Mielenkiintoinen nettilöytö, todella kevyt auto joka selviää vetohommista kunnialla:
Best Ultralight Tow Car Up to 1400kg
(Paras ultrakevyt vetoauto alle 1400kg (max sallittu) sarjassa)
Suzuki Vitara
1.4 Boosterjet Allgrip S
http://www.thetowcarawards.com/tow-car/suzuki-vitara-2/
“For a car which barely weighs more than 1.2 tonnes, stability at speed was excellent. The Suzuki pulled its trailer to 60mph (96km/h) and well beyond without any waywardness”
Auto, joka tuskin painaa 1,2 tonnia, vakaus vauhdissa oli erinomainen. Suzuki veti perävaununsa 60mph: iin (96km/h) ja paljon pidemmälle ilman mitään arvaamattomuutta.
Tuo viimeviikkoinen kertomus veneramppioperaation helppoudesta Vitaralla sekä nuo ulkomaiset kertomukset pienimmän luokan vetoauton erinomaisesta toimivuudesta tien päällä varmasti nostattaa mielenkiintoa niiden keskuudessa joilla on satunnaisempaa ja ehkä hiukan kevyempää vetotarvetta. Eihän se tietysti mikään vaunuveturi ole pienen moottorin ja omamassan johdosta. Näyttää olevan vaan hinnan ja erinomaisten veto-ominaisuuksien osalta vallan omaa luokkaa pikkuautokategoriassa?
Vuoden 2017 vastaava sarjavoittaja:
2017
Category Winner
Up to 1400kg
Skoda Octavia Estate
2.0 TDI 150PS SE L DSG
Paras_ultrakevyt_vetoauto
14
485
Vastaukset
- KuinKiskoilla
Jännä juttu, ulkomaisessa lehdessä kehutaan Vitaran vakaata ajettavuutta??!!
- Kone-näkö
Sillä, että jokin lehti kehuu auton ajettavuutta, ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Vitaran omistajat ehkä kuitenkin tietävät asiasta jotain ja kovasti tuntuvat moittivan ajettavuutta. S Cross kuulemma pohja noteeraus ohjauksen tiimoilta.
Tuo aloittajan otsikko kertookin todellisen syyn huonoon ohjaustuntumaan. Ultra kevyt. Kevyt auto menee minne tuuli käskee. - KuinPäin
Sillä, että jokin trollipolo haukkuu auton ajettavuutta valheita sikiävällä Suzuki-foorumilla , ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Vitaran todelliset omistajat ehkä kuitenkin tietävät asiasta jotain ja kovasti tuntuvat ihmettelevän moitteita ajettavuudesta.
- Kone-näkö
KuinPäin kirjoitti:
Sillä, että jokin trollipolo haukkuu auton ajettavuutta valheita sikiävällä Suzuki-foorumilla , ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Vitaran todelliset omistajat ehkä kuitenkin tietävät asiasta jotain ja kovasti tuntuvat ihmettelevän moitteita ajettavuudesta.
Väärin. Trollipolo nimenomaan kehuu retostaa mopoauto Vitaraa. Kevyt mopoauto nyt vaan on huono ajettava. Kyllä omistajat tietää.
- voipyhäyksinkertaisuus
Tottahan se on totta kun kerran UlkomaanLehdessä niin kirjoitettiin?????
- kuj342
Ultra kevein ja ultra huonoin ohjaus.
Täällä nämä samat naperot kirjoittelevat siirryttyään Skoda-palstalta. Taisivat kyllästyä Skodan riepotteluun.
Itse olen venettä vetänyt Vitaralla kuten olen aiemmin saattanut mainita. Mukana yksi reisu Lappiin veneen kanssa ja yksi ilman ja lukemattomia paikallisempia keikkoja veneen kera jokiin ja merelle. Vitara toimii vetoautona erittäin hyvin sekä vaikeilla rampeilla että maantiellä. Vääntö riittää eikä kone ole vielä kertaakaan pätkähtänyt missään tilanteessa. Vitaran ohjaus on nopea ja herkkä ja sallii äkkinäiset ohjausliikkeet esteiden ilmaantuessa. Se on parhaimmillaan huonoilla metsäteillä joissa on koko ajan tehtävä äkkinäisiä väistöjä.
Trollinaperot eivät näitä tiedä kun ei rassuilla ole vielä edes ajokorttia eikä siten myös mitään todellisuuskäsitystä Vitarasta. Pelkkä tietokoneen näppäimistötuntuma ja urbaanit huhut eivät puutetta korjaa. Menkää ja kokeilkaa itse.- Neli-veto
https://www.youtube.com/watch?v=-IXRnjI4WoI
Videon roller-testi jossa kolme rengasta on rullilla ja vain yksi välittää voimaa maahan on äärimäinen testi nelivetoautolle. Jokainen voi katsoa videon ja arvioida toimiiko Suzukin nelivetosysteemi vai ei.
http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/uudet-autot/nelivedoissa-eroja
" Kotiini johtava jyrkkä ylämäki meni sekin ilman ylämääräisiä kuvioita. Kotiin päästyäni huomasin naapurin tulevan neliveto Mersullaan samaa reittiä. Puolivälissä mäkeä alkoivat takapyörät vetää tyhjää ja hetken päästä auto jämähti paikalleen.Pääsihän se naapurikin toki kotiinsa kun tehtiin ensin kimpassa lumityöt. Jäin vain ihmettelemään että mitä se 4-Matic siellä Mersun perässä oikein tarkoittaa "
Tuo johdatuksena ja referenssinä siihen että Subaru-ihmiset pitävät omaansa ylivoimaisena muihin nelivetoihin nähden.
Omasta mielestäni Vitara selviytyy tuossa rajallisessa testissä kohtuuhyvin nimekkään vastustajansa kanssa.
Tuolla parivertatilu Mazda CX-3 AWD vs Vitara: Mazda CX-3 AWD - WindBlowing
Tuolla nopeudella ei tule vielä ilmi Vituran ohjauksen puutteet.
- Mietittävää
Vitaraa tehdään aivan eri lähtökohdista käsin kuin vaikka mersua tai fortia. Vitaran suunnittelun lähtökohta LUOTETTAVUUS! Mersuissa ja muissa "paskoissa" varustelu ajettavuus, uusin tekniikka. On aivan selvää noin yleisesti teollisuudessa, että kehitys vaatii kompromisseja luotettavuuden kustannuksella. Ps 20v suzukilla ja 4v mersulla 3v fordilla.
- Juupajuu
Joo hyvä on liki 2vuoden kokemuksella ei mitiän vikua antaa trollien ruikuttaa ja runkata vemppakäsiä kun ovat !
- Hepuliheikki
Tuolla vemppausnopeudella ei tule vielä ilmi Vituran ohjauksen puutteet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225184- 254358
- 272471
- 342264
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211257Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174