Ostin tollaisen pirssin tuossa loppukeväästä ja työmatkoja yms. ajoa tullut 14 000 km ilman minkäänlaisia vikoja. Autolla ajettu nyt 312 000km. Pientä kolinaa etupäästä kuuluu ja yhden koiranluun vaihdoinkin jo siihen ja kolina väheni. Vielä pientä nitkumista (epäilen puslia). Mutta muuten oikein hyvä ajettava ja huoltoja tehty ihan hyvin: jakohihna 20k sitten, vetoakselit nivelineen 30k sitten, ja vielä jokin etupään alustan kalliimpi remppa oli vasta tehty olikohan hammastanko. Moottoriöljy on säilynyt normaalina ja jäähytysnesteet ei ole vähentyny. Ilmastointikin toimii, ehkä kompura napsuu turhan usein.
Autoon vaihdettu moottoriöljyt ja vaihteistoöljyt viimeksi 298 000 kohdalla. Käsittääkseni pitäisi 20k välein suunilleen vaihdattaa/vaihtaa moottoriöljyt eli n.4000km päästä?
Minulla ei ennen näin "uutta" autoa ole ollut, niin mietinkin miten tuo huoltovalo systeemi toimii noissa? Ajotietokoneeseen syttyy merkkivalo? Onko se ko. autossa 20000km vai 30000km välein?
Ja jos huollattaa auton ennenkuin huoltovalo syttyy niin nollaataanko huoltotarve vai syttyykö valo sitten kun huollon aika oikeasti olisi?
Mitä kaikkea kannattaa huollattaa ja katsastustakin ajatellen kun senkin voi marraskuussa tehdä?
Lukisin ohjekirjasta mutta ei ymmärrä (italiaa?) kun tuontiauto.
Volvo S60 D5 2004 Diesel automaatti
ihmettelijää
2
230
Vastaukset
- Näin_se_on
Käyttöohjekirja löytyy netistä. (Suomeksikin)
- VolvoVille
Se nitkutus, jos se tulee etupuolelta kallistuksessa, voi johtua etujousten ja alalautasten välisen tiivisteen kulumisesta. Se korjautuu laittamalla jousen ympärille vähän kuin puutarhaletkua. Ei maksa paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427095
- 323978
- 513422
- 412978
- 172746
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472147- 422102