Ampumarata Joensuun seudulla?

Harjoittelun tarpeessa

Mahtaakohan Joensuussa tai ympäristössä olla ampumarataa, jossa voisi käydä kiväärillä ja haulikolla treenaamassa?

Entä voiko näillä radoilla käydä "kertamaksuluontoisesti" vai pitääkö kuulua johonkin seuraan tms?

Kiitos vastauksista!

11

6711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ed24

yleensä se on niin jos et kuulu kyseiseen ampuma seuraan kenelle rata kuulu ni peritään vieras maksu se on pikkasen kalliimpi esim jäsen/2e kierros sisältää 25 kiekkoa vieras/4e kierros 25 kiekkoa. kannattaa kysy ampumaradalta onko niillä kannatus jäsen paikkoja sitten se maksaa sinulta saman kuin jäseneltä ja kannatus maksu on varmaan 50e/vuosi ainakin meidän seuralla on.varsinaista jäsenyyttä et kyllä saa kannatus jäsenenä. kannattaa mietti jos meinaat matsästää ni kannattaa anoa jäsenyyttä!!

• Jape

Moro.

Joensuun seudulla on mahdollista harrastaa ammuntaa mielestäni aika hyvin. Tosin jonsuun kaupungin alueella ei ole ilmasta rataa, mutta lähikunnista löytyy. Joensuussa on kolmerataa. Keskustassa sisäampimarata ( SAR ) torikadulla, Noljakassa ja teollisuus alueella on myös sisäradat, ilma-ja pienoiskiväärille. Joensuun ampujien kautta voi kysellä kahta viimeistä rataa.
      Onttolassa on rajavartiostan ampumaradat joita voi käyttää myös. Kontiolahdessa ampumahiihtostadionin yhteydessä on haulikkoradat ja pyhäselässä on pyhäselän ampujien radat.

• uusi kaupungissa

Olen itse yrittänyt paripäivää löytää Joensuun läheltä kunnon kiväärirataa, mutta ei täällä sellaista taida olla. Pistooliampujille tarjontaa olisi enemmänkin ja Joensuun ampujilla on jonkinlainen rahta 25, 50 ja 300 metriä, muttei kunnon metsämiehelle suunnattua rataa.

• Jape
        uusi kaupungissa kirjoitti:

Olen itse yrittänyt paripäivää löytää Joensuun läheltä kunnon kiväärirataa, mutta ei täällä sellaista taida olla. Pistooliampujille tarjontaa olisi enemmänkin ja Joensuun ampujilla on jonkinlainen rahta 25, 50 ja 300 metriä, muttei kunnon metsämiehelle suunnattua rataa.

Joo n. 10 km joensuusta kuopioon päin on onttolassa rajavartioston ampumaradat löytyy aika hyvät radat. 150 m, 300 m ja hirvirata ( avaimen voi käydä kuittaamassa rajasta pääesikunnasta ) lisäksi löytyy pistooliradat.

• Aukustin

Olen kuullut että metsästäjille ei ole Joensuun seudulla metsästäjille kivääri ammuntaan edes aseen kohdistamiseen tarpeellista ampumarataa. Mikä avuksi, onko mentävä jonnekin soramontulle tai metsään omin luvin räiskimään. Ei sekään tunnu turvalliselta, sitä vastoin onhan se lisäksi lain vastaista.

• Anpuja

Ei ole laitonta omalla maalla.

• noljakkaannoljakkaan

Noljakassa saa ampua ilman rajoituksia.

• Ampumaan_vaan

Hammaslahdessa löytyy Pyhäselän Metsästäjien ylläpitämä ampumarata. Siellä pääsee ampumaan haulikolla skeetiä ja trappia. Luodikolle on 100m rata ja hirvirata. Myös riistanhoitoyhdistykseen kuulumattomien on mahdollista ostaa edullisesti oikeus luodikkoratojen käyttöön. Tarkempaa tietoa seuran sivuilta https://www.pyhaselanmetsastajat.fi/fi/etusivu/hammaslahden-ampumarata

• Soittakaa mulle 0504127372 järjestyy rata

• Sako222

Liekkä Hammaslahden rata missä kunnossa talviaikaan?

• Mata-faka

Tie aurattu ja hiekoitettu perille asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      5003
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4239
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2125
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1898
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1493
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94