jonsson herkesi pyörimästä tyhjäkäyntiä, lähtee ryypyllä käyntiin ja pyörii hetken ja sitten hiipumalla sammuu. antaa myös putkesta tupsahduksia. kaasuttimet putsattu tulpat vaihdettu ei vaikutusta. voisko tuo vro pumppu nyt kummitella että ei nosta pensaa? kone savuaa aika reilusti sen ajan mitä jaksaa pyöriä. kaasuttimen puhdistus aineella jaksaa pyöriä jos suihkuttaa kaasuttimiin. ennakot on alkuperäiset ei ole ruuvattu.
jonsson 115 oceanrunner
21
570
Vastaukset
- 5skjg
Suosittelen täys tarkistusta ilmavuodon varalle.
- Käytännössä
Paaliin.
Mikä kumman himo vetää rassaamaan noita paalivalmiita ikivanhoja läjiä? "Minulla on vanha loppuunajettu paskakasa moottorina. Miksiköhän se ei toimi vaikka uutena toimi?".
- Pumppaapumppupalloa
Pumppaa pumppupallon pensanänni tiineän kovaksi ja kokeile käykö?
Jos käy niin pensanänniä lutkuttamalla niin sillon on vron pumppu sökö. - györ
Legendaarinen OMC:n V-kone. Polttoainepumppu voi olla sökö. Tarkista myös että polttoainelinjassa tankilta pumpulle ei ole missään kohdassa imuvuotoa. Jos imuvuotoa on linjassa ei pumppu kykene pumppaamaan kunnolla. Suosittelen lämpimästi halvauttamaan VRO-pumpun ja siirtymään 2 % seosbensalle. OMC "keksimä" alipaine toiminen ölpumppu kumikalvoineen on kaikkea muuta kuin luotettava. Takuuajan se toimi hyvin mutta sen jälkeen alkoi kuoleman leikki.
- Oceanrunner
Kiitosta. Mikäs tarkoitus tällä kohokammiolla on mikä sijaitsee vro pumpun yläpuolella mistä jaoittuu letkut kaasuttimiin..
- györ
VRO-pumppuyksikkö on kaksi osainen. Toinen puoli pumppaa bensat ja toinen puoli öljyt. Öljysuotön halvautus: Irrota moottoriin öljytankilta menevä letku. Tulppaa liitos moottorin kyljestä. Irrota VRO-pumppuun menevä johtosarjan liitin. Laita polttoainetankkiin 2% öljyseos.
Jos VRO-pumpun polttoainekalvot ovat sököt niin halvin tapa on ostaa yleismallinen polttoainepumppu (noin 60 euroa,tällöin on pakko siirtyä seosbensalle). Pumppu tarvitsee vain liitännän kampikammioalipaineeseen toimiakseen. Uusi VRO-pumppuyksikkö on niin kallis että sen uusimisessa vanhaan koneeseen ei ole mitään järkeä. VRO-pumppuyksikköön ei saa varaosia.
- Oceanrunner
Vaihdoin vro pumpun tilalle korvauspumpun ja tarkistin kaikki pensalinjat. Kone pyörii hetken hyvin kunnes pätkii ja alkaa pyöriä jotenkin vajaasti ja hyytymällä sammuu. Olisiko vika kuitenkin kipinä puolella että tippuu 3 pytylle..
- ParastaOlisi
Paalata.
- györ
Ei luovuteta. Kerroin alussa että jaksaa käydä käynnistin spreillä (ilmeisesti kaikilla 4 pytyllä). Jos pyttyjä putoaa pois voi olla puola vika tai CDI-boksi vika. Tutki etteivät puolien maadoitusjohdon liittimet ole hapettuneet (puhdista). Mittaa puolien primääri ja sekundääri vastukset: primääri noin 0,4 ohmia (puolan maadoitus vastaan cdi boksille menevä johto), sekundääri noin 4000-7000 ohmia (puolan maa vastaan tulpan liitin).
Kaiken oletusarvo on että ei ole vettä tankissa ja kaasuttiminen neulaventtiilit ovat tiiviit.
Ei elävää legendaa pidä missään tapauksessa paaluttaa.
Saat vaan tilalle epävarman elektroniikka hirviön joka on nelari ja NYKYÄÄN tehty epäpuhtaista kierrätysmetalleista (alumiinin huono laatu)
- Oceanrunner
Kiitosta. Kone on muuten siistikuntoinen ja toimiessaan hyväkäyntinen ja tehokas. Olen samaa mieltä että kyllä vika kannattaa etsiä ja laittaa kuntoon...
- Oceanrunner
Puolat mitattu ja syttyboxille menevä näytti 0.6 ohmia ja tulpalle menevä jotain outoja 63.7 mitäköhän nämä sitten tarkoittaa...
- györ
Muistaakseni tämä ei käytä resistoria tulpan hatussa. Siinä on vain metallikierrukka. Joten tulpan hattua ei tarvitse irroittaa sekundääripuolen vastusmittausta varten. Se sekundääripuoli pitäisi olla noin 4000-7000 ohmia tai eri asteikolla 4-7 kiloohmia. Tuliko sinulla yleismittarissasi lukuhäiriö skaalan (asteikon) luvussa. Primäärivastus tuntuu hyvältä. Oleellista on se että kaikki puolat antavat jokseenkin samat tulokset. Spekulaatiota: roska/ roskia tyhjäkäynti suuttimissa (air jet), imuvuoto, tulpanhatun/hattujen huono kontakti ja korroosio niissä, kaasuläppien synkronointi (läpät auki kaikissa asennoissa saman verran) pielessä kaasuttiminen irroituksen jälkeen ja niin edelleen. Sytytysennakkoa ei ropattu mikäli ymmärsin oikein joten syy ei ole siellä. Kovettuuko bensalinjan lutkutin pumpattaessa ?
- Oceanrunner
Pensapumppu vaihdettu joka käyttää seospensaa eli ei vro. Kaikki pitäisi olla kunnossa. Tissikin kovettuu kun pumppaa mutta outoa on jos kaasuttimille meneviin letkuihin laittaa pullot ja pumppaa niin toinen pullo täyttyy äkkiä ja toiseen tulee vähemmän. Vaikuttaako tämä primer hässäkkä tähän mitenkään? Voisiko tämän primer/kohokammio hässäkän ohittaa että vetäisi suoraan pumpulta t_haaralla kaasuttimiin letkut? Myös se on outoa kun kone pätkii ja hyytyy sammua on toisen puolen tulpat märän oloiset.
Ei se ole outoa. "Elävä legendasi" on pelkkä loppuunajettu paskakasa. Ei sen kuulukaan toimia tuon paremmin. Toivottavasti et saa sitä toimimaan hetkeksikään ettei kenenkään tarvitse hinata sinua snorkkeli ahterissa mereltä takaisin.
- györ
Tuntuu siltä että ongelma on kipinäpuolella. Tutki tarkkaa sytytyspuolille tulevat johdot että esimerkiksi mikään niistä ei ole nirhaantunut ja kosketa koneen runkoa. Tutki tarkkaan puolien sähköliitännät. Pätkiminen (siis äkillinen) viittaa kipinäongelmaan. Tutki että staattorilta (magneeton sisältä) CDI-boxille menevä johtosarja ei ole nirhaantunut. Puolat täytyy saada tarkasti tutkittua ennen johtopäätöksien tekemistä, siksi koska CDI-boxi on sitten kalliimpi juttu. OMC:n CDI- boxit ovat kyllä olleet melko hyviä. Hyvä kotikonsti kipinätehon mittaamiseksi :
ota pidit jotka ovat kahvasta eristetyt (jotta et saa sähköiskua) ja irroita koneen käydessä yksi tulpanhattu kerrallaan. Kipinän tulisi hyppiä ilmassa lähes 1 CM kun tulpanhattua on hieman irroitettu. Samalla kuulet naputtavan "kipinä äänen".
- györ
Rokkaako OMC: vinkkeli jo ?
- Oceanrunner
Kone meni tältä erää talviteloille.. irrotin puolat ja kumpikin on aika huonon näköisiä. Molemmat halkeillu pohjasta ja näytti että olisi säkenöinyt maadoituksista. Olivat tummunu kosketuspinnoista. Uudet puolat 40 euroa kpl. Pitää niillä koettaa seuraava siirto. Eli vielä on arvoitus toiminta.
- györ
Oi oi siis haljenneet. Sitten on tunnit täynnä. Yllättävän halvat noi puolat. Tuo on slvä vikapaikka. Jos säilytät ulkona niin tarkista että perän öljy ei ole maitomaisen väristä (vettä seassa) muuten halkeaa perä. Tällä tavalla Suomessa on hajonnut paljon koneita.
- sonik1
Hei
Saitko V-koneen toimimaaan ?- Oceanrunneri
Romukasa on jo paalaamossa hyvän tovin. Paska mikä paska. Tilalla kunnon kone ja nyt toimii.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197616Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista817104- 955314
- 524825
- 2434373
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494346- 444285
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284018- 593153
- 482606