"Eilen löydettiin kuollut poronvasa ojasta Kallungin kylän kohdalla. Tiessä oli ison auton jarrutusjäljet. Jäljistä päätellen vasa oli jäänyt kitumaan. Porokin on elävä olento, joten hyvät ihmiset, jos ajatte poron päälle, älkää jättäkä sitä ainakaan kitumaan tien poskeen."
Tämä löytyi facebookista. Keskustelusta ilmeni, että vasan emä oli ollut lähettyvillä koko ajan.
Sallalaiset ei oo ihmisiä
5
1295
Vastaukset
- Kyllästynytkuski
Porot ovat kyllä olleet iso ongelma sekä teillä että pihoilla. Olen ajanut useasti sallasta etelään ja nähnyt ontuvia poroja joita on ilmeisesti autolla tönitty pois tieltä. Porot ovat maanneet pihoilla ja talojen terasseilla aiheuttaen suurta mielipahaa. Ne jotka eivät saa poroja pois auton edestä joutuvat nousemaan autosta ulos hätistelemään . Tarhassa talven olleet porot ovat tottuneettihmisiin liikaa. Poromisten tarttis tehdä jotain.
- täyttää
Kirjoituksen alullepanijasta rikosilmoitus kiihottamisesta Sallalaisia kohtaan ! Miten voi syyttää Sallalaisia porojen töytäisystä tienpäällä ,jotain näyttöä pitäisi olla. Paikalliset osaa jo äidinmaidon mukanaan tuoman taidon perusteella varoa poroja kohdattaessa, miten lie etelän ihmiset. Syyttely täyttää kiihottamisen kansanryhmää vastaan aivan kirkkasti, ei muuta kuin ilmoitusta kehiin.
- Sieraimissatuntuu
Kyllä nuo kesäporot tympäsee paikallisiakin. Poronkusi haisee pihamaalla koko kesän, ja vaikka poromiehille ilmoittaa ei tapahdu mitään. Taitaa tuo poromiesjoukko kuihtua niin pieneksi ettei tekijöitä enään ole. Mitenhän tuota hommaa muutettais ettei tilanne kärjisty kovin.
- qawer
muualta tulleet ajavat kuin heikopäät,ei ajatella että porot syöpi ja tulevat tielle .eipä tuo haittaa vaikka ovat pihalla ja syövät,osa ihmistä on semmoisia narisijoita että pitää aina vain valittaa jostain.
- vai_narinaa
taidatpa olla itse poromies. Eihän se silloin haittaa jos elättää porojansa toisten nurmikoilla, ja kasvimailla. Poromiehethän itse ovat hyvinkin kateellista sakkia, eivät varmasti antaisi tulla sivullisten mantujaan polkemaan.
Kyllä tavallinen kansa on liiankin säyseä, jos poro särkee auton on vahinko on itse kärsittävä, jos ei ole vakuutusta. Vakuutus on kallis jonka autoilijat joutuvat ottamaa monesti porojen takija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467655
- 334243
- 573725
- 503200
- 172886
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652591- 562445
- 512388
- 402339
- 162286