kertokaa...

...

...oletteko ennen wiccaksi tulemistanne olleet kastettuja kristinuskoon(tai johonkin muuhun uskoon)? Kuuluttekon kenties vieläkin kirkkoon vai erositteko heti kun ymmärsitte olevanne wicca?

8

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakana

Erosin kirkosta jo ennen kuin totesin olevani pakana. Kristinusko on nais-, muukalais- ja homo-vihamielinen uskonto!

• luonnonlapsi

Minut on vauvana kastettu kristinuskoon. Kävin rippileirinkin ihan mielenkiinnosta, jonka jälkeen erosin kirkosta.

• Evankelisluterilainen olen vielä kaksi vuotta paperilla. Täysi-ikäisenä eroan.

• merlinck

Kirkkoon en kuulu, mutta erääseen vapaaseen kristilliseen suuntaukseen koska en ole saanut aikaiseksi erota.

Kunnioitan kuitenkin kristillisyyttä, erityisesti niitä hyviä periaatteita, joissa ei tuomita muita.

"Set your mind free"

• Luna XIV M.

Olin luterilainen, enkä voinut erota kirkosta silloin kun wiccasta kiinnostuin, sillä olin alaikäinen enkä uskaltanut sanallakaan mainita asiasta äidilleni.

Sittemmin erosin kirkosta heti mahdollisuuden tultua.

• luminara

Minut kyllä aikanaan kastettiin kristinuskoon mutta en enää kuulu kirkkoon, erosin sen jälkeen kun olin varma siitä että wicca on se minun oikea uskonnollinen tieni. Kirkko on kristittyjen asia eikä siksi kuulu minun ajatusmaailmaani...

• LappiWicca

Kastettiin pienenä, kävin rippileirin ja erosin kirkosta samalla viikolla sen jälkeen kun sain tietää, että siitä voi erota. Olin 21v

Pakanaksi minut voi laskea jo jostain 10-15v alkaen, pakosta kävin leirit, ym. En halunnut satuttaa ajatuksilläni vanhempiani.

Joskus noihin aikoihin kuulin wiccasta ensimmäisen kerran, mutta koska netti ei ollut niin yleinen, niin asia jäi.

Uudelleen kuulin ja tutustuin asiaan paljon myöhemmin ja eipä paljoa elämäntyylini ja ajatustapani muuttuneet, kun tunsin olevani mahdollisesti wicca

• Tuuli

Minua ei ole koskaan kastettu, en ole koskaan kuulunut kirkkoon enkä käynyt rippikoulua.

Paljasjalkainen pakana siis :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5264
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4458
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2571
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2274
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2018
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1948
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1551
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1287
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1194
    Aihe