Täynnä. Loppukiri alkakoot se on kuin Joulukalenterin luukkuja availis...makeampaa ja suurempaa vuoden loppua kohden.
36500 eroa nyt! 2017
12
301
Vastaukset
- SuuntaOnSelvä
Hauska kun tunnelma kohoaa aina vuoden loppua kohden. Vuoden saa aina päättää leveä hymy suupielillä.
Nyt ollaan noin 2750:lla erolla edellä viime vuotta. Joulukuussa tarvitaan 12 300 eroa, jotta viime vuoden erojen määrä saavutetaan ja noin 13 000, jotta saavutetaan vuoden 2008 määrä. Kuinkahan moni nykyään eroaa Maistraatin nettisivujen kautta, kun hehän eivät näy EK:n luvuissa. Voisi kuvitella, että Eroakirkosta.fi sivuston markkinaosuus laskisi Maistraatin sivujen ominaisuuden takia.
- Erotahtikovaa
Kirkon massa pienempi kuin edeltävinä vuosina joten suhteellinen eroaminen on voimistunut jos ja kun 50 000 puhkeaa
- ydrty
Viime vuonna vuoden 5 viimeistä päivää n. 7 500 eroa. Viimeisiin päiviin saadaan taas odottaa meneekö 50 000 rikki tänä vuonna.
- setänasse
Menee rikki, mutta menisi vielä paremmin, jos pastoriToiviainen päästettäisiin irti tämän vuoden puolella.
- erotsunami
Vaikka tänä vuonna tulisi edellisvuotta enemmän eroja ja 50k menisi rikki, niin tuntuisi se silti hieman pettymykseltä, koska tähän vuoteen oli ladattu suuria odotuksia, kun oli tiedossa, että tulee tasa-arvoista avioliittoa ja siihen liittyviä jupakoita sekä kaiken maailman matuttamisia sekä eutanasiota. Monet, kuten minä mukaan lukien odottivat täysin tosissaan ja vilpittömästi yli sadantuhannen eron vuotta ja ennen näkemätöntä erotsunamia, jotka nyt näyttävät jäänen vain pelkäksi haaveeksi.
- karppaa2
Olen samaa mieltä kuin erotsunami. Vaikka nyt ollaan viime vuotista vauhtia edellä, niin varsinkin viimeiset kaksi viikkoa ovat olleet aika nihkeitä. Viime vuonna erottiin selvästi enemmän juuri marras-joulukuun vaihteessa.
Samoin itse odotin selvästi suurempaa määrää eroja tähän vuoteen. Vielä tietysti on tätä vuotta jäljellä, niin melkoinen loppukiri pitää tulla, että saadaan reilusti 50 000 eron raja rikki. - Hemmo_h
Arkkihiippari Mäkinen oli TV-uutisissa ja puheli sellaista, että nyt pitäisi kuunnella ilmastotutkijoita ym. tieteentekijöitä. Eikö hepun pitäisi rukoilla Jumalaansa ilmastomuutoksen pysäyttämiseksi? Vai eikö arkkihiippari itsekään usko siihen keinoon? No ainakin kirkosta eroamiset nousi 250 paikkeille.
Näinhän se on. Jotenkin siltä tuntuu, että samaan aikaan eroamisen perustaso on vähän kasvanut, ja eropiikit poistuneet. Avioliittolain muutoskin tuntuu loppuun kalutulta luulta erolukujen suhteen.
Evlut-kirkollisten vihkimisten osuushan lienee nyt enää noin 45 %. Ehkä se vaikuttaa, ei enää asia niin kiinnostakaan kun maistraatissa mennään naimisiin joka tapauksessa?- 7684
Jos 50k luku ei täysin tyydytä, niin lisäilon aihetta saadaan kasteprosentin laskusta. On jännä nähdä onko 1.3.2017 voimaan astunut uusi uskonnonvapauslaki, joka antaa isälle yhtäläiset oikeudet vaikuttaa lapsen kastamiseen / kastamattomuuteen saanut kasteprosentin laskuun lisää vauhtia.
7684 kirjoitti:
Jos 50k luku ei täysin tyydytä, niin lisäilon aihetta saadaan kasteprosentin laskusta. On jännä nähdä onko 1.3.2017 voimaan astunut uusi uskonnonvapauslaki, joka antaa isälle yhtäläiset oikeudet vaikuttaa lapsen kastamiseen / kastamattomuuteen saanut kasteprosentin laskuun lisää vauhtia.
Kiva tuokin. Itseäni kiinnostaa eniten liittyneiden määrä. Sehän laski yli kymmenen vuoden nousun jälkeen ensimmäistä kertaa viime vuonna. Oliko sattumaa ja jatkuuko nytkin? Saavutettiinko peräti liittymislukujen kaikkien aikojen huippu?
- Lukija.huom
Ehkä jotkut lasten vanhemmat eroavat lastensa kanssa. Se tupla tai tripla (tai...) ei näy kuin vasta vuodenvaihteen jälkeen...
Ja jo netissä eronneet - laitetaanpa myös lasten "uskonnollisen aseman muutos" kuntoon kirjallisella ilmoituksella maistraatille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796