Volvo S60 D5 2004 Diesel automaatti

ihmettelijää

Ostin tollaisen pirssin tuossa loppukeväästä ja työmatkoja yms. ajoa tullut 14 000 km ilman minkäänlaisia vikoja. Autolla ajettu nyt 312 000km. Pientä kolinaa etupäästä kuuluu ja yhden koiranluun vaihdoinkin jo siihen ja kolina väheni. Vielä pientä nitkumista (epäilen puslia). Mutta muuten oikein hyvä ajettava ja huoltoja tehty ihan hyvin: jakohihna 20k sitten, vetoakselit nivelineen 30k sitten, ja vielä jokin etupään alustan kalliimpi remppa oli vasta tehty olikohan hammastanko. Moottoriöljy on säilynyt normaalina ja jäähytysnesteet ei ole vähentyny. Ilmastointikin toimii, ehkä kompura napsuu turhan usein.

Autoon vaihdettu moottoriöljyt ja vaihteistoöljyt viimeksi 298 000 kohdalla. Käsittääkseni pitäisi 20k välein suunilleen vaihdattaa/vaihtaa moottoriöljyt eli n.4000km päästä?

Minulla ei ennen näin "uutta" autoa ole ollut, niin mietinkin miten tuo huoltovalo systeemi toimii noissa? Ajotietokoneeseen syttyy merkkivalo? Onko se ko. autossa 20000km vai 30000km välein?
Ja jos huollattaa auton ennenkuin huoltovalo syttyy niin nollaataanko huoltotarve vai syttyykö valo sitten kun huollon aika oikeasti olisi?

Mitä kaikkea kannattaa huollattaa ja katsastustakin ajatellen kun senkin voi marraskuussa tehdä?

Lukisin ohjekirjasta mutta ei ymmärrä (italiaa?) kun tuontiauto.

2

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin_se_on

Käyttöohjekirja löytyy netistä. (Suomeksikin)

• VolvoVille

Se nitkutus, jos se tulee etupuolelta kallistuksessa, voi johtua etujousten ja alalautasten välisen tiivisteen kulumisesta. Se korjautuu laittamalla jousen ympärille vähän kuin puutarhaletkua. Ei maksa paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7095
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      51
      3422
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2147
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      42
      2102
    Aihe