Nettilukio

Tulevanettilukiolainen

Moikka!

Eli olisin aloittamassa tuota Otavan nettilukiota ja nyt on alkanut vähän mietityttämään että miten ihmiset oikein lukevat kirjoituksiin? Kirjojahan ei ole? Kertaatteko omia tehtäviänne vai mitä?

Kertokaa omia kokemuksianne ja miten kirjoitukset ovat menneet.

5

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiymmärrä1

Onko tuo nettilukio real thing?

• matsmi

Kyllä kirjoja on! Niitä käytetään myös nettilukiossa, vaikka kaikilla kursseilla niitä ei välttämättä tarvita. Kirjoja saa lainata kirjastoista, ellei halua hankkia omia. Kaikki lukion kirjat sopivat ylppäreihin lukemiseen, jos niin haluat. Pikkasen epäilen etätehtävienkin tekemistä aivan ilman kirjoja.

Hanki ainakin niiden aineiden kirjat, jotka aiot kirjoittaa!

• Joalj

Itse aloitin sen reilu kuukausi sitten ja ainoa pakollinen itse ostettava kirja on MAOL taulukot. Muut voi lainata kirjastosta tai e-kirjoina. Suurin osa materiaalista löytyy sieltä, kirjasuosituksia tietysti on. Itse lainaan aina kun tarve tulee. Abi kursseja on myös ja niissä varmasti enemmän kirjasuosituksia.
      Omia muistiinpanoja lukemalla selviää tehtävien teosta hyvin jne.
      Ja kyllä, nettilukio on oikea juttu. Kurssit suoritetaan etänä, Yo-kokeet mennään suorittamaan joko Otavan Opistolle Mikkeliin tai haetaan lupaa käydä kirjoittamassa ne jossain lähempänä.

• rooooooooooo

Itse olen kys. lukion käynyt ja kyllä kirjoja käytin. Materiaaleja on myös koulun sivuilla ja niitä pänttämälläkin oppii, mutta kirjat on hyvä tuki. Joillain kursseilla vaadittiinkin kirjoja, ainakin äikässä. En tiedä onko muuttunut,

• UusioLukiolainen

Mie aloitin nettilukion suorittamisen tässä kuussa. Aiempia ammattitutkintoja on pari, joten sain aloittaa suoraan abistatuksella ja aionkin osallistua jo seuraavan kevään ja syksyn kirjoituksiin hajautetusti.

Kaikki opiskelumateriaali on olemassa kunkin osallistuttavan kurssin kohdalla oppimisympäristössä eikä kirjoja tarvitse hankkia ellei itse halua sellaisia tueksi eli opiskelu on kaikin puolin ilmaista. Itse en opiskele matikkaa (jota varten ainakin MAOL-taulukot olisi pitänyt hommata) joten mitään ihan lukion oppikirjoja en ole hankkimassa avuksi. Tarkoituksenani on kirjoittaa seitsemän ainetta. Kyllä noita verkkomateriaaleja ja omia lisämuistiinpanoja esim. eri nettilähteistä pänttäämällä oppii ihan varmasti tarpeeksi. Kurssimateriaalia on verkossa jokaisen kurssin kohdalla todella paljon.

Äidinkielen kurssien kohdalla tietysti tarvitsee valita jokaiselle kurssille annetulta kirjalistalta jotain mieluista ja sitten esim. lainata kirjastosta jokin näistä tieto- ja/tai kaunokirjoista. Nämä kirjat toimivat sitten pohjana joillekin kurssien tehtäville, kuten esseille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7256
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4028
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      56
      3549
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      46
      3062
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2236
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16