Vituttaa...

3673

Pankin sijoitusneuvot päin persettä. Olen sijoittanut heidän rahastoihinsa kuukaudessa tietyn summan nyt vuoden ajan. Tilastot kertovat, että rahaston arvo on noussut viime vuonna 5% ja tänä vuonna 4%. Silti sijoitukseni on voitolla vain paskaiset 0,7%. Näinkö nämä pankit saatana kusettaa ihmisiä?

5

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakuusvaje

Aivan puhdas matematiikka selittää yli puolet asiasta. Kun olet sijoittanut tasaisesti pitkin vuotta, olet koko ajan ostanut kalliimpia osuuksia. Niiden arvohan on ollut nousussa ja viimeisimmät osuutesi eivät ole vielä ehtineet nousta lainkaan. Jos osuuden arvo on kohonnut vuodessa satasesta 104 euroon, olet maksanut omistasi keskimäärin 102. Sinun tuloksesi pitäisikin siis nyt olla plussalla vain kaksi prosenttia eikä neljä. Vasta seuraavalta vuodelta nämä osuudet tienaavat täyttä arvonnousua.

Selitettäväksi jää enää 1,3 prosenttia, mikä voi johtua merkintäpalkkiosta tai satunnaisista tekijöistä. Todellisuudessahan osuuden arvon kehitys ei ole tasainen vaan päivävaihtelu voi hyvin olla prosentin verran. Jos pari ostoa sattui kalliille päivälle, loput erosta voi seurata siitä.

Pankki harvemmin suosittelee asiakkaalle edullisinta vaihtoehtoa, jos voi tarjota pankin kannalta parempaa. Suoranaisesta huijauksesta ei kuitenkaan liene kysymys. Jos tämä rahasto ei mielestäsi ole hyvä kohde, valitse maailmalta toinen. Niitä riittää.

• Patun_vinkki

Pankin päämäärä on viedä rahasi. Kannattaa katsella itse sijoitus mahdollisuuksia ja hatuttaa sitten vähemmän, jos menettää rahaa.

• S.I.Joittaja

Handelsbankenin rahastot ovat tuotteneet aina hyvin. Minulla ollut niitä oli 10 vuotta

• Aivan.oikein

Hölmöläisiltä rahat pois, pölkkypäät ovat vapautettava turhasta omaisuudesta. On aivan oikein että näin toimitaan, rahat kuuluvat fiksuille, tyhmiltä ne pitää ottaa pois.

• ghikvc

Juuri näin, ei tyhmät rahalla mitään tee!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2048
    Aihe