Kirjoitin tämän erään viestiketjun perään, mutta koska siinä on mielestäni opiksikin otettavaa, nostin sen uuteen alkuun.
Kerron omat kokemukseni tunnuslukulaitteesta alkututustumisen pohjalta. Jos mennään järjestyksessä sen mukaan kuin lukuja pitää naputella, niin
- aluksi nettisovelluksessa tulee (minulla) syöttää kuusinumeroinen asiakastunnus (6).
- Sitten pitää avata laite, johon pitää syöttää salasana, jonka itse lyhensin nelinumeroiseksi parin käyttökerran jälkeen (4).
- Laite antaa nettisovellusta varten yhdeksännumeroisen tunnusluvun (9), joka ennen oli nelinumeroinen, millä sovellus aukeaa, ja asiointi voi tapahtua.
- Vahvistusta varten sovellus antaa kuusinumeroisen koodin, minkä syöttöä varten laite pitää avata uudestaan omalla salasanalla (4).
- Koodin syöttöä varten tulee valita Sign -toiminto, ja koodi syötetään sisään (6).
- Laite antaa entisen nelinumeroisen sijaan yhdeksännumeroisen vahvistusluvun, joka syötetään sovelluksessa sisään (9).
Jos vielä lasketaan OK:t, korttia käytettäessä niitä tarvitaan kirjautuessa ja vahvitettaessa (2), eli numerot ja ok:t yhteensä 16 näppäilyä.
Laite pitää ensin avata (1), valita Login (1) ja salasanan jälkeen vahvistaa se (1).
Vahvistuksen yhteydessa se pitää taas avata (1) ja sen jälkeen valita Sign -toiminto (1), jonka jälkeen vahvistetaan koodin syöttö (1) vahvistusluvun saamiseksi.
Laitteen käytössä siis tule lisää kuusi (6) naksutusta eli yhteensä kahdeksan (8). Numerot ja naksutukset yhtensä tekevät 38 8 = 46 näppäilyä.
Yllä olevat siis vain pankkitapahtuman mahdollistamiseksi.
Kun lasketaan eri syöttöpisteiden lukuvaihtoehtoja, tilanne muuttuu hiukan yliampuvaksi. Laitteen sisään pääsee neljällä numerolla. Kun sovelluksessa asiakastunnus on kuusinumeroinen, tilitietojani pääsee katsomaan 6 4 9 -numeroisella luvulla, mikä edustaa jo tähtitieteellisen määrän vaihtoehtoja.
Myös vahvistukseen tarvitaan 4 6 9 -numeroinen luku, mikä on yhtä vahva edellisen kanssa. Onkohan tuo ollenkaan niin tarpeellista? Eikö vähempikin riittäisi? Ei tarvitsisi näpytellä niin paljon ja erityisesti, kun naksuttelu tuntuu olevan jossain määrin epävarmaa.
Huikea ero tunnuslukusovelluksen tietoturvaan verrattuna. Maailmankaikkeuden se ylittää, jos laitteen salasana ja asiakastunnus ovat pidemmät.
Kokemuksia Nordean tunnuslukulaitteesta
43
6447
Vastaukset
- eiainaoikein
Hei, laitetta ei tarvitsee avata uudestaan, kun vahvistaa (sign) laskun nettipankissa...olettaen että laite ei ole kerinnyt sulkeutua itsestään.
Minä painan suoraan sen laitteen näytöllä olevan tunnunusluvun päälle sign-toimintoa vahvistaakseni laskun. Totta on että paljon enemmän täytyy numeroita näppäillä kuin tunnuslukukortin voimassa ollessa.- Naksuttelija
Sepä sen. Vanhaan tapaan kerään samalle käynnille useampia laskuja, joten aina on sammunut. Mittasin valmiusajan, ja kello näytti 65 sekuntia. Se ei missään tapauksessa riitä. Mutta olen jo huomannut, että kun naputtelu rutinoituu ja näppäilyjärjestys palaa selkäytimeen, homma nopeutuu.
- Kännytunnistautuminen
Eipä onnistunut härpäkkeellä tunnistautuminen Tupas-palvelun. Tietsarilla toimii kyllä.
Mikä mättää? Onko kännyssä joitain säädettäviä asetuksia?
Vanhoilla perinteisillä tunnuslukukortillla tunnistautuminen on onnistunut ko puhelimella. - 9-6
Ettei olis tarkoituskin että tunuslukulaitetta käytetään tietokoneela, mobiililaitteella käytetään tunuslukusovellusta.
- Liiankallista
Mutta kun ei ole omaa älykännyä. Ei kaverin numeroa voi rekisteröidä omiin nimiin pamkkipalveluissa.
Milloin tää menee jakeluun: kaikilla ei ole omia laitteita vapaaseen pääsyyn nettiin. - 9-6
Tunnuslukulaite oma tai kaverin tai kirjaston tai työpaikan jne pöytäkone tai läppäri. Silloin ei tarvitse älypuhelinta
- Naksuttelija
Ja muistathan sitten delata koneen sivuhistorian käyntisi jälkeen!
- multti
Ainakin oma lähikirjaston kone tyhjää historiat aina käytön jälkeen.
Itse tosin käytän omissa asioinneissa omia laitteita. on tietokone ja kännykät - pankkineitsyt
Naksuttelija kirjoitti:
Ja muistathan sitten delata koneen sivuhistorian käyntisi jälkeen!
Sivuhistoria ei siitä delaa eikä kuole. Se ei ole elävä olento.
- Tiedot.pois
multti kirjoitti:
Ainakin oma lähikirjaston kone tyhjää historiat aina käytön jälkeen.
Itse tosin käytän omissa asioinneissa omia laitteita. on tietokone ja kännykätEi voi olla varma
- Asiakasnumeroxxxxyy
Huonosti toimiva laite. Numero 9 reistailee ja syttyy milloin sattuu. Sitä saa painella useaan kertaan eikä siinä ole samanlaista naksausta kuin muissa numeroissa.
Siis paskalaite. Se on kokemukseni.
En ole vielä kysynyt saanko uuden tilalle. Taidan siirtyä takaisin pahviläpysköihin. - Täysin.järjetöntä
TÄYSIN JÄRJETÖNTÄ PANKKIASIOINTIA
- Vaihdankopankkia
Minäkin tilasin tuon tunnuslukulaitteen ja viime viikolla se sitten tuli. Mukana tulleessa läpyskässä ei kuitenkaan ollut edes käyttöohjeita! Tänä aamuna sitten katselin netistä videoita, kuinka sitä käytetään. Ja JUMANKAUTA!
Kovasti on kehuttu, miten on "kätevämpi" kuin tunnuslukukortti. No ei TODELLAKAAN ole, sehän on järkyttävän hankalakäyttöinen! Saa näpytellä pitkiä numerosarjoja edestakaisin. Eikö lyhyemmätkin tunnukset olisi riittäneet?
Ja miksi laitteen pitää olla niin hemmetin pieni? En todellakaan kuljettele sitä mukanani joka paikkaan, asiakkaan pitäisi saada halutessaan valita isompi laite (johon voisi vaikka itse vaihtaa patterit jos virta loppuu). Ns. näppäimet on niin pienet, että pitää varmaan kehittää jokin tikku, jolla painella numeroita, vai kynnelläkö pitäisi yrittää painella? Ja sitten näyttö on niin pieni, että pitää varmaan varata suurennuslasi, että näkee himmeät numerot pikkuruisesta näytöstä.
Eniten kuitenkin ärsyttävät nuo pitkät numerosarjat. Asiakastunnukseni on 8-numeroinen ja sen osaan tietysti ulkoa. Mutta miksi noiden tunnuslukujen pitää olla noin pitkiä, jopa 9-numeroisia? Ihan hyvin olisi riittänyt 4-6 numeroa. Ja tätä pitää tehdä sitten vielä moneen kertaan ja laitteesta toiseen. Kylläpä on TODELLA kätevää ja näppärää!
Kukahan idiootti tämän on kehittänyt?
Tunnuslukukortit takaisin! Niitä aion käyttää niin kauan kuin mahdollista... - pyydä.jälkikäteen
"Mukana tulleessa läpyskässä ei kuitenkaan ollut edes käyttöohjeita!"
Ne ovat varmasti unohtuneet vahingossa. Itse sain laitteen mukana kolmikielisen käyttöohjevihkosen (suomi, ruotsi ja englanti). Pitkistä numerosarjoista olen samaa mieltä. Turvallisuutta ne tietysti lisäävät, ja se lienee ollut tarkoituskin.- Vaihdankopankkia
Niin, kyllä minäkin tuon vihkosen sain, mutta en ohjeita siihen, miten laitetta käytetään laskuja maksettaessa tai muihin palveluihin tunnistauduttaessa. Vai antaako nettipankki joka kerran ohjeet vaihe vaiheelta, alussa ainakin olisi tarpeen, kun noin hankalan systeemin ovat kehittäneet...
- Vaihdankopankkia
Vaihdankopankkia kirjoitti:
Niin, kyllä minäkin tuon vihkosen sain, mutta en ohjeita siihen, miten laitetta käytetään laskuja maksettaessa tai muihin palveluihin tunnistauduttaessa. Vai antaako nettipankki joka kerran ohjeet vaihe vaiheelta, alussa ainakin olisi tarpeen, kun noin hankalan systeemin ovat kehittäneet...
Ja vielä noista pitkistä tunnusluvuista pohdiskelin. 4-numeroinen tunnusluku tarkoittaa jo
10 000 vaihtoehtoa ja 6-numeroinen jopa 1 000 000! Luulisi riittävän... :) - pyydä.jälkikäteen
Vaihdankopankkia kirjoitti:
Niin, kyllä minäkin tuon vihkosen sain, mutta en ohjeita siihen, miten laitetta käytetään laskuja maksettaessa tai muihin palveluihin tunnistauduttaessa. Vai antaako nettipankki joka kerran ohjeet vaihe vaiheelta, alussa ainakin olisi tarpeen, kun noin hankalan systeemin ovat kehittäneet...
"Vai antaako nettipankki joka kerran ohjeet vaihe vaiheelta, alussa ainakin olisi tarpeen, kun noin hankalan systeemin ovat kehittäneet... "
Sain laitteen kuukausia sitten ja kokeilinkin sitä silloin, mutta olen käyttänyt tunnuslukukorttia ja sen numeroita, koska niitä on riittänyt. Nyt kuitenkin innostuin kokeilemaan tunnuslukulaitetta, sillä paperilla olevat numerot alkavat loppua.
Kyllä ohjeet tulevat todella näkyviin kirjauduttaessa. Kokeilin ensin Nordean Soloon menoa, missä ei ollut ongelmia. Sitten kokeilin vielä Norwegianinkin nettipankkiin kirjautumista, mikä onnistui sekin, vaikka oli hieman hankalampaa ja hitaampaa. Tarkat ohjeet tulevat näkyviin kirjautuessa: 1) Tee sitä 2) Tee tätä 3) Seuraavaksi tee noin, jne.
Mitään kiirettä ei ole, koska mikään aikakatkaisu ei hommaa keskeytä. Tarkka tosin pitää olla pienten näppäinten kanssa ja varmistua, että painettu numero on todella tullut valittua, eikä näppäintä ole painettu liian kevyesti.
Lopuksi painat KAKSI kertaa C-näppäintä, jolloin virta katkeaa tunnuslukulaitteesta. Äkkiä tuohon tottuu ja oppii! Itselläni on ikää jo 72 vuotta, eikä mitään vaikeuksia tässä asiassa. Näkökin on tarkka kuin kotkalla. - A.Teisti
pyydä.jälkikäteen kirjoitti:
"Vai antaako nettipankki joka kerran ohjeet vaihe vaiheelta, alussa ainakin olisi tarpeen, kun noin hankalan systeemin ovat kehittäneet... "
Sain laitteen kuukausia sitten ja kokeilinkin sitä silloin, mutta olen käyttänyt tunnuslukukorttia ja sen numeroita, koska niitä on riittänyt. Nyt kuitenkin innostuin kokeilemaan tunnuslukulaitetta, sillä paperilla olevat numerot alkavat loppua.
Kyllä ohjeet tulevat todella näkyviin kirjauduttaessa. Kokeilin ensin Nordean Soloon menoa, missä ei ollut ongelmia. Sitten kokeilin vielä Norwegianinkin nettipankkiin kirjautumista, mikä onnistui sekin, vaikka oli hieman hankalampaa ja hitaampaa. Tarkat ohjeet tulevat näkyviin kirjautuessa: 1) Tee sitä 2) Tee tätä 3) Seuraavaksi tee noin, jne.
Mitään kiirettä ei ole, koska mikään aikakatkaisu ei hommaa keskeytä. Tarkka tosin pitää olla pienten näppäinten kanssa ja varmistua, että painettu numero on todella tullut valittua, eikä näppäintä ole painettu liian kevyesti.
Lopuksi painat KAKSI kertaa C-näppäintä, jolloin virta katkeaa tunnuslukulaitteesta. Äkkiä tuohon tottuu ja oppii! Itselläni on ikää jo 72 vuotta, eikä mitään vaikeuksia tässä asiassa. Näkökin on tarkka kuin kotkalla.Hyvä jos olet saanut käytettyä laitetta riittävän hyvin, mutta minä en aio ruveta pelleilemään tuon kömpelön tunnuslukulaitteen kanssa. (Nordean sivuilla taidettiin kuitenkin puhua jopa kätevyydestä?)
Jos joudun esim. lataamaan saldoa linja-autokorttiini, minun pitäisi näpytellä tuolla typerän kömpelöllä laitteella ja tietokoneellani yhteensä melkein 50 näppäilyä. Yhden pienen latauksen takia!
Sama juttu, jos ostan jotain jostain nettikaupasta, valtavasti näpyttelyä pikku ostoksen takia. Ei tule kauppoja!
Kun tunnuslukukorttien käyttö loppuu, pitää ruveta harkitsemaan pankin vaihtoa. Olen jo tutustunut muutamien pankkien nettisivuihin.
Olen ollut Nordean ja sen edeltäjien asiakas yli 50 vuotta, mutta jos pankki ei ole yhtään kiinnostunut asiakkaidensa tyytyväisyydestä, voi sen pankin vaihtaakin. Luulen kyllä, että Nordean tarkoitus onkin ajaa pois "tietynlaisia" asiakkaita... - 9-6
Tulee parin vuoden sisällä kaikkiin pankkeihin. Verkko-ostoksissa pääsee helpommalla jos käyttää luottokorttia.
- Vaihdankopankkia
9-6 kirjoitti:
Tulee parin vuoden sisällä kaikkiin pankkeihin. Verkko-ostoksissa pääsee helpommalla jos käyttää luottokorttia.
Luottokorttia en tule koskaan hankkimaan, koska en tarvitse... :)
Vaihdan sitten pankkia niin kauan kuin löytyy pankki, joka vielä käyttää paperisia tunnuslukuja tai kehittää täysjärkisen tunnuslukulaitteen. - kaikki_muuttuu
9-6 kirjoitti:
Tulee parin vuoden sisällä kaikkiin pankkeihin. Verkko-ostoksissa pääsee helpommalla jos käyttää luottokorttia.
" Tulee parin vuoden sisällä kaikkiin pankkeihin. Verkko-ostoksissa pääsee helpommalla jos käyttää luottokorttia."
Epäilemättä. Se nimittäin poistaa pankilta tunnuslukujen postittamisvaivan. Tunnuslukulaitteesta eivät tunnusluvut näet lopu kesken koskaan. Sitä ei pääse pakoon.
Minä tarvitsen luottokorttia nimenomaan verkko-ostosten tekoon, että saan rahani takaisin, jos joku yrittää huijata minua. Kerran näin on käynytkin. Nyt kun Norwegian-pankki maksaa 1,75 % korkoa talletustilille, olen tilannut sieltä luottokortinkin entisen Nordean kortin rinnalle.
- Laamakuiskaaja
Tunnuslukukortin korvaaminen laitteella taitaa tehdä näitten puhelimella tunnuslukuja kalastelevien valepoliisien yrityksistä aika mahdottomia.
- Rahatonna
Että ei lopu numerot joku väitti. Ei minulla ole numerot koskaan loppuneet koska uusi lipuke tulee hyvissä ajoin ennen kuin vanha loppuu.
Mutta entäs kun laitteesta loppuu patteri kun olet vaikka Thaimaassa. Siellähän istut sitten kuin tatti ja odottelet uutta laitetta 3 viikkoa. Rahaa et saa mistään sen aikana.
Ja tarpeeksi harmia syntyy jo kotimaassakin, koska uuden saanti vie viikon päivät Suomessakin.- numeroitariittää
Niin on!
Onko kellään kokemusta laitteen rikkoutumisesta tai patterien loppumisesta?
Kuinka nopeasti uusi tulee tilalle? - Vaihdankopankkia
Ei ole minultakaan koskaan loppuneet tunnusluvut kortilta, monesti parikymmentäkin jäänyt käyttämättä.
Laite on kai ollut vasta niin vähän aikaa käytössä, että keneltäkään ei ole tainnut vielä patterit loppua. Ilmeisesti pankilla on käytössä jonkinlainen kristallipallo, josta sitten näkevät, kun pitää uusi laite lähettää.
Muuten, patterien loppuessa Nordean pitäisi tietenkin lähettää uusi laite ilmaiseksi, mutta näyttää siltä, että uudesta laitteesta veloitetaan taas vain lisää rahaa. Eikä taida palvelumaksutkaan laskea laitteen käyttöönoton mukana. Rahastustahan tämä tietysti onkin.
Olen varma, että tämäkin homma vielä kusee jossain vaiheessa. Muistakaa sitten, että ennustin sen täällä jo nyt! - Outoa-jos-
Olisi aika outoa jos Suomi olisi tässä asiassa jokin kummallinen poikkeus kun kyseiset laitteet ovat ollleet monessa muussa maassa käytössä jo vuosikausia ilman ongelmia. Esim. Belgiassa jo kohta kymmenen vuotta eikä homma ole mitenkään "kussut".
Niin ja laite ainakin minulla on näyttänyt hyvissä ajoin kun paristo on kulumassa loppuun Ensimmäinen laite kesti ainakin kuusi vuotta. - Vaihdankopankkia
Outoa-jos- kirjoitti:
Olisi aika outoa jos Suomi olisi tässä asiassa jokin kummallinen poikkeus kun kyseiset laitteet ovat ollleet monessa muussa maassa käytössä jo vuosikausia ilman ongelmia. Esim. Belgiassa jo kohta kymmenen vuotta eikä homma ole mitenkään "kussut".
Niin ja laite ainakin minulla on näyttänyt hyvissä ajoin kun paristo on kulumassa loppuun Ensimmäinen laite kesti ainakin kuusi vuotta.Kaksi kysymystä sinulle:
1) Onko laitteen käyttäminen sinusta kätevää, kun näpyttelet pitkiä numerosarjoja laitteesta toiseen?
2) Lähettikö pankki uuden laitteen ilmaiseksi vai pitikö sinun maksaa?
Jos uusia systeemeitä kehitellään, niiden pitää olla helppokäyttöisempiä kuin vanhojen, muuten siinä ei ole mitään järkeä. Ja nyt ei todellakaan ole käynyt niin! Tunnuslukukortti oli todella helppokäyttöinen... - paperilappu
Outoa-jos- kirjoitti:
Olisi aika outoa jos Suomi olisi tässä asiassa jokin kummallinen poikkeus kun kyseiset laitteet ovat ollleet monessa muussa maassa käytössä jo vuosikausia ilman ongelmia. Esim. Belgiassa jo kohta kymmenen vuotta eikä homma ole mitenkään "kussut".
Niin ja laite ainakin minulla on näyttänyt hyvissä ajoin kun paristo on kulumassa loppuun Ensimmäinen laite kesti ainakin kuusi vuotta.Kyseisiä vehkeitä ei oltu vielä 6 vuotta sitten keksittykään.
Joten valehtelet suunapäänä! - Vaihdankopankkia
Vaihdankopankkia kirjoitti:
Kaksi kysymystä sinulle:
1) Onko laitteen käyttäminen sinusta kätevää, kun näpyttelet pitkiä numerosarjoja laitteesta toiseen?
2) Lähettikö pankki uuden laitteen ilmaiseksi vai pitikö sinun maksaa?
Jos uusia systeemeitä kehitellään, niiden pitää olla helppokäyttöisempiä kuin vanhojen, muuten siinä ei ole mitään järkeä. Ja nyt ei todellakaan ole käynyt niin! Tunnuslukukortti oli todella helppokäyttöinen...Miksi et ole vastannut kumpaankaan kysymykseeni?
Oletkohan koskaan edes oikeasti käyttänyt tunnuslukulaitetta?
Taidat olla vain tyypillinen kusipää, ja pankin oma mainosmies... - Outoa-jos-
paperilappu kirjoitti:
Kyseisiä vehkeitä ei oltu vielä 6 vuotta sitten keksittykään.
Joten valehtelet suunapäänä!Jos ei tullut selväksi, kyse on siis Belgiasta jossa itse asun, ja takuuvarmasti minulla on ollut tuollainen laite käytössä jo paljon pitempään kuin kuusi vuotta.
Ja vastauksia kysymyksiin:
1) Laitteen käyttäminen on minusta kätevää.
2) Pankki lähetti uuden laitteen ilmaiseksi. - LecteurDeCarte
Outoa-jos- kirjoitti:
Jos ei tullut selväksi, kyse on siis Belgiasta jossa itse asun, ja takuuvarmasti minulla on ollut tuollainen laite käytössä jo paljon pitempään kuin kuusi vuotta.
Ja vastauksia kysymyksiin:
1) Laitteen käyttäminen on minusta kätevää.
2) Pankki lähetti uuden laitteen ilmaiseksi.Mutta eikös ne Belgian eri pannkien tunnuslulukulaitteet ole kaikki kortinlukijoita, eli asiakkan kortti toimii yhtenä tunnistuksen etappina, vai onko Belgiassa myös Nordean laitteen tapaisia ei-kortilukija tunnuslukulaitteita?
En itse ole tutustunut, mutta nuo belgialaisten pankkien kortinlukija-tunnuslukulaitteet lienevät hieman simppelimpiä käyttää( ?).
Nordean laitteen olen vastaanottanut, mutta tostaiseksi se on ottamatta käyttöön.
- https://www.bnpparibasfortis.be/fr/La-banque-au-quotidien/Decouvrez/General/Apercu/Paiements/Lecteur-de-carte?axes4=prof
Ps. Hieman kaikkialla pankit tyrkky-lobbaavat voimalla mobiilipankkia, eli puhelinsovellusta, jonka todellisesta turvallisuudesta itse en ole vakuututnut. Android ja pankki ei ole kovin houkuttava yhdistelmä. Pahimmillaan saattaa olla jopa riski henkilön turvallisuudelle kuljeskella pankki puhelimessaan... hieman maastakin riippuen.
- Vaihdankopankkia
Osaako joku kertoa, miten ja missä Nordean tunnuslukulaitteesta voisi tehdä valituksen johonkin kuluttajavirastoon?
Luin netistä, miten tunnuslukusovellusta on arvosteltu vaikeakäyttöiseksi ja asiasta on valitettu kuluttaja-asiamiehelle tai -virastolle. Luulen, että asiassa on kuitenkin ollut vähän väärinkäsitystä. Tunnuslukusovellus on käsittääkseni melko helppokäyttöinen, mutta TUNNUSLUKULAITE EI. Tunnuslukulaitteesta siinä kai on valitettu ja sitä kyllä on todella törkeän vaikea käyttää.
Kun tarpeeksi moni valittaa, Nordean on tehtävä asialle jotain. Ja jos ei tee, on pankkia vaihdettava! - koodaillaan
tunnuslukulaitteessa siis nuo luvut ovat valmiina saatavilla, muillekin. Mutta jos on tunnuslukukortti, niin voit laatia sen perusteella suojatun muunnellun kortin, jonka vain itse voit välittömästi lukea oikein. Samaten verkkopankin käyttäjätunnus, voit sen muuntaa toiseen muotoon, niin että oikea muoto, tai paremminkin muunto-operaatio tuon oikean muodon saamiseksi, on tallessa vain omassa päässäsi, esim. itselläni ei ole missään, edes piilotettuna, tallessa sellaisenaan valmiina oikeaa käyttäjätunnusta, joka sitten pitää näppäillä, jos menee verkkopankkiin, vaan ensin pitää mielessä suorittaa tuo muunto-operaatio.
- iPad
Hanki iPad, siihen Nordea mobiilipankki , jota käytät tunnuslukusovelluksella.Näppäilet 7-numeroisen käyttäjätunnuksen ja 4-numeroisen pin-koodin. Siinä kaikki, aikaa menee n minuutti. Mobiilipankki huomattavasti selkeämpi ja helppokäyttöisempi kuin verkkopankki. Läppärin kanssa käytettävä tunnuslukulaitetta, joka hankalakäyttöinen ja aikaa vievä.
- tyytyväinen.käyttäjä
Sinne läppärin verkkopankkiinkin voi kirjautua kännykän tunnuslukusovelluksen avulla, jopa sormenjälkitunnistuksella. Nordean Mobiilipankki on tosi hyvä.
- peproto
Tuo tunnuslukujuttu on ainoa hyvä asia nordeassa. Itse olen saanut nordeasta pelkkiä harmaita hiuksia. Ei sillä, ei nykyinen pankkinikaan mikää pulmunen ole. Ei taida mikää pankki olla.
"Tunnuslukusovelluksella tai tunnuslukulaitteella ei voi tällä hetkellä kirjautua pankkiin eikä muihin palveluihin." https://yle.fi/uutiset/3-10589599
Mutta sentään "pahvisella tunnuslukukortilla kirjautuminen onnistuu, kerrotaan Nordean viestinnästä." Hienoa.- kortillinen
Juu, verkkopankki toimi hyvin, kirjautuminen siis kortin tunnusluvulla. Eilen tuli uusi tunnuslukukortti. Tuolla on käyttöä, kun mobiilipankki on pois pelistä.
- käteinenkunniaan
Oletteko kokeilleet käteistä?
- Anonyymi
Jos tunnuslukulaitteessa PIN on väärin monta kertaa tulee PUK mitä sitten tehdään
- Anonyymi
Pyysin Nordealta PUK-koodi, niin antoivat väärän ja nyt minun pitäisi maksaa uusi laite!
- Anonyymi
Tunnuslululaitteen numerot näkyvät huonosti sen ruudulla.Mustat numerot harmaalla pohjalla ei ole hyvä.Pitäisi olla mustat numerot valkoisella pohjalla.
- Anonyymi
Nordea on osoittautunut epäkelvoksi pitäaikaisia asiakkaitaan kohtaan. Aikoinaan kelpasi perinnöt palkat ym sinne. Nyt entisiä rahoittajiaan kohtelevat roskana kun eläkkeellä. Typerää ja roistomaista pakottaa älypuhelimiin ja vielä määrätynlaisiin. Tunnuslukulaite toimimaton surkea häpäisy, rakkine. Ihmisten olisi LEHDITÖÖN OTETTAVA YHTEYS. Asiakaspalvelu täysi nolla !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496215Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6412562Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721046Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551040- 64934
- 66897
- 228854