Taulukon nimen poimiminen kaavaan

Isko

Terve,

Löytyisikö neuvoa miten poimin taulukon nimen solun kaavaan? Minulla on makro, jolla saan listattua kaikki taulukot allekkain, eli jos lisään uuden taulukon, saan poimittua tämän nimen listaan etusivulle. Nyt tarvitsisi poimia myös jokaisesta taulukosta yhden solun arvo taulukon nimen viereen. Olisiko kenelläkään neuvoa tähän?

-Isko

7

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sub TAulukonNimet()
      Dim i As Long
      For i = 1 To Sheets.Count
      Cells(i, 1) = Sheets(i).Name
      Cells(i, 2) = Worksheets(i).Range("C1")
      Next i
      End Sub

Kep EXCELing
      @Kunde

• ORCL

Esim. jos A-sarakkeessa solusta A1 alaspäin taulukoiden nimet luetteloitu ja jokaisesta taulukoista halutaan hakea arvo vaikkapa E1 solusta, niin B1 soluun kaava:
      =INDIRECT("'"&A1&"'!"&"E1") ja siitä kopionti alaspäin.
      suomeksi function nimi “epäsuora”.

• Isko

Tämä oli muuten oikein hyvä, mutta jos "sheetin" solussa ei lue mitään, antaa virheilmoituksen #viittaus! .. Tämä pitäisi vielä ratkaista.

-Isko

• erroristi
        Isko kirjoitti:

Tämä oli muuten oikein hyvä, mutta jos "sheetin" solussa ei lue mitään, antaa virheilmoituksen #viittaus! .. Tämä pitäisi vielä ratkaista.

-Isko

Tuo viittaus-virhe johtuu nyt jostakin muusta kuin tyhjästä solusta. Tyhjä solu antaa vastauksen nolla. Koetas vielä tarkistaa, onko kaikki OK. JOSVIRHE-funktiolla voi korjata virheilmoituksen.
        =JOSVIRHE(EPÄSUORA("'"&A1&"'!"&"E1");""). Nyt kaava antaa tyhjän ("") jos virheilmoitus. Voit lisätä noiden lainausmerkkien väliin myös tekstiä, esim "tyhjä" joka jää myös soluun näkyville.

• Isko

Tarkoitan, että ensimmäisellä sivulla minulla on listattu kaikki sheetit A-riviin ja tämän kaavan pitäisi hakea B-riviin ja jos A-rivi on tyhjä, antaa virheilmoituksen. Mutta nyt toimii oikein loitavasti. Kiitos

-Isko

• Isko

Kiitos paljon ORCL,

näinhän se toimii. Piti vain vaihtaa tuo functio suomenkieliseksi suomalaisessa excelissä. Eikös ennen muinoin toiminut myös englantilaiset functiot suomalaisessa excelissä?

-Isko

• Tämmöinen

Excelin sisäinen esitystapa ei ole selväkielinen, ja funktiot näkyvät Excelissäsi "suomenkielisinä". Excelin kieliversioissa ei leine koskaan pystynyt kirjoittamaan alkukielisiä Excel-funktioita. Tämä on selvä puute.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7505
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40