Näkeekö työnantaja jostain masennuslääkityksen ym

Ikimasentunut

Olen ollut koko työikäni masentunut mutta en ole koskaan uskaltanut tehdä asialle mitään, koska olen sataprosenttisen varma että sen jälkeen kun leimaudun "hulluksi", on työstä turha edes haaveilla - tai no, ainakin palkkatyöstä. Onko työnantajalla vapaa pääsy tietoihin mistä näkee, että on ollut lääkityksessä tai psykologilla yms? Olen muutenkin äärettömän vaikea ihminen mutta kuitenkin hyvä työssäni (kaikesta tinkimätön perfektionisti), enkä halua pilata uraani näin. Alkaa kalvamaan sielua jatkuva alakuloisuus ja krooninen ärtymys ja kykenemättömyys ihmissuhteisiin ja ois kiva jos pystyisi tekemään asialle jotain huoletta.

6

650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HeardSo

Hei

Jos olet antanut Kanta-palveluun luvan käyttää tietojasi hoidossa, niin työnantajan työterveyslääkäri saattaa katsoa tietojasi työnantajan painostuksesta (vaikka ei saisi).
      Olen kuullut että tälläistä tapahtuu ja moni jäänyt siksi ilman työpaikkaa.

• Fluet

Kanta-palvelusta näkee kuka on katsonut tietojasi, itse kielsin tiedot koska havaitsin epämääräistä tarkkailua. Työnantaja kysyy toisilta "tutuilta" ja "ex-työnantajilta" onko työntekijä "henkisesti läsnä", he ratkaisevat valitaanko sinut ja jos on jotain "huomautettavaa" niin paikkasi menee tervejärkiselle josta ei aiheudu ylimääräisiä kustannuksia. Joten ole hullu huoletta, kyllä MOL sinua rakastaa :)

• Xgbjnb

Ei näe. Miksi näkisi? Olennaisinta on, että työhöntulotarkastuksessa saat työterveyden hyväksynnän työkyvystäsi. Ehkä olisi jopa parempi, että hoidat asiasi kuntoon tai tasapainoon jo sitä ennen. Siis että masennuksesi on edes hoidossa. En ehkä suosittele romahtamaan siinä tarkastuksessa.

• köyhäilemään

Masennus lähtee kun itse lähdet paskaduunista pois, järjestele asiasi niin että pärjäät loppuikäsi pienillä tuloilla tai jopa omillasi, kaikki omaisuus valuutaksi ja omaisuus piiloon eli manit pois tileiltä niin pääset KELA:n asiakkaaksi ja kuitenkin pärjäät todella hyvin omilla säästöilläsi.

Näin tekee mamuista moni ja talousrikolliset sekä muutkin köyhäilevät rikkaat.

• sanoo

"Onko työnantajalla vapaa pääsy tietoihin mistä näkee, että on ollut lääkityksessä tai psykologilla yms? "

Miten tämä olisi mahdollista? Kellään ei ole vapaata pääsyä tietoihisi, ei edes sinulla itselläsi. Siihen tarvitaan sinun omat tunnukset, joita tuskin jaat kenellekään.

Terveydenhuollolla on rajallinen mahdollisuus tarvittaessa nähdä tietosi. Apteekit näkevät reseptisi, siis myös masennuslääkityksen, kun annat Kela-korttisi.

Suuret, hyvät työnantajat yleensä määräävät uuden työntekijän terveystarkastukseen. On sekä työnantajan että työntekijän etu, että työntekijällä ei ole työtä haittaavia sairauksia. Onko sinulla jotain tätä vastaan?

• NSAfin-rekry

Ei ole mitään rajallista mahdollisuutta vaan voit paikat kieltää missä ei saa katsoa ja missä saa. Ja jos et lupaa anna voi lääkäri/hoitaja vedoten rajattuun tietämättömyyteen saaduista terveystiedoista, evätä sinulta lääkityksen, tarkemman hoidon ja lausunnon terveydentilastasi joten et voi myöskään läpäistä terveystarkastusta jos sitä ei voida vaadittavalla laajuudella varmistaa. Näin ollen sinua ei voida palkata hakemaasi paikkaa, kiitos mielenkiinnostasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7342
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3585
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2289
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2275
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37