Tempperamenttinen lapsi

Ongelmalapsi07

Hei, olen 12 vuotias tyttö ja minulla ja vanhemmillani on suuri ongelma, olen siis otsikossa mainittu lapsi. Olen todella tempperamenttinen ja minulla on murrosikä, vanhempani eivät olleet puuttunut asiaan joten näin paremmaksi kysyä. Lisäksi omaan vakavan masennuksen.

Äitini on itsekkin hyvin tempperamenttinen. Luulen että hän purkaa pahaa oloa/vihaa minuun. Minua on yritetty viedä koulu psykologille mutta en oikein suostu puhumaan.

Tämän lisäksi nukun noin 6h yöllä ja olen kiusattu, mitä pitäisi tehdä?

2

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykolauttaa

Jokaisella ihmisellä on temperamentti. Toiset ovat rauhallisempia ja toiset vilkkaampia. Ilmeisesti sinä koet olevasi vilkas. Entä sitten? Haittaako se sinua jotenkin?

Sinua kiusataan koulussa. Kerro siitä opettajallesi, koulukuraattorille ja vanhemmillesi. Koulussa opettajan ja muiden ammattilaisten pitäisi puuttua kiusaamiseen, jotta se loppuisi. Sinäkin voit saada tukea käsitellä sen, että olet joutunut olemaan kiusattu.

Sinut haluttaisiin viedä psykologille. Miksi? Miksi et halua jutella psykologin kanssa? Hän on täysin vaitiolovelvollinen siitä, mitä sinä puhut. Tuntuuko sinusta, että puhuisit mieluummin jonkun muun ihmisen kanssa, kuten koulukuraattorin? Kannattaa puhua ongelmistaan, esimerkiksi liiasta vilkkaudesta ja univaikeuksista ammattilaisten kanssa. Heillä on hyviä neuvoja, mitä voit kokeilla. Aina ensimmäinen eikä toinenkaan asia toimi, koska me ihmiset olemme niin monimutkaisia mieleltämme. Toivon kuitenkin, että saat pian nukuttua yhdeksän tunnin yöunia.

• grillauskuriin

Kokeile jättää sometusta vähemmälle ja sammuta laitteet ainakin tunti pari ennen nukkumaan menoa, se helpottaa unta ja parantaa elämää muutoinkin ja rauhoittaa mieltä. Esim. Venäjällä ålypyhelimia ei saa mainostaa lapsille. SE SÄTEILY ON OIKEASTI VAARALLISTA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5214
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4378
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2501
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1607
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1267
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1184
    Aihe