1. Mainokset ovat rumia. Katumainokset, TV-mainokset, web-mainokset; kaikki.
2. Mainokset tuottavat arvoa ainoastaan lisäämällä kulutusta.
3. Mainosten perusidea on vaikuttaa kulutuskäyttäytymiseen mainostajan eduksi, suunnata kulutusta (vrt. edellinen).
4. Kuluttajalähtöinen mainonta on mahdollista, mutta siihen ei ole kiinnostusta.
5. Mainonta ei kunnioita kohdettaan, vaan käyttää tätä hyväksi.
6. Mainoksista tehdään ärsyttäviä tarkoituksellisesti: huomion herättämiseksi, kustannustehokkaasti.
7. Mainokset vievät tilaa, joka olisi käytettävissä toisin.
8. Mainonnan levinneisyys on lisääntynyt, yksityisen alue kaventunut. Internetissä esiintyvä mainonta on omaksunut ympäristönsä moraalin, eli sen puutteen.
9. Nykyiset internetin mainontamallit aiheuttavat epäterveitä ilmiöitä, päällimmäisenä klikkijournalismi, joiden olemassaolo ei ole tarpeellista, mutta on haitallista.
10. Mainosten vastaanottaminen ei ole vapaaehtoista.
Muistan jostain tällaisen mainoksia vastustavan ryhmän. Osaako joku auttaa löytämään?
Kirjoitin tämän listan sitä varten, että jos jotakuta asia kiinnostaa, vaikkei kysymykseen osaisi vastatakaan.
Mainosten vastainen manifesti
kehno_aktivisti
0
554
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162196
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010