Guy 22 vai H-vene

purjelaitailijaxman

Moi
Näistä kahdesta pitäisi valita , kun on sukulaisilla moisia veneitä sattuu olemaan.
ja mieli tekee omaa purjevenettä.

kumpaan valinta kohdistuisi jos noista 2 pitäisi valita.
Kumpi muuten veneistä kestää enemmän keliä ?
itseäni ei tilat ,niin kiin kiinnosta vaan purjehduksen huuma .

Kaikki tieto tervetullutta.

10

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eagletgmm

Guy 22 tilavampi ja purjehtii ihan hyvin ja on lisäksi merikelpoinen .
      ei ehkä kaunein ,mutta ihan kiva vene .

• Kahdeksanprossaa

H tietenkin purjehtii noista selvästi paremmin. Mutta jos sukulaisten nurkissa molempia pyörii vaivoiksi asti, niin aloittaja varmasnkin voi käydä koepurjehduksella.

• huyhk

Yhdyn edelliseen...
      itse ottaisin H-veneen.

• Jos tulkitsen oikein määrityksesi: "itseäni ei tilat ,niin kiin kiinnosta vaan purjehduksen huuma" on H-vene ilman muuta valintasi. Paljon kivempi purjehtia. Mutta, jos retkeily ja seikkailu edellä valitsisit niin Guy22 ei suinkaan olisi huono valinta. H-veneelläkin voi toki retkeillä, mutta Guy22:ssa on majoitus/asumisfasiliteetit selvästi paremmat.

• siinäseero

Juuri noin, Guy 22:ssa on tilat, Hoossa purjehduksen huuma. Viikonloppuja olen H-veneellä kolmen aikuisen porukalla viettänyt. Guyllä viettää nelihenkinen perhe lomansa.

• näilläEväillä

Kumman vaan, niin ei tarvis lahjaveroa maksaa. Riippuu mitä ja millä porukalla, sekä missä meinaat purrella poukkoilla, maku asioita, itse ottaisin Guy 22 jos pakko noista valita, muuten ottaisin saman kokoisen mutta vielä asuttavamman ja hyvin purjehtivan FE 74/741.

• sloopyacht40

Mä sanoisin et aluksi H-vene ja sit isompi jos kiinnostaa. H:lla opit hyvin purjehtimaan.

• esiteetr

En näkisi että kyse on pelkästään veneen tyypistä, vaan yksilöstä varusteineen. Onko toisessa paremmat / runsaammat purjeet, parempi moottori, autopilottia tai elektroniikkaa?

Molemmat veneet olleet itsellä, ja yhdyn yllä oleviin näkemyksiin. H:n perämoottori hankala käyttää. Moottorin käsittelyä kuitenkin tulee vaikka ideana purjehduksen huuma.

• Hoogay

Jep,kuten yllä todettu jo , niin testaapa kumpiakin vaikka viikon reissulla niin näkemys kirkastuu. Tilanteesihan on oivallinen.

• PurjehtimaanTuomittu

Huomaan vastaavani kaikkeen yksitoikkoisen säännöllisesti, että H. Niin nytkin.

En ihan ymmärrä, mistä tämä lukkarinrakkaus H:ta kohtaan johtuu.
      En ole koskaan omistanut, kyydissä sentään jonkin verran ollut. Ehkä syynä on Louhi.

Kun oli aika pitkään Louhi, tuli veneitä arvioiduksi suhteessa siihen. Yhdellä hyvällä kaverilla oli H. Päädyimme aina kisaamaan. Onneksi pärjäsin joskus, että säilyi mielenkiinto. Useimmiten H voitti. Vaikea sanoa, mikä osuus tarkkaan ottaen oli veneellä, koska kaveri oli minua parempi purjehtija, aktiivinen kilpailjakin. Mutta ei Louhelle ihan huono vene pärjää.

Ja kyllähän H on myös todelĺa kaunis vene, kun nimenomaan purjehtimisesta on kyse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      5003
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4239
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2125
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1898
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1493
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94