Vapaa-ajattelijain elämän tarkoituksesta

Vapaa-ajattelijain Liiton tavoitteissa sanotaan:
"Elämälle ei tarvitse luoda yliluonnollista tarkoitusta. Hyvä elämä on toimimista itsensä, oman yhteisönsä ja koko ihmiskunnan parhaaksi."

Kuulostaa melko mukiinmenevältä ellei tietäisi mitään Vapaa-ajattelijoiden kielteisestä asenteesta kristinuskoon.
Ensinnäkin jää miettimään sitä, miten Vapaa-ajattelijat määrittelevät yliluonnollisen tarkoituksen elämälle? Elämä kun itsessään on jo yliluonnollinen.
"Hyvä elämä itsensä ja muiden parhaaksi" puolestaan on juuri sitä, mitä kristinusko opettaa ja juuri kristinuskon opetuksia Vapaa-ajattelijoiden mielestä ei tarvita.

"Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa, että hän rakentuisi. (Room.15:2)

"Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side." (Kol.3:14)

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luonnollisest

Elämä on luonnollinen, luontoon kuuluva ilmiö.

• Olisi kiva tietää, mikä Vapaa-ajattelijoiden mielestä Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissa on sellaista, mikä ei heitä tyydytä, niin että pitää vastustaa uskonnon opetusta kouluissa ja päiväkodeissa?
      Keskeisimpiä teemojahan Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissahan on rakkaus ja anteeksiantamus.

• antivaparinnumero.666

"Keskeisimpiä teemojahan Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissahan on rakkaus ja anteeksiantamus."

Mihänä raamattua olet lukenut? Otetaan muutama lainaus:

Matt. 10:34
        Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Matt. 10:35
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;

Matt. 7:19
        Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

Matt. 10:38
        ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

Matt. 12:30
        Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Mark. 16:16
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Näitä paikkoja voisi laittaa lisää sivukaupalla. Sinulla on epäilemättä "henkilökohtainen" mielikuvitussuhde raamatun henkilöön, josta et tiedä yhtään mitään.

• Taas odottelen vastausta siinä ihanneyhteiskunta-ketjussa... Mark5, käytäisiinkö joku keskustelu loppuun?

• Meingott

Elämällä ei ole tarkoitusta. Kaikki mitä sanotaan elämän tarkoitukseksi, itse luodut ja kuvitellut, ovat epätotta ja satua, mielikuvituksen tuotetta ja tyhjän puhetta. Tarkoituksia tai merkityksiä ei ole, joten siitä ei voi enempää edes sanoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6133
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3396
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3315
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      265
      2052
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1636
    10. 6
      1398
    Aihe