivan varmasti taloyhtiö nostaa vesimaksua, jos lorotat tuhansia litroja "hukkaan", eli maksat sen joka tapauksessa tulevaisuudessa.
- NickNailer
Jos laskutetaan kulutuksen mukaan, niin jossain on oltava huoneistokohtainen MID-tason mittari.
Nuo mittarit eivät kyllä ole tarkkoja. Ihan huvikseni asensin mittareita sarjaan, eikä yksikään mittareista näyttänyt pienen kulutskokeilun jälkeen samaa lukua.
- TyhmyysMaksaa
Sinulle voi nähtävästi sanoa ja tehdä mitä vain. Jos WC vuosi, niin asunto ei ollut kunnossa. Se tarkoittaa, että niiltä kuukausilta ei kuulu maksaa vuokraa täysimääräisenä tai ei ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417054
- 323958
- 473391
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402078