Tuleeko joku ja kivittää minut, jos sapattina vähän kuokin pihamaalla perunoita?
Nyt on sapatti 2
236
824
Vastaukset
Edellisestä ketjusta:
>> Synnin orjuus ja lain orjuus vievät kumpikin pelastuksen ulkopuolelle.
Kummassakin pilkataan Kristuksen uhria. <<
Raamattu ei tunne käsitettä lain orjuus. Missään kohtaa Raamattua ei lain noudattamista kuvata orjuudeksi. Raamatun mukaan laki on kevyt taakka, ei raskas. Lain noudattaminen on hyvin kaukana orjuudesta. Lain noudattaminen ei todellakaan vie pelastuksen ulkopuolelle. Mutta jos me tahallaan teemme syntiä ja rikomme Jumalan lakia, olemme suurissa vaikeuksissa. Tulisiko meidän tahallaan rikkoa lakia, jotta korottaisimme Jeesuksen uhria? Mitä sanoo Paavali: "Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!" (Room. 6:15)
"Mitä me tähän sanomme? Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi? Ei tietenkään. Kun kerran olemme kuolleet pois synnistä, kuinka voisimme edelleen elää siinä?" (Room 6:1,2)- siiis
Tuo Kristitty. net pitäisi ainakin pitäis sua tappaa jos noudattaa Laki. Jajo siitä että käytä tietokone,, koska se pidetään työntekoa Israelissa muttta ei näköjään Suomessa. Kun olin töissä Israelissa tuli nainen hakemaan minua että laittaisin tiskikone päälle ja sammuttaisin valot!
En seuraa mitään rabbiinisen juutalaisuuden fariseuksilta perimiä perinnäissääntöjä. Meidän ei tule olla missään tekemisissä juutalaisten traditioiden, legendojen ja tarujen kanssa. Raamatussa ei missään kohtaa kielletä sähkön käyttöä sapattina. Ainoastaan tulen teko kielletään. Että sähkö olisi tulta on rabbien perinnäissääntö. Meidän ei tule ottaa mallia juutalaisista, sillä he ovat hylänneet Tooran ja korvanneet sen Talmudilllaan. Toistan vielä, että meidän ei tule seurata mitään juutalaisten perinnäissääntöjä. Toivottavasti tämä asia tuli selväksi.
- tietotuusjaelämä
Raamatussa ei myöskään kielletä tervaamasta lapsia.
Miksi et pidä Toora Kristitty.net ?
- Laskuntulos
Kristitty.net onko sinun lakiuskonnolle muita kannattajia kuin nimimerkki "1234567"? Pitäisikö sinun siirtyä tältä foorumilta vaikka luterilaisten keskustelupalstalle?
Me uudestisyntyneet helluntailaiset emme mieti "päätämme puhki" lakiasioilla. Kerkiätkö sinä ansiotyöhön, kun on pakko kirjoittaa jatkuvasti, mutta opetuslapsia ei tule?
Anteeksi vain, mutta tekstisi, joita en lue alkaa kyllästyttää.Ei ole muita kannattajia. Pörrään myös luterilaisten foorumilla. Minä saan tällä foorumilla paasata niin paljon kuin haluan. Kukaan ei voi minua estää. Helluntailaisten olisi syytä pohtia lakiasioita, sillä Jeesus sanoi että laista ei katoa pieninkään piirto. Kerkiän oikein hyvin ansiotyöhön. Se on minun oma asiani, mihin tuhlaan aikaani. Miten ihmeessä tekstini voivat kyllästyttää sinua, jos et lue niitä?
- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Ei ole muita kannattajia. Pörrään myös luterilaisten foorumilla. Minä saan tällä foorumilla paasata niin paljon kuin haluan. Kukaan ei voi minua estää. Helluntailaisten olisi syytä pohtia lakiasioita, sillä Jeesus sanoi että laista ei katoa pieninkään piirto. Kerkiän oikein hyvin ansiotyöhön. Se on minun oma asiani, mihin tuhlaan aikaani. Miten ihmeessä tekstini voivat kyllästyttää sinua, jos et lue niitä?
Kristitty.net et ole kristitty, et uudestisyntynyt uskovainen, et helluntailainen, miksi meuhkaat kristittyjen keskustelupalstalla.
Pakkomielteesi ei käy perusteluksi.
Muuta nimimerkkisi Mooses.netiksi.
Olet uuden lakiuskonnon edustaja, joita Suomessa on kaksi ihmistä. Laskuntulos kirjoitti:
Kristitty.net et ole kristitty, et uudestisyntynyt uskovainen, et helluntailainen, miksi meuhkaat kristittyjen keskustelupalstalla.
Pakkomielteesi ei käy perusteluksi.
Muuta nimimerkkisi Mooses.netiksi.
Olet uuden lakiuskonnon edustaja, joita Suomessa on kaksi ihmistä.Olen kristitty. Uskon kolmiyhteiseen Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen. Olen uudestisyntynyt. Täällä helluntailaisten palstalla on ihme vimma ihmisillä haukkua mielestään harhaoppisia ihmisiä uudestisyntymättömiksi. Tällä palstalla saa sitä paitsi jauhaa aivan kaikki kirkkokuntaan katsomatta. Tämä ei ole mikään helluntailaisten palsta, tänne saavat aivan kaikki kirjoittaa. Luterilaisten palstalla olen huomannut, että siellä haukutaan ja pilkataan harhaoppiseksi paljon vähemmän kuin täällä. Huomattavasti suvaitsevampia siis luterilaiset.
En ole minkään lakiuskonnon edustaja, vaan armonuskonnon. Uskon ja luotan Jeesuksen armoon. Mutta meillä armon alla ei ole mitään lupaa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia.
Rekisteröin vuosia sitten domainin Kristitty.net ja siellä oli aikanaa nuorille suunnattu kristillinen portaali. Nykyään kun omistan tuon domainin päätin perustaa sinne blogin ja ottaa tuon osoitteen nikikseni. En vaihda nikkiäni Mooses.netiksi, koska en seuraa Moosesta vaan Jeesusta.Sitä paitsi 1234567--:n lisäksi myös armonkerjäläinen on minun kanssani samoilla linjoilla, ainakin sapatin suhteen. Joten meitä on jo yhteensä kolme.
- laukkuryssä
Kristitty.net kirjoitti:
Olen kristitty. Uskon kolmiyhteiseen Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen. Olen uudestisyntynyt. Täällä helluntailaisten palstalla on ihme vimma ihmisillä haukkua mielestään harhaoppisia ihmisiä uudestisyntymättömiksi. Tällä palstalla saa sitä paitsi jauhaa aivan kaikki kirkkokuntaan katsomatta. Tämä ei ole mikään helluntailaisten palsta, tänne saavat aivan kaikki kirjoittaa. Luterilaisten palstalla olen huomannut, että siellä haukutaan ja pilkataan harhaoppiseksi paljon vähemmän kuin täällä. Huomattavasti suvaitsevampia siis luterilaiset.
En ole minkään lakiuskonnon edustaja, vaan armonuskonnon. Uskon ja luotan Jeesuksen armoon. Mutta meillä armon alla ei ole mitään lupaa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia.
Rekisteröin vuosia sitten domainin Kristitty.net ja siellä oli aikanaa nuorille suunnattu kristillinen portaali. Nykyään kun omistan tuon domainin päätin perustaa sinne blogin ja ottaa tuon osoitteen nikikseni. En vaihda nikkiäni Mooses.netiksi, koska en seuraa Moosesta vaan Jeesusta.Vai et 'kristitty.net' muka ole minkään lahkon edustaja, vaikka olet adventisti, joka yleensä kirjoittelee 'pyhpyh' nikillä.
laukkuryssä kirjoitti:
Vai et 'kristitty.net' muka ole minkään lahkon edustaja, vaikka olet adventisti, joka yleensä kirjoittelee 'pyhpyh' nikillä.
En ole adventisti, mikä käy hyvin selväksi kirjoituksistani. En todellakaan kirjoittele pyhpyh nikillä.
- Laskuntulos
"Kirjoituksistaan puu tunnetaan"! Oletko jo käynyt uskovien upotuskasteella? Tosin kaste ei pelasta. Jos on mennyt ahtaasta portista sisälle, niin sinne on pitänyt jättää myös oma teologia!
- sapatti123
Raamatun pyhä käsky on muista pyhittää lepopäviä, ei sanaakaan sapatista!
2. Moos. 20:8 kuuluu alkukielen mukaan kirjaimellisesti "Muista pyhittää sapatinpäivä". Siinä siis todellakin puhutaan nimenomaan sapatista, ei mistään lepopäivästä. Heprean sana Shabbat, joka tuossa jakeessa esiintyy, ei voi tarkoittaa mitään muuta kuin sapattia, ja se tulee kääntää sapatiksi, ei lepopäiväksi. Lepopäivä on Raamatun väärentäjien keksimä termi, jonka tarkoituksena on tehdä sapatin rikkomisesta helpompaa, kun voi viettää lepopäivää sapatin sijaan. Mutta Raamattu käskee meidän pyhittää sapatinpäivän, ei mitään ihme lepopäivää. Biblia kääntää tuon jakeen oikein: "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."
Raamatussa siis kymmenessä käskyssä Jumala käskee meidän pyhittää sapatin. Mitään muuta päivää ei Jumala käske meidän pyhittää. Luomisviikolla Jumala siunasi ja pyhitti sapatin, siksi sapatti on pyhä. Jumala ei milloinkaan pyhittänyt mitään toista päivää, siksi mikään toinen päivä, myöskään sunnuntai, ei ole pyhä.- dssgdsgdg
kyllä siellä on nimenomaan sapatista kyse, mutta se on muutettu meidän kääännöksiin.
dssgdsgdg kirjoitti:
kyllä siellä on nimenomaan sapatista kyse, mutta se on muutettu meidän kääännöksiin.
Sitä ei ole muutettu, vaan se on väärennetty, raiskattu suorastaan! Raamattu ei tunne termiä lepopäivä, se on Raamatun väärentäjien oman mielikuvituksen tuotetta.
"Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." (Jes. 66:23)
- huumorimiehiä
Vai ei sähkönkäyttöä kielletä Raamatussa.
Kristitty net on huumorimiehiä.
Ei Raamattu kiellä monta muutakaan nykyajan asiaa.
Kristitty netin takia Jumalan olisi nyt syytä päivittää Raamattu nykyajan tasolle .. tietokoneet, autot, lentokoneet, jne
Raamattu ei kiellä myöskään pommien käyttöä, ei edes atomipommia ole Raamatussa kielletty..
Kristitty net pärjää ihan hyvin Mooseksen lailla .. ei muuta tarvita.On paljon asioita, joita Raamattu ei kiellä. Joudumme käyttämään omaa harkintaa. Miksi sähkön käyttö sapattina muka pitäisi olla kielletty? Ei millään perusteella. Juutalaiset väittävät, että sähkö on tulta, mikä ei pidä paikkaansa. Raamatussa kielletään tulen tekeminen sapattina, mutta koska sähkö ei ole tulta, sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kysymys kuuluu, miksi muka emme saisi käyttää sähkölaitteita sapattina?
- ajatteleekohän
Tosi hauska tapa on tulkita Mooseksen lakia oman mielen mukaan.
Entäpä, jos kaikki se onkin kiellettyä, jonka käyttöön ei Mooseksen laissa anneta lupaa.
Mooseksen laissa on myös määräyksiä 'saat' määritteellä. Ei kaikki olekaan 'älä' määritteitä.
Voisi myös silloin ajatella, että kaikki se on kiellettyä, johon ei anneta lupaa tai joista ei puhuta sanaakaan.
Kristitty net tulkitsee tosi vapautuneesti Mooseksen lakia .. huumorimiehiä on selvästi.
Miten kristitty net eläisikään, jos Suomen lakina olisi Mooseksen laki sellaisenaan?
Suomi olisi silloin aika paha maa!Jokainen joutuu tulkitsemaan lakia. Juutalaiset ovat vuosituhannet kiistelleet laista ja sen tulkinnasta. Ei ole olemassa yhtä ainutta tulkintaa. Nykyään he seuraavat Raamatun sanan sijaan fariseuksilta perimiään perinnäissääntöjä. Kun me kristityt ryhdymme nuodattamaan Tooraa, tulee sen tulkinnasta varmasti erimielisyyksiä. Jokainen joutuu itse tutkimaan Toorasta miten asiat on ja rukoilemaan Jumalalta viisautta tulkita lakia oikein.
- epäselvälaki
Koulun käynnistä Mooseksen laki ei taida sanoa sanaakaan?
Lain opettamisesta se sentään jotain sanoo.
Koulua ei siis Mooseksen lain mukaan saa/tarvitse käydä.
Vankiloistakaan Mooseksen laki ei puhu mitään - rangaistukset on aika selkeitä.
Ei puhu lääkäreistäkään sanaakaan - ei kai saa sitten sairauksia hoitaakaan? "Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa! Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi." (Jes. 56:2,6,7)
- huumorilla
Mooseksen laki kielsi ruuan valmistamisen sapattina - Mooseksen aikaan se v almistettiin tulen ääressä, nykyisin se tehdään kaasulla tai sähköllä.
Sinun tulkintasi mukaan siis sähköllä saa sapattina valmistaa ruokaa, mutta kaasulla ei, koska se on tulta.
Olet todella joustava tulkinnassasi. Huumorimiehiä .. ei ole niin nokonuukaa mitä tekee, kun vain perustelee sen hyvin.
Eikö Jumala tiennyt Mooseksen lakia antaessaan tulevaisuuden asioita, kun jätti ne pois kokonaan käskyistään? Mikäli Mooseksen laki olisi nyt voimassa, kyllä siellä autoista ja tietokoneista ja kännyköistä ja televisioista ja radioista olisi selkeät käskyt ja luultavasti olisi vielä kiellot käyttää niitä sapattina, koska ne vievät ajatukset pois siitä, mihin sapatti oli alunperin tarkoitettu.
Huumorimiehiä on ... hauska mies .. tästä ei puhuta Mooseksen laissa ... siihen voin siis kuluttaa vaikka koko sapatin ... yeah .. tosi huumorimiehiä .. saa tehdä sapattina mitä mieli tekee ... tehdä mainiot pihvit sapattina ja syödä ne kuumina ja herkullisina.. kun vain tekee valmistuksen sähköliedellä tai sähköuunissa ..
Eihän tämä huumorimies Mooseksen laista piittaa, kunhan piruilee täällä joillekin, jotka luulevat, että hän on tosissaan ... huumorimiehiä ... vapaata lain tulkintaa harrastaa todella .. vapaata
Elää siis rennosti .. ei ehkä Jumalasta piittaa, kunhan vitseinä kertoo täällä asioita ja nauraa, kun ihmiset ottavat tosissaan hänen vitsinsä .. on huumorimiehiä ..
Ei ole sähköä kielletty sapattina käyttämästä, ei ole television katsomista kielletty sapattina .. missikisat taisi sieltä sapattina katsoa ja viihdeohjelmia.. ei ole kännykän käyttöä kielletty .. puhuu siellä niitä ja näitä .. ei ole tietokoneen käyttöä kielletty .. ei ole kondoomin käyttöä kielletty.. eihän silloin kai ole oikeassa yhdynnässäkään, jos välissä on kumi .. voi siis harrastaa ..
Huumorimiehiä on .. se on ihan hyvä ... ottaa uskon asiat sillai rennosti ja pilailee täällä tosikoille .. hänellä varmaan naurua riittää ja suu hymyssä lukee juttuja ..
Nauruhan on parantava lääke ..En ole koskaan sanonut, että sapattina saa valmistaa ruokaa. Ruoan valmistus on sapattina Raamatussa kielletty, tapahtui se sitten sähköllä tai millä muulla tavalla hyvänsä. "Niin hän sanoi heille: "Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti. Mitä leivotte, se leipokaa, ja mitä keitätte, se keittäkää; mutta kaikki, mitä tähteeksi jää, pankaa talteen huomiseksi." (2. Moos. 16:23)
Sähkön käyttöä ei kielletä sapattina. Miksi sähkölaitteita ei saisi sapattina käyttää? Mikä tekee mielestäsi sähköstä automaattisesti sapattina kielletyn? Juutalaiset teippaavat jääkaapin kytkimen sapattina, jotta jääkaapin valo ei mene päälle kun oven aukaisee. Onko juutalaisten fariseusten tapa viettää sapattia mielestäsi ainoa oikea? Itse en katso televisiota sapattina, koska en koe että se on sapatin pyhittämistä Herralle. Mutta jokainen ratkaisee nämä asiat itse.
- tositaitaaolla
Niinpä, eihän kondoomin kanssa liha lihaa kosketa .. suojaavaahan se on ja turvallista - ei kai se tosiaankaan ole kiellettyä, olisihan Mooseksen kirja muutoin siihen ottanut kantaa selkeästi. Sellaista yhdyntää ei ole kielletty Mooseksen laissa, silloin ei liha kosketa lihaa .. ei tule yhdeksi lihaksi silloin ... näin se varmaan tosiaan meneekin ..
Joustavaa, todella joustavaa ja rentoa tulkintaa Mooseksen laista .. sitä hän harrastaa ..
Kaikki on sallittua, mitä Mooseksen laissa ei ole kielletty tai mistä Mooseksen laki ei puhu mitään.. joustavasti tulkitaan .. oikein laveasti ja väljästi ja joustavasti ..
Eihän silloin laki ahdista .. ei ollenkaan ..
Mahtaako koskaan pysähtyä oikeasti miettimään? - mainiotulkinta
Viinistä tykkää Jumalakin, puhuu viinitarhoista ja on vain muutamia paikkoja, johon ei saanut mennä viiniä nauttineena.
Kirkkaasta viinasta ei ole kieltoa, ei varoitusta, sitä voi siis vapaasti nauttia koko ajan.
Mistä Mooseksen laki ei puhu tai mitä ei ole kielletty se on sallittu. On rento tulkinta.. on.
Näinkö se oikeasti kuuluu tulkita?Alkoholin nauttimista ei Raamatussa kielletä, joten myös kirkkaita viinoja saa nauttia. Mutta Raamatussa kielletään päihtyminen viinistä, jonka jokainen järkevä ihminen ymmärtää tarkoittavan kaikkia viinoja.
- rontomeininki
Huumori on hyvä asia.
Älkää siis ottako näitä keskusteluja liian vakavasti.. pilailijoita on paljon. Kirjoittavat välillä miltä kantilta sattuu ja välillä vaihtavat roolia lennossa ja kaikkea sekaisin.
eihän täällä montaa oikeaa kirjoittajaa ole.. - kristittyinet
Kannattiko tämä ketju taas aloittaa ja monistaa tänne kaikki ne samat jutut, joita on jo kymmenen ketjua ainakin pyöritelty?
Jonkun aikaa menee, että tämä ketju saadaa suljetuksi taas.
On tämä niin turhaa jauhamista loputtomiin.Minä aioan jauhaa täällä edelleen, ja toistan itseäni koska samoja typeriä argumentteja toistetaan jatkuvasti. Minua ei voi kukaan hiljentää, ja kun tänne tulee 500 viestiä täyteen aloitan uuden ketjun. Minä sentään en tee päivittäin useita aloituksia aiheesta, toisin kuin eräät.
- luetaansanaa
Lukekaamme siis Mooseksen kirjoja alusta asti, jae jakeelta:
1 Moos 1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan. - luetaansanaa
Luetaan siis
1 Moos 2:
4 Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan, - luetaansanaa
Luetaan siis
1 Moos 2:
4 Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan, - luetaansanaa
luetaan lisää
1 Moos 2:
25 Ja he olivat molemmat, mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa - luetaansanaa
1 Moos 3:
18 orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.
Tämä on Jumalan käsky! - luetaansanaa
1 Moos 4:
6 Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy?
niin miksi - luetaansanaa
1 Moos 4:
21 Ja hänen veljensä nimi oli Juubal; hänestä tuli kaikkien niiden kantaisä, jotka kannelta ja huilua soittavat
Kaikkien soittajien kantaisä on siis tässä. Oletko soittaja? - mulukkonen
Atventistit tullee sunnuntaina ja työntää potun persiiseen
- naimma-aslakki
Liehneekö se pottu sellainen isompaa sorttia oleva Lapin puikula
- luetaansanaa
1 Moos 5:
2 Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin - luetaansanaa
1 Moos 5:
27 Niin oli Metusalahin koko elinaika yhdeksänsataa kuusikymmentä yhdeksän vuotta; sitten hän kuoli - luetaansanaa
1 Moos 6:
4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita
Mitenhän tämä pitäisi ymmärtää? - luetaansanaa
1 Moos 6:
6 niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä
Hermo meni. - luetaansanaa
1 Moos 8:
15 Ja Jumala puhui Nooalle sanoen:
Puhuuko sinulle? - luetaansanaa
1 Moos 8:
22 Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö." - luetaansanaa
1 Moos 9:
1 Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa
On tehtävä suoritettu. Ylikansoittamisesta ei puhuttu. Pitäisi nyt siis lopettaa ja kiireesti. Oikein nerokas ja kekseliä tapa vaientaa tämä ketju, mutta ei tule onnistumaan.
- luetaansanaa
1 Moos 9:
20 Ja Nooa oli peltomies ja ensimmäinen, joka istutti viinitarhan.
Viinitarha oli tärkeä juttu ... siitä sai viiniä .. miten Nooa oppi viiniä tekemään? Opettiko Jumala itse? - luetaansanaa
1 Moos 10:
8 Ja Kuusille syntyi Nimrod. Hän oli ensimmäinen valtias maan päällä.
9 Hän oli mahtava metsämies Herran edessä. Siitä on sananparsi: "Mahtava metsämies Herran edessä niinkuin Nimrod".
10 Ja hänen valtakuntansa alkuna olivat Baabel, Erek, Akkad ja Kalne Sinearin maassa.
11 Siitä maasta hän lähti Assuriin ja rakensi Niiniven, Rehobot-Iirin ja Kelahin,
12 sekä Resenin Niiniven ja Kelahin välille; se on tuo suuri kaupunki.
Oliko tässä ensimmäinen kuningas vai mikä? Meinaatko jatkaa, kunnes on 500 viestiä täynnä? Senkus tuhlaat aikaasi, se ei minua hetkauta.
- armonkerjäläinen
Kiitos sinulle veli Kristitty.net kun jaksat täällä kirjoitella vaikka tulee kaiken laista tekstiä. Itse en ehdi kovin usein lukea näitä sivuja.
Kristuksen rakkaus ja Jumalan armo olkoon kassasi. armonkerjäläinen kirjoitti:
Kiitos sinulle veli Kristitty.net kun jaksat täällä kirjoitella vaikka tulee kaiken laista tekstiä. Itse en ehdi kovin usein lukea näitä sivuja.
Kristuksen rakkaus ja Jumalan armo olkoon kassasi.Kiitos. Jokaisella on omat harrastuksensa ja tämä on minun harrastus.
- luetaansanaa
1 Moos 11:
1 Ja kaikessa maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi
Vielä oli siis yksi ainoa kieli, mutta mikä oli ihmisten ensimmäinen kieli? Mitä kielitieteilijät sanoo? - luetaansanaa
1 Moos 11:
9 Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan
Raamattua on hyvä lukea, siitä oppii tärkeitä asioita. - luetaansanaa
1 Moos 11:
30 Mutta Saarai oli hedelmätön, hänellä ei ollut lasta.
Jumalalla on joskus erikoisia toimintatapoja, juuri tästä naisesta piti tulla paljouden äiti! Hänen piti käydä Jumalan koulu ja sitten vasta tuli rukousvastaus.
Kyllä minä sinun kunniaksesi sapattina lopetan .. onko se klo 18.01 pe - luetaansanaa
1 Moos 12:
7 Silloin Herra ilmestyi Abramille ja sanoi: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan". Niin hän rakensi sinne alttarin Herralle, joka oli hänelle ilmestynyt
Lupaus oli annettu ... lapsia on tulossa, mutta usko meinasi hiipua .. - luetaansanaa
1 Moos 13:
2 Abram oli hyvin rikas: hänellä oli karjaa, hopeata ja kultaa
Tämänkin tarkoitus selviää jatkossa.. - luetaansanaa
1 Moos 13:
6 Eikä maa riittänyt heidän asuakseen yhdessä, sillä heillä oli paljon omaisuutta, niin etteivät voineet yhdessä asua.
Ei yhteiselo aina onnistu.. silloin on erottava .. - luetaansanoa
Huomenna jatketaan Raamatun tutkimista ..
Eikös ole aika mielenkiintoista.On toki mielenkiintoista, mutta harmi vain että viestisi eivät liity aloituksen aiheeseen eli sapattiin millään tavalla. Olet siis massapostittaja trolli. Hyvää yötä sinulle ja Jeesus myötä.
- luetaansanaa
1 Moos 13:
17 Nouse ja vaella maata pitkin ja poikin, sillä sinulle minä sen annan."
18 Ja Abram siirtyi siirtymistään telttoineen ja tuli ja asettui Mamren tammistoon, joka on Hebronin luona, ja rakensi sinne alttarin Herralle.
Lupauksia ja kiitos. - luetaansanaa
Sapattiin nämä liittyvät nimenomaan,, juuri siihen liittyvät,
1 Moos 14:
11 Ja he ottivat Sodomasta ja Gomorrasta kaiken tavaran ja kaikki ruokavarat ja menivät matkaansa.
12 Ja lähtiessään he ottivat mukaansa myöskin Lootin, Abramin veljenpojan, ja hänen omaisuutensa; hän näet asui Sodomassa.
Nyt alkaa tapahtua ..Älä yritä. Tarkoituksesi on vain spämmätä tätä ketjua. Saisit hävetä. Ei Jeesus halua, että me spämmäämme foorumia.
- luetaansanaa
Tähän mennessä Adam ei saanut sapattikäskyä Jumalalta, hän kuuli kyllä Jumalan äänen.
Nooakaan ei saanut minkäänlaista sapattikäskyä Jumalalta, hän kuuli kyllä Jumalan äänen.Sapatti annettiin jo luomisviikolla. Viikon seitsemäntenä päivänä Jumala lepäsi kaikesta luomistyöstänsä ja siunasi ja pyhitti sapatinpäivän. Se että Aadamin tai Nooan ei kerrota Raamatussa viettäneen sapattia, ei tarkoita että sitä ei vietetty. Israelilaiset viettivät sapattia jo erämaavaelluksen aikana ennen kuin sapattikäsky annettiin Siinailla.
Sapatti annettiin jo luomisviikolla. Tätä ei kukaan voi kiistää.
- luomisenvaiheet
Raamattu ei kerro mitään, että Adam olisi saanut käskyn pyhittää sapatti.
Jumala lepäsi saatuaan luomistyön siihen vaiheeseen, että hänen ei tarvinnut aktiivisesti siihen puuttua. Jumalan luomispäivät eivät olleet ihmisen päiviä. Jumala aloitti luomistyönsä maapallolla noin 3,5 - 4,1 miljardia vuotta sitten, joten siihen, että Jumala päätti luomistyönsä kului melkoinen aika.
Jumala siirsi Adamin paratiisiin vasta oman leponsa jälkeen.Raamatussa sanotaan selvästi, että tuli ilta ja tuli aamu, yksi päivä. Päivät olivat siis tasan 24 tunnin mittaisia. Älä usko evoluutiovalheisiin.
Luomisviikolla Jumala pyhitti sapatinpäivän. Se oli siis pyhä päivä jo luomisesta alkaen. On täysin toisarvoista, kuka sitä sittemmin vietti ja kuka ei, se päivä oli ja on edelleen pyhä.
- pitkäluomisjakso
Ei Raamattu puhu mitään seitsämän ihmisen päivän mittaisesta luomisesta.
Joka uskoo niin, saahan sitä uskoa niin, mutta Jumala ei ole kätkenyt maapallon luomisen vaiheita mitenkään, vaan jättänyt maakerrostumat ja muut kaikki erityisesti löydettäviksi ja ihmisen tutkittaviksi.
Jumalan luomistyö on siis ajoittunut todella miljardien vuosien ajalle.Uskot evolutionistien valheita. Raamatussa sanotaan, että tuli ilta ja tuli aamu, yksi päivä. Kyse on siis tasan 24 tunnin mittaisista päivistä, ei vuosimiljardeista. Maakerrostumat ovat syntyneet tulvan yhteydessä.
Ei ole mitään todisteita miljardeista vuosista. Se että Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän, todistaa että kyse on todellakin päivistä, ei miljardeista vuosista. Jos Jumala olisi levännyt muutaman vuosimiljardin, mitä järkeä olisi ollut pyhittää yksi päivä seitsemästä sen muistoksi?
- häirikköon
kristitty net on ihan tahallaan tullut helluntaipalstalle häiriköimään.
Samoja lauseita toistaa, kuin automaatti. - luetaansanaa
1 Moos 15:
1 Näiden tapausten jälkeen tuli Abramille näyssä tämä Herran sana: "Älä pelkää, Abram! Minä olen sinun kilpesi; sinun palkkasi on oleva sangen suuri."
Jumala puhui Abramille, mutta ei sanaakaan sapatista .. ei sanaakaan.Entä sitten? Jumala puhui Moosekselle, ja sanoi tälle "Muista pyhittää sapatinpäivä". Jumala siis on selvästi käskenyt meidän pyhittää sapatin. Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä hän sanoi Aatamille, Nooalle tai Aabrahamille.
- luetaansanaa
1 Moos 15:
13 Ja Herra sanoi Abramille: "Niin tiedä totisesti, että sinun jälkeläisesi tulevat elämään muukalaisina maassa, joka ei ole heidän omansa, ja heidän on niitä palveleminen, ja ne sortavat heitä neljäsataa vuotta.
Jumalan kierrokset ... Israel ei voinut jäädä luvattuun maahan, ennenkuin .. - luetaansanaa
1 Moos 16:
16 Ja Abram oli kahdeksankymmenen kuuden vuoden vanha, kun Haagar synnytti hänelle Ismaelin
Vanhempi kuin Suomen presidentti Sauli.. joka nyt saa 69 vuotiaana uuden perillisen.. - luetaansanaa
1 Moos 17:
14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."
Jos tämä koskee kaikkia miehiä, niin me kaikki olemme siis hävitetyt ja tässä kuolleet käyvät keskustelua. Kristitty netin mukaan Mooseksen laki koskee kaikkia kansoja. - luetaansanaa
1 Moos 17:
22 Kun Jumala oli lakannut puhumasta Aabrahamin kanssa, kohosi hän ylös hänen luotansa
Mutta oliko kuka Jumalan persoonista tässä käymässä Aabrahamin luona .. - luetaansanaa
1 Moos 18:
2 Kun hän nosti silmänsä ja katseli, niin katso, kolme miestä seisoi hänen edessänsä; nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan majan ovelta ja kumartui maahan
Kolme Jumalan persoonaa läsnä .. ihmisen hahmossa ..
Hekään eivät puhu sanaakaan sapatista .. - luetaansanaa
1 Moos 19:
24 Ja Herra antoi sataa Sodoman ja Gomorran päälle tulikiveä ja tulta, Herran tyköä taivaasta,
25 ja hävitti nämä kaupungit ynnä koko lakeuden sekä kaikki niiden kaupunkien asukkaat ja maan kasvullisuuden.
Vaikka tuon alueen asukkaan varmasti kaikki kuulivat noiden kaupunkien hävityksestä, he eivät tehneet parannusta ..
Sodoman synti ei ollut sapatin viettämättä jättäminen! - luetaansanaa
1 Moos 21:
5 Aabraham oli sadan vuoden vanha, kun hänen poikansa Iisak syntyi hänelle.
6 Ja Saara sanoi: "Jumala on saattanut minut naurunalaiseksi; kuka ikinä saa tämän kuulla, se nauraa minulle".
Miksi Saara suhtautui noin Jumalan lupauksen täyttymiseen? - luetaansanaa
1 Moos 21:
33 Ja Aabraham istutti tamariskipuun Beersebaan ja huusi siinä avuksi Herran, iankaikkisen Jumalan, nimeä.
Mihin liittyy tuo tamariskipuu? - luetaansanaa
1 Moos 22:
19 Sitten Aabraham palasi palvelijainsa luo, ja he nousivat ja kulkivat yhdessä Beersebaan. Ja Aabraham jäi asumaan Beersebaan.
Iisak pakeni isäänsä ja asettui asumaan aivan eri paikkaan..
1 Moos 24:
62 Ja Iisak oli tulossa Lahai-Roin kaivon tienoilta; hän asui näet Etelämaassa
Ensitreffit alttarilla ..
65 ja kysyi palvelijalta: "Kuka on tuo mies, joka tulee kedolla meitä vastaan?" Palvelija vastasi: "Hän on minun herrani". Niin hän otti hunnun ja verhoutui siihen. - kummajuttu
Eikä vieläkään sapatin sapattia ..
Kelaa vaikka sinne 2. Moos. 20:8 jossa Jumala sanoo "Muista pyhittää sapatinpäivä." Tai sitten katso sieltä luomiskertomuksesta, kuinka Jumala jo luomisviikolla siunasi ja pyhitti sapatinpäivän.
- Kristuskeskiössä
Meidän pitää lukea Raamattua Kristuksesta käsin eli katsoa kaikkia Raamatun kirjoituksia, että mitä ne opettavat meille Kristuksesta.
Kristus on Raamatun keskipiste ja ainoa todellinen päämäärä, tarkoitus ja totuus ja koko Raamattu keskittyy kertomaan tuon totuuden Kristuksesta.
Kristus on Jumalan tarkoitus, miksi Hän ohjasi ihmiset kirjoittamaan Jumalallisia kirjoituksia. Kristus on tärkein, koska Hän on ainoa pelastus kadonneen ihmisen löytää tie takaisin Jumalan yhteyteen ja elää Kristuksen yhteydessä ja kerran päästä perille iankaikkiseen elämään.Meidän tulee lukea koko Raamattua, ei ainoastaan Paavalin kirjeitä. Ja kun luemme koko Raamatun sanan, ymmärrämme että kymmenen käskyä koskee myös meitä. Kymmenestä käskystä neljäs kuuluu "Muista pyhittää sapatinpäivä". Se että vietämme sapattia ei ole Kristusta vastaan. Jeesus sanoi olevansa sapatin Herra ja että sapatti on ihmistä varten.
- luetaansanaa
1 Moos 25:
1 Ja Aabraham otti vielä vaimon, ja hänen nimensä oli Ketura.
Jumala virvoitti tuon vanhan miehen todella. Niin sapatti on Laki ja Laki täytetään kun muistaa pitää Jeesuksen käsky Rakasta lähimmäinen . Silloin pidät sapatti joka päivä vaikka et sapatti viettäis fyysisesti ja tämä ei Kristitty. net ymmärrä että Jeesus on tullut ja sapatti on mennyt ja uusi on sijaan tullut koska vanha ihminen on kuollut jos uskotaan siihen mutta se on uskosta kyse ja me saamme sen Pelastuksen sen mukaan mikä me uskotaan !!
Käsky rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä ei kumoa muita käskyjä. Jeesus itse sanoi, että laista ei katoa pieninkään piirto, se tarkoittaa että myöskään sapattikäskystä ei katoa pieninkään piirto. Jeesus sanoi, että jos me häntä rakastamme, pidämme Jumalan käskyt. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että sapattia ei tarvitse viettää, sillä sinulla on lepo 247 Jeesuksessa. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että sapatti on mennyt. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että saamme rikkoa Jumalan kymmentä käskyä. Kymmenessä käskyssä sanotaan "Muista pyhittää sapatinpäivä." Raamatussa meidän käsketään pyhittää sapatinpäivä. Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän jo luomisviikolla. Minkä Jumala pyhittää, se on pyhä ikuisesti. Jumala ei siunannut mitään toista päivää, vaan sapatinpäivän.
- galaksitsyntyvät
Miten maailmankaikkeus luotiin?
Tässä eräs tulkinta:
’Alussa Jumala loi taivaan ja maan.’ Näin alkaa Raamattu ja siinä kaikki, mitä galaksien luomisesta on sanottu. Mitä minä sitten uskon maailmankaikkeuden alusta? Tuo tiedeihmisten kuvailema alkuräjähdys kuvaa vallan hienosti sitä hetkeä, kun minun Jumalani sanoi: ’Tulkoon maailmankaikkeus.’ Tuon Jumalan sanan jälkeen alkoi aivan järisyttävällä tavalla, räjähdysmäisesti ja äärimmäisellä nopeudella tapahtua asioita. Tuo alun tapahtumien nopeus on tiedeihmistenkin mielestä aivan käsittämätön, koska se ylittää nykytieteen fysiikan lakien mukaiset nopeuden lait aivan käsittämättömän monikertaisesti. Minulle tuo Jumalan alun luomisen kuvaus kertoo Jumalan suuruudesta, kaikkivaltiudesta, ylivertaisesta viisaudesta ja älystä ja luovuudesta vailla vertaa. Tuon valtaisan alkutapahtuman seurauksena ei syntynytkään alkeishiukkasten valtaisaa kaaosta laajenevaan maailmankaikkeuteen, vaan syntyi alkuaineiden jaksollinen järjestelmä, jota tarvittiin Jumalan tulevien suunnitelmien rakennusaineiksi ja alkoi muotoutua galaksien valtaisa mittaamaton joukko aurinkoineen ja planeettoineen ja kuineen ja vieläpä humoristisen Jumalan pyrstötähtineen, jotka kaikki kuitenkin alkoivat pyöriä omien lakiensa mukaan ja valmistaa maailmankaikkeutta johonkin uuteen, joka oli jo Jumalan unelmissa. Näin minä uskon.
Tiedeihmisten mukaan tuo alkupiste oli pieni, hyvin pieni, pienempi kuin puolukka, joten se, että noin pienestä pisteestä voi syntyä jotain niin valtaisaa, kertoo minulle ylivertaisen Jumalan luomiskyvystä.
Eikä tämä kaikki ole tapahtunut aivan äskettäin, niinpä maailman elämänkään luominen ei ihan tapahtunut kuudessa ihmisen päivässä. Vähän pidempiä olivat Jumalan luomispäivät.Raamattu sanoo, että tuli ilta ja tuli aamu, yksi päivä. Luomiskertomuksen päivät ovat siis tasan 24 tunnin mittaisia. Jos päivät olivat todellisuudessa vuosimiljardeja, miksi Jumala siunasi ja pyhitti viikon seitsemännen päivän, jos Jumala todellisuudessa lepäsi miljardi vuotta?
- milloinluotu
Kristitty.net kirjoitti:
Raamattu sanoo, että tuli ilta ja tuli aamu, yksi päivä. Luomiskertomuksen päivät ovat siis tasan 24 tunnin mittaisia. Jos päivät olivat todellisuudessa vuosimiljardeja, miksi Jumala siunasi ja pyhitti viikon seitsemännen päivän, jos Jumala todellisuudessa lepäsi miljardi vuotta?
Kuinka vanhaksi maapallon elämän siis arvelet?
Vastauksesi paljastaa sinut joko ymmärtäväiseksi tai ...
Ehkä et uskalla edes vastata milloinluotu kirjoitti:
Kuinka vanhaksi maapallon elämän siis arvelet?
Vastauksesi paljastaa sinut joko ymmärtäväiseksi tai ...
Ehkä et uskalla edes vastataElämä ilmestyi maapallolle noin 6000 vuotta sitten.
- alkujapäätös
2. Piet. 3:10
Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
Alkuaineet hajoavat pauninalla, sen me tiedämme ja historia sen todistaa Hiroshiman tuhoutumisen jälkeen. Kun alkuaineita hajoaa pauhinalla, niitä myös syntyy pauhinalla. Atomin hajotessa siitä syntyy toisia alkuaineita. Maailman kaikkeuden synty on todella tapahtunut pauhinalla, kun nuo kaikki alkuaineet tai osa niistä on syntynyt ja osa syntynyt myöhemmin ehkäpä aurinkojen hajotessa pauhinalla. - turhaajauhantaa
Ei kannata jauhaa kristitty netin kanssa tuhanten kertaan niitä samoja lauseita, mitä hän on jo toistellut loputtomiin eri ketjuissa.
Hän ei siitä muutu miksikään, eikä kukaan muukaan muuta siitä miksikään. - luominen
Luomispäivät ovat kuva luomistapahtumista. Eihän Jumalalla ole yötä, vaan kaikki on samaa päivää iankaikkisesta iankaikkiseen. Eihän Jumala yöllä lepää, ettei hän voisi luoda yöllä. Jumalan luomistapahtumat ovat yhtäjaksoinen tapahtuma siihen saakka, kun kaikki tuli valmiiksi. Jumalalla ei ollut mihinkään kiire. Eikä Jumalan lepo ollut mitenkään vain yksi ihmisen päivä - se kuulostaisi todella erikoiselta - täydellisen erikoiselta. Jumala jäi ihastelemaan omaa luomistyötään ja hän varmasti viivähti siinä varsin pitkiä aikoja ja ehkä ajatteli, että onko nyt hyvä, kun eliöiden määrä oli noin 10 miljoonaa eliölajia.
Miten Mooses on aikanaan saanut tuon tiedon noista tapahtumista, ilmestyksessä ilmeisesti ja hän sitä purkaa ymmärrettävään muotoon. Nuo luomistapahtumat ovat vain yksinkertainen kuvaus kaikesta Jumalan luomistyöstä, eikä siinä kerrota lainkaan mitään yksityiskohtia.
On siksi turha ja mahdoton vetää mitään johtopäätöksiä luomisen kestosta. Se on ollut todella pitkä aika.Jos luomisviikon seitsemäs päivä oli todellisuudess vuosimiljardeja, miksi Jumala siunasi ja pyhitti yhden 24 tunnin mittaisen päivän tuon muistoksi?
- ikivanhastaanolemassa
'Elämä ilmestyi maapallolle noin 6000 vuotta sitten.'
Niinpä arvelinkin sinun vastaavan. Tuo ei valitettavasti pidä paikkaansa. Jumala ei ole edes yrittänyt kätkeä kerrostumia, vaan pikemminkin säilyttänyt ne löydettäviksi ja tutkittaviksi ikäänkuin sanoen, että ottakaapa vähän selvää, milloin tuo kerrostuma on syntynyt ja kauanko sen syntyminen on kestänyt, katsokaa sitten sen alla olevaa kerrostumaa ja selvittäkää sen syntyhistoria ja kesto. Jumala loi ihmisen uteliaaksi, tiedonjanoiseksi, ja kyvyn ihmiselle esittää hyviä kysymyksiä ja löytää niihin vastauksia. Jääkauden jälkiä ja muita maapallon tapahtumia Jumala ei ole yrittänytkään kätkeä, vaan jättänyt kaikki ne nähtäväksi ja tutkittaviksi.
6000 vuotta vanha elämä maapallolla on täysi mahdottomuus ja sille ei Raamattukaan anna minkäänlaista tukea.
6000 vuotta sitten eli Adam Jeesuksen äidin kantaisä, siksi Raamatta aloittaa ihmisen nimetyn tarinan kertomisen vasta hänestä.
Elämä maapallolla on todella vanha. 1 Mooseksen kirjan 1 luku on ihan oma lukunsa, jonka aikana maailma täyttyi elämästä, myös ihmisistä. Jumala ihasteli luomakuntaa vasta sitten kun koko maapallo oli täynnä elämää, myös ihmisiä ... siitä Adamiin, Jeesuksen äidin kantaisään on valtaisan pitkä aika.
1 Moos 2 luku Adam on kertomus ihmisen lankeemuksesta ehkä takautumana tai sitten todellisena ja ihmisen paratiisista karkoittamisesta. Mooses kertoo siis takautumana ensimmäisestä ihmisparista, joka eli kauan ennen Adamia ja sitten tästä Adamista, joka eli sitten n. 6000 vuotta sitten, joka on Kristuksen äidin Marian iso......isoisä.
Kain pelkäsi ihmisten tappavan hänet, kun Jumala karkoitti hänet pois perheensä luota.. hän siis tiesi, että ihmisiä asui jo muualla, jonne Jumala karkoitti hänet. Sieltä muiden ihmisten joukosta Kain löysi vaimon jne.
Nooan aikainen vedenpaisumus kosketti Nooan tuntemaa maailmaa, ei suinkaan koko maailmaa. Arkissa oli mitat, johon mahtui sen verran eläimiä, että Nooa pääsi alkuun. Kaikki maapallolla elävät eläimet eivät olisi mahtuneet arkkiin se on täysin selvää. Jumala hukutti Nooan aikana ne ihmiset, jotka olivat uhka tudellisen Israelin valtion syntymiselle ja Jeesuksen äidin Marian syntymiselle.. nuo asiat piti Jumalan varmistaa tulevaksi.
Olemme vain tulkinneet Raamatun sanaa väärin ja pitäneet kiinni jostain sellaisesta, jota ei oltu tarkoitettu sellaiseksi. Raamatun keskipiste on Jeesus ja Jumalan suunnitelma ihmisen pelastamisesta takaisin Jumalan yhteyteen. Raamattua on tutkittava Jeesuksesta käsin ja kaikki jakeet katsottava siten, että mitä ne kertovat meille Jeesuksesta ja Jumalan pelastussuunnitelmasta..
Historiallisia ja luonnontieteellisiä faktoja Jumala ei ole halunnut meille esitellä, vaan hän on antanut niistä hyvin väljän kuvauksen, koska ne eivät sinänsä liity mitenkään Jumalan pelastussuunnitelmaan Kristuksessa.
6000 vuotta vanha elämä maapallolla on kaatunut jo aikoja sitten kuin korttitalo.. siitä on turha pitää kynsin hampain kiinni .. eihän se tieto ketään pelasta tai kadota.. mutta sen todistusyritykset estävät monet tulemasta Jeesuksen tykö.Olipas mielenkiintoinen luento. Raamatun mukaan tuli ilta ja tuli aamu, yksi päivä. Raamatussa ei sanota, että vierähti pari vuosimiljardia ja tuli seuraava aamu. Jos seitsemäs päivä oli todellisuudessa muutaman vuosimiljardin pituinen, miksi Jumala siunasi ja pyhitti 24 tunnin mittaisen seitsemännen päivän sen muistoksi?
Kerrostumat maapallolla ovat syntyneet vedenpaisumuksessa, ei hitaasti vuosimiljardien ajan. Mutaatioita kertyy eliöihin sellaista vauhtia, että eliöt olisivat vuosimiljoonien aikana rappeutuneet sukupuuttoon monta kertaa. 6000 vuotta vanha eliökanta sopii täsmällisesti tähän aikatauluun, kun tiedämme millä vauhdilla mutaatioita kertyy eliöihin.
Ei ole mitään todisteita vanhasta maapallosta. Ei kerrassaan yhtään mitään. Evoluutiolle on aivan oma palstansa sitä paitsi.- JeesusOnHerra_
Kristitty.net kirjoitti:
Olipas mielenkiintoinen luento. Raamatun mukaan tuli ilta ja tuli aamu, yksi päivä. Raamatussa ei sanota, että vierähti pari vuosimiljardia ja tuli seuraava aamu. Jos seitsemäs päivä oli todellisuudessa muutaman vuosimiljardin pituinen, miksi Jumala siunasi ja pyhitti 24 tunnin mittaisen seitsemännen päivän sen muistoksi?
Kerrostumat maapallolla ovat syntyneet vedenpaisumuksessa, ei hitaasti vuosimiljardien ajan. Mutaatioita kertyy eliöihin sellaista vauhtia, että eliöt olisivat vuosimiljoonien aikana rappeutuneet sukupuuttoon monta kertaa. 6000 vuotta vanha eliökanta sopii täsmällisesti tähän aikatauluun, kun tiedämme millä vauhdilla mutaatioita kertyy eliöihin.
Ei ole mitään todisteita vanhasta maapallosta. Ei kerrassaan yhtään mitään. Evoluutiolle on aivan oma palstansa sitä paitsi.Myös juutalaisuudesta on sopivampaa puhua toisella palstalla. Toistuvasti kiellät Herran Jeesuksen sovitustyön omalla kohdallasi. Haluat tuoda omia vääriä oppejasi tälle palstalle, jonne ne eivät kuulu. Kannattaisi poistaa malka ensin omasta silmästä. Olet eksyttäjä, vieläpä tahallinen.
- luomisenvaiheet
Eihän Jumalalla ollut luomistyössään mihinkään kiire, Hän saattoi viettää siinä aikaa 'rajattomasti', hänellä on koko ikuisuus aikaa ..
Eihän Jumala valmista ihmistäkään aikuiseksi mitenkään kiireellä, vaan siihen kuluu yllättävän paljon vuosia... 16 - 20 vuotta ennenkuin edes fyysinen olemus on aikuisen mitoissa ja kasvu pysähtyy.. sitä kannattaa miettiä.
Jumalan toiminta on joskus aika mutkikasta.. Jaakob joutui lähtemään Egyptiin 400 vuodeksi ja Jeesus lapsi piti viedä turvaan Egyptiin.. miksi Jumala näin toimii, kun hän olisi voinut toimia ihan suoraviivaisestikin ilman tuollaisia mutkia matkaan.
Niinpä Jumalan luomistyön tapahtumatkin ovat olleet aivan luonnollisen lisääntymisen kautta tapahtuvia, niin että maailma täyttyi elämästä. Elämän ihme on niin ihmeellinen asia, että se todistaa vakuuttavasti sen puolesta, että Jumala on kaiken luonut, mutta on turha kiistellä miten kaikki luomakunnassa eteni, koska Jumala on sen tiedon kätkenyt meiltä Sanassaan ja jättänyt sen meidän tutkittavaksi. Paljon asioita on löydettykin ja tiedetään.Sanassa sanotaan selvästi, että Jumala loi maailman kuudessa päivässä. Raamatussa ei puhuta sanaakaan tätä pidemmistä ajanjaksoista. Joko uskot Jumalan sanaa tai evolutionistien valheita.
- Jumalajaihminen
'3 Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.'
' miksi Jumala siunasi ja pyhitti yhden 24 tunnin mittaisen päivän tuon muistoksi?'
Ei tuossa puhuta mitään 24 tunnin mittaisesta päivästä. Jumala siunasi ja pyhitti tuon jakson ja lepäsi sen jakson .. sen pituutta ei sanota lainkaan.
Kun Jumala puhuu päivästä tuossa, hän puhuu Jumalan päivästä.. ikuisen Jumalan päivät ovat aivan jotain muuta kuin ihmisen päivät. Ihminen elää n. 70 -80 vuotta ja sitä voi verrata Jumalan elämän päiviin .. millainen ero siis noilla päivillä silloin on! Jumalan päivät ja ihmisen päivät - puhumme aivan eri asioista.
Jumala sitten asetti Israelin kansalle yhden lepopäivän orjuudesta vapautumisen muistoksi, mutta se ei ole todiste siitä, että tuo Jumalan lepopäivä olisi ollut yhden ihmisen päivän mittainen.
Jumalan ajan mitat ovat aivan toiset, kuin ihmisen ajan mitat.Et ymmärtänyt. Jos tuo luomisviikon seitsemäs päivä oli todellisuudessa vuosimiljoonia, miksi Jumala asetti 24 tunnin mittaisen viikon seitsemännen päivän sen muistoksi? Sapatti on 24 tuntia, ja se asetettiin sen muistoksi, että Jumala seitsemäntenä päivänä lepäsi. Jos tuo Jumalan lepäämä seitsemäs päivä oli todellisuudessa vuosimiljoonia, mitä ihmeen järkeä oli asettaa 24 tunnin mittainen seitsemäs päivä sen muistoksi? Selkisikö?
Kristitty.net kirjoitti:
Et ymmärtänyt. Jos tuo luomisviikon seitsemäs päivä oli todellisuudessa vuosimiljoonia, miksi Jumala asetti 24 tunnin mittaisen viikon seitsemännen päivän sen muistoksi? Sapatti on 24 tuntia, ja se asetettiin sen muistoksi, että Jumala seitsemäntenä päivänä lepäsi. Jos tuo Jumalan lepäämä seitsemäs päivä oli todellisuudessa vuosimiljoonia, mitä ihmeen järkeä oli asettaa 24 tunnin mittainen seitsemäs päivä sen muistoksi? Selkisikö?
Jos päivät olivat todellisuudessa vuosimiljoonia, luulisi että Raamatussa olisi edes vihjastu asiasta. Mutta Raamattu sitä vastoin sanoo, että tuli ilta ja tuli aamu, yksi päivä. Raamattu puhuu päivistä, selvästi tarkoittaen 24 tunnin mittaisia päiviä.
- Jumalanpäivät
6000 vuotta vanha maailmankaikkeus on täysi mahdottomuus.
Niin selkeät ovat Jumalan jättämät todisteet siitä.
On siis turha siltä pohjalta jatkaa keskustelua eteenpäin.
Raamattu ei myöskään missään kerro muutamia 'päiviä' vanhasta maailmankaikkeudesta.
Jumalan päivistä puhutaan Raamatussa toisaalla 1000 vuoden mittaisena ja silloin Jumalan päivät voivat luomisessa olla vaikka todella miljoonia, satojamiljoonia vuosia.
Raamattu sanoo toisaalla, että maa oli ikivanhastaan olemassa .. Jumalan aikatauluissa se todella tarkoittaa miljardeja vähintään.Raamattu sanoo selvästi, että tuli ilta ja tuli aamu, yksi päivä. Tässä ei puhuta mitään vuosimiljardeista. Miksi Jumala asetti seitsemännen luomispäivän muistoksi yhden 24 tunnin mittaisen sapatinpäivän, jos kyse todellisuudessa oli vuosimiljardeista?
- Jumalanpäivät
Jumala katsoo aikaa aivan eri mittasuhteissa, kuin ihminen.
Keskustelu on aivan turhaa, jos pitää maailmankaikkeutta 6000 vuoden vanhana -- aivan turhaa.Miksi keskustelu on turhaa? Mitä vaarallista on siinä, jos pitää maapalloa 6000 vuotta vanhana?
- Jumalanaikataulut
Raamattu ei ole ristiriidassa tiedeihmisten 13,5 miljardia vanhan maailmankaikkeuden kanssa, eikä myöskään risitriidassa maan 4,5 miljardin iän kanssa, eikä elämän synnyn 3,5 - 4,1 miljardin vuoden kanssa.
Ei siinä ole ristiriitaa.
Raamattu ei keskity vuosimiljardeihin, vaan Kristukseen. Nuo maapallon uudistaminen 1 Moos 1 luvussa on vain kerronnallinen kuvaus, että Jumala on kaiken luonut. Mitään muuta siitä ei kannata yrittää löytää.
Raamatun ensimmäinen lause kertoo maailmankaikkeuden galaksien luomisen - niistä ei kerrota missään muualla mitään.
Sen jälkeen Raamattu jatkaa kertomusta siitä, kun maa oli hävitetty vedenvaltaan kokonaan ja Jumala alkoi uudistaa sitä jälleen uudelleen asuttavaksi.
Mitään aikatauluja ei Raamattu anna.. kuvaus päivistä on kerronnallinen jakso Jumalan luomistyöstä ei ajoista, eikä aikatauluista. - Jumalanaikataulut
Miksi Jumala lepäsi?
Siksi että hän oli tyytyväinen silloiseen lopputulokseen - eihän Jumala lepoa tarvitse, ei hän ole tehty tämän maailman aineista.
Ihminen tarvitsee lepoa ja Jumala näki, että Israel nääntyi orjuudessa 24/7 työnraatamisen takia, siksi hän sääti ihmiselle levon päivän.
Jumalan levosta ei voi verrannollistaa tuota Jumalan Israelille säätämää sapattia.
Ihminenkään ei paratiisissa väsynyt - hän eli Jumalan yhteydessä ja kaikki puuhastelu oli ihanaa ihmettelyä ja lepoa ei raskasta työtä.
Jumalan kirous teki ihmisen elämästä vasta raskaan! Siksi Jumala osoitti Israelille olevansa armon ja levon Jumala. Jokainen joka hänen tykönsä tulee, saa levon omista ponnistuksistaan olla/tulla Jumalalle kelvolliseksi. - totisestiamen
Amen. 'En nyt enää työtä etsi autuaaksi tullaksein...' kerrotaan hengellisessä laulussa.
Kuinka totta se onkaan.
Te olette tehneet sapatista raskaan taakan, jossa ihmistä väijyy 'Jumalan kirous', jos tekee sapattina jotain väärää, kun ei oikein ole selkeitä säännöksiä, mitä saa tehdä ja mitä ei sapattina.
Te uhkaatte ihmistä helvetillä ja kauheilla Jumalan rangaistuksilla! Sitäkö Kristus haluaa teidän julistavan?Kuka on tehnyt sapatista raskaan ikeen? Onko se muka joku ies, että lepää kaikista töistä yhden päivän viikossa? Sapattina on suuri lepo, se on hyvin kaukana raskaasta taakasta.
- äitienlepo
Kuinka äiti voisi sapattina levätä, kun lapset on ruokittava, vaipat vaihdettava ja heitä vahdittavä 24/7 tuntia vuorokaudessa.
Haluatko sinä taakoittaa lisää nääntyviä äitejä, jotka heräävät monta kertaa yössä lasten itkuun?
Älä siis pane taakkoja pienten lasten äideille - heidän lepopäivänsä on silloin, kun se on mahdollista pienissä hetkissä viikon kuluessa.Mistä näitä naurettavia tekosyitä oikein syntyy? Raamatussa Jumala käskee meidän pyhittää sapatinpäivän. Selitä sinä Jumalalle, miksi et vietä sapattia sitten.
- eräs-äiti_
Juuri sapatti se on äidin lepoaikaa. Ruuatkin oli vähintään jo puolivalmiiksi tehty, koti päällisein puolin siivottu, ei kauppareissuja..
Haikeudella muistelen sapattia lasten ollessa pieniä.
Nukuttiin pitkään, lapset kömpi viereen, luettiin opettavaisia raamatun kertomoksia,, laulettiin, kuunneltiin musiikkikasetteja, ulkoiltiin.
usean lapsen äiti
- kuinkasluet
'Jos päivät olivat todellisuudessa vuosimiljoonia, luulisi että Raamatussa olisi edes vihjastu asiasta.'
Noinko sinä luet Raamattua?
Jos sapatti oli todella tärkeä Jumalalle, kyllä Raamattuun varmasti olisi kirjoitettu, että minä lähetän nimimerkki kristitty netin kertomaan teille, että viettäkää sapattia, varmasti olisi Jumala sen Raamattuun pannut ja ehkäpä vielä useampaan kertaan. Hän olisi maininnut, että 2 tuhannen vuoden päästä minä lähetän hänet - uskokaa häntä, hän on minun tuleva profeettani.
Varmasti olisi kirjoituttanut!
Eihän Raamattua niin lueta!
Eihän Jumala ole autoistakaan pannut Raamattuun sanaakaan - joten hän lienee tarkoittanut, että niitä ei saa käyttää ollenkaan. Jos Jumala olisi tarkoittanut, että uskovat voivat käyttää autoja, varmasti hän olisi niistä ohjeet Raamattuun kirjoituttanut - varmasti!
Jos Jumala olisi tarkoittanut, että maitoa saa myydä tölkeissä, kyllä hän siitä olisi varmasti ohjeet Raamattuu kirjoituttanut - varmasti..
Mitenkä on mahdollista, että Jumala jätti Raamatusta paljon kaikkia tärkeitä asioita pois? Varmasti hän olisi pornografiasta ja televisiosta ja tietokoneista antanut selvät ohjeet, varmasti! Mitä saat katsella, mitä kuunnella ja mitä tehdä tietokoneellasi! Varmasti olisi antanut ohjeet. Kun ei ole ohjeita Raamatussa, mitenkä meidän pitäisi asia ymmärtää - että niitä ei ole olemassa, koska Raamattu ei sano niistä sanaakaan - eihän niitä voi olla olemassa; jos olisi, olisihan Jumala niistä Raamatussa kertonut - eikö olisikin!
No, kuinkas luet?Sapatti on tärkeä, ja sana sapatti löytyy Raamatusta 111 kertaa. Sapatista on kyllin selvästi kerrottu meille Raamatussa. Kymmenessä käskyssä Jumala sanoo meille "Muista pyhittää sapatinpäivä". Sapattikäsky on Raamatussa kyllin selvästi annettu, meillä ei ole mitään tekosyytä olla viettämättä sapattia.
- PasiToivonen
>>Mitä vaarallista on siinä, jos pitää maapalloa 6000 vuotta vanhana? >>
Ei mitään. Myös litteään Maahan saa uskoa. - osaatkosmatikkaa
2. Tim. 1:9
hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,
Tit. 1:2
apostoli sen iankaikkisen elämän toivon perusteella, jonka Jumala, joka ei valhettele, on luvannut ennen ikuisia aikoja-
Kuinka pitkä aika on 'ikuisia' aikoja, jolloin Jumala jo meille pelastuksen suunnitteli ja valmisteli?
Osaatkos sen sanoa? Kauanko sitten se oli, josta on Raamatun mukaan kulunut 'ikuisia' aikoja?
Vai ei Raamattu puhu mistään pitkistä ajoista ja jaksoista?
Laske Jumalan pelastussuunnitelman aikataulu - kauanko sitten Jumala sen sinulle valmisteli, ennenkuin sen toteutti Kristuksen uhrissa?Raamattu ei luomisen yhteydessä puhu mitään ikuisista ajoista, vaan se sanoo että tuli ilta ja tuli aamu, yksi päivä. Tässä kohtaa ei sanota, että tuli ensimmäinen päivä, vaan että yksi päivä. Se tarkoittaa siis 24 tunnin mittaista ajanjaksoa. Jumala loi maalman kuudessa päivässä, niin kuin Raamattu sanoo, ja siunasi ja pyhitti viikon seitsemännen päivän, 24 tunnin mittaisen päivän seitsemännen päivän muistoksi, jolloin hän lepäsi. Miksi Jumala asetti 24 tunnin mittaisen lepopäivän luomisen muistoksi, jos todellisuudessa seitsemäs päivä kesti vuosimiljoonia?
- estätköpääsyn
Saa todella uskoa, kaikenlaisiin vaihtoehtoihin, kunhan Kristus on pelastaja ja ikuisen elämän antaja.
Litteään maahan uskoja ja 6000 vuotta vanhaan maailmankaikkeuteen uskoja vain sulkee monilta taivastien! Koska ne eivät todennu tosiksi.
Evankeliumi on Kristus! - PasiToivonen
>>Ei ole mitään todisteita vanhasta maapallosta. Ei kerrassaan yhtään mitään. Evoluutiolle on aivan oma palstansa sitä paitsi.>>
http://www.heritagedaily.com/wp-content/uploads/2014/07/hand-axes-surface-collection.jpg
https://4.bp.blogspot.com/-eXM_AB4RmiY/T00LUVICO5I/AAAAAAAAVYU/ZQib9Oy-z30/s1600/clovis-points_02.jpg
http://www.heritagedaily.com/2014/07/earlier-stone-age-artefacts-found-in-northern-cape-of-south-africa/104329Ja ei ainuttakaan todistettu miljardeja vuosia vanhasta maapallosta noissa linkeissäsi.
- kannattaaoikeasti
Me olemme itse syyllisiä ateistien väittämään, että Raamattu on valhetta ja satua. Olemme itse tulkinneet Raamattua niin, että hylkäämme kaiken tieteellisen todistusaineiston valheena.
Raamattu ei ole luonnontieteen ja sen historian oppikirja. Niin kauan kuin me itse levitämme valheita Raamatun totuudesta, kuinka me voisimme saada ihmisiä löytöretkelle etsimään tietä Jumalan luo.
Juuri tuollaiset väittämät, että maailmankaikkeus ja maapallo on 6000 vuotta vanha Raamatun mukaan, ovat se syy, miksi ateistit eivät halua kuulla mitään Jumalasta.
Raamattu ei kerro mitään yksityiskohdista, vaan jättää kaiken avoimeksi ja jos pitäydymme monia satoja vuosia vanhoihin tulkintoihin, olemme itse vain valheen levittäjiä. Uskon kanssa ja Raamatun totuuden kanssa niillä puheilla ei ole mitään arvoa.
Tiede todistaa mahtavasti Jumalan luoneen kaiken, mutta jos itse puhumme, että tiede on valhetta - kenenkä asiaa silloin ajamme - emme ainakaan Kristuksen asiaa.Jos uskomme "tieteen" eli evolutionistien satuja, että kaikkia eliöt ovat kehittyneet vuosimiljoonien saatossa yhdestä alkueliöstä, joka kehittyi alkulimasta, mikä osuus Jumalalla on ollut luomiseen? Mihin Jumalaa silloin tarvitaan? Raamattu kertoo selvästi, että maailma luotiin kuudessa päivässä. Raamatussa sanotaan, että tuli ilta ja tuli aamu, yksi päivä. Siinä ei sanota, että tuli ensimmäinen päivä, vaan yksi päivä. Miksi Jumala olisi asettanut yhden 24 tunnin pituisen sapatinpäivän seitsemännen päivän muistoksi, jos seitsemäs päivä oli todellisuudessa vuosimiljoonia pitkä?
- Raamattujatiede
Alkuräjähdys tieteen selittämänä on mahtava kuvaus Jumalan luomistapahtumasta, kun Jumala loi maailmankaikkeuden ja galaksit syntyivät.
Raamattu kertoo meille tuosta tapahtumasta 'Alussa Jumala loi taivaan ja maan.' Miten tuolla lauseella voi käydä tiedettä vastaan? Minä en sitä ymmärrä. - armonkerjäläinen
Shabbath Shalom! Jeesus yritti kääntää juutalaiset pois fariseusten lainomaisesta suhtautumisesta sapattiin- ei itse sapatista. Ja miksi hän olisi viitsinyt kiistellä rabbiinien kanssa sapatista, jos hän kerran aikoi lopulta kumota sen ?
Shabbat shalom! Jeesus ei kumonnut ainoatakaan piirtoa Toorasta, sen sijaan hän kumosi fariseusten perinnäissäännöt. Meidän ei tule seurata mitään modernin rabbiinisen juutalaisuuden fariseuksilta perimiä perinnäissääntöjä. Se tarkoittaa, että emme kipa päässä pese käsiä tai sytyttele sapattikynttilöitä.
- elämänihme
Elämän mysteeri on mestarillinen Jumalan luomisteko. Jumalan viisauden ylivertainen näyttö on tuo DNA, elämän koodi, joka ihmisellä käsittää n. 23 000 geeniä ja yli 3 miljardia emäsparia, joihin tallennettu tieto ohjaa elämän kehitystä ja lisääntymistä. Tuon tiedon Jumala on tallentanut valtavan pieneen tilaan, että se mahtuu yhteen soluun. Tuo tieto on täsmällisesti oikeassa järjestyksessä, että tuloksena alkion kehityksestä on ihminen.
Kun ihminen alkaa saada muotoa äidin kohdussa, se solu, joka on tulevan sydämen kohdalla tietään tuon mestarillisen DNA tietojärjestelmän avulla, että juuri sen pitää aloittaa sydämen rakennusprojekti. Se solu aloittaa lisääntymisen kunnes kaikki sydämeen tarvittavat solut ovat valmiit ja kehittyneet juuri niiksi soluksi, ja juuri siihen muotoon sydämen osissa, että siitä tulee sydän, lihakset, verisuonet, sinussolmuke, joka sitten vain odottaa käskyä ensimmäiseen sydämen supistukseen, kun kaikki muu siinä pienessä alkiossa on valmista siihen ihmisen ensimmäiseen sydämen lyöntiin. Siinä on ihmettä kerrakseen. Tuo Jumalan luoma DNA tietojärjestelmä, joka ohjaa elämää on vertaansa vailla oleva Jumalan luomisteos. Se solu taas, joka syntyy ihmisen tulevan silmän paikalle tietää tuon tietojärjestelmän avulla aloitta silman rakennusprojektin. Solu monistuu ja kaikki silmän vaatimat erilaiset solut tulevat kaikki valmiiksi ja tuon Jumalan mestarillisen tietojärjestelmän avulla tietävät, miten ne rakentuvat ihmisen silmäksi kaikkine silmän vaatimine erilaisine soluineen ja toimintoineen.
Voisi ajatella Jumalan luomistyöstä noin runollisesti, että Jumala otti tuon DNA kuin kanteleen polvilleen ja alkoi soittaa ihanaa taivaallista säveltä ja jokaisella Jumalan kosketuksella tapahtui muutos geeneissa ja emäspareissa ja niin me näemme ympärillämme 10 miljoonan verran erilaisia elämän muotoja ja lajeja. Näemme pääskysen, joka pyytää hyönteisiä poikasilleen, näemme lohen ponnistelevan kutupaikoilleen, näemme männyn, joka hiljaisessa tuulessa laulaa ylistyslaulua Jumalalle ja näemme pienen kotilon, joka kantaa Jumalan viestiä mukanaan: 'älä kiirehdi suotta, minäkin olen aina päämäärääni päässyt, vaikka en kiirehdi minnekään.' Tunnet hyttysen piston ja tuo pieni hyttynen muistuttaa sinua, että muista Luojaasi nuoruudessasi, ennen kuin pahat päivät tulevat. Pieni virus, jonka Jumala on luonut, nostattaa sinussa kuumeen, kun elämän puolustusjärjestelmät aktivoituvat - tuo pieni virus muistuttaa meitä siitä ja saa ehkä meidät kysymään; voisitko Jeesus auttaa nyt tässä. Me voimme kulkea luonnossa ja pysähtyä kuuntelemaan, katselemaan, haistamaan, tuntemaan ja maistamaan ja kokemaan Jumalan luoman luonnon ihmeellinen ja rauhoittava vaikutus, tuntuu, että stressi helpottaa ja koko olemus rauhoittuu, kun saa keskittyä vain olemaan luonnossa ja kiinnittää siihen ja vain siihen huomionsa.
Tuo Jumalan luoma DNA tietojärjestelmä mahdollistaa lähes rajattoman määrän elämän eri muotoja. Siinä on elämän ihme ja vertaansa vailla oleva ylivertaisen Jumalan luomisen todiste. Ei meidän tarvitse kiistellä, miten Jumala tuon kaiken elämän monimuotoisuuden valmista ja rakenteli, ei meidän tarvitse kiistellä siitä, millaisessa aikataulussa Jumala kaiken elämän rakensi ja muotoili tälle kiviplaneetalle.
Elämä on Jumalan ihme, valtaisa ihme. DNA on suurin todiste Jumalan tekemästä elämän ihmeestä.Ja juuri DNA todistaa, että elämää maapallolla ei ole voinut olla pitempään kuin 6000 vuotta. Sen tiedämme siitä määrästä kopiointivirheitä, joita DNA:han kertyy joka sukupolvessa. Jos elämä olisi ilmestynyt maapallolle miljardeja vuosia sitten olisi se kuollut sukupuuttoon mutaatioiden ansiosta moneen kertaan. DNA todistaa luojasta. Se on viimeinen naula evoluution arkkuun. Mikään tieteellinen teoria ei pysty selittämään, miten DNA on syntynyt. Evoluutio ei pysty selittämään, miten DNA:n sisältämä geneettinen informaatio on saanut alkunsa. Eikä evolutionistien toitottama sattumanvaraiset mutaatiot ja luonnonvalinta pysty selittämään, miten uutta geneettistä informaatiota on syntynyt. Ainuttakaan informaatiota lisäävää mutaatiota ei ole havaittu laboratoriossa. Sattumanvaraiset mutaatiot eivät synnytä uutta informaatiota. DNA on vahva todiste luojasta ja Raamatun arvovallasta. Älkää uskoko valheeseen miljoonista vuosista, sille ei ole mitään tieteellisiä todisteita.
Raamattu todistaa, että maailma luotiin kuudessa päivässä. Raamattu sanoo, että tuli ilta ja tuli aamu, yksi päivä. Tässä ei sanota, että tuli ensimmäinen päivä, vaan yksi päivä, siis yksi 24 tunnin mittainen päivä. Jos maailma todellisuudessa luotiin vuosimiljardien aikana, miksi Jumala asetti 24 tunnin mittaisen sapatinpäivän seitsemännen päivän muistoksi?
- Raamattujatiede
Mitä enemmän tiede ja tutkimus saa tietoa paljastetuksi elämän ihmeestä, sen suuremmaksi ihmeeksi tuo Jumalan luomisteko 'elämä' alkaa näyttäytyä. Solussa on vertaansa vailla oleva jätteen uudelleen käsittelylaitos, joka huolehtii että tarpeettomaksi käyneet aineet käytetään uudelleen tai toimitetaan toisaalla käytettäväksi.
Tiede siis juuri todistaa Jumalan luomisen puolesta, ylivertaisen ja käsittämättömän viisauden ja älyn puolesta, jolle ei löydy vertaa. Tuo elämän tietojärjestelmä on niin täydellisen nerokkaasti suunniteltu ja toteutettu, että vain Jumala viisaudessaan voi tehdä jotain noin ihmeellistä. - Uskojatiedeystävät
Jos me uskovat ajattelemme, että tiede on Jumalan vastustaja ja vihollinen, teemme vain itsemme hölmöiksi ja etäännymme yhä kauemmas siitä mahdollisuudesta, että ihmiset kiinnostuisivat Jumalasta ja hänen luokseen pääsystä Jeesuksen kautta.
Tiede juuri on Jumalan puolella ja todistaa Jumalan aivan ainutlaatuisista luomisteoista.
Miksi uskova alkaisi esiintyä hömönä?
Raamattu ei kerro meille yksityikohtia luomisen tapahtumista ja vaiheista, se ei kerro meille mitään DNA ja sen valtavasta tietojärjestelmästä, miksi ihmeessä meidän pitäisi alkaa väitellä jostain sellaisesta, mistä Raamattu ei meille mitään kerro.
6000 vuotta vanha maailmankaikkeus on väite, jolle Raamattu ei anna mitään perusteita. Saahan ihminen omasta päästään keksiä mitä haluaa - eihän sitä kukaan voi estää, niin kauan kuin sananvapaus toimii.
Uskon kanssa noilla asioilla ei tosin ole juurikaan merkitystä, mutta sillä on, jos uskova esittelee itsensä hölmöläisenä - hänen uskottavuutensa todistaa Jeesuksesta menettää myös arvonsa.
Jos ihmiset satoja vuosia sitten yrittivät Raamatusta tulkita maailmankaikkeuden mysteereitä ja elämän mysteereitä, miten he olisivat siinä onnistuneet, kun kaikki tutkimus oli vasta aluillaan. Muinaiset juutalaiset olivat kyllä päässeet jo aika pitkälle tutkimuksissaan ja heidän todistuksensa todistaa juuri nykytieteen puolesta.Tiede todistaa, että elämä ilmestyi maapallolle 6000 vuotta sitten. Eliöt olisivat miljoonien vuosien aikana rappeutuneet mutaatioden ansiosta moneen kertaan sukupuuttoon. Tiede tukee luomista ja vedenpaisumusta. Ei ole mitään todisteita miljardeja vuosia vanhasta maapallosta.
- tietotuusjaelämä
Dinosauruket kuolivat sukupuuttoon 63 miljoonaa vuotta sitten. Oli nekin Jumalan luomia. Ihmisiä on ollut paljon ennen Raamatun luomiskertomusta (6000v) sitten.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Keskipaleoliittinen_kausiMiksi dinosaurusten fossiileista löytyy pehmytkudosta? Pehmytkudos ei voi selvitä miljoonia vuosia. Dinosaurusten fossiilit ovat syntyneet vedenpaisumuksessa. Dinosaurukset todistavat luojasta.
- turhaväitellä
Tuosta nyt ei kannattaisi enää vitsiä vääntää, että maapallo ja elämä on 6000 vuotta vanha.
Se vitsi on lakannut naurattamasta jo aikoja sitten.
Raamattu ei missään kerro tuollaisia asioita - Raamatusta on turha hakea todisteita 6000 vuotta sitten luodulle maailmankaikkeudelle ja elämälle.
Kyllä voisi kristitty net pävittää hiukan tiede- ja tutkimustietämystään.
Raamattu on oppikirja Kristuksesta ja Jumalan pelastussuunnitelmasta. Siinä kannattaa pitäytyä.
Menneet sukupolvet ovat tulkinneet vain Raamattua väärin ja niitä tulkintoja ei enää kannata harrastaa.
Jumala ei ole mitenkään kätkenyt maapallon argeoloogista historiaa, vaan suorastaan jättänyt sen tutkittavaksi ja löydettäväksi ja selvitettäväksi.
wikipedia:
'Kiinan vanhimpia hominidilöytöjä on Pekingin läheltä luolasta tavattu pekinginihminen, jonka luut ovat noin 300 000-400 000 vuotta vanhoja. Lantianin läheltä löydettiin myöhemmin 700 000 vuotta vanhoja hominidien luita.[6]
Myös Kiinaan saapui nykyihmisen metsästykseen, kalastuksen ja villikasvien keräilyyn perustuva kivikautinen myöhäispaleoliittinen kulttuuri. Kiistellyn Liujangin luulöydön mukaan nykyihminen olisi tullut jo 67 000 vuotta sitten, eli paljon ennen kuin Eurooppaan. Työkalulöydöistä päätellen Kaakkois-Aasiassa ja Australiassa oli ihmisiä jo noin 50 000-40 000 vuotta sitten[7], mikä vihjaa ihmisen asuttaneen viimeistään silloin myös Kiinan.'
'Amerikan ensimmäisten asukkaiden kulkureitti ja saapumisaika ovat edelleen väittelyn alla. Jotkut tutkijat uskovat muuttoliikkeen alkaneen yli 40 000 vuotta sitten, mutta useimmat tutkimustulokset viittaavat siihen, että asutus levisi mantereelle noin 15 000 vuotta sitten.'
'Nykyihmistä, Homo sapiensia, aiemmin eläneet varhaispaleoliittiset homo erectus ja Heidelbergin ihminen levittäytyivät Eurooppaan satoja tuhansia vuosia sitten. Eurooppaan tuli myös Neandertalin ihminen, joka oli nykyihmisen rinnakkaislaji ja eli Euroopassa noin 135 000 eaa. – 28 000 eaa. ja joka loi Moustierin kulttuurin.
Euroopan vanhimmat nykyihmiseen (Homo sapiens sapiens) liittyvät löydöt ovat noin vuodelta 35 000 eaa. Varhaisinta Euroopan nykyihmistä kutsutaan Cro-Magnonin ihmiseksi. Se lienee saapunut Eurooppaan kaakosta tai idästä. Euroopan ensimmäisiin kulttuureihin kuulunut Aurignacin kulttuuri liittyy Euroopassa laajalti noin vuosina 36 000 eaa. - 30 000 eaa liikkuneisiin metsästäjäyhteisöihin.'
Menneet sukupolvet ovat vain tulkinneet Raamattua väärin ja niistä tulkinnoista on syytä luopua. Raamattu ei ole historian, geologian, luonnontieteen, tähtitieteen, eikä muunkaan tieteen oppikirja. Siitä on turha yrittää sellaista tehdä.
Raamattu ei ole kirjoitettu tieteen oppikirjaksi, vaan oppikirjaksi siitä, miten Jumalan luota kadonnut ihminen löytää takaisin tien Jumalan luo.- kysynpävaa
Mitä mieltä olet Lääkäri Pekka Reinikaisesta ?
Reinikainen puhuu asiaa. Toisin kuin tämä wikipediaa siteeraaja. Mitä todisteita on siitä, että fossiilit ovat satoja tuhansia vuosia vanhoja? Ei mitään. Jos ihminen kehittyi apinasta, miksi Raamattu sanoo, että ihminen luotiin maan tomusta? Evoluutio on täyttä satua.
- kysynpävaa
Aikoinaan Israelissa on elänyt lejonia. Vaikka lejonien fossiileja ei ole löydetty Israelista, ei se kuitenkaan kumoa niitä monia historiallisia kertomuksia, joiden mukaan niitä on elänyt sielä.
Vai mitä mieltä olette ? - MikaVsapatti
Mikä VITUN sapatti, ollaankos me vieläkin MOOSEKSEN LAIN alaisia,häh.
Jeesuksen selvän opetuksen mukaan hän ei tullut kumoamaan lakia ja laista ei katoa pieninkään piirto. Joten olemme edelleen velvolliset nuodattamaan Mooseksen lakia. Jos emme ole Mooseksen lain alla, silloinhan saisimme vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin.
- Märehtiväjänis
Onhan siellä ollut Leijonia, onhan niitä monen luolan seinilläkin ikuistettuna. Lebanonin katajat hakattiin kaikki kuningas Salomonin temppeliä rakennettaessa. Saharan hiekan altakin löytyy puiden kantoja. Ateistit eivät usko mihinkään, vaikka mitä tekisit. Kehitysopin kannattajat eivät usko "Jäniksen MÄREHTIVÄN",koska siitä mainitaan Raamatussa. He ovat jo vuosikausia yrittäneet sotia totuuksia vastaan, koska heissä itsessään eivät totuudet asu.
- ihanitkutuleejasurku
'Jos emme ole Mooseksen lain alla, silloinhan saisimme vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin.'
Me olemme JEESUKSEN LAIN ALLA, JOKA ON AIVAN ERI LAKI.
Jeesuksen laki ei tule ulkoapäin ja sitten me yrittäisimme sitä täyttää, niin kuin oli Mooseksen laki, jota kukaan ei pystynyt täyttämään.
Jeesuksen laki tulee sisältäpäin, kun Jeesus ensin on saanut luvan tulla meidän sisimpäämme asumaan ja mitä hän tekee. Hän alkaa muuttaa meitä sillä Jumalallisella voimallaan, joka voi muuttaa syntisen ihmisen seuraajakseen, jota hän voi käyttää evankeliuminsa todeksi osoittamiseen, kun me Jeesuksen seuraajat tulemme uusiksi luomuksiksi Jumalan voimasta ja alamme tehdä hyviä tekoja. Varas ei enää varasta. Tappaja ei enää tapa. Huorintekijä ei enää tee huorin.
tuon lainauksen kirjoittaja ei tiedä mitään evankeliumin muuttavasta voimasta sanoessaan nuo ylläolevat sanat - voi miten se tuntuukaan pahalta, kun joku puhuu Raamatusta ja ei itse ole lainkaan perillä uudestisyntymisestä. Hänen puolestaan pitää paljon rukoilla, että Pyhä Henki voisi kirkastaa hänelle Jeesuksen.Missä kohtaa Raamattu sanotaan, että Jeesuksen laki on aivan eri laki? Miksi Jeesus sanoo, että ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto?
Sapattikäsky on kymmenestä käskystä neljäs. Kymmenen käskyäkö muka ei kuuluu uudessa liitossa kristityille?
- Raamatunsana
Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Siinä luotiin siis galaksit ja koko maailmankaikkeus omine lakeineen.
Sitten tuli valtavan pitkä tauko - maapallolla oli elämä, josta meille ei kerrota mitään - sielunvihollinen oli siellä tärkeässä suojaavassa roosilla Jumalan enkelinä Sitten hän lankesi ja ylpistyi ja halusi tulla Jumalaksi Jumalan paikalle. Silloin Jumala tuhosi koko maapallon elämän ja hukutti koko maan veden valtaan ja mullisti aurinkokunnan ja kaikki elämä maapallolla kuoli.
Sitten Raamattu jatkaa.. maa oli autio ja tyhjä ja Jumalan Henki liikkuin vetten päällä.
Silloin alkoi nykyisen maaplaneetan uudistamnine jälleen asuttavaksi.
Näin siis Raamattu etenee.
Kannattaa vähän miettiä tätäkin asiaa, ennen kuin alkaa puhua 6000 vuodesta. - Jeesustoteuttaakaikki
Ne ennustukset Jeesuksesta eivät katoa, ennen kuin ne kaikki ovat toteutuneet.
Siitä Jeesus puhuu. 'ennenkuin kaikki on tapahtunut' sanoo Jeesus.- tietotuusjaelämä
Kristitty.net kirjoitti:
Jeesus sanoo, että Toorasta ei katoa pieninkään piirto, kunnes taivas ja maa katoavat.
Eikö näkynyt Moosesta kivi kourassa? Ei tietenkään koska hän on kuollut ja lakia ei enää ole. Kuoki vaan rauhassa pottusi.
tietotuusjaelämä kirjoitti:
Eikö näkynyt Moosesta kivi kourassa? Ei tietenkään koska hän on kuollut ja lakia ei enää ole. Kuoki vaan rauhassa pottusi.
Jos lakia ei enää ole, sehän tarkoittaa että kristitty saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin. Eikö?
- tietotuusjaelämä
Kristitty.net kirjoitti:
Jos lakia ei enää ole, sehän tarkoittaa että kristitty saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin. Eikö?
Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, sanoi Jeesus.
Eli laki on sittenkin voimassa?
Eikä tuokaan ollut Jeesuksen keksintöä, hän vain siteerasi Moosesta. "Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra." (3. Moos. 19:18)
- ennätyksetrikki
Ehkä kristitty net haluaa pyörittää tätä kunnes pääsee Guinesin ennätystenkirjaan ..
Joku sellainen yritys hänellä lienee on. - eitervettä
'Jos lakia ei enää ole, sehän tarkoittaa että kristitty saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin. '
Ei tämä ole enää tervettä.
En tiedä, mitä tämä tällainen hokeminen on.
Ainakin sataan kertaa hänelle asia selitetty, mutta hän vain hokee omaa mantraansa.
ei nyt enää jatketa hänen kanssaan.. leikkiköön yksinään.Tarkoitukseni on osoittaa, että yksikään kristitty ei tosissaan luule, että laki on kumottu. Jokainen tietää sisimmässään, että kristitty ei saa tappaa, varastaa tai tehdä huorin. Laki siis on edelleen voimassa.
- kirkastaJeesusta
Jeesuksen Kristuksen nimen kirkastaminen on hänen omiensa tärkein tehtävä.
Jumalan kirkastaminen on meidän kaiken elämämme suurin tehtävä.
Laki ei sitä tehnyt koskaan eikä tee sitä nytkään!
Kannattaa miettiä mikä kirksataa Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan nimeä?Miten siis on, tuleeko meidän armon alla tahallaan tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia?
- hekemasama
Kristitty saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin.
Sitä eräs täällä hokee ja sillä tavalla kirkastaa kenen nimeä?Jos kerta laki on kokonaan kumottu, niin kuin täällä jotkut älyttömät väittävät, silloinhan todellakin saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin.
- kuulerukoukseinJeesus
Jeesus, anna minun kirkastaa sinun nimeäsi!
Amen. - outoaopetusta
Jeesus siis opetti tapamaan, varastamaan ja tekemään huorin...
On tuo nyt vähän outoa opetusta ... mistä lähteestä tuollainen opetus tulee ...Tarkoitukseni on osoittaa, ettei kukaan kristitty oikeasti kuvittele, että laki olisi kokonaan kumottu. Mutta ne jotka tosissaan väittävät että laki on kumottu, voivat vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin, jos ovat johdonmukaisia.
- kkkkkkkkkkkkkkkkkkk
Kristitty net väittä, että voi ostaa orjia..
Mooseksen laki sanoo niin .. hän sanoo niinJa Jeesus sanoi, että laista ei katoa pieninkään piirto. Se tarkoittaa, että laista ei katoa pieninkään piirto.
- sapatti123
Judaisti sappatistit on lain alla!
- Jabin
Kristitty.net, miten sitten sinä olet noudattanut kymmentä käskyä? Et mitenkään, vaan jopa lauantaina, jolloin muka pidät sapattia, kirjoittelet tänne joutavia, eli omien sanojesi mukaan kulutat aikaan eräänlaisen harrastukseen.
Olet pelkkä typerä valehtelija, etkä mitenkään voi kätkeä pahuuttasi, vaan kirjoitelmistasi näkyy sinun jumalattomuutesi ja häijyytesi.
Sinulla on yksi jumala yli muiden: se on sinä itse.
Kirjoitit, että ne saatallisen juttusi, joita olet tänne sepustanut, ovat täynnä totuutta, siis kokonaan totuutta. Jeesuksesta sanotaan, että Hän on täynnä totuutta. Jeesus sanoi itsestään: Minä olen Totuus.
Siis väität olevasi Jeesus tai jumala ja Jumalan Sanan ilmoittaman Jumalan yläpuolella.Kerro toki, missä kohtaa Raamattua kielletään julistamasta Jumalan sanaa nettifoorumilla sapattina.
- Haaahhaaha
Ai sinä sitten olet kusipää???
Etkö enää keksi valheita??? Shabbat shalom!
- Jabin
Aloittelijalle ei mitään pelkoa, koska kristitty.net uskonnon mukaan sapattina voi harrastaa. Puutarhanhoito on eräänlainen harrastus.
Hänhän kirjoitti, että tänne kirjoittelu on eräänlainen harrastus ja hänen pimeän mielensä mukaan on sallittu lauantaina. Toisin Mooseksen Laissa sapatti määrättiin. mm. siksi että palvelijat saisivat hengähtää ja levätä. No, eipä kristitty.net noudata Mooseksen Lakia ja käskyjä.En ole sanonut, että sapattina saa harrastaa mitä tahansa. Foorumille kirjoittelua ei kielletä missään kohtaa Raamattua. Tämä käy oikein hyvin levosta, eikä mitenkään voida sanoa, että Jumalan sanan julistaminen foorumilla ei olisi sapatin pyhittämistä.
- väärätapaviettää
Kristitty.net kirjoitti:
En ole sanonut, että sapattina saa harrastaa mitä tahansa. Foorumille kirjoittelua ei kielletä missään kohtaa Raamattua. Tämä käy oikein hyvin levosta, eikä mitenkään voida sanoa, että Jumalan sanan julistaminen foorumilla ei olisi sapatin pyhittämistä.
Sinun tulisi lepopäivänäsi olla lähellä Herraa ja etsiä hänen kasvojaan ja kuunnella mitä hän sinulle puhuu. Joutaviin asioihin ei lepopäivänä tulisi lainkaan aikaansa käyttää.
Teeppäs parannus nyt lepopäivän vietosta. väärätapaviettää kirjoitti:
Sinun tulisi lepopäivänäsi olla lähellä Herraa ja etsiä hänen kasvojaan ja kuunnella mitä hän sinulle puhuu. Joutaviin asioihin ei lepopäivänä tulisi lainkaan aikaansa käyttää.
Teeppäs parannus nyt lepopäivän vietosta.Ihmisillä on eri näkemyksiä siitä mitä pyhittäminen on.
- Jabin
Vaan sinä et noudata Mooseksen Lakia, etkä anna palvelijoiden levätä. Vaan kirjottelet netissä ja netti tarvitsee sähköä ja sähkön tuottamin ja siirtäminen tarvitsee työntekijöitä, lauantainakin.
Voisit vaikka ottaa megafonin ja mennä kaduille ja aitovierille julistamaan sinun omaa uskontoasi.
Etkä muutoinkaan ole noudattunut sapattikäskyä, vaan olet sitten ollut levossa koko viikon, vaikka Laissa sanotaan kuutena päivänä pitää tehdä töitä.
Kirjoitit: Minä en aio ryhtyä sapattipoliisiksi ja tuomita muita siitä, miten he sapattia viettävät. Tännä ketjussa kuitenkin kirjoitat: En ole sanonut, että sapattina saa harrastaa mitä tahansa. Juttusi ovat ristiriitaisia. Sinä sitten kuitenkin haluat olla sapatti poliisi ja tuo: 'Minä olen sitä mieltä, että jokainen lukekoon ja päätelköön itse Raamatusta, miten sapattia viettää.' olikin vain sinun huulten löpinää niin kuin kaiki muutkin swepustuksesi.Todellakin vietän sapattia niin kuin Raamatussa säädetään. Vaan en seuraa mitään juutalaisten fariseuksilta perimiä perinnäissääntöjä, miten sapattia tulisi viettää. Juutalaisten mielestä sähkö on tulta, mutta näin ei ole. Sähkön käyttöä sapattina ei kielletä missään kohtaa Raamattua. En ole ollut levossa koko viikkoa. En todellakaan tuomitse muita siitä, miten he viettävät sapattia. Tuomitsen heidät siitä, että he rikkovat kymmentä käskyä eivätkä edes yritä viettää sapattia.
- jabin
Kristitty.net , valehtelet sapatinviettosi. Et vietä yhtään mitään sapattia, vaan toimitat samoja askareita kuin koko viikon eli kirjoitat höpöjä tänne. Kirjoittaminen on arkiaskare, jota monet tekevät työkseen.
Etkä osaa sanoa mitä sapattina saa tehdä ja mitä ei. Mitä yleensä olen puhunut tulen teosta sapattina??? Yrität kääntää keskustelun muualle siitä tosiasiasta, että sinun kirjoittelusi vaatii sapattinakin työntekijöitä, joiden täytyy rikkoa sapattia, ja joita sinä et päästä omalta osaltasi lepäämään vaikka Laki niin vaatii. Sinä täällä olet sapatinrikkoja.
Sapattimeuhkaamisesi on pelkkää tekopyhyyttä ja omaa uskontoasi. Sinä olet oman uskontosi jumala.- nappulat-nippulat
Jabin kukaan ei halua antaa sinulle listaa mitä sinun pitää sapattina tehdä tai mitä et saa sapattina tehdä. Uskon, että löydät sopivan tavan, kun ensin tunnustat sapatin pyhäksi, jonka olet Herralta Jeesukselta saanut, lahjaksi ja levoksi.
Sähkönappuloita saat napsutella, mutta jos siltä tuntuu, että et saa, niin katkaise sitten sähköt sapatin ajaksi. Toisille ei tarvitse saarnata sähkönappuloistasi.
Jos kirjoittaminen on sinulle arkkiaskare, älä sitten tee sitä sapattina.
- Jabin
Kuule sinä sielunvihollisen palvelija. Minä en meinaa mitään muistomerkkejä ja patsaita kumartaa, enkä edes sapatti-nimistä epäjumala ja muistomerkkiä.
Miksi vänkäätte tänne ja vaaditte muita noudattamaan omaa uskontoanne? Minä kuulun ja palvelen Herraa Jeesusta ja tunnen Häånet johon uskon, mutta te palvelette sielunvihollista ja omia lihan himoja.
Lisäksi kristitty. net on täynnä pahuutta ja murhanhimoa, niin että hän kai on valmis oman uskontonsa nimissä kivittämään sapatinrikkojat.Sapatti ei ole mikään epäjumalan muistomerkki. Sapatti on Jumalan käsky. Kymmenessä käskyssä Jumala käskee meidän pyhittää sapatinpäivän. Se on Jumalan pyhä käsky. Missään kohtaa Raamattua ei sapattikäskyä kumota. Anna tulla luku ja jae, missä kohtaa sapatti kumotaan? Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän jo luomisviikolla, siksi sapatti on pyhä.
Jos palvelet Jeesusta, noudatat Jumalan käskyjä ja pyhität sapatin. Se on niin yksinkertaista. Vai missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa rikkoa kymmentä käskyä?
Miksi et käytä nikkiäsi Biblepost?
- Jabin
Kristitty.net, mitään sinun oppisi mukaistasi sapattikäskyä ei löydy Jumalan Sanasta, vaan olet senkin oppisi suoraan kopionut ellen noidalta.
Sinä olet ilmeisen vainoharhainen:. kysele jotain toista nikkiä ilmeisesti käytät koko vapaa aikasi siis koko aikasi nikkien kaivaluun.Kuinka sokea sinä olet? Oletko koskaan lukenut Raamattua? Käykö 2. Moos. 20:8 sinulle, "Muista pyhittää sapatinpäivä".
Shabbat shalom!
- ylistämmekaikki
Ilm 5:
12 ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13 Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!" - Tyhmäkunon
Miten muut tai millä ajatuksella voi viettää Sapattia jos ei ole juutalainen hebrealainen tai israelilainen..
Eikö Sapatti nimenomaan ole annettu Moosekselle ja hebrealaisille siis juutalaisille ja en tiedä millä perusteella muut voi sitä viettää..- pyhyys-tulee-Jumalasta
Ihan sillä perusteella, että Jeesus on sapatin Herra, Pelastaja, sovittaja, Luoja, Jumala. Hänelle on annettu kaikki valta. Hän on antanut sapatin ihmistä varten.
Ihan vaan sen takia, koska sapatti on pyhä, koska Herra siunasi ja pyhitti sapatin päivän.
Se on siis pyhä. Mitä pyhä sinulle merkitsee? Sapattiko muka vain israelille? Sapatti annettiin jo luomisessa, ennen kuin maailmassa oli ainuttakaan juutalaista. Sapattikäsky on kymmenestä käskystä kolmas, eikä kukaan kuvittele, että kymmenen käskyä olisi vain juutalaisille. Mooseksen lain mukaan sapatti on myös muukalaisille. Jesajan mukaan sapatti on myös muukalaisille. Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä, eli koko ihmiskuntaa varten.
"Kuusi päivää tee työtäsi, mutta lepää seitsemäs päivä, että härkäsi ja aasisi saisivat hengähtää ja orjattaresi poika ynnä MUUKALAINEN saisivat virkistyä." (2. Moos. 23:12)
”Ja MUUKALAISET, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.” (Jes. 56:6-7)
”Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.” (Mk. 2:27)
- Jabin
Samoja valheita satoja kertoja. Nyt adventistien saastaa.
Menehen sitten uhraamaan niitä: "heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani" ja edes joskus noin malliksi vietä sitä sinun sapitta-jumalasi päivää.Jesajan mukaan tuhatvuotisessa valtakunnassa uhrataan jälleen ja vietetään sapattia. Tämä on Jumalan sanaa.
- Sana-sanoo
1Joh. 2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
- 1234567---
Kristitty.net kirjoitti:
Jesajan mukaan tuhatvuotisessa valtakunnassa uhrataan jälleen ja vietetään sapattia. Tämä on Jumalan sanaa.
Minnekkä Jeesus vie omansa kun tulee toisen kerran ja kuinka käy jumalattomien ?
- 1234567---
Kristitty.net kirjoitti:
Jesajan mukaan tuhatvuotisessa valtakunnassa uhrataan jälleen ja vietetään sapattia. Tämä on Jumalan sanaa.
Kysymykseeni taitaapi olla sinulla vaikeata vastata.
1000-vuotta pyhät ovat taivaassa, siellä ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva. Kaikki jumalattomat ovat kuolleina sen 1000-vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000:nen vuoden jälkeen.
Tuhatvuotiskauden ennustukset eivät voi toteutua enää Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen, sillä niiden olisi tullut toteutua, ennen Jeesuksen ristiin-naulitsemista maan päällä.
Israelin kansa ei tuntenut Messiastaan, vaan he naulitsivat Hänet ristille, niin tuhatvuotinen rauhankausi jäi toteutumatta.
Jos Jeesusta ei olisi naulittu ristille Hänen tullessaan ensimmäisen kerran maan päälle Messiaana ja Kuninkaana, olisivat Vanhanliiton ennustukset toteutuneet, ja Jeesus olisi ollut Kuninkaana tuhatvuotisessa valtakunnassa ja kaikki ennustukset olisivat täyttyneet, ja nuorin olisi kuollut 100-vuotiaana ja synnintekijät joutuneet kiroukseen 100-vuotiaana.
Tämä maa luodaan uudeksi vasta 1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat on herätetty tuomiolle ja tulella tuhottu. Heitä kohtaa siis toinen kuolema. - taivas.parempi
1234567--- kirjoitti:
1000-vuotta pyhät ovat taivaassa, siellä ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva. Kaikki jumalattomat ovat kuolleina sen 1000-vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000:nen vuoden jälkeen.
Tuhatvuotiskauden ennustukset eivät voi toteutua enää Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen, sillä niiden olisi tullut toteutua, ennen Jeesuksen ristiin-naulitsemista maan päällä.
Israelin kansa ei tuntenut Messiastaan, vaan he naulitsivat Hänet ristille, niin tuhatvuotinen rauhankausi jäi toteutumatta.
Jos Jeesusta ei olisi naulittu ristille Hänen tullessaan ensimmäisen kerran maan päälle Messiaana ja Kuninkaana, olisivat Vanhanliiton ennustukset toteutuneet, ja Jeesus olisi ollut Kuninkaana tuhatvuotisessa valtakunnassa ja kaikki ennustukset olisivat täyttyneet, ja nuorin olisi kuollut 100-vuotiaana ja synnintekijät joutuneet kiroukseen 100-vuotiaana.
Tämä maa luodaan uudeksi vasta 1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat on herätetty tuomiolle ja tulella tuhottu. Heitä kohtaa siis toinen kuolema.Niin eiköhän me tästä synnistä kaulojen katkomisineen ole saatu jo ihan tarpeeksi, että sitä vielä pitäisi jatkaa tuhatvuotisessa valtakunnassa, synninkijöineen ja kuolemisineen 100 vuotiaana.
- eiomaatulkintaa
1234567--- kirjoitti:
Tämä maa luodaan uudeksi vasta 1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat on herätetty tuomiolle ja tulella tuhottu. Heitä kohtaa siis toinen kuolema.Adventistin on pakko uskoa amerikasta tullutta Raamatun oppia. Sieltä tulee kaikenlaista oppia, jos pilkkujakin pitää vääntää merkitseväksi asiaksi. Samoin Jumala kuolleetkin herättää taistelemaan Kristusta vastaan, mutta tuo oppi ei kerro, mistä he saavat aseet.
Adventisti ei saa itse tulkita Raamatun sanaa, heidän on hyväksyttävä amerikasta tullut tulkinta tai heidät erotetaan kirkosta. eiomaatulkintaa kirjoitti:
Adventistin on pakko uskoa amerikasta tullutta Raamatun oppia. Sieltä tulee kaikenlaista oppia, jos pilkkujakin pitää vääntää merkitseväksi asiaksi. Samoin Jumala kuolleetkin herättää taistelemaan Kristusta vastaan, mutta tuo oppi ei kerro, mistä he saavat aseet.
Adventisti ei saa itse tulkita Raamatun sanaa, heidän on hyväksyttävä amerikasta tullut tulkinta tai heidät erotetaan kirkosta.Kukaan täällä ei ole adventisti ja Ellenin opetukset eivät meitä kiinnosta.
- Laskuntulos
Jumalattomatkin osaavat keskustella fiksusti ja
toisen mielipidettä kunnioittaen, mutta sinä Kristitty.net käyttäydyt kuin huonosti kasvatettu kakara. Sinä ajat helluntailaiset pois omalta keskustelufoorumilta!
Sinähän täytät tämänkin lain.
Mat.22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.'Tämä ei ole mikään helluntailaisten foorumi, vaan suomi24 on avoin kaikille keskustelijoille. Jos helluntailaiset niin kovasti pelkäävät harhaoppeja ja eksyttäjiä, menköön omille foorumeilleen, joita heillä luulisi olevan. Sellaisisia foorumeja luulisi heillä olevan, jossa voi turvallisesti taputella toisia selkään ja kehua omaa lahkoaan. Tämä ei ole helluntailaisten foorumi, vai omistavatko helluntailaiset muka suomi24:n?
Minä en ole ketään pilkannut, solvannut tai herjannut, toisin kuin eräät täällä. Olen aina käyttäytynyt herrasmiehen tavoin. Näytä toki, missä kohtaa olen käyttäytynyt kuin kakara.- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Tämä ei ole mikään helluntailaisten foorumi, vaan suomi24 on avoin kaikille keskustelijoille. Jos helluntailaiset niin kovasti pelkäävät harhaoppeja ja eksyttäjiä, menköön omille foorumeilleen, joita heillä luulisi olevan. Sellaisisia foorumeja luulisi heillä olevan, jossa voi turvallisesti taputella toisia selkään ja kehua omaa lahkoaan. Tämä ei ole helluntailaisten foorumi, vai omistavatko helluntailaiset muka suomi24:n?
Minä en ole ketään pilkannut, solvannut tai herjannut, toisin kuin eräät täällä. Olen aina käyttäytynyt herrasmiehen tavoin. Näytä toki, missä kohtaa olen käyttäytynyt kuin kakara.Et vastannut kysymykseeni täytätkö sinä tuon toiseksi tärkeimmän lain.
Laskuntulos kirjoitti:
Et vastannut kysymykseeni täytätkö sinä tuon toiseksi tärkeimmän lain.
Tietysti.
- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Tietysti.
Ihmisenä voin sanoa, että et täytä ja Jumalalla on paljon tarkempi seula. Sinä olet loukannut tällä keskustelupalstalla montaa ihmistä ja jatkat edelleen!
Laskuntulos kirjoitti:
Ihmisenä voin sanoa, että et täytä ja Jumalalla on paljon tarkempi seula. Sinä olet loukannut tällä keskustelupalstalla montaa ihmistä ja jatkat edelleen!
Kerropa minulle, miten minä olen muka loukannut ihmisiä? Onko se loukkaamista, että sanoo synnin synniksi?
- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Kerropa minulle, miten minä olen muka loukannut ihmisiä? Onko se loukkaamista, että sanoo synnin synniksi?
Tässä sinulle eksyttäjä Kristitty.net Raamatun viimeinen jae.
Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä. Laskuntulos kirjoitti:
Tässä sinulle eksyttäjä Kristitty.net Raamatun viimeinen jae.
Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.Hui hai.
- luetaansanaa
ps 37:
3 Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta;
4 silloin sinulla on ilo Herrassa, ja hän antaa sinulle, mitä sinun sydämesi halajaa. - varotodella
Tähän ei vissiin olekaan oikein vastattu.
'Tuleeko joku ja kivittää minut, jos sapattina vähän kuokin pihamaalla perunoita?'
Kyllä voi tulla joku kivittämään. Pysy siis kaukana Mooseksan lain seuraajista, heillä on velvollisuus kivittää kaikki lain rikkojat! Jos he eivät sitä tee, he rikkovat Mooseksen lakia. Varo siis niitä, jotka sanovat noudattavansa Mooseksen lakia!Onhan tähän vastattu about miljoona kertaa edellisessä ketjussa. Lyhyt vastaus on, että me elämme diasporassa pakanallisen esivallan alla. Olemme samassa tilanteessa kuin juutalaiset Jeesuksen aikana, heillä ei ollut lupa tappaa ketään. "Niin Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja tuomitkaa hänet lakinne mukaan". Juutalaiset sanoivat hänelle: "Meidän ei ole lupa ketään tappaa" (Joh. 18:31) Juutalaiset Jeesuksen aikana eivät tappaneet ketään Mooseksen lain rikkojaa verekseltään. Me noudatamme samaa tapaa. Raamatussa on selvät perusteet sille, että lain rikkoja tuli tuomita seurakunnan edessä, joka tarkoitti sen aikaista oikeuslaitosta. Ilman reilua oikeudenkäyntiä ei ketään ollut lupa tappaa, vaan tarvittiin vähintään kaksi todistajaa. Murhasta syytettyä tuli suojella kunnes hänet tuomittiin seurakunnan edessä.
"Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako." (5. Moos. 17:6)
"Ja nämä kaupungit olkoot teillä turvapaikkoina verenkostajalta, niin ettei tappajan tarvitse kuolla, ennenkuin hän on ollut seurakunnan tuomittavana." (4. Moos. 35:12)
Meillä on Suomessa pakanallinen ja maallinen esivalta. Emme elä teokratiassa. Meidän on noudatettava maamme lakeja. Elämme siis diasporassa. Koska maallinen esivalta maassamme ei langeta kuolemantuomioita, emme voi tappaa ketään. Jos eläisimme teokratiassa, joka on ihanne, tilanne olisi toinen. Silloin voisimme langettaa kuolemantuomion kaikille murhaajille, sapatin rikkojille ja avionrikkojille.
On syytä huomata, että Raamattu todellakin määrää kuolemanrangaistuksen sapatin rikkomisesta. Se kertoo jotain siitä, kuinka vakavasta käskystä on kyse. Haluatko todella rikkoa käskyä, jonka rikkomisesta määrätty rangaistus on kuolema? Sapatin rikkominen on siis Jumalan silmissä yhtä paha asia kuin homoseksin harjoittaminen, aviorikos tai murha. Haluatko todella rikkoa sapattia?
Shabbat shalom! Sapatin rauhaa siskot ja veljet.
- armonkerjöäläinen
Shabbat shalom Kristitty.net ja muut jotka viettävät sapattia!!
- Lukekaapa
Rauhaa.
- Jabin
Kristitty.net, voisitko vihdoin vastata, miksi sitä et vietä sapattia?
Tietysti vietän sapattia. Missään kohtaa Raamattua ei kielletä saaraanamasta Jumalan sanaa sapattina, nettifoorumilla tai missään muualla.
Shabbat shalom!
- hirmuinenlaki
2. Moos. 31:15
Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
Kuinka joku uskaltaa mennä noin hirmuisen lain alle. Hän joutuu joka sapatti elämään hirmuisessa kuolemanpelossa. Pienikin virhe, menet vaikka kukkia kastelemaan sapattina ja Jumala surmaa sinut välittömästi, koska sapattirikkomuksesta on aina kuolema seurauksena. Jos vaikka lunta lakaiset rapultasi sapattina, on kuolema välittömästi osanasi. Jos vahingossa keität teevettä, on kuolema välitön osasi. Jos vahingossa otat yhden askeleen liikaa, on kuolema välittömästi osanasi. Yölläkään et uskalla nukkua, jos unissasi puhut jotain sopimatonta, kuolema on välittömästi osanasi.
Minä en uskaltaisi mennä noin hirmuisen lain alaisuuteen!
Jos tuo laki voimassa olisi, Suomessakaan ei montaa ihmistä enää elossa olisi, niin hirmuinen on tuo laki! Luultavati ei yksikään olisi elossa - kaikki olisimme kuolleet. - hirmuinenlaki
Jumalako ei huolehtisi siitä, että hän oman lakinsa rangaistuksen täytäntöön pystyy panemaan ihmisistä välittämättä. Varmasti huolehtii siitä, että jokainen sapatin rikkoja välittömästi kuolee, jos sapattilaki on voimassa.
Ei kai Jumala niin heikko ja voimaton ole, ettei hän itse säätämäänsä lain rangaistusta kykene täytäntöön panemaan! Varmasti kykenee ja panee sen toimeen, missä Jumalan laki ehdottomana on voimassa!
Älkää siis pilailko Jumalan kanssa! Älkää leikkiä laskeko!
Joko sapattilaki on voimassa ja olet kuoleman oma välittömästi; tai se ei ole voimassa, ja sinun henkesi säästyy! Ei tässä ole muita vaihtoehtoja ja selitysyrityksiä! Jumalan lakia ei selityksin muuteta miksikään. Älä siis jatka tätä keskustelua. Jos olet elossa, sapattilaki ei ole voimassa!- älkää.eksykö
hirmuinenlaki 11.11.2017 8:03
Tiedätkö, että Jumalan valtakunnassa on laki. Kun on laki, on tuomari, ja valtakuntaan ei mennä omin ehdoin.
Siitähän kaikki lähtee. Me emme ole perillä ja puhutaan "hääjuhlasta, sekä pukeutumisesta siihen" seurakuntaa kutsutaan morsiameksi jne.
Olemme menossa PYHÄN puolelle ja puhutaan parannuksesta.
Mistä on tehtävä parannus? Laittomuudesta, koska se kylmentää rakkauden, - mihin? Ylkäänsä.
jne. jne.
Eli hirmuisesta laista nimeät, että potslojoo, ei ole vielä henki lähtenyt, laki on kumottu.
Sehän oli viesti.
Nyt et kyllä tunne sanaa.
Me täällä saamme elää tässä aikakaudessa miten sattuu, mutta se tuomio tulee vasta perillä. Kaikkia lain käskyjä saa rikkoa, mutta se estää epäpyhän perillepääsyn.
Jos rikot yhdessä kohden, rikot koko sen järjestelmää vastaan.
Ut- kertoo, että jos et vaikka tee huorin, mutta tapat, ole rikkonut koko sen Pyhän Lain kirjainta kohtaan. Voit täyttää mitassasi kaiken, mutta se ei auta, jos rakkautesi Herraan on omamittainen. Et elä Jumalan työn mukaisesti, ole kuulaisena tiellä, vaan vilpillisenä.
Sama se on sapatinkin suhteen. Se on yksi kaikesta.
Jos tahalteen on lainrikkoja, niin viimeinen tuomio on se, että "tavallaan kuolee" Jumalan sanan Hengen miekan kautta. Jumalalla on oikeus tappaa sielu, joka syntiä tekee, siis pelkää Häntä. Meille sinun on turhaa mitata omaatuntoasi, tee se Herralle.
Hän on tuomari - niskoitteleville. Siis raamattu puhuu tien kaituudesta.
Ehkä tuo "sapatti" on muotouskonnollisen kopastuskivi. Hän voi uskonnollisesti näyttää vaikka kuinka sanoin ja elein ,että on sitä pyhää. Häntä katsellaan ja ihannoidaan. Mutta, Herra laittoi Sapatin merkiksi, että Työ onkin Hänen, kumarra Häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan.
Kuten Keijo Lindeman kirjassaan kertoo, että missä luotu voi kumartaa Luojaa, on sapatinpäivässä. http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk0.htm
Tuossapa sinullekin linkki luettavaksi. Minulla on kirja, mutta tuo nettikirjakin on oiva, mukanakulkeva näköala.
Jeesus ei kumonnut sapattia. / Paavali ei kumonnut sapattia / aadamia varten annettu, eli pakanakin voi viettää sapatinpäivää .
Mutta, vielä rikkomisista, mitä lakiin tulee, tuomio lähtee Jumalan huoneesta ja kohtaa jokaista meitä. - armovailaki
älkää.eksykö kirjoitti:
hirmuinenlaki 11.11.2017 8:03
Tiedätkö, että Jumalan valtakunnassa on laki. Kun on laki, on tuomari, ja valtakuntaan ei mennä omin ehdoin.
Siitähän kaikki lähtee. Me emme ole perillä ja puhutaan "hääjuhlasta, sekä pukeutumisesta siihen" seurakuntaa kutsutaan morsiameksi jne.
Olemme menossa PYHÄN puolelle ja puhutaan parannuksesta.
Mistä on tehtävä parannus? Laittomuudesta, koska se kylmentää rakkauden, - mihin? Ylkäänsä.
jne. jne.
Eli hirmuisesta laista nimeät, että potslojoo, ei ole vielä henki lähtenyt, laki on kumottu.
Sehän oli viesti.
Nyt et kyllä tunne sanaa.
Me täällä saamme elää tässä aikakaudessa miten sattuu, mutta se tuomio tulee vasta perillä. Kaikkia lain käskyjä saa rikkoa, mutta se estää epäpyhän perillepääsyn.
Jos rikot yhdessä kohden, rikot koko sen järjestelmää vastaan.
Ut- kertoo, että jos et vaikka tee huorin, mutta tapat, ole rikkonut koko sen Pyhän Lain kirjainta kohtaan. Voit täyttää mitassasi kaiken, mutta se ei auta, jos rakkautesi Herraan on omamittainen. Et elä Jumalan työn mukaisesti, ole kuulaisena tiellä, vaan vilpillisenä.
Sama se on sapatinkin suhteen. Se on yksi kaikesta.
Jos tahalteen on lainrikkoja, niin viimeinen tuomio on se, että "tavallaan kuolee" Jumalan sanan Hengen miekan kautta. Jumalalla on oikeus tappaa sielu, joka syntiä tekee, siis pelkää Häntä. Meille sinun on turhaa mitata omaatuntoasi, tee se Herralle.
Hän on tuomari - niskoitteleville. Siis raamattu puhuu tien kaituudesta.
Ehkä tuo "sapatti" on muotouskonnollisen kopastuskivi. Hän voi uskonnollisesti näyttää vaikka kuinka sanoin ja elein ,että on sitä pyhää. Häntä katsellaan ja ihannoidaan. Mutta, Herra laittoi Sapatin merkiksi, että Työ onkin Hänen, kumarra Häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan.
Kuten Keijo Lindeman kirjassaan kertoo, että missä luotu voi kumartaa Luojaa, on sapatinpäivässä. http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk0.htm
Tuossapa sinullekin linkki luettavaksi. Minulla on kirja, mutta tuo nettikirjakin on oiva, mukanakulkeva näköala.
Jeesus ei kumonnut sapattia. / Paavali ei kumonnut sapattia / aadamia varten annettu, eli pakanakin voi viettää sapatinpäivää .
Mutta, vielä rikkomisista, mitä lakiin tulee, tuomio lähtee Jumalan huoneesta ja kohtaa jokaista meitä.'potslojoo' Tuo on mainio sana. Kiitos siitä.
Tuo Pyhä Kirja myös sanoo, ettei yksikään ihminen voi lakia täyttää, joten sinäkin sapattinesi olet siis lain rikkoja ja joudut siis vain odottamaan kuolemantuomiotasi, jos kerran laki on voimassa tuomioineen!
Yksikään ihminen ei voi lakia täyttää, ei ennen uskoontuloaan, eikä sen jälkeen. Näin sanoo Pyhä Kirja Raamattu, jonka varmasti tiedät totuudeksi. Jos siis asetut lain alle, olet myös lain tuomion alainen. Kuolemantuomio odottaa sinua Pyhä Kirjan mukaan. Koska kaikkia lain alaisia odottaa kuoleman tuomio! Laki määrää kuoleman tuomion kaikille lain rikkojille.
Oletko siis mieluummin lain alainen vai armon alainen, jossa Kristus on kärsinyt sinun kuolemantuomiosi, jolloin et enää ole lain alainen?
Valinta on sinun = kumman valitset? Molempia et voi valita! Näin sanoo Pyhä Kirja Raamattu, joka on Jumalan Sanaa. - valitani_on
armovailaki kirjoitti:
'potslojoo' Tuo on mainio sana. Kiitos siitä.
Tuo Pyhä Kirja myös sanoo, ettei yksikään ihminen voi lakia täyttää, joten sinäkin sapattinesi olet siis lain rikkoja ja joudut siis vain odottamaan kuolemantuomiotasi, jos kerran laki on voimassa tuomioineen!
Yksikään ihminen ei voi lakia täyttää, ei ennen uskoontuloaan, eikä sen jälkeen. Näin sanoo Pyhä Kirja Raamattu, jonka varmasti tiedät totuudeksi. Jos siis asetut lain alle, olet myös lain tuomion alainen. Kuolemantuomio odottaa sinua Pyhä Kirjan mukaan. Koska kaikkia lain alaisia odottaa kuoleman tuomio! Laki määrää kuoleman tuomion kaikille lain rikkojille.
Oletko siis mieluummin lain alainen vai armon alainen, jossa Kristus on kärsinyt sinun kuolemantuomiosi, jolloin et enää ole lain alainen?
Valinta on sinun = kumman valitset? Molempia et voi valita! Näin sanoo Pyhä Kirja Raamattu, joka on Jumalan Sanaa.Valitsen Jeesuksen, josta lähtee sekä laki, että armo. Hän on jopa lain täyttäjä että sovittaja.
Lain tehtävä on johtaa syntinen Kristuksen luo. armovailaki kirjoitti:
'potslojoo' Tuo on mainio sana. Kiitos siitä.
Valinta on sinun = kumman valitset? Molempia et voi valita! Näin sanoo Pyhä Kirja Raamattu, joka on Jumalan Sanaa.Miten siis on, saammeko tahallaan tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia, kun emme ole lain, vaan armon alaisia? "Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!" (Room. 6:15)
"Mitä me tähän sanomme? Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi? Ei tietenkään. Kun kerran olemme kuolleet pois synnistä, kuinka voisimme edelleen elää siinä?" (Room 6:1,2)
- vaarallinenmies
Jonkun mukaan kuolemantuomio olisi ihanne! Hän ihannoi kuolemantuomiota!
'Jos eläisimme teokratiassa, joka on ihanne, tilanne olisi toinen. Silloin voisimme langettaa kuolemantuomion kaikille murhaajille, sapatin rikkojille ja avionrikkojille. '
Tämä on yksi vaarallisin mies! Mitä hän tekeekään, jos hänen oppiaan ei oteta vastaan!
Onko nettipoliisi hereillä! - Laskuntulos
Meillä on nyt lepo, kun kiusaaja Kristitty.net on hiljaa!
- harhaanjoutunut
Onkos Keijo Lindeman taas mennyt harhaan. Hän sai nuhteita helluntaiseurakunnassa ollessaan ja nyt sitten vaikuttanee jossain muualla ja ilmeisesti siis harhoissa vaeltelee.
On mennyt harhaan todella .. surku tulee, kun perkele saa valheillaan niin paljon tuhoa aikaan. Shabbat shalom! Hyvää sapattia kaikille hellareille ja muillekin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144