Olen itseoppinut ohjelmoija. Haluaisin oppia paremmaksi. Miten oppisin tekemään seuraavanlaisen ohjelman:
Mulla on joukko sanoja, jotka pitäisi laittaa sanaristikkomaisesti annetun kokoiseen suorakulmaiseen laatikkoon siten, että jokaisessa ruudussa olisi yksi kirjain. Ruudukosta voi lukea annetun sanan pystysuoraan, vaakasuoraan tai vinottain, eli yhteensä kahdeksaan asuuntaan. Lukemisessa siis kiinnitetään alkuruutu ja suunta, eli sana ei voi kiemurrella eri suuntiin. Millaisella algoritmilla saisin laitettua sanat mahdollisimman pieneen ruudukkoon?
Netistä luin, että simuloitu jääḧdytys tai genettinen algoritmi voisi toimia tuollaisissa tilanteissa. Mutta olen vielä niin aloittelija, että en osaa ohjelmoida tuollaista. Mistä löytäisin apua ongelmaan?
Yritin ymmärtää koodia osoitteessa https://stackoverflow.com/questions/3382859/solving-a-recreational-square-packing-problem?rq=1 , 6502:n linkissä, mutta en saanut sitä muokattua ei-neliöruudukkoihin.
Algoritmi tiheän sanasuorakulmion laadintaan
juniorikoodari
0
106
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402048