Zugspitze

viehe

Onko kukaan käynyt tuolla Zugspitzen huipulla kesäaikaan? Kannattaisko siellä mennä käymään koko perheen voimin ja maksaako se jotain että sinne pääsee? Siellä on varmaan kesälläkin aikas kylmä, eli varmaan pitäis ottaa talvivaatettakin mukaan, vai? Ainiin, onko se kesälläkin ihan lumen peitossa?

2

1462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anni

Sinne pääsee sekä Saksan että Itävallan puolelta. Katso sivustot www.zugspitze.at tai www.zugspitze.de.

On ihan kiva kohde koko perheelle. Ja kyllä, kyllä maksaa. Ja koko perheeltä aika paljonkin. Mikään 'kiipeä itse ilmaiseksi' -kohde ei ole kyseessä.

Itse kävin Saksan puolelta. Autolla liikkujalle Eibsee on näppärä paikka jättää auto. Sieltä voi jatkaa ylöspäin joko köysiradalla tai junalla (ei ihan tavallinen, tutki .de-sivusto.)

Ylöspäin kannattaa mennä köysiradalla, koska Eibsee on junamatkalla välipysäkki eikä mukaan välttämättä mahdu. Juna kulkee suurimman osan matkasta tunnelissa vuoren sisällä.

Ylhäällä on iso rakennuskompleksi ja villiin maastoon pääsemikseksi pitää nähdä vähän vaivaakin eli etsiä ulospääsy.

Ainakin heinäkuun alussa oli vielä lunta, mutta vain paikoitellen.

Talvivaatekylmä ei ollut, mutta takki piti kyllä olla päällä.

• mukaan

Olemme käyneet huipulla heinäkuussa ja silloin siellä oli muutamia lumilautailijoita laskemassa ylärinteillä. Siellä oli myös vaeltajia kävelemässä. Meillä ei ollut moiseen varusteita. Sisätiloissa tarkenee, mutta ulkona on vähintään takki tarpeen.
      Kannattaa käydä. Kokemus jää lapsillekin mieleen ja korkeanpaikankammoinen ei tietenkään sitä koskaan unohda.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe