Miten ulkomaisten pankkien talletustileille maksamat korot verotetaan tai näkyvät mahdollisesti verotuksessa? Lähdevero vai pääomavero?
Lähdevero vai pääomavero?
5
677
Vastaukset
- hkuyh
Ulkomailta tuleva korkotulo on normaalia pääomatuloa. Huomaa kuitenkin, että jos ulkomaisella pankilla on sivuliike Suomessa, se maksaa "kotimaista" korkotuloa, josta menee lähdevero.
Esim. TF-bankilla ja Bigbankilla on sivuliikkeet Suomessa.- OttoNormalverbraucher
Kiitos nopeasta vastauksesta. Mitä muita pankkeja kuin nuo mainitsemasi on lähdeverollisia?
- hkuyh
OttoNormalverbraucher kirjoitti:
Kiitos nopeasta vastauksesta. Mitä muita pankkeja kuin nuo mainitsemasi on lähdeverollisia?
Olisiko kenties helpompi toisin päin, eli jos olet kiinnostunut tietystä pankista etkä löydä itse tietoa aiheesta, kysy siitä täältä.
Jossain internetin ihmeellisessä maailmassa saattaa tietysti olla lista kaikista mahdollisista pankeista, joilla on Suomessa pääkonttori, sivuliike tai joku muu vastaava toimisto, mutta ainakaan minun hatustani sellaista ei löydy. - Penninpyörittäjä
hkuyh kirjoitti:
Olisiko kenties helpompi toisin päin, eli jos olet kiinnostunut tietystä pankista etkä löydä itse tietoa aiheesta, kysy siitä täältä.
Jossain internetin ihmeellisessä maailmassa saattaa tietysti olla lista kaikista mahdollisista pankeista, joilla on Suomessa pääkonttori, sivuliike tai joku muu vastaava toimisto, mutta ainakaan minun hatustani sellaista ei löydy.Tämäpä oli mielenkiintoinen tieto. Miten kauan verottaja säilyttää tietoja näistä tällaisista pääomatuloista? Tietääkö kukaan?
- Sivuliike_Suomessa
OttoNormalverbraucher kirjoitti:
Suomessa toimivat ulkomaisten pankkien sivuliikkeet:
http://rvv.fi/pankkiluettelo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477705
- 334263
- 573745
- 503210
- 172896
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652621- 642498
- 552421
- 402349
- 162296