Sakko petoksesta

KauheaRikollinen

Irtisanouduin työstäni kun minulle luvattiin töitä toisesta paikasta, sanottiin että paikka on minun mutta kun menin firmaan niin minut haastateltiin enkä saanutkaan sitä paikkaa! En ollut ilmoittanut työkkäriin että olen töissä josta irtisanouduin joten laitoin 2 kk.den työttömän jatkohakemuksen ammattiliittoon vaikka olin töissä koko sen ajan!

Olen maksanut kaikki liikamaksut takaisin ja saanut ammattiliiton kanssa sovittua mutta silti ammattiliitto teki tutkintapyynnön poliisille ja tänään olin kuulusteluissa epäiltynä petoksesta. Pöytäkirjassa myönnän tehneeni petoksen ja se lähti syyttäjän arvioitavaksi.

Jännittää kuinka paljon tästä tulee sakkoa? Ennakkotapauksia olen yrittänyt etsiä, onko mitään linkkejä mistä voisin lukea että osaan suurinpiirtein arvioida kuinka monta päiväsakkoa tästä rapsahtaa? Vai onko täällä samanlaisia tapauksia jotta saisin vähän tuntumaa mitä odottaa?

Entä kuinka kauan tällainen saattaa yleensä kestää? Poliisi puhui että syyttäjällä saattaa mennä kuukausia asian kanssa, entäs käräjäoikeudella jos syyte nostetaan? Ja kun sakkorangaistuksen saa niin kuinka kauan on aikaa maksaa se ennenkuin se menee ulosottoon tai muutetaan vankeudeksi?

3

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paha-juttu

Pieni sakko, mutta suurin ongelma tulee olemana loppuiän että sinuun ei uskota enään missään kun olet työttömänä. Sana kiertää eli saat todistella koko ajan että olet sitten todella työtön.

• parkisson

Ethän vain ole ns. hoiva-alalla? Jos näin on. Niin etsiydy työtehtäviin joissa et voi toteuttaa moraalitonta käytöstäsi, aiheuttaen vahinkoa avustettaville.

• vierestäseurailennäitä

Valo5

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7495
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3645
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      38