Sallalaiset ei oo ihmisiä

etelän.pillu

"Eilen löydettiin kuollut poronvasa ojasta Kallungin kylän kohdalla. Tiessä oli ison auton jarrutusjäljet. Jäljistä päätellen vasa oli jäänyt kitumaan. Porokin on elävä olento, joten hyvät ihmiset, jos ajatte poron päälle, älkää jättäkä sitä ainakaan kitumaan tien poskeen."

Tämä löytyi facebookista. Keskustelusta ilmeni, että vasan emä oli ollut lähettyvillä koko ajan.

5

1295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllästynytkuski

Porot ovat kyllä olleet iso ongelma sekä teillä että pihoilla. Olen ajanut useasti sallasta etelään ja nähnyt ontuvia poroja joita on ilmeisesti autolla tönitty pois tieltä. Porot ovat maanneet pihoilla ja talojen terasseilla aiheuttaen suurta mielipahaa. Ne jotka eivät saa poroja pois auton edestä joutuvat nousemaan autosta ulos hätistelemään . Tarhassa talven olleet porot ovat tottuneettihmisiin liikaa. Poromisten tarttis tehdä jotain.

• täyttää

Kirjoituksen alullepanijasta rikosilmoitus kiihottamisesta Sallalaisia kohtaan ! Miten voi syyttää Sallalaisia porojen töytäisystä tienpäällä ,jotain näyttöä pitäisi olla. Paikalliset osaa jo äidinmaidon mukanaan tuoman taidon perusteella varoa poroja kohdattaessa, miten lie etelän ihmiset. Syyttely täyttää kiihottamisen kansanryhmää vastaan aivan kirkkasti, ei muuta kuin ilmoitusta kehiin.

• Sieraimissatuntuu

Kyllä nuo kesäporot tympäsee paikallisiakin. Poronkusi haisee pihamaalla koko kesän, ja vaikka poromiehille ilmoittaa ei tapahdu mitään. Taitaa tuo poromiesjoukko kuihtua niin pieneksi ettei tekijöitä enään ole. Mitenhän tuota hommaa muutettais ettei tilanne kärjisty kovin.

• qawer

muualta tulleet ajavat kuin heikopäät,ei ajatella että porot syöpi ja tulevat tielle .eipä tuo haittaa vaikka ovat pihalla ja syövät,osa ihmistä on semmoisia narisijoita että pitää aina vain valittaa jostain.

• vai_narinaa

taidatpa olla itse poromies. Eihän se silloin haittaa jos elättää porojansa toisten nurmikoilla, ja kasvimailla. Poromiehethän itse ovat hyvinkin kateellista sakkia, eivät varmasti antaisi tulla sivullisten mantujaan polkemaan.
        Kyllä tavallinen kansa on liiankin säyseä, jos poro särkee auton on vahinko on itse kärsittävä, jos ei ole vakuutusta. Vakuutus on kallis jonka autoilijat joutuvat ottamaa monesti porojen takija

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7655
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4243
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3725
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2591
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2445
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51