Asun äitini ja pikkuveljeni kanssa ja olen jo 23 vuotias muttei äiti anna muuttaa omaan kotiin ja mikä sekopäisintä äiti sanoo että minun tulisi pysyä hänen luonaan kunnes hän kuolisi (äiti on 53w ja täysin terve) ja sittenkin pysyä kotona ja huolehtia pikkuveljestä joka siis on jo 19w pikkuvelikin ois kiinnostunut omasta kämpästä tai ollaan jopa mietitty alkuun yhteistä muttei kumpikaan oikein kehtaa lähteä ilman äidin suostumusta kun se jäis kokonaan yksin olen lukenut läheisriippuvaisista nuorista mutta entäs kun kyseessä on äiti joka ei päästä poikia maailmalle?
Mitä tämmöisessä tilanteessa kanttiis tehdä?
ps.pyydän asiallisia vastauksia en mitään ''joo haistattakaa pitkät mutsille ja häipykää'' sillä äiti on meille molemmille hyvin rakas ja on huolehtinut meistä käytännöllisesti katsoen koko ikämme,isämme häipy kun olin 7w ja sen jälkeen ollaan asuttu vaan kolmistaan.
Kun ei anneta muuttaa omaan kotiin?
4
631
Vastaukset
Tähän sopii sellainen vanha sananparsi, että "parempi kertarytinä kuin pitkä kitinä". Onko sulla ollut murrosikää ollenkaan? Et voi kasvaa itsenäiseksi, jos olet aina hyväksynyt sellaisenaan kaiken mitä äiti sanoo ja jatkat samaa rataa edelleen kenties omaan vanhuuteesi asti. Joskus on vain tehtävä ratkaisuja, jotka tuntuvat vaikeilta, mutta sitä kautta äitisi todennäköisesti ymmärtää, että kykenet kantamaan vastuun itsestäsi. Äidilläsi on vain sellainen alitajuinen pelko, että olet ymmärtämätön lapsi, joka ei kykene huolehtimaan itsestään. Nyt siis omaa kämppää etsimään ja muuttamaan, tunteet myrskyävät ja kuohuvat puolin ja toisin, äiti on kauhuissaan niin kuin kuuluukin olla, mutta kun pöly laskeutuu, niin huomaat että äidin rakkaus kestää kaiken ja voitte jatkaa elämää hyvissä väleissä. Kyllä äitisi varmaan salaisesti toivoo, että löydät hyvän vaimon ja olet onnellinen perheesi kanssa.
- mekkk
Mitä sinä äitiltäsi mitään kyselet vaan muutat ja sanot äitillesi että ei ole sinun velvollisuus huolehtia äitistäsi kun vanhenee ja missä äitisi mies on joka huolehtii. Olet täysi-ikäinen niin e itarvitse kysellä mitään vaan itse päättää ja älä kerro osoitetta mihin muutat että saat omaa rauhaa ja hommaa mies itsellesi ja oma perhe ei tärvitse olla riippuvainen laspuudenkodista. Pitää tehdä itsenäisiä ppäätöksiä ja jos äitisi laittaa hanttiin niin ei tarvits totetlla vaan tehdä niinkuin itse haluaa niin hyvä tulee,
- mekkk
Luin nhuonosti ja olettekin poikia niin hommatkaa nainen itsellenne ja käskekään äidin hommata uusi mies itsellee ja kun olette täysi-ikäisiä niin e itarvitse kysellä äidilta yhtään mitään vaan tehsä itsenäisiä päätöksi niin hyvä tuolee,
- mekkk
Luin huonost ija oleetekin miehiä mutta ei teidän äidiltä mitään lupaa tarvitse kysellä jos omaan asuntoon muutatte kun olette täysi.-ikäisiä ja homatkaa naisystävä niin helpottaa ja eikö äitinne haluaisi jo omaa elämää eikä huolehtiä jälkikasvusta ja hänen pitäisi hommata uusi miesystävä niin helpottaa. Äitinne taitaa olla läheisriippuvainen kun tuollaisia vaatii lapsiltaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016133
- 2123396
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183315Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2652052
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441636- 61398