On taas muistutettava näin Elokuun viimeisenä iltana joka syksyisestä ongelmasta. Se on valottomat polkupyörät. Olin kävelylenkillä kun ihmettelin mitä on pimeällä kevyenliikenteen väylällä noin 50 metrin päässä edessä. Jotain siellä on, mutta selvää ei saa. Se oli valoton polkupyörä. Pyöräilijäksi tunnistin kohteen kun pyörä kääntyi. Polkupyöräilijät luulee, että heidät näkee ilman valoja. Klo 21 on jo pimeää. Liikennettä on tuohon aikaan vielä paljon. Vastaan tuli toki pyöriä joissa valoasiat oli kunnossa.
Pimeitä pyöriä
4
222
Vastaukset
- Niin_da
Kannattaa olla todella varovainen kun sokkailee siellä pyörätiellä jalan ilman heijastinta.
Hyvä, että nostit tämän ongelman taas esiin. Valitettavasti ne ilman valoja pyöräilevät eivät lue tätä palstaa. - varmista_näkyvyytesi
Tärkeä pointti. Vanhempienkin kannattaisi muistaa hankkia lapsilleen valot, tämä heiltä helposti unohtuu jos eivät itse pyöräile. Meiltä aktiivipyöräilijöiltä löytyy tietysti kaikki tarvittavat varusteet kaikkiin tilanteisiin. Itse kävin eilen lenkillä lämpimässä syysillassa, heijastinliivi käytössä, takavalo ja tangossa 5000 lumenin ajovalo, hyvin autoilijatklin huomioivat ja vaihtoivat lyhyille kohdatessa.
- tekosyytönkö
Itsellä on usein tapana ajaa kesän ensimmäinen pimeässä ilta-ajo ilman valoja. Se on ikään kuin jäähyväiset kesälle. Seuraavalla kerralla on aina kunnon valot toivottamassa syksylle tervetuloa! Moni pyöräilijä kuitenkin jää kellumaan limboon kesän ja syksyn välille ilman valoja. Mun tulee käytyä esim. kaupassa kun on hiukan hämärää, jos tulee muutakin menoa niin on sitten jo pimeä. Tuli pitkä reissu kun kahdesta ekasta kaupasta ei löytynyt maustamatonta tuotetta. Huomenna laitan valot.
- 37mäni
Uskokaa tai älkää, mutta kohta joku jalankulkija valittaa, että pyöräilijöiden liian kirkkaat valot häikäisevät jalankulkijoita. niin ettei tietä näe ohituksen jälkeen.
Tosiasia kuitenkin on, että vain aivan pyörän eteen suunnatulla valolla ei pimeällä tiellä kulkevaa jalankulkijaa kovin kaukaa näe, vaikka hänellä olisi heijastimetkin.
Muuten, mitä alempana heijastimet ovat, sen paremmin ne pyöräilijä havaitsee.
Ne rinnan korkeudelle sijoitetut heijastimet heijastaa vain otsalamppua käyttävälle takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748