rustottaminen

hoocee

onko kellään tietoa sääri luiden rustottamisen kannattavuudesta/tervellisyydestä?

9

2459

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ugggggooo

Rusto heikentää luuta! Kuvittele että otata sääriluun, koverrat siihen koloja ja täytät ne vaikkapa silikonilla. Onko luu nyt vahvempi vai heikompi?

• Keinonen

Ite olen taas kuule siinä uskossa että kun iskut aiheuttaa sääriluuhun hiusmurtumia ja ne korjaantuu normaalilla luulla tulee luusta silloin paksumpi ja vahvempi.

P.S enkä sitten ite treenaa thaikkua enkä muuta full contact lajia.

• 10 vuotta lajin parissa

Kaikki noi jutut mitä tulee thainyrkkeilijöiden sääriluiden rustottamiseen ovat täyttä puppua ja urbaanilegendoja.

• HeikkiH

Jeps, samaa mieltä kun toi edellinen kirjoittaja.
        itse lajin parissa 6vuotta enkä koskaan ole jalkoja tolppiin potkinut :P

• Hoetaja

Vaan se, mitä sääriin ja muuallekin tulee kun tarpaaksi hakkaa, on arpikudosta. Siis sitä, millä keho korjaa saamansa vauriot.
      Rusto taas on sellaista kudosta, mitä jokaisella ihmisellä on jo syntyissään esin nenässä ja korvanlehdessä.
      Toisekseen se arpikudos ei kasva luuhun vaan ihon alle, lihaksiin ja luun pinnallekin, mutta luuhun vain jos luu murtuu, silloinkin ajan mittaan luu on vahvempaa entisestä murtumakohdasta.
      Tiedot perustuvat ihmisen anatomiaan ja fysiologiaan, jota on tullut opiskeltua tulevaa ammattia varten.

• johan on

joo itsellä ainaki sääriluu lopulta katkes :D tosin siihen vaikutti muutkin tekijät kuten suojat mitkä oli n. sentin paksusta vaahtomuovia eli sama ku sukka :D sekä heikko luusto jne.

• 6+8

katkes? miten millon miksi ja miten pahasti. ouch

toipumisia sinne jos on uusi vaurio jos vanha miten parantu?

:) oli vaan aika tajuton juttu. katkennut sääriluu.

mut tosta muay thai sääri treenistä ni eiks ne thaikuissa ennen vanhaan potkinu banaani puuta. ja kyynärpäilä hakkas saviruukkuja ja kookospähkinöitä.

• dssss
        6+8 kirjoitti:

katkes? miten millon miksi ja miten pahasti. ouch

toipumisia sinne jos on uusi vaurio jos vanha miten parantu?

:) oli vaan aika tajuton juttu. katkennut sääriluu.

mut tosta muay thai sääri treenistä ni eiks ne thaikuissa ennen vanhaan potkinu banaani puuta. ja kyynärpäilä hakkas saviruukkuja ja kookospähkinöitä.

En tiedä Thainyrkkeilystä, mutta ainakin Tai Shin Mun Kung fu:ssa kovetetaan raajoja, kämmeniä, rystysiä ym. tarkoituksella hakkaamalla ruumiinosia johonkin kovaan. Näin luukudos vahvistuu, sekä iskut ovat kovempia.

• hgjgk
        dssss kirjoitti:

En tiedä Thainyrkkeilystä, mutta ainakin Tai Shin Mun Kung fu:ssa kovetetaan raajoja, kämmeniä, rystysiä ym. tarkoituksella hakkaamalla ruumiinosia johonkin kovaan. Näin luukudos vahvistuu, sekä iskut ovat kovempia.

kyllä ne sääret tottuu hiljalleen potkimalla kovaa säkkiä ja potkutyynyjä, eli lajitreenillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2038
    Aihe