Vastaukset tulee oivaltaa näennäisvastauksen herättämänä. Näennäisvastaus on se, mikä sanotaan suoraan ja mihin voi tarttua. Se mikä voidaan kirjoittaa. Oikean vastauksen löytäminen on elämän asettama juoni meidän opettamiseksemme.
Mitä on kuoleman jälkeen, kysymme? Tarkoittaa sitä, että mitä on, kun kaikki näkyvä on poistunut. Myös ns taivaiden ilmiöt ja muodot ovat poistuneet.
Vastaus on: Minä olen. Minä on kuoleman jälkeen, kun kaikki on poistettu. Tätä voi tutkia. Mihin Minällä viitataan? Älä tutki jotain ulkonaista minää, tutki Itseäsi. Mikä tuo Itse on ?
Kun sanon: Minä olen, Itse olen, niin vastaus on suora näennäisvastaus. Suora vastaus on se, mihin teksti ja puhe pystyvät. Löydä oikea vastaus tuon takaa kokemalla ja havainnoimalla. Oikea vastaus on aina koettavissa Itse.
Oikea vastaus ei ole kirjaviisautta, se elää ja on elämää.
Usein suora vastaus ei ole oikea vastaus
1
132
Vastaukset
- VastauksenLöytäminen
Vinkki käsittämisen helpottamiseksi:
jos löydät jonkun Minän/Itsen, mihin voit tarttua ja erotella Itseksi/Minäksi tyyliin "tuo on Minä" ja samaan aikaan on jotain todellista ei-Itseä/ei-Minää, niin se ei ole oikea Minä/Itse.
Tämä Minä, joka ehdottomasti olet, mutta jota et saa kiinni käsin etkä muutenkaan voi siihen takertua edes ajatuksen avulla, on oikea. Jos voit havaita että se on vain jossain tietyssä paikassa ja eroteltavissa erilleen jostakin toisesta, on väärä Minä.
Minä/Itse on aina kaikkena kaikessa, jos joku paikka sille pitää määrittää.
Eräs henkisen harjoituksen muoto onkin ajatella edes joskus, että olemme kaikki oikeasti kaikkialla läsnäolevia. Näin voi päästä jyvälle siitä, mistä kuolemassa on kyse.
"Ihminen ei ole yhtään mitään korkeimmalla tasollaankaan - ihminen on kokonaisuudessaan kuin unta"
"Et ole siis mitään, mutta olet kuitenkin kaikkena kaikessa"
- näennäinen paradoksi, mikä on ymmärrettävissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225434- 274705
- 282691
- 342334
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121581
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241390- 181386