Kerran jo vuosia sitten tapasin erään uskovaisen veljen. Hän selitti otsa kirkkaana miten uskovaisen ei tarvitse alistua sairauksiin vaan ne tulee torjua Jeesuksen nimessä: "Sairaus! -en ota sinua vastaan!"
Kysyimme tältä veljeltä miten hän oli itse päässyt tulemaan flunssaan koska niiskutti ja yskiskeli flunssaisena? Hiipikö tauti salakavalasti häneen hänen nukkuessaan?
Ei tullut mitään järjellistä vastausta.
Uskovaisen ei tarvitse sairastaa?
57
367
Vastaukset
- jeesustahdistin
Oliko tämä taikalapanen.
Harmillista, että hän sai flunssan.
EvLut kirjoitti:
Niinpä. Sangen harmillista. :-)
Oliko sinulla jokin ajatus keskusteluun, kun aloituksen laitoit?
Eivätkö he tiedä sitä että ihminne on synnin alaiseksi tullut,hei syntyessään,liha on sen alaisena niin kauvan kun elämme täällä.Sielu on Jeesuksen oman ketkä on uusesti syntyneet ylhäältä,Me kuljemme tämän maalisien majan ympäröimänä aikamme täällä joka puretaan pikkuhiljaa pois.
Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.1.Kor15:44Eerikatässämoi kirjoitti:
Oliko sinulla jokin ajatus keskusteluun, kun aloituksen laitoit?
Oli kyllä. Eikös se käy ilmi aloituksesta? Kyse on tällaisen "uskovan ei tarvitse sairastaa" -opetuksen kyseenalaistamisesta.
usko.vainen kirjoitti:
Erittäin, sangen kovin harmillista 😂
Etten sanoisi, -vai sanoisinko; - kerrassaan harmillista!
EvLut kirjoitti:
Etten sanoisi, -vai sanoisinko; - kerrassaan harmillista!
Sika harmillista 🐽
EvLut kirjoitti:
Oli kyllä. Eikös se käy ilmi aloituksesta? Kyse on tällaisen "uskovan ei tarvitse sairastaa" -opetuksen kyseenalaistamisesta.
Minun mielestäni se ei käynyt ilmi aloituksesta. Aloitushan oli toteamus tai kertomus eräästä uskovasta.
- ihan.eri.juttu
Se olikin Jeesuksen armoflunssa.
Aku.-Ankka kirjoitti:
Kyllä se oli todellinen miesflunssa https://www.google.fi/search?q=miesflunssa&rlz=1C1CHZL_fiFI763FI763&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiPsrn9upvXAhWhF5oKHd5rCPIQsAQIKw&biw=1368&bih=807
Miesflunssa on kamala tauti :)
Vakava aihe. Joillain uskovilla on sellainen käsitys, että sairaudet ei kosketa uskovia. Sellainen ajatus voi aiheuttaa huonommuuden tunnetta, jopa uskosta luopumisen, jos sairastunut ajattelee, että uskossani on jotain vikaa kun sairastuin. Tai että koska en parane, uskoni on viallinen.
Minä en ole koskaan törmännyt uskovakseen joka ajattelisi noin.
Miten he perustelevat nuo käsityksensä?😳usko.vainen kirjoitti:
Minä en ole koskaan törmännyt uskovakseen joka ajattelisi noin.
Miten he perustelevat nuo käsityksensä?😳Eikös tuo aloituksenkin mies näin ajattellut? Jos sinulle sanotaan uskonveljien taholta, että sinun uskosi on heikko kun et parane tai kun olet sairastunut, niin voi olla, että se vaikuttaa uskoosi.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Eikös tuo aloituksenkin mies näin ajattellut? Jos sinulle sanotaan uskonveljien taholta, että sinun uskosi on heikko kun et parane tai kun olet sairastunut, niin voi olla, että se vaikuttaa uskoosi.
Mutta sinä et ole koskaan muulloin moista kuullut tai lukenut, tuosta aloituksesta vain ?😳
usko.vainen kirjoitti:
Mutta sinä et ole koskaan muulloin moista kuullut tai lukenut, tuosta aloituksesta vain ?😳
Olen kyllä.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Olen kyllä.
No, sittten voit varmaan kertoa miten he perustelevat nuo käsityksensä?😳
usko.vainen kirjoitti:
No, sittten voit varmaan kertoa miten he perustelevat nuo käsityksensä?😳
Raamatullahan he sitä perustelevat.
usko.vainen kirjoitti:
Jaa, millä kohtaan Raamattua?
En lähde sinulle niitä nyt tässä etsimään, en osaa Raamattua ulkoa.
Kuusenjuuret kirjoitti:
En lähde sinulle niitä nyt tässä etsimään, en osaa Raamattua ulkoa.
No, toki kuitenkin muistat niiden sisällön jos sinulle on niitä perusteltu😳
usko.vainen kirjoitti:
Minulle? Olenko sanonut, että niitä on perusteltu minulle?
Muuten, olet sopivasti unohtanut vastata tähän heittoosi:
"Kannattaisi jaotella koska heterot eivät tarviste niitä paljon kirjoittamiasi homokohtia 😳 menee hukkaan..."
Mitkä ovat ne paljon kirjoittamani homokohdat?usko.vainen kirjoitti:
Usko.vainen sinä löydät niitä perusteluita kyllä aivan helposti googlettamalla. Olet varmasti täysin tietoinen siitä mitä hengellisessä kentässä tapahtuu.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Minulle? Olenko sanonut, että niitä on perusteltu minulle?
"Kannattaisi jaotella koska heterot eivät tarviste niitä paljon kirjoittamiasi homokohtia 😳 menee hukkaan..."
Mitkä ovat ne paljon kirjoittamani homokohdat?Sinä olet niistä kuulemma lukenut tai kuullut. Muistat varmaan mikä oli niiden Raamatun kohtien sisältö millä perustelivat asiaaa 😳 koska muistat, että Raamatulla perustelivat.
usko.vainen kirjoitti:
Sinä olet niistä kuulemma lukenut tai kuullut. Muistat varmaan mikä oli niiden Raamatun kohtien sisältö millä perustelivat asiaaa 😳 koska muistat, että Raamatulla perustelivat.
Jospa käsitellään tämä ensin.
Mitkä ovat ne paljon kirjoittamani homokohdat?Kuusenjuuret kirjoitti:
Jospa käsitellään tämä ensin.
Mitkä ovat ne paljon kirjoittamani homokohdat?NYT puhutaan tästä. Mene toiseen ketjuun kyselemään homoista 🤗
Muistat varmaan mikä oli niiden Raamatun kohtien sisältö millä perustelivat asiaaa 😳 koska muistat, että Raamatulla perustelivat.usko.vainen kirjoitti:
NYT puhutaan tästä. Mene toiseen ketjuun kyselemään homoista 🤗
Muistat varmaan mikä oli niiden Raamatun kohtien sisältö millä perustelivat asiaaa 😳 koska muistat, että Raamatulla perustelivat.Yritin siellä ketjussa pariin otteeseen kysyä sinulta asiaa, mutta et vastannut. Eikö sinussa ole miestä vastaamaan sanomisistasi?
Mitkä ovat ne paljon kirjoittamani homokohdat?Kuusenjuuret kirjoitti:
Yritin siellä ketjussa pariin otteeseen kysyä sinulta asiaa, mutta et vastannut. Eikö sinussa ole miestä vastaamaan sanomisistasi?
Mitkä ovat ne paljon kirjoittamani homokohdat?Kuulapas nyt. Sinä et pysty esittämään todisteita. väitteellesi joten alat taas jankuttaa asian vierestä 😂
Sinun kannattaisi harkita mitä tulet ketjuun väittämään niin pysyt myös keskustelemaan väitteistäsi.
Mahtaa sinua harmittaa 😂😂😂.usko.vainen kirjoitti:
Kuulapas nyt. Sinä et pysty esittämään todisteita. väitteellesi joten alat taas jankuttaa asian vierestä 😂
Sinun kannattaisi harkita mitä tulet ketjuun väittämään niin pysyt myös keskustelemaan väitteistäsi.
Mahtaa sinua harmittaa 😂😂😂.Mikä minua harmittaisi? Sekö, että sinä et pysty esittämään todisteita väitteellesi vai se, että et seiso sanojesi takana kuin mies? Ei harmita.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Mikä minua harmittaisi? Sekö, että sinä et pysty esittämään todisteita väitteellesi vai se, että et seiso sanojesi takana kuin mies? Ei harmita.
Sinä olet niistä kuulemma lukenut tai kuullut. Muistat varmaan mikä oli niiden Raamatun kohtien sisältö millä perustelivat asiaaa 😳 koska muistat, että Raamatulla perustelivat.
Sinähän olet samanlainen piski kuin Eerika 😂😂😂Eerikatässämoi kirjoitti:
Usko.vainen sinä löydät niitä perusteluita kyllä aivan helposti googlettamalla. Olet varmasti täysin tietoinen siitä mitä hengellisessä kentässä tapahtuu.
Kivat sulle 😂
https://m.youtube.com/watch?v=NMeB1oZP3ocusko.vainen kirjoitti:
Sinähän olet samanlainen piski kuin Eerika 😂😂😂Niin kuin sanoin, en osaa Raamattua ulkoa, jotta voisin niitä kohtia sinulle etsiskellä, enkä näe mitään syytä, miksi niin edes tekisin. Mitä minun pitäisi todistaa? Että joku on sanonut niin? Että joku on vedonnut johonkin Raamatun kohtaan sanoessaan niin? Mistä voit tietää, onko se totuus?
Kannattaa muuten muistaa noiden haukkumasanojen lisäksi uhriutumis- ja jankkauskortit silloin kun asiallinen viestintä ei oikein ota sujuakseen. Niistä ilmeisesti tulee miehekäs olo.
Odotan edelleen, että kerrot mitkä ovat ne paljon kirjoittamani homokohdat?Kuusenjuuret kirjoitti:
Niin kuin sanoin, en osaa Raamattua ulkoa, jotta voisin niitä kohtia sinulle etsiskellä, enkä näe mitään syytä, miksi niin edes tekisin. Mitä minun pitäisi todistaa? Että joku on sanonut niin? Että joku on vedonnut johonkin Raamatun kohtaan sanoessaan niin? Mistä voit tietää, onko se totuus?
Kannattaa muuten muistaa noiden haukkumasanojen lisäksi uhriutumis- ja jankkauskortit silloin kun asiallinen viestintä ei oikein ota sujuakseen. Niistä ilmeisesti tulee miehekäs olo.
Odotan edelleen, että kerrot mitkä ovat ne paljon kirjoittamani homokohdat?Minä kysyin vain mihin Raamatun kohtaan -asiana- ovat vedonneet. Kai sen sentään tiedät koska ovat Raamattuun vedonneet kuten sanoit 😳 ?
Onko ihan mahdotonta vastata niinkuin ihmiset vaataavat ilman feminismikiihkoa😂usko.vainen kirjoitti:
Minä kysyin vain mihin Raamatun kohtaan -asiana- ovat vedonneet. Kai sen sentään tiedät koska ovat Raamattuun vedonneet kuten sanoit 😳 ?
Onko ihan mahdotonta vastata niinkuin ihmiset vaataavat ilman feminismikiihkoa😂Tuli mieleen yksi Risto Rasan runo:
Hän oli hyvin yksinäinen,
tilasi lehden
jotta joku kävisi hänen ovellaan.Kuusenjuuret kirjoitti:
Tuli mieleen yksi Risto Rasan runo:
Hän oli hyvin yksinäinen,
tilasi lehden
jotta joku kävisi hänen ovellaan.Otan osaa yksinäisyyteesi 😥
Mutta yritä kuitenkin pystyä aiheessa.usko.vainen kirjoitti:
Otan osaa yksinäisyyteesi 😥
Mutta yritä kuitenkin pystyä aiheessa.On taito vetää väärä johtopäätös kirjoitetusta tekstistä. Tosin se usein johtaa väärinkäsityksiin.
Kuusenjuuret kirjoitti:
On taito vetää väärä johtopäätös kirjoitetusta tekstistä. Tosin se usein johtaa väärinkäsityksiin.
Kerro toki sitten omin sanoin mitä tarkoitit sillä mitä sanoit kun tulit tähän ketjuun. 😳
usko.vainen kirjoitti:
Kerro toki sitten omin sanoin mitä tarkoitit sillä mitä sanoit kun tulit tähän ketjuun. 😳
Tarkoitin:
Vakava aihe. Joillain uskovilla on sellainen käsitys, että sairaudet ei kosketa uskovia. Sellainen ajatus voi aiheuttaa huonommuuden tunnetta, jopa uskosta luopumisen, jos sairastunut ajattelee, että uskossani on jotain vikaa kun sairastuin. Tai että koska en parane, uskoni on viallinen.Kuusenjuuret kirjoitti:
Tarkoitin:
Vakava aihe. Joillain uskovilla on sellainen käsitys, että sairaudet ei kosketa uskovia. Sellainen ajatus voi aiheuttaa huonommuuden tunnetta, jopa uskosta luopumisen, jos sairastunut ajattelee, että uskossani on jotain vikaa kun sairastuin. Tai että koska en parane, uskoni on viallinen.Niin, ja sanoit tämän perustuvan heidän mukaansa Raamattuun.
Minä kysyin, että mihin Raamatun kohtaan tai ajatukseeen se perustuu?usko.vainen kirjoitti:
Niin, ja sanoit tämän perustuvan heidän mukaansa Raamattuun.
Minä kysyin, että mihin Raamatun kohtaan tai ajatukseeen se perustuu?Niinhän sinä kysyit. Ehkä sinun pitäisi kysyä sitä heiltä.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Niinhän sinä kysyit. Ehkä sinun pitäisi kysyä sitä heiltä.
Toki kysyn jos kerrot keitä he ovat jotka sinulle sen kertoivat 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Toki kysyn jos kerrot keitä he ovat jotka sinulle sen kertoivat 🤗
Eivät he edelleenkään minulle ole sitä kertoneet.
Yritän nyt selvittää tämän asian sinulle. Olen kuullut noita kommentteja, joista tässä on ollut puhe, minulle kukaan ei ole sitä sanonut. Minä en muista, mihin kohtiin he ovat asiansa perustaneet, joten en halua niitä tähän tuoda esiin, jotta en syyllisty väärään todistukseen. Raamatussahan on yleisenä teemana se, että Jumala on kaikkivaltias. Siellä sanotaan myös, että anokaa niin teille annetaan, jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkin verran, uskon rukous pelastaa sairaan, rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras jne. joten kyllä niitä kohtia löytyy, joihin voi vedota jos niin haluaa tehdä ja sitten niitä vielä vähän väritetään ja tulkitaan tilanteeseen sopivalla tavalla. Minä en itse pidä sellaisesta.
Etkö muuten ole koskaan katsonut esim. TV7:lta tai muualta parantumiskokouksia?usko.vainen kirjoitti:
Kivat sulle 😂
https://m.youtube.com/watch?v=NMeB1oZP3ocKivat sullekin.
https://www.youtube.com/watch?v=uoZrWhhFvRAKuusenjuuret kirjoitti:
Eivät he edelleenkään minulle ole sitä kertoneet.
Yritän nyt selvittää tämän asian sinulle. Olen kuullut noita kommentteja, joista tässä on ollut puhe, minulle kukaan ei ole sitä sanonut. Minä en muista, mihin kohtiin he ovat asiansa perustaneet, joten en halua niitä tähän tuoda esiin, jotta en syyllisty väärään todistukseen. Raamatussahan on yleisenä teemana se, että Jumala on kaikkivaltias. Siellä sanotaan myös, että anokaa niin teille annetaan, jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkin verran, uskon rukous pelastaa sairaan, rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras jne. joten kyllä niitä kohtia löytyy, joihin voi vedota jos niin haluaa tehdä ja sitten niitä vielä vähän väritetään ja tulkitaan tilanteeseen sopivalla tavalla. Minä en itse pidä sellaisesta.
Etkö muuten ole koskaan katsonut esim. TV7:lta tai muualta parantumiskokouksia?Niin, mikään noista Raamatun totuuksista ei sano, että uskova ei sairastusi.
Olen toki katsonut ja ollut mukanakin kun sairaiden puolesta rukoillaan ja minunkin puolestani on rukoiltu mutta se ei tarkoita sitä, että uskovat eivät sairastuisi.usko.vainen kirjoitti:
Niin, mikään noista Raamatun totuuksista ei sano, että uskova ei sairastusi.
Olen toki katsonut ja ollut mukanakin kun sairaiden puolesta rukoillaan ja minunkin puolestani on rukoiltu mutta se ei tarkoita sitä, että uskovat eivät sairastuisi.Olen samaa mieltä.
- Kirjakääröt
Ps.103:3 Biblia. Joka sinulle kaikki syntis antaa anteeksi, ja parantaa kaikki rikokses.
- Jobinpostia
Matt.13:58 Ja heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt siellä monta voimallista tekoa. Biblia (1776). Ja ei hän siellä monta väkevää työtä tehnyt, heidän epäuskonsa tähden.
- PyhäEritys
Ehdottomasti kirkon suojelukseen ja opetukseen.
- Patriarkat
ruotuun ja ojennukseen. Arvot kohdilleen niillekkin.
- Taisittenn
yksinkertaisesti käännynnäisiksi. Mamma mia mitä naisia!
- SuvakkiMätäää
Mädättäminen alkaa omasta itsestään, sitten kun pää on mätä alkaa muiden käännytys ^^
Jospa hän tällä kertaa unohti sanoa nuo maagiset sanat; "sairasus, en ota sinua vastaan". Harmi tosiaan, flunssan lisäksi hänellä taitaa olla dementiakin..
Jos totta puhutaan, ei Jumala nyt mikään ropotti ole, joka toimii tietystä käskystä.
Sairaudet kuuluu tähän langenneeseen maailmaan. Niiltä ei voi välttyä.- kaikenlaistalöytyy
tottakai on uskovia, harhautuneita sellaisia tosin, jotka ovat vahvasti sitä mieltä ettei uskovall e kuulu mikään sairaus.
mutta ei Raamattu sellaista opeta ollenkaan, valikoituja kohtia lukemalla Raamatusta saa tuen sama mille huuhaalle.
eräs xxx karisma esm aikanaan sanoi ettei hän ota vastaan mitään sairautta ennen 70-80 ikävuosia.
varoitin häntä usein ja muistutin että olet jo nyt pahasta rappeutunut ja sairaskin kun on kalju pä silmälasit ja hampaita paikakltu ja mitö olikaan, no sokeudessa on nöäön puute on pahinta. Usko.vainen!
Minulla on tuttavia joitakuita jotka ovat sitä mieltä' ettei uskovan tarvitse sairastaa. Tällaista puhetta kuulin ensimmäisen kerran muistaakseni joskus 90 -luvun puolivälin tienoilla kun tuli tämä kuuluisa "nauruherätys" ja Jyväskylän vapaaseurakuntaan kyydittiin bussilasteittain väkeä ympäri Suomenniemeä katsomaan ja ihmettelemään nauruherätystä. Pian noiden aikojen jälkeen alkoi ilmestyä amerikkalaisperäisi menestysteologisia yhteisöjä ja niiden myötä tuli sellainen opetus jota vielä nykyäänkin toisinaan kuulee. Ei siinä oikein suoria raamattusitaatteja niinkään ole esitelty vaan yleisluonteisia hokemia kuten:
"Jeesus on sairauden voittaja, siis sen joka on Jeesuksessa ei tarvitse sairastaa" jne.
Ehkä en ole kuullut oikein raamatttusitaatteja koska en ole heidän kanssaan tekemisissä kuin korkeintaan ilman omaa tahtoani, satunnaisesti. Kaipa he sitten vetoavat esim. tuossa kysymyksessä niihin raamatunkohtiin joissa Jeesus paransi sairaita yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391829En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81151
- 121058
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80909