En tarvitse nyt ssh yhteyttä, joten miten saan sen parhaiten pois käytöstä väliaikaisesti?
Miten disabloida ssh-server?
3
137
Vastaukset
Esimerkiksi ohessa on ohjeet jotka toimivat ainakin aiemmin. Mutta suosittelen että tsekkaat SSH-daemonisi manuaalin koska siellä on lisää tietoa.
https://www.linuxquestions.org/questions/linux-server-73/how-to-enable-disable-ssh-server-at-and-not-at-boot-time-865692/Eikös Debiankin käytä nykyään systemd:tä. Palvelun poistaminen menee näin sudo systemctl disable application.service. Väiaikaisesti pois sudo systemctl stop application.service. Itse vielä kirjoittelen usein tyyliin /etc/init.d/service start tyyliin koska osa koneista käyttää openrc:tä. En ole kovin ihastunut systemd:hen, mutta sitä alkaa vaatimaan jo useampi työpöytä ja on yleensä oletuksena.
- Mä-olen-Ilpo
Käynnistä palvelu uudestaan:
sudo service ssh restart
Pysäytä palvelu:
sudo service ssh stop
Käynnistä palvelu:
sudo service ssh start
Mitä palveluja käynnistettävissä/pysäytettävissä:
service --status-all
Estä palvelun automaattinen käynnistäminen järjestelmän mukana:
systemctl disable ssh.service
Salli palvelun automaattinen käynnistäminen järjestelmän mukana:
systemctl enable ssh.service
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225474- 324810
- 282721
- 342344
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191647- 121591
- 231462
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons251429