Ullakolta löytynyt vanha lakki jossa kokardi. Kokardissa V-2 moottorin kuva ja kirjainyhdistelmä H T M.
Löytyisikö ketään joka sattuisi tietämään mitä tämä tarkoittaa?
H T M
5
868
Vastaukset
- minä org
V-2 moottorin kuva ja kirjainyhdistelmä H T M.
Helsingin työväen moottorikerho.
Ainakin kirjain yhdistelmä on sama ja muistaakseni myös logo. Joskus -70 luvulla oli vielä voimissaa ja kerhon tilat oli kulosaaressa.- Lare
Juuri näin. HTM oli TUL:n alainen kerho, jonka riveissä ajoi aikanaan esim. Nappi Jousanen speedwaytä ja maarataa . HTM:n joukkue kilpaili "Pääskyt" nimellä 50-luvulla. Tuohon aikaan ajettiin ainakin 2 sarjaa Suomessa ja stadissa oli 3 joukkuetta: "Pääskyjen" lisäksi HMK:n "Leijonat" ja HMMK:n "Hait" ja kaikki tietysti ylemmässä sarjassa. Ottelut ajettiin kahden joukkueen välisinä Velodromilla olleella n. 400 m:n hiilimurskalla. Oi noita aikoja...
- Jussi
Iso kiitos tiedoistanne!! Kannattaa varmaan laittaa parempaan talteen toi kotsa....
- Anonyymi
Se oli Helsingin työväen moottorikerho tai sinnepäin.
Faija oli jäsen, oli autoja motskareita. Itsekin olin faijan kanssa tarkastuspisteillä
60-luvulla. Maja oli Röykässä jonkun järven rannalla iso hirsimaja. Velodromilla olin broidin kanssa myymässä ohjelmia jäärata ajoissa. - Anonyymi
MTA on vastaavasti Malmin Työväen Ampujat. Ei liity moottoripyöriin tämä harrastus, ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225514- 324830
- 282761
- 342354
- 372058
- 152018
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121601
- 231482
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons261456